Mile schreef:
Je klampt je veel te strak aan het aardse. Sex, geld, entertainment (mooie kleuren), vakantie etc. Het zijn allemaal dingen die je tijdelijk een goed gevoel geven. Eigenlijk is dat niet meer dan vluchten voor de waarheid. De waarheid die je altijd zal blijven volgen. Je mag voor het aardse kiezen maar je loopt een hoop lol mis!
Als je eenmaal de waarheid geaccepteerd hebt ga je heel anders naar het leven kijken. Boeken over spiritualiteit en godsdiensten geven een goed beeld van de waarheid. Laat je leiden door je gevoel wanneer je een boek uit de bibliotheek pakt en je zal vanzelf hetgeen pakken wat goed bij je past.
Je zult ontdekken dat je eigenlijk heel tevreden kan zijn met heel weinig. Je zult genieten van de kleinste dingetjes. Gewoon al dat je lekker mag eten zal je al heel blij maken. De TV hoeft er niet bij aan, je hoeft geen radio op te zetten. Je hoeft niet continu vermaakt te worden met allerlei. Er zijn een hoop mensen die het nog veel moeilijker hebben. Jij kan gewoon lekker aan je tafel zitten en heerlijk eten zonder dat je daar bij gestoord wordt door granaat inslagen of sirenes.
Ik vind het heel belangrijk dat je je niet te veel aan het aardse vastklampt. Het idee dat jij het gevoel met je meedraagt dat het anders moet geeft aan dat je the man bent! Zulke mensen zouden er meer rond moeten lopen op deze aarde.
Weet je, ik ben totaal tegen dit stukje, maar kan me wel in een deel vinden.
het blij kunnen zijn met kleine dingen, zoals lekker eten. Daar heb je absoluut gelijk in.
Maar ik kan me totaal niet vinden in boeken zoeken over het spirituele en godsdiensten. Ik lees liever een goede thriller of roman.
Er wordt al genoeg gezweefd op deze wereld.
Ik ben van mening dat je moet leven in deze wereld. met alle aardse dingen erbij. Dat is de hoofdzaak. Dat je spiritueel bent aangelegd, prima, maar het moet niet de hoofdzaak zijn.
Het is nou eenmaal zo dat je geld moet verdienen om te kunnen overleven. Dus moet je werken. Aangezien ik werk wil dat ik leuk vind, zal ik me hiervoor ook helemaal geven.
Dus bestaat het grootste deel uit werken. Heel aards dus.
Daarnaast heb ik mijn hobby's die voor mij heel belangrijk zijn. Lekker paardrijden. Buiten in de natuur.
En ja, ik ben ook nog eens paranormaal begaafd.
Nou, geweldig! Wat een shit me dat al niet gebracht heeft.
Tuurlijk kan het mooi zijn, maar het overgrootte deel had van mij niet gehoeven. Geef mij dan de aardse dingen maar.
En waarheid.... Nog zo'n vaag begrip. Wat is waarheid?
Ik denk dat voor iedereen zijn of haar waarheid anders is.
En ik denk niet dat jij over de waarheid van Wolf, van mij of wie dan ook kan beslissen.
Nee, ik loop er niet voor weg. Maar dat wil niet zeggen dat ik het accepteer of naast me neerleg.
En nee, ik ben niet verbitterd, ik probeer mijn leven te leven zoals ík dat wil