Alles wat ik tot nu toe over 2012 gelezen en gezien heb is rete interessant.
Zo heb ik eens (buiten het hele 2012-gebeuren) op Discovery Channel iets gezien over oude beschavingen en dat ze dingen voor elkaar konden krijgen die wij met de hedendaagse technologie niet of nauwelijks voor elkaar kunnen krijgen. Dus dat zij over geavanceerde technologieën en vaardigheden beschikten. Een jaartal rond 10.500 v.Chr. werd daarbij genoemd, een jaartal wat ik eigenlijk een beetje onthouden heb... en dat kwam van pas toen ik me later ging verdiepen in het 2012-gebeuren.
Ik kwam dit plaatje tegen van de cycli van de Maya-kalender:
Het viel me op dat het hoogtepunt van hun technologische ontwikkelingen precies aan de andere kant van die hele cycli-cirkel.
Dan is het nog zo dat die cirkel uit slechts 5 cycli bestaat. Het is volgens mij niet zo dat alles ophoudt na de 5e cyclus... dan beginnen we gewoon weer bij de 1e. Deze grootste ronde van 5 cycli loopt gewoon parallel met de cycli van de zodiak symbolen, die te maken heeft met de omwenteling van de aardas zelf in een periode van 25920 jaar.
De kalender eindigt niet in 2012... hun periode van 25920 jaar was genoeg om alle cycli van de zon, maan, seizoenen, sterren, enz. vast te leggen.
Wat in het plaatje aangegeven is, is een photon-belt... photonen zijn de bouwstenen van licht zeg maar. De betreding van deze riem zou ons DNA activeren en onze "slapende" capaciteiten doen ontwaken. Alles wat we nu nog zien als een "gave", zal dan voor iedereen beschikbaar zijn... op gebied van vaardigheden, intelligentie en spiritualiteit. Het wordt wel geleidelijk ingevoerd... een invoering die compleet zou zijn op 21 december 2012, waarbij wij over net zulke geavanceerde technologieën beschikken als rond 10.500 jaar voor Christus het geval was.
Wel vreemd dat die beschaving toen op een of andere manier toch verdwenen is. Als men zo geavanceerd was, zouden ze zich toch hebben kunnen verdedigen tegen hun ondergang? Kon de mens weer lekker opnieuw beginnen met hun "primitieve" toestand... toch raar: Zoiets waardevols neem je niet zomaar mee in je graf.