Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 13:28:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Diksha
BerichtGeplaatst: 11-02-2005, 15:20:08 
Groentje
Groentje

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met Diksha en of mensen dit wel vertrouwen of niet.
Ik zelf heb een beetje mn twijfels hierover.

Een diksha is een overdracht van een zeer krachtige energie via de handen en/of ogen. De energie komt in de (mystieke) vorm van een gouden bal in de hersenen, waar ze bepaalde delen in de hersenen activeert, die niet op hun volledige potentieel functioneren. Andere delen die door onze conditioneringen veelal overactief zijn, worden in balans gebracht. De delen in de hersenen zijn verbonden met de chakra’s. Energiecentra in ons fijnstoffelijke ofwel psychische lichaam. Door de diksha energie worden de chakra’s actief en gaat er energie doorheen stromen.
Omdat er energie doorheen gaat stromen, krijgen mensen gevoelens die hen tot dan toe zeldzaam of zelfs onbekend voor kwamen. Ze kunnen extase ervaren of een diepe stilte. Eigenlijk is het aantal mogelijke ervaringen onbeperkt. Er kunnen ook oude lagen van pijn uit het verleden omhoogkomen.

Wat de diksha doet, is als het ware ervoor zorgen dat je meer ÉÉN wordt met die ruimte in jezelf. Die je zelf bent of die je Zelf of het grote Zelf is. Waardoor je vanuit een hoger perspectief kunt zien wat er allemaal in je leeft. De diksha heeft de kracht en de intelligentie om je langzamerhand, of zelfs in heel korte tijd, vanuit het punt in je huidige ontwikkeling
permanent terug te brengen naar deze innerlijke staat van eenheid.
De meeste mensen in deze westerse `rationele' wereld hebben meerdere diksha’s nodig om het transformatieproces diepgaand op gang te brengen.
Echter wanneer we in grote groepen samenkomen (van 200 of meer) zal de collectieve energie zo hoog worden dat er direct diepe transformatie plaatsvindt.
De diksha’s helpen ook om de gezondheid te verbeteren en brengen vaak genezingsprocessen op gang. Mensen voelen zich sterker verbonden mèt en beter ìn staat om te luisteren naar hun lichaam. Vaak vertellen mensen me na de diksha dat ze plotseling weten dat ze eigenlijk heel moe zijn of dat ze vaak stress ervaren die hun normale toestand geworden is. Ze kunnen dan gevoelsmatig weer onderscheid maken en doen wat goed voor hen voelt.

Zoww dit is hem.
Ik hoor jullie reacties hierover nog wel.

Groetjes Moonshine

Berichtenonderwerp: Re: Diksha
BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 02:39:04 
Groentje
Groentje

Niemand een mening wat die van dit vind????

Groetjes Moonshine

BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 04:51:24 
Reus
Reus

Zou kunnen :)

De kundalini leer vertelt ook zoiets. Kundalini, de energiestroming in je lichaam, als deze in gang gebracht wordt, dat men heftige emoties kan ervaren die er uiteindelijk toe leiden meer EEN te zijn. Volgens mij is dit wat hier diksha wordt genoemd.

Ikzelf geloof hier echt in, in de balans van chakra´s en de energiestromen in ons lichaam. Als alle chakra´s in balans zijn en de energie kan vrij door deze heenstromen, dan heb je een staat van ZIJN bereikt waarin de ziel gewoon IS en het lichaam ,geest en de ziel weer EEN zijn.

Uhhmmmm tsja... :roll: snappen we het nog ?

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 17:46:17 
Groentje
Groentje

Ja,
Wat hier beschreven staat lijkt inderdaad op de kundalini leer.
Ik geloof hier net als Carina heilig in, wanneer je chakra's alle open en in balans zijn: ervaar jij de staat van "EEN" zijn met alles om je heen.
Heerlijk lijkt me dat!

Alleen denk ik niet dat je dit kunt bereiken door 1 keer een dikscha te ervaren, ook al is dit met een grote groep mensen bij elkaar.
Om je chakra's in balans te krijgen is veel oefening nodig , dit gebeurd niet zomaar op één dag!

liefs dupke o:)

BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 20:44:21 
Kabouter
Kabouter

ik las de eerste regels van je topic, en ik dacht aan een boek van kundalini wat ik een tijdje terug las. Een topic verder zag ik dat de poster het ook over kundalini las.
toevallig? :wink:
Maar iig, dat van jou ken ik niet, kundalini een beetje. Ik heb het boekje oppervlakkig gelezen, maar heb het snel weer terug gebracht. Verschrikkelijk vond ik het!! Ik ben bereid alles eens te proberen, maar kundalini niet. Het voelde echt niet goed, en heel gebiedend. Als je iets niet deed had je je hele leven pijn enzo, en was je gedoemt te mislukken dit leven.

Nee, niks voor mij, dat was heel duidelijk.

BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 23:38:03 
Groentje
Groentje

Wat houdt precies dat kundalini in dan?
Ik heb dr zelf nog nooit wat over gehoord of gelezen.
Ben wel benieuwd.

Groetjes Moonshine

BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 02:20:34 
Reus
Reus

Zal ik een andere keer ff op ingaan, kan ik een leuk stukje over schrijven misschien als ik wat meer tijd heb (iemand anders is ook welkom hoor)

Ik heb trouwens mijn boeken nog eens nageslagen op Diksha, maar kon in geen een chakraboek van mij dit vinden, heeft het ook andere namen?

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 02:34:58 
Groentje
Groentje

carina schreef:
Zal ik een andere keer ff op ingaan, kan ik een leuk stukje over schrijven misschien als ik wat meer tijd heb (iemand anders is ook welkom hoor)

Ik heb trouwens mijn boeken nog eens nageslagen op Diksha, maar kon in geen een chakraboek van mij dit vinden, heeft het ook andere namen?

Liefs Carina ;)

Hey,

Nou ik ben het nog aan het opzoeken. Maar op de meeste sites staat dus alleen Diksha en verder geen andere namen. Weet wel dat het dit uit India komt.
Voor de rest heb ik ook nog een site, over mensen die hieraan doen en wat meer info over diksha, ook wat leuke ervaringen van mensen.

http://www.livinginjoy.com

Groetjes Moonshine

BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 13:27:22 
Reus
Reus

Als ik het goed begrijp is het energie geven, en die energie die ze dan geven (al dan niet op afstand) wordt diksha genoemd

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 23:55:34 
Groentje
Groentje

Jah volgens mij wel.
Een diksha is een overdracht van zeer krachtige energie via handen en/of ogen.
Maar dit is toch wel iets anders dan gewoon magnetiseren?
Aangezien dr ook staat dat als je met een grote groep zeg maar dat doet, dat de energie dan zo krachtig is dat er dan een diepe transformatie kan plaatsvinden onder de mensen.
Dit gebeurt toch niet bij gewoon magnetiseren of wel?

Groetjes Moonshine

BerichtGeplaatst: 01-06-2005, 15:15:30 
Elf
Elf

Ik heb dit toevallig een maand geleden gedaan, naar meditatie geweest met diksha.
Vond het persoonlijk wel goed. voelde niet verkeerd oid. Ik had iemand bij me die het geestelijke kan zien. en die zag allemaal lichtwezens tijdens deze avond.
weet niet precies wat magnetiseren is, dus kan niet echt een verschil omschrijven.
het doel van de diksha was in ieder geval om een geestelijke impuls te geven. We hadden vooraf een tijdje van geleide meditatie, waarin je allerlei goude en zilveren banen moest voorstellen waaraan je gekoppeld was.

BerichtGeplaatst: 08-06-2005, 22:56:46 
Groentje
Groentje

Mijn moeder houdt zich nu heel erg bezig met het hele Diksha gebeuren.
Ik ben vorige week met haar naar een Diksha-event geweest. Ik heb toen ook Diksha's gehad, het was heel rustgevend en er hing een hele rustige sfeer. Er waren in Nederland nog nooit zoveel Diksha gevers bij elkaar gekomen. Diksha gevers zijn mensen die naar India zijn gereisd om daarvoor opgeleid te worden.
Er werden negen cirkels gevormd en per cirkel waren er een stuk of vier, vijf gevers en 30 tot 35 ontvangers. Ik zag om mij heen dat het de meeste mensen rust gaf, maar er was ook iemand die begon te schaterlachen, deze persoon werd heel erg vrolijk. Er was ook iemand die ervan ging huilen. Dit was allemaal om de negatieve emoties los te laten en de liefdevolle diksha kracht te ontvangen.

Diksha is er idd opgericht om jezelf een te laten worden. Het is erop gericht om mensen te verlichten. Maar het is niet dat je gedoemd bent om in pijn te leven als je er niet in gelooft.
Verlichten houdt in dat je je losmaakt van je ego, en je jezelf openstelt voor de dingen om je heen. Alles wat we (de meesten van ons) niet zien.
Als je verlicht bent dan zit je in een hoger bewustzijn, je ziet dat alles is zoals het is. Er is niets meer slecht of goed.

Over mijn ervaring:
De dagen erna heb ik me behoorlijk goed en rustig gevoeld, ik ben nu wat onrustig. Ik ben constant bezig met mezelf met zijn eigen gedrag en gedachten te confronteren om uiteindelijk te veranderen. Ik was daar al mee bezig voordat het hele Diksha gebeuren op mijn pad kwam, maar ik heb wel het gevoel dat het mijn verandering versnelt.

BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 19:32:17 
Reus
Reus

Ik heb niet zolang geleden ook een diksha gekregen van iemand die ik niet kende. Eigenlijk waren er 2, 1 zegeningsdiksha en 1 verlichtingsdiksha. Maar daarvan heb ik nog bijna niets van gemerkt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00