Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:10:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 69 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 15:08:12 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik vind dat je verstandig praat, Eibhlin. I commend you.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 17:22:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Xen schreef:
Ik vind dat je verstandig praat, Eibhlin. I commend you.

Ow, thx :) :oops:

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 20:20:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-12-2013, 17:42:35
Berichten: 25
Locatie: Ochten
ik ga er niet eens meer op in.
Meer zien en horen dat is toch zo als je spiritueel bezig ben tegenover mensen die daar niet mee bezig zijn? of niet soms. Als ik zeg he wat is het druk op het station terwijl er maar 3 mensen lopen ja ik zie dan ook de geesten, dan zie ik toch meer of niet. Maar goed ik ga er niet op in anders weet ik wel weer hoe dat gaat


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 20:28:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Ciske schreef:
ik ga er niet eens meer op in.
Meer zien en horen dat is toch zo als je spiritueel bezig ben tegenover mensen die daar niet mee bezig zijn? of niet soms. Als ik zeg he wat is het druk op het station terwijl er maar 3 mensen lopen ja ik zie dan ook de geesten, dan zie ik toch meer of niet. Maar goed ik ga er niet op in anders weet ik wel weer hoe dat gaat


Als ik het allemaal goed gevolgd heb, voel je je aangevallen door de vraag van Tom. Hoe komt dat zo?

Tom schreef:
Ciske schreef:
Ik zie meer en voel meer dan menig mens die ik in real life tegen kom en spreek
Maar hoe weet je dat zo zeker?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 22:46:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik denk dat ik nu snap wat Xen bedoelt met het verhaaltje over de derdeklassers, en Eibhlin stemde daarmee in dus hopelijk ook wat zij bedoelde?
Jullie hebben mij verkeerd begrepen: Ik denk niet dat je oordeelt als je zegt dat de een verder is dan de ander. Daar geloof ik zelf ook in. Ik weet niet wat het doel is van het leven, maar wat het ook is, de een is er zonder twijfel verder mee dan de ander.
Volgens mij is dat wat jullie dachten, dat ik dacht dat jullie iemand die niet zo 'ver' is minder goed vinden?
Dat is niet wat ik bedoelde.
Wat ik wel bedoel, is dat men beweert te weten hoe anderen denken, en zelfs hoe anderen voelen. Dit ís een oordeel, al vul je dit topic met 100 pagina's vol ontkenningen, je weet niet hoe iemand anders denkt of voelt! En dit vind ik arrogant. Ik vind het vervelend om zo aanvallend over te komen, maar ik hou daar gewoon echt niet van.

Om verder duidelijkheid te voorkomen zal ik de woorden citeren waar ik het over heb:
Citeer:
Of je bent van hier (aardse ziel) en helemaal van niets bewust, zoals velen dus gewoon hun leventje en denken dat alles draait om kinderen produceren, carrière maken en veel geld verdienen om spullen te kopen.
Citeer:
Ik zie meer en voel meer dan menig mens die ik in real life tegen kom en spreek, voel ik me daarom meer en boven hun? Neeh.
Wederom: Ik doe dit niet om ruzie uit te lokken o.i.d., deze post is enkel om aan te geven waar ik denk dat een misverstand is ontstaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 23:07:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2014, 16:09:13
Berichten: 14
Citeer:
je weet niet hoe iemand anders denkt of voelt!


Ook al snap ik er nog steeds niet alles van; dit is iets waar ik het 100% mee eens ben!

_________________
it's only in the black of night you can see the stars!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 17:54:41 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Dat was inderdaad wat ik de hele tijd al zei en bedoelde ja. En met dat stukje dat je citeerde bedoel ik gewoon de groep mensen die niet lijken te geloven of bewust zijn dat er meer is dan alleen dit aardse leven. Mensen die zeggen niet in reincarnatie te geloven, een ziel, leven na de dood.... Misschien denken ze er wel eens over na maar waarschijnlijk niet zoals velen op dit forum vb. Het is gewoon een verschil in bewustzijn. Daar is uiteraard zoals dus al gezegd is niks mis mee. Net zoals sommigen dieren als minder zien, dat vind ik ook behoorlijk fout. In een volgend leven of dat er na zullen ze waarschijnlijk wel ontdekken dat er inderdaad meer is. Elk leven is een kans om vooruit te komen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 18:15:40 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
In een volgend leven of dat er na zullen ze waarschijnlijk wel ontdekken dat er inderdaad meer is. Elk leven is een kans om vooruit te komen.


Nice gezegt hoor knap :)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 18:36:22 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Eibhlin schreef:
Dat was inderdaad wat ik de hele tijd al zei en bedoelde ja. En met dat stukje dat je citeerde bedoel ik gewoon de groep mensen die niet lijken te geloven of bewust zijn dat er meer is dan alleen dit aardse leven. Mensen die zeggen niet in reincarnatie te geloven, een ziel, leven na de dood.... Misschien denken ze er wel eens over na maar waarschijnlijk niet zoals velen op dit forum vb. Het is gewoon een verschil in bewustzijn. Daar is uiteraard zoals dus al gezegd is niks mis mee.



Tja, hoe je het hier zegt klinkt het al iets beter dan je eerste beschrijving. Mensen die “gewoon hun leventje leven en denken dat alles draait om kinderen produceren, carrière maken en veel geld verdienden om spullen te kopen” klinkt nogal denigrerend, hoe je het ook went of keert.

Nu voel ik me ook wel persoonlijk aangevallen door die bewuste post.

Ik ben zo iemand die niet direct gelooft in reïncarnatie, zielen, leven na de dood. Wel denk ik erover na, lees ik erover, praat ik erover. Misschien bestaat het, misschien bestaat het niet, maar ik vind het gewoon niet belangrijk genoeg om me er actief mee bezig te houden. Maar om mensen zoals ik daarom maar als oppervlakkig weg te zetten, want dat is eigenlijk wat je doet in Die Ene Post, dat vind ik volkomen onterecht. Verdorie, iedereen die me kent weet dat geld en spullen me aan mijn reet kunnen roesten en dat ik wel belangrijkere zaken heb om me mee bezig te houden, maar omdat 'het spirituele' daar niet bij hoort ben ik onbewust?

Ik snap dat hele afkaderen in drie categorieën ook niet. Denk je niet dat er een gigantisch grijs (eigenlijk kleurrijk) gebied is tussen die verschillende categorieën?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 19:06:33 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Het feit dat je hier op dit forum zit moet toch ergens wel betekenen dat je het enigszins wel iet wat belangrijk vind. :)

Voor mij is dat niet echt beperkt denken nee. Elke categorie heeft ook zijn gradaties he. Niet iedereen die "onbewust" is is even onbewust om het zo te zeggen. Zelfde met diegene die niet van hier zijn. Sommigen komen van enorm oude beschavingen, hebben al heel wat meegemaakt wat hier nu op aarde gebeurd. Anderen hebben minder gezien en zijn later beginnen incarneren dan het ontstaan van het eerste leven hier. Ik zie dat dus inderdaad wat anders dan zielen die niks anders kennen dan het leven op deze planeet. Zij kennen alleen maar de geschiedenis van deze planeet die opgeslagen ligt in hun geheugen, alleen herinnert niet iedereen dat. En daarom zijn er hier ook een aantal van elders om de mens te helpen herinneren wie ze zijn zodat ze een grote sprong vooruit kunnen maken. Geloof me vrij, in andere beschavingen is dat huisje tuintje kindje scenario dat we hier kennen onbestaande.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 19:35:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Eibhlin schreef:
Het feit dat je hier op dit forum zit moet toch ergens wel betekenen dat je het enigszins wel iet wat belangrijk vind. :)

Het feit dat ik hier op het forum zit betekent dat ik jaren geleden nieuwsgierig was en vooral ben blijven hangen vanwege de gezelligheid in de chat :)

Citeer:
Voor mij is dat niet echt beperkt denken nee. Elke categorie heeft ook zijn gradaties he. Niet iedereen die "onbewust" is is even onbewust om het zo te zeggen. Zelfde met diegene die niet van hier zijn. Sommigen komen van enorm oude beschavingen, hebben al heel wat meegemaakt wat hier nu op aarde gebeurd. Anderen hebben minder gezien en zijn later beginnen incarneren dan het ontstaan van het eerste leven hier. Ik zie dat dus inderdaad wat anders dan zielen die niks anders kennen dan het leven op deze planeet. Zij kennen alleen maar de geschiedenis van deze planeet die opgeslagen ligt in hun geheugen, alleen herinnert niet iedereen dat. En daarom zijn er hier ook een aantal van elders om de mens te helpen herinneren wie ze zijn zodat ze een grote sprong vooruit kunnen maken. Geloof me vrij, in andere beschavingen is dat huisje tuintje kindje scenario dat we hier kennen onbestaande.

Over wat voor beschavingen heb je het?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 19:44:29 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Ik vind dat iedereen gelijk is en er geen categorieën zijn , natuurlijk komt iedereen van een andere tijd . Dat is wel zo maar het is heel fout om het zo te noemen , natuurlijk heb jij je bedenkingen . Maar iedereen is gelijk uit welke tijd die ook komt . Ook Indigo/Nieuwetijd/Kristal zijn gelijk want uiteindelijk werken we toch allemaal samen en helpen we elkaar . En we zijn niet zomaar "dit " of "dat" iedereen heeft zijn eigen bedenkingen daarover en weet wat hij /zij is . Er zijn geen categorieën dat is beoordelen en oordelen en vooroordelen . Iedereen is gelijk en geen bepaalde categorie . Natuurlijk mag JIJ dat denken maar zo denkt niet iedereen en respecteer dat dan ook . Want respecteren van andermans mening is ook belangrijk . En dan krijg je inderdaad reacties . Respecteren is belangrijk anders doe je onrespectvol . Dus accepteer ook wat anderen erover zeggen .

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 21:37:31 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik vind dat je zelf ook moet respecteren wat Eibhlin zegt, Bunny.

Anders doe je precies waar je haar van beticht.

"Ik heb geen respect voor mensen die geen respect hebben" zeg maar.

Maar goed, ik ben wel heftigere discussies gewend..

Weet je wat respecvol is? Mensen niet vergelijken. Elk mens is onvergelijkbaar. Maar dat is ook weer afhankelijk van het doel waarvoor je het doet.

Wat betreft bewuszijnsniveau: dat hangt sterk samen met hoe sterk je in schuld en straf gelooft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 21:48:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik vraag me toch af waar sommigen hier bepaalde ideeën vandaan vissen. Ik zeg nergens dat ik een ander zn mening niet respecteer noch dat niet iedereen gelijk is. Zeggen dat niet iedereen op het zelfde niveau zit is niet het zelfde als iemand als minder zien. We zijn allemaal gelijk zielen van de zelfde bron alleen op een ander niveau/plaats/kennis dan anderen.

En ik ga dit niet blijven uitleggen. Ik heb dit geloof ik nu al enkele keren opnieuw getypt maar anders geformuleerd...

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 21:51:05 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ja het gaat nergens over.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 69 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl