Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:19:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 14-08-2005, 18:58:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hay,

Wanneer praten we over de 4e en 5e dimensie? :wink:

Groetjes brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 14-08-2005, 20:59:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2005, 09:39:49
Berichten: 85
ja, komop, wie geeft het startsein ?
:lol:

interessante topics hoor :)
ik geloof in de verschuivingen van dimensies, die per individu kunnen plaatsvinden. genoeg individuen in een 5dimensionaal bewustzijn maakt ruimte voor een collectieve verschuiving , denk ik.
en wat denk jij?

_________________
enjoy the Now~remember the Magic~share the Gift!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 15-08-2005, 20:13:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Persoonlijk zou ik dat echt niet weten.
Ik denk dat de 4de inhoud dat je zowiezo geen last meer hebt van iets dat "afstand" en "tijd" heet.
De vijfde?
Geen idee.
Volgens mij waren er iets van 12 dimensies.
Maar ja... hoe weet men dat?
En is dat niet simpelweg een perspectief daar wij in 3 dimensies en hokjes denken?

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 15-08-2005, 21:23:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2005, 09:39:49
Berichten: 85
sommige mensen denken het te weten door wetenschappelijk onderzoek
anderen gaan zelf op onderzoek uit...

maar dimensies zijn ook maar andere 'schillen van de realiteit',
als je "spoken" ziet of schimmen zijn dat wezens in een andere dimensie..

persoonlijk vind ik de bewoordingen van 'de groep' (http://www.lightworker.com of http://www.lichtwerker.com erg prettig betreffende deze onderwerpen.

mijn persoonlijke ervaring is vooral in mijn schilderijen/tekenen, dat ik gewoon voel dat er andere werelden zijn, oneindig veel werelden door elkaar, naast elkaar, etc etc...geweldig!

_________________
enjoy the Now~remember the Magic~share the Gift!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 15-08-2005, 21:25:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2005, 09:39:49
Berichten: 85
Darkwolf schreef:
En is dat niet simpelweg een perspectief daar wij in 3 dimensies en hokjes denken?


ik denk het wel :)
er bestaan dingen die wij ons hier, zolang we vanuit een 3d werkelijkheid leven, gewoonweg amper of zelfs niet voor kunnen stellen.

this cosmos is quite huge ya know.. :wink:

_________________
enjoy the Now~remember the Magic~share the Gift!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 15-08-2005, 23:16:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
No it's not!
We SEE it as huge! :P

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 16-08-2005, 21:15:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2005, 09:39:49
Berichten: 85
euwhh ik snap ff niet pss wat je bedoeld darkwolf, met "no its not"

_________________
enjoy the Now~remember the Magic~share the Gift!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 16-08-2005, 21:22:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
4e en 5e? Zou ik je eens vertellen dat er oneindig veel demensies zijn... oneindig, als het heelal 8)

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 17-08-2005, 18:44:41 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Er zijn 2 kijken op dimensies... een spirituele kijk en een wetenschappelijke kijk.

Op spiritueel gebied spreek je bij hogere dimensies van astrale vlakte (en hogere vlakten) en bij lagere dimensies van onderbewustzijn en instinct.

Op wetenschappelijk gebied worden de beschrijvingen van hogere dimensies steeds vager. Van 1 t/m 4 (lijn, vlak, ruimte, ruimte-tijd) is nog wel iets voor te stellen... alles wat daarboven zit is voor Einsteins om uit te vogelen. :P

Er zouden 11 dimensies zijn... 1 t/m 5 onmetelijk groot en 6 t/m 11 onmetelijk klein, opgevouwen in het kleinste deeltje materie dat bestaat. Volgens de wetenschap eh... die proberen overal een verklaring voor te vinden en theorieën op te bedenken (zoals de snaar-theorie): "oh we kunnen dit niet verklaren... doe er nog maar een dimensie bij of maak er maar een theorie op."

Ff een simpele hypothese:
Stel dat de 4e dimensie een film is met 3-dimensionale beeldjes, dan zou de 5e dimensie allemaal films bevatten (of misschien zijn het wel andere zenders op je tv): ofwel in de 5e dimensie vinden we allemaal parallelle universa. :)


Een zeer interessante wetenschappelijke docu over dimensies en ons universum (veel quantummechanica-theorie ook) is hier te vinden:
NOVA - The Elegant Universe


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 17-08-2005, 19:54:32 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
SpaceWizard schreef:
euwhh ik snap ff niet pss wat je bedoeld darkwolf, met "no its not"


Het is een reactie op je laatste zin!
Jij zegt dat het Universum heel erg groot is.
...No it is not! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 26-09-2005, 17:26:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-09-2005, 15:47:27
Berichten: 6
Hey hey..

Ik ben hier een lange tijd mee bezig geweest dus misschien heb je wat aan mijn ervaring en gedachten over de verschillende dimensies…. Je hoort het overal… De overgang naar de hogere dimensies… Engelen, gidsen, Christusbewustzijn… Ik heb echt tijden gehad dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Zwevend in allerlei gedachtes was het moeilijk om met beide beentjes op de grond te blijven staan. Dus daarom heb ik maar besloten om zelf eens op onderzoek te gaan. Luisterend naar de teksten van anderen en luisterend naar mijn eigen innerlijke ervaring ben ik tot deze conclusie gekomen: (hou je vast.. haha)

2 dimensie= lengte x breedte
3 dimensie=diepte
4 dimensie=?
5 dimensie=?

Bijna iedereen kijkt buiten zichzelf als ze de verschillende dimensies willen verklaren. Maar volgens mij ligt het antwoord veel dichter bij huis, juist.. van binnen. Want probeer nu eens mee te voelen: 2 D= lengte x breedte, iedereen kan dit voorstellen. Als we een stapje verder gaan komt de 3 D= diepte. Ook dit kan iedereen voorstellen. Maar let wel, het is zo binnen zo buiten. Je kunt alleen datgene buiten je zien als het ook in jou bestaat. Dus de diepte wat je buiten jou ziet bestaat ook in jouw bewustzijn.

Als je je een beetje in de “spiri- wereld” verdiept zal je achterkomen dat de meeste mensen zeggen dat we van de 4 de dimensie naar de 5 de dimensie gaan.

Volgens mij, zijn de hogere dimensies diepten in het bewustzijn. De 4 de dimensies geeft een diepte in het bewustzijn dat de mogelijkheid geeft tot het menselijke “rede”. Door middel van redenering, het denken over je eigen gevoelens en gedachten ontstaat er een alsmaar grotere diepte in je bewustzijn. Door meditatie kun je een diepte in het bewustzijn creëren waarbij je BEWUST WORDT VAN DAT GENE WAT BEWUST IS. (probeer dit mee te voelen.)

De sleutel is “Inzicht”. Het zicht naar binnen moet helder zijn. En dit kan alleen als je de rust en stilte van binnen hebt gevonden. Het is daarom ook niet zo gek dat “loslaten” zo belangrijk is. Immers, hoe kun je de stilte in jezelf ervaren als je van binnen nog steeds vanuit je ego leeft met al je zorgen en angsten.

Je zult uiteindelijk zo’n bewustzijn creëren dat het lijkt alsof de hemel in je bestaat. “zie hoe uitgestrekt en oneindig de hemel is en probeer dit eens van binnen te voelen”. In boeken lees je wel eens de volgende zinnen: “Het leven achter de gedachten”. Of “Je leeft in de wereld maar je bent niet van de wereld.” Als je dit werkelijk van binnen kunt voelen leef je naar mijn inziens in de hogere dimensies of ben je in ieder geval in de buurt ;)
Maar het is zinloos om eindeloos over de dimensies te blijven denken. De waarheid zit achter het denken. Probeer het van binnen te voelen. Pleeg introspectie,denk het positieve, laat alles los, geef je over en probeer zo zuiver mogelijk te leven.
Het schijnt zo te zijn dat door het versnellen van “de levensfrequentie”, Iedereen de mogelijkheid krijgt om mee te transformeren naar een nieuw bewustzijn. Het fijt dat de levensfrequentie wordt verhoogt is natuurlijk moeilijk te geloven maar kijk eens om je heen. Kijk naar ADHD, hooggevoeligheid van de mensen. De hoeveelheid mensen die aan de prozac zijn en naar de mensen die tegenwoordig rust zoeken in het spirituele of de religies. En is het niet zo dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan? (tijdservaring)
Volgens de nieuwe “snaartheorie” bestaat alles.. dus ook onze bewustzijn en het menselijk lichaam uit piep kleine snaren die door verschillende vibraties, energiedeeltjes en krachtdeeltjes creëren. Volgens sommige wetenschappers is het dus werkelijk zo dat het leven opgebouwd is door verschillende soorten trillingen. Misschien is het dus werkelijk zo dat “de levenfrequentie” wordt verhoogd dus ook onze bewustzijn! Misschien geeft dit wel het gevoel van diepte in het bewustzijn!

Het is alleen jammer dat nog steeds de mensen de waarheden buiten zich zelf vinden… De waarheid zit in je:

Uit de thomas evangelie: Wie het AL denkt te kennen Maar niet zichzelf Blijft volkomen in gebreke.

Goed, om een lang verhaal kort te maken: De dimensies zijn volgens mij toestanden in het bewustzijn. Zuiverheid, vrijheid en eenheid zijn woorden die tot de hogere dimensies behoren. Probeer de dimensies niet te denken maar van binnen te ervaren. Zoek de stilte in je, leef zo zuiver als mogelijk, en laat je zorgen en angsten los!

Hey… Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Grtz Jay-san ;) :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 17-10-2005, 20:58:56 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Oookay dan. Ik las hier vanmiddag toevallig nog iets over op een andere pagina, weet al niet meer hoe ik daar terecht ben gekomen.

Snapte er daar net zoveel van als hier.

Niet veel dus haha

groetjes..,Jody


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 4e en 5e demensie
BerichtGeplaatst: 21-10-2005, 10:37:24 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-05-2005, 14:24:06
Berichten: 274
Locatie: hilversum
wat ik laatst eens liep te denken he..
dat er misschien verschillende dimensies zijn in het hier en nu? ik leip op straat en bedacht me ineens dat ik op dat moment best door muren aan het lopen kon zijn, maar dan van een andere dimensie ofzo. t klinkt vaag, maar t was een beetje een kort moment, zag het heel even voor me ofzo.
anyway, wel een heel interessant onderwerp.
liefs barbara


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl