Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:46:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29-01-2014, 14:33:26 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Welk stadium was Atlantis en waarom ging het mis? Wij zullen dat stadium opnieuw moeten bereiken om dan de fouten te vermijden.

Ik geloof zelf wel dat er een inzicht zal komen op aarde maar dat komt door mn eigen ontwikkelingsweg dat ik dat denk. Ik sta of stond voor een enorme uitdaging om een innerlijk conflict op te lossen en ik geloof dat dat nu eindelijk gelukt is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2014, 23:14:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
DeLetterM schreef:
Interessante materie. Zijn jullie bekend met Spirit Science? http://www.youtube.com/user/TheSpiritScience

Die ken ik ja
Xen schreef:
Welk stadium was Atlantis en waarom ging het mis? Wij zullen dat stadium opnieuw moeten bereiken om dan de fouten te vermijden.

Ik geloof zelf wel dat er een inzicht zal komen op aarde maar dat komt door mn eigen ontwikkelingsweg dat ik dat denk. Ik sta of stond voor een enorme uitdaging om een innerlijk conflict op te lossen en ik geloof dat dat nu eindelijk gelukt is.

Het ging mis omdat atlantis ooit verder was dan de mens nu, ze leefden niet vanuit hun ego. Tot op een moment dat dit dus wel gebeurde. Een groep wou macht, regeren. Ze zijn daar veel te ver in gegaan zoals ze nu ook bezig zijn. Ze hebben hun eigen land en maatschappij vernield. De mens was eigenlijk beginnen vergeten wie ze diep vanbinnen waren en gingen zich richten op materialisme, hebzucht en gingen daarvoor ver.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2014, 23:48:36 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Het is bizarre dat je vanuit een egoloze toestand weer terug kunt vallen in ego, maar het komt overeen met wat ik elders gelezen heb.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2014, 08:55:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Xen schreef:
Het is bizarre dat je vanuit een egoloze toestand weer terug kunt vallen in ego, maar het komt overeen met wat ik elders gelezen heb.

Het is niet terug vallen, we hebben gekozen terug te komen. Dit is trouwens niet zomaar effe vlotjes gegaan voor mijzelf vb. Voor anderen weet ik niet hoe ze het gedaan hebben maar ik ben dimensie per dimensie afgezakt. Dit gaat niet zomaar effe in 1 keer om terug naar dit fysieke te gaan en deze zware dimensie in te komen. Jammer genoeg als je dus terug keert komt je ook min of meer ten prooi aan tal van menselijke trekjes. Je kan je niet voorstellen hoe ik me soms kan ergeren daar aan. Ik probeer ze zo veel mogelijk te herkennen en niet op in te gaan, al heb ik ook mn zwakke momenten. :)

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2014, 09:23:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2014, 10:02:06
Berichten: 17
Eibhlin schreef:
Xen schreef:
Het is bizarre dat je vanuit een egoloze toestand weer terug kunt vallen in ego, maar het komt overeen met wat ik elders gelezen heb.

Het is niet terug vallen, we hebben gekozen terug te komen. Dit is trouwens niet zomaar effe vlotjes gegaan voor mijzelf vb. Voor anderen weet ik niet hoe ze het gedaan hebben maar ik ben dimensie per dimensie afgezakt. Dit gaat niet zomaar effe in 1 keer om terug naar dit fysieke te gaan en deze zware dimensie in te komen. Jammer genoeg als je dus terug keert komt je ook min of meer ten prooi aan tal van menselijke trekjes. Je kan je niet voorstellen hoe ik me soms kan ergeren daar aan. Ik probeer ze zo veel mogelijk te herkennen en niet op in te gaan, al heb ik ook mn zwakke momenten. :)


Zou je mij uit kunnen leggen over welke menselijke trekjes je het hier hebt? Zijn dat emoties als jaloezie? Ik ben nog niet zo lang actief binnen het spirituele en denk en handel nog regelmatig vanuit mijn ego. Kan je mij tips geven om dit te beperken of heb je eventueel wat leesvoer voor mij?

_________________
True knowledge exists in knowing that you know nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2014, 09:31:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
DeLetterM schreef:
Eibhlin schreef:
Xen schreef:
Het is bizarre dat je vanuit een egoloze toestand weer terug kunt vallen in ego, maar het komt overeen met wat ik elders gelezen heb.

Het is niet terug vallen, we hebben gekozen terug te komen. Dit is trouwens niet zomaar effe vlotjes gegaan voor mijzelf vb. Voor anderen weet ik niet hoe ze het gedaan hebben maar ik ben dimensie per dimensie afgezakt. Dit gaat niet zomaar effe in 1 keer om terug naar dit fysieke te gaan en deze zware dimensie in te komen. Jammer genoeg als je dus terug keert komt je ook min of meer ten prooi aan tal van menselijke trekjes. Je kan je niet voorstellen hoe ik me soms kan ergeren daar aan. Ik probeer ze zo veel mogelijk te herkennen en niet op in te gaan, al heb ik ook mn zwakke momenten. :)


Zou je mij uit kunnen leggen over welke menselijke trekjes je het hier hebt? Zijn dat emoties als jaloezie? Ik ben nog niet zo lang actief binnen het spirituele en denk en handel nog regelmatig vanuit mijn ego. Kan je mij tips geven om dit te beperken of heb je eventueel wat leesvoer voor mij?

Daarmee bedoel ik inderdaad ego of ergens op reageren dat je achteraf wel weet dat het anders kon. Zelf probeer ik mn gedrag wat te observeren en je merkt wel wanneer je in dat ego vervalt. Je voelt dat en als je het beseft is dat al een grote stap vooruit om er met te stoppen. Van zodra ik merk dat ik in dat ego gevoel kom probeer ik even een stapje achteruit te zetten (figuurlijk he). Effe diep in adem, de situatie bekijken en eventueel gewoon stoppen wat er gaande is. Dat is soms heel moeilijk omdat dat ego je het gevoel geeft dat je een of andere loser bent of je je gelijk moet halen. Ergens moet je voorbij die gevoelens proberen te komen. Echt leesvoer daar rond kan ik niet meteen aanraden, ik probeer zelf vooruit vanuit mezelf veel te leren eigenlijk.

Ze zeggen dat het erkennen en herkennen van het ego de eerste stap is.

Al ben ik het wel niet echt eens dat je op dit moment hier op aarde echt compleet zonder ego kan leven. Jammer genoeg heb je hier toch enige "strijdlust" nodig om ergens te komen. Zolang je anderen er niet met kwaad doet en het voor jezelf gezond blijft

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2014, 02:49:35 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ego is altijd destructief. Ego is de energie van de ontkenning van het leven, de ontkenning van god. Elke keuze die het ego maakt is een keuze uit angst. Het ego streeft altijd naar jouw vernietiging.

Het boek Een Cursus In Wonderen beschrijft volledig wat het ego is en hoe het werkt. Het is wel een erg moeilijk boek maar ik heb er veel aan gehad. De realiteit zit erg eenvoudig in elkaar als je eenmaal het onderscheid tussen ego en god weet te maken. Tussen angst en liefde.

Er is nooit een reden om vanuit ego te handelen. In het denksysteem van het ego is het leven schaars en moet je vechten om genoeg er van te krijgen. "Hebben" staat voor het ego gelijk aan "krijgen". Dit krijgen doe je van iemand die buiten je is, afgescheiden van je is. In het denksysteem van de heilige geest (god) staat hebben gelijk aan geven. Door te geven ontvang je. Je kunt alleen ontvangen wat je geeft. Door te geven bevestig je dat je het hebt. "Ideeën vermeerderen zich door ze te delen, en alles is een idee." staat er in de cursus.

Als je dus denkt dat je moet strijden om iets te krijgen, zit je al vast in het ego-denksysteem en binnen dat denksysteem is dat waar, maar niet erbuiten. Binnen het ego-denksysteem is ego uiteraard een vereiste. Maar dit denksysteem bevestigt alleen zichzelf. Het is een cirkelredenering. Het denksysteem van de heilige geest is ook een cirkelredenering, maar deze cirkel tilt je op, in plaats van dat ze je omlaag brengt.

Je kunt in elk deelgebied van je leven de overstap van een ego-gebaseerd denken naar een god-gebaseerd denken maken. Een dergelijke overstap gaat altijd gepaard met het verdwijnen van angst, en het veranderen van schaarste in overvloed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2014, 09:26:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Nice Xen, helemaal mee eens. Om daarop voort te bouwen; ego = comfortzone maar kost al je energie om in te blijven, het goddelijke is medogenloos voor je ego maar geeft juist energie als je in die stroom komt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2014, 09:41:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
dat staat op youtube overigens, wel in engels:
https://www.youtube.com/watch?v=0yEzodb ... We2TXv9kUe

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2014, 16:16:20 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Mee eens Xen mooi geschreven trouwens

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2014, 21:35:17 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dank je.

Ik was eigenlijk alleen mezelf aan het onderwijzen ;-).

Veel van wat ik schrijf is nog het meest bedoeld om mezelf te onderwijzen. Tegenwoordig lijk ik echter ook dingen te schrijven die echt voor de ander bedoeld zijn.. Dat is een heel ander gevoel. Dat zijn dan dingen waar ik zelf niets meer aan heb om het nog te horen. Heb er nog niet zo veel ervaring mee.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2014, 09:31:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik herken dat, vaak leer je nog het meest door anderen te onderwijzen. Iets heeft de neiging zich sterker in je te nestelen als je een idee ook naar buiten brengt. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2014, 09:35:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Xen schreef:
Dank je.

Ik was eigenlijk alleen mezelf aan het onderwijzen ;-).

Veel van wat ik schrijf is nog het meest bedoeld om mezelf te onderwijzen. Tegenwoordig lijk ik echter ook dingen te schrijven die echt voor de ander bedoeld zijn.. Dat is een heel ander gevoel. Dat zijn dan dingen waar ik zelf niets meer aan heb om het nog te horen. Heb er nog niet zo veel ervaring mee.

Schrijf je het dan ook bewust of lijkt het alsof die woorden door je heen vloeien?

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2014, 16:11:37 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Als ik mezelf aan het onderwijzen ben dan ben ik altijd in de illusie dat ik een ander aan het onderwijzen ben. Het is nogal vreemd om diezelfde dingen te zeggen wetende dat ik het tegen mezelf heb... Ben daar nog niet uit. Ik schrijf het dan gewoon om een ander te overtuigen.

Als ik echt schrijf voor een ander, dan voelt het heel anders. Ik weet dan duidelijk wat ik zeg en waarom. Ik zie duidelijk wat de ander niet begrijpt en hoe die geholpen zou kunnen worden. Vaak gaat het om opvattingen omtrent het zelf, soms draait het om oplossingen voor problemen.

Ik ben steeds meer m'n ware zelf aan het worden. Ik ervaar nog veel negatieve rotzooi in m'n systeem terwijl ik dat ben, terwijl ik die dingen doe. Ik luister niet meer naar die negatieve emoties. Ik laat ze niet bepalen wie ik ben. Het zijn overblijfselen uit het verleden, ik geloof dat dit gevoel zo'n 200 jaar oud is. Het is een gevoel van onwaardigheid, op de een of andere manier, in de een of andere vorm.

Ik analyseer deze gevoelens niet, maar vervang ze slechts door nieuwe, mooiere gevoelens. Ik herinterpreteer de negativiteit en maak er iets positiefs van. Zo ben ik langzamerhand en gestaag en snel de negativiteit aan het transmuteren.

Het gaat snel nu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2014, 18:54:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Als ik iemand anders help dan komen die woorden vaak vanzelf en lijkt het alsof ik automatisch schrijf. Ik zie pas waar het echt over ging als ik het ga terug lezen meestal.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl