Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:57:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Karma ontlopen?
BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 10:22:42 
Elf
Elf

Iedereen heeft een karma. Op het moment dat je inzicht in jezelf krijgt, de liefde ontdekt en je "slechtheden" verwerpt ontloop je dan niet je karma? Is het niet de bedoeling dat je het moeilijk krijgt hier op aarde?

Is het niet de bedoeling dat de aarde een leerschool is? Liefde en rust zullen we na de dood vinden. Is het niet zo doordat we het hier al op aarde er voorkiezen om liefde te vinden en te ontvangen we niks leren. Behalve dat we altijd al wisten? Op het moment dat we onze angsten aangaan en overwinnen schakelen we een stukje karma uit. We hebben een manier gevonden om het te overwinnen. Als wij dit doen mijden we dan niet onze levensdoelen door ze uit de weg te gaan en er liefde voor in de plaats te zetten?

Aan de andere kant zit ik met een ander probleem. Als deze bovenstaande theorie van mij waar zou zijn. Waarom wordt de mogelijkheid tot het manifisteren dan gegeven. Waarom krijgen wij de kans dan om het te ontlopen? Als ik aan jou zou vragen. Je kunt ervoor kiezen om liefde op aarde te ervaren, maar je zult je karma overnieuw moeten doen? Waar kies je dan voor?

Dit is voor mij momenteel een dilemma wie herkent dit en wie heeft andere benaderingen ik ben heel benieuwd?

Veel liefde en licht!

Berichtenonderwerp: Re: Karma ontlopen?
BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 10:45:15 
Reus
Reus

Hoe kun je je karma opnieuw doen?; karma wordt gecreeerd door de keuzes die je maakt, kortom je vormt je eigen karma.

Verder ervaar ik mijn leven zelf hoe ik dat wil; zowel rust en liefde als onrust en haat. Daar zijn geen regels aan verbonden.

Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wilt op aarde. Maar waarom zou je. Kortom dat zijn weer keuzes die je maakt.

(p.s. dit onderwerp past denk ik niet zo bij "wie ben ik")

Gr.

BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 10:54:04 
Elf
Elf

Anubis schreef:
Hoe kun je je karma opnieuw doen?; karma wordt gecreeerd door de keuzes die je maakt, kortom je vormt je eigen karma.

Verder ervaar ik mijn leven zelf hoe ik dat wil; zowel rust en liefde als onrust en haat. Daar zijn geen regels aan verbonden.

Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wilt op aarde. Maar waarom zou je. Kortom dat zijn weer keuzes die je maakt.

(p.s. dit onderwerp past denk ik niet zo bij "wie ben ik")

Gr.

Anubis: Kun je misschien deze vraag een schopje geven richting het juiste onderwerp. Je bent moderator dus dat moet geen probleem zijn :)
En misschien is een onderwerp karma wel iets voor het forum.

Op verder in te gaan op de karma? Je komt hier naar mijn mening op aarde om bepaalde levensdoelen te halen. Op het moment dat je ze behaalt ga je dood. Zolang je ze niet hebt gehaald zul je steeds weer mogelijkheden krijgen ze te behalen. Stel je pleegt zelfmoord? Dan heb je de keuze gemaakt om "Het" niet af te maken. Je zult in een volgend leven de zelfde doelen weer krijgen. Je zult nu eenmaal alles moeten meemaken om "volmaakt" te kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 10:56:52 
Nimf
Nimf

sluit me aan bij anubis.

Je bent hier om te ervaren in wie en wat je bent in deze vorm.
Aan jou de keuze hoe je dit verder invult :wink: .

Ik zou zeggen: Geniet ervan!

ps... karma staat bij Hoger Bewustzijn als onderwerp :
http://forum.spirituelejongeren.nl/view ... ight=karma

:wink:

BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 11:38:14 
Elf
Elf

Had ik nog niet gezien.. ben dan ook nog een "Groentje" ;) zal er rekening mee houden de volgende keer thnx.

BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 11:44:15 
Reus
Reus

miracle schreef:
Anubis: Kun je misschien deze vraag een schopje geven richting het juiste onderwerp. Je bent moderator dus dat moet geen probleem zijn :)
En misschien is een onderwerp karma wel iets voor het forum.

Op verder in te gaan op de karma? Je komt hier naar mijn mening op aarde om bepaalde levensdoelen te halen. Op het moment dat je ze behaalt ga je dood. Zolang je ze niet hebt gehaald zul je steeds weer mogelijkheden krijgen ze te behalen. Stel je pleegt zelfmoord? Dan heb je de keuze gemaakt om "Het" niet af te maken. Je zult in een volgend leven de zelfde doelen weer krijgen. Je zult nu eenmaal alles moeten meemaken om "volmaakt" te kunnen zijn.

Thierry was de volmachtigde hihi bij deze dus gedaan. (thierry :"dit was isis denk ik ;) zij is mod bij wie ben ik ")

Levensdoelen, moeilijk woord, want je kiest namelijk zelf wat je wilt doen. Maar inderdaad zoals je zelf zegt, als je zelfmoord pleegt dan krijg je het in je volgende leven gewoon weer op je bordje net zolang je er wel mee om leert te gaan. Ik geloof dat men alles moet ervaren the good and the bad.

Je ziel kiest voor dat ie incarneerd welk leven het gaat leiden (niet de details maar het groter geheel) Dus je komt voor bepaalde keuzes te staan, elke keus die je maakt, maak je omdat je denkt dat dit op dat moment het beste is om te kiezen. En elke keus brengt zijn gevolgen mee. Er bestaat geen slechte keuze, er is slechts een ervaring wat je wordt opgelegd waar je mee om moet gaan.

Dat is mijn visie zo'n beetje in a nutshell ;).

Gr.

BerichtGeplaatst: 12-03-2005, 09:00:23 
Reus
Reus

Zodra jij de liefde ontdekt en je slechtheden verwerpt, dan betekent dat dat jij een GROOT inzicht hebt verkregen, waarmee je (zeer waarschijnlijk) een groot stuk van je karma inlost, een levensdoel bereikt misschien zelfs wel. Als je leeft in liefde, dan kun je maar weinig fout doen omdat je datgene je doet uit liefde doet. Er is in de kosmos geen oog om oog tand om tand. Karma is geen oog om oog tand om tand. Daar is inderdaad al een eerder topic over, misschien kun je daarmee begrijpen wat karma wel is.

Liefs
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 17-03-2005, 21:49:37 
Kabouter
Kabouter

bericht van Thierry (Mod): Edger, kan je in het vervolg de Nederlandse taal gebruiken? (niet ieder is goed in engels :wink: ) zie regels forum: http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=1170

Een aantal uitspraken over karma:

By doing a bad act, you cannot expect to get a good result, and if you do a good deed, you cannot get a bed reaction from it. The kind of seeds you sow will determine the nature of the crop they will yield.
&
God is not involved in either rewards or punishment. He only reflects, resounds, and reacts! He is the Eternal Unaffected Witness! You decide your own fate. Do good, be good, you get good in return; be bad, do bad deeds, you reap bad results. Do not thank or blame God. Thank yourself, blame yourself.
&
Karma can save as well as kill. It is like the cat that bites: it bites the kitten in order to carry it in its mouth to a place safety; it bites the rat in order to kill and eat. Become the kitten and karma will rescue you like a loving mother. Become a rat and you are lost.
&
The art of engaging in karma without getting involved in karma is the thing that has to be learned. Karma has to be done because it is part of one's nature, not out any external compulsion...So, too karma done for the profit arising therefrom accumulates consequences which bind a man; it increases in size like a snowball. But karma done without any thought of the fruit therefrom keeps on diminishing and leaves you free from all consequence.
&
Only through karma can liberation be effected.... Without karma, progress is very difficult.

gr. edger

leef in liefde

BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 10:05:27 
Reus
Reus

:twisted: uit boeken en andere bronnen kunnen we het allemaal halen :twisted:

Zelfontdekken is mijn motto :wink:

BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 10:23:57 
Reus
Reus

Schat, je kunt toch ook deels ontdekken door te lezen? Ken je niet de 'oh ja!' momenten als je zoiets leest? Dat is herkenning en herkenning is (her)ontdekking 8)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 10:39:46 
Reus
Reus

nee nooit van gehoord :roll:

BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 21:03:26 
Nimf
Nimf

Citeer:
Zelfontdekken is mijn motto

Precies.
Als ik over de meeste dingen lees over karma... ga ik echt steigeren.
Je kunt er uren over praten en discussieren.
Het is geen "perfect" systeem zo van actie reactie en klaar is klara.
Het concept "karma" is te complex om te begrijpen naar mijn mening.
Er komt zoveel bij kijken, en ieder antwoord wekt weer 10 vragen op of schopt weer een andere theorie omver.

Mijn visie over karma?
Kijk niet tever het bos in.
Wat komt komt, en wat niet komt komt ook niet.
Als je in het hier en nu blijft, wordt karma op eens een stuk minder belangrijk.
Lekker mee bezig zijn met wat naar je toe komt, "goed" of "slecht" in het moment.

Maar niettemin een leuke brainstormer; het onderwerp "karma!" :P

Wolf

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00