Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:27:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: hoi
BerichtGeplaatst: 09-09-2005, 23:40:29 
Groentje
Groentje

kan iemand mij helpen ik zit nogal met mezelf in de knoop, ben mijn baan kwijt en voel me nutteloos en heb ook geen dagindeling en ben vaak moe en vind mijn lichaam raar, en denk alleen nog maar en pieker veel

Berichtenonderwerp: Re: hoi
BerichtGeplaatst: 09-09-2005, 23:55:37 
Nimf
Nimf

Dat is toevallig.
Ik zit in precies hetzelfde schuitje.
Tot op de detail nauwkeurig.
Echter ben ik een paar weken nu al zo en ben ik het zat.
Maar hoe meer actie ik onderneem (dingen regelen, CV, baan, eigen forum, workshops plannen en geven) hoe meer depri ik wordt.
Lekker handig en motiverend...
Momenteel push ik mezelf gewoon tot alles.
En hard.
Want inderdaad.
Ik zit alleen maar mezelf naar beneden te halen en te denken en geen reet uit te voeren anders.

Welcome to the club! 8)

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 12:44:36 
Groentje
Groentje

Citeer:
Momenteel push ik mezelf gewoon tot alles.
En hard.

Denk je niet dat je hierdoor jezelf verstopt voor je eigen problemen. en het op deze manier alleen maar erger word. in plaats ervoor weg te rennen zou je een keer kunnen kijken waar de gevoelens vandaan komen. en ze zo proberen op te lossen..

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 12:58:52 
Nimf
Nimf

Nee dat denk ik niet Geertjan.
Als ik me niet goed voel, gooi ik gewoon de emotional core uit en voel ik niks meer en leef ik als een robot... catatonisch... machinaal... redenerend en relativerend met alleen nog mijn mind.
Ik weet waar die gevoelens vandaan komen.
Ik weet wat er moet gebeuren.
Maar ik heb niet genoeg zelfvertrouwen meer en heb mezelf al tever de grond in gestampt om dat op te pakken.
I am weak.
Dat de natuur mij nog in leven laat is een raadsel.
(Maar dat is ook niks anders dan stille hoop want mezelf iets aan doen kan ik niet... nog een mooi voorbeeld van mijn huidige zwakte en zelfvertrouwen...)

Weglopen?
Valt mee.
Het is misschien eerder van mezelf dan me problemen dat ik weg loop.
Maar vindt je het gek?
Dat niet meer mensen hard voor mij wegrennen.
(Al is het alleen al de reden dat ze moe van me worden...)

Dus dan maar zo materialistisch mogelijk leven.
Money is all I need to survive.
Liefde heb ik ook genoeg.
Begin ook steeds meer tegen het spiri gebeuren aan te schoppen.

De gedachte komt steeds vaker om hier ook weg te gaan bij dit forum.
Ik zit er nog het meest om de mensen die ik ken.
Maar begin steeds meer nuchter te lachen met de dingen die ik hier lees.

I am not lost.
I just ran away.
I gave up on myself.
Ik ga ga gewoon doen wat ik moet doen.
De rest komt ooit nog wel een keer, als mijn gevoel dan al niet tever weg gestopt is althans.

I am a rogue warrior.
Ik moet het zelf doen.
Als ik faal.
Dan is het over.
Want niemand kan mij helpen.
Dit zeg ik uit ervaring.
Ze kunnen me alleen bij staan.
...En dan is het obstakel "toelaten" ook nog een riskant issue daar ik daar ook al niet goed in ben...

Laatst gewijzigd door Darkwolf op 11-09-2005, 13:25:07, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:18:56 
Kabouter
Kabouter

op dit moment herken ik dit zo goed!

Wolf alweer haal je woorden uit mijn mond....

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:22:59 
Kabouter
Kabouter

soms zou ik het ook niet erg vinden om per ongeluk net onder een auto te komen....

maar dan voel ik me schuldig dat ik dood wil terwijl er mensen zijn die alles doen om te kunnen blijven leven, maar dood gaan.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:26:54 
Nimf
Nimf

Ik voel me niet schuldig om die reden.
Heb niks te maken met mensen die moeten vechten voor hun leven.
Voel me eerder schuldig naar de mensen die van me houden.
Maar deze schuld zal er pas zijn als ik het daadwerkelijk zou kunnen doen.
(Als het door iemand anders komt is het natuurlijk niet mijn schuld.)

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:33:36 
Kabouter
Kabouter

Wat verschrikkelijk herkenbaar ook. Dit is echt de standaard waar je doorheen moet als je na gaat denken over je leven. :mrgreen:

Als je over het leven nadenkt ben je juist niet weak. Alleen al het idee dat jij over het leven nadenkt laat zien dat je juist heel groots bent! Je bent te wijs om je simpelweg te laten leiden door je omgeving. Je omgeving (media, normen en waarden, cultuur) die aangeven dat geld je gelukkig maakt, dat huisje boompje beestje het ultimatum is om naar toe te werken.

Als je eenmaal naar dat 'ultimatum' hebt toegewerkt zal je ondekken dat het niet meer dan een illusie zal zijn. De meeste mensen gaan dan pas op ontdekking naar het spirituele en stellen zich de vragen: "Wie ben ik?" "Waarom doe ik wat ik doe?".

Jij bent gewoon zo geniaal dat je die vragen nu al stelt! Niemand hoeft je daarbij te helpen. Je kunt het namelijk heel erg goed zelf. Steun krijgen en accepteren is heel normaal maar je zal zelf de antwoorden vinden. Zolang je er maar rustig de tijd voor neemt en je ervaringen laat stromen zoals je deze mag meemaken.

Belangrijk is dat je jezelf open stelt en niet bang bent voor de waarheid. Er is namelijk niks om bang voor te zijn. Het is geweldig dat je jezelf mag ontdekken. Werk aan jezelf!

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:39:55 
Nimf
Nimf

Volgens mij snap je het niet Mile.
Ik leef precies andersom.

Ik WAS bezig met wie ik ben en waarom hier ben.
Nu ga ik terug naar bling bling media en bling bling materialisme.
Het is een deel van mij dat nu de overhand krijgt.

Vragen waarom ik hier ben en wat ik hier doe boeien mij niet meer.
Ik ga gewoon lekker aards en simpel leven.
De pijn en al het andere gaat lekker in een kist.
De illusie pak ik met open armen.

Ignorance is bliss.
(En als te erg wordt en ik knap en dat ik opgenomen moet worden merk ik het vanzelf wel weer. Ben opzich wel toe aan een ECHTE vakantie.)

Aan mezelf werken doe ik me hele leven al.
Ik ga niet meer aan mezelf werken.
Alleen poortjes dicht gooien.
En leven voor me werk, en me auto.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:51:21 
Kabouter
Kabouter

Je klampt je veel te strak aan het aardse. Sex, geld, entertainment (mooie kleuren), vakantie etc. Het zijn allemaal dingen die je tijdelijk een goed gevoel geven. Eigenlijk is dat niet meer dan vluchten voor de waarheid. De waarheid die je altijd zal blijven volgen. Je mag voor het aardse kiezen maar je loopt een hoop lol mis! :mrgreen:

Als je eenmaal de waarheid geaccepteerd hebt ga je heel anders naar het leven kijken. Boeken over spiritualiteit en godsdiensten geven een goed beeld van de waarheid. Laat je leiden door je gevoel wanneer je een boek uit de bibliotheek pakt en je zal vanzelf hetgeen pakken wat goed bij je past.

Je zult ontdekken dat je eigenlijk heel tevreden kan zijn met heel weinig. Je zult genieten van de kleinste dingetjes. Gewoon al dat je lekker mag eten zal je al heel blij maken. De TV hoeft er niet bij aan, je hoeft geen radio op te zetten. Je hoeft niet continu vermaakt te worden met allerlei. Er zijn een hoop mensen die het nog veel moeilijker hebben. Jij kan gewoon lekker aan je tafel zitten en heerlijk eten zonder dat je daar bij gestoord wordt door granaat inslagen of sirenes.

Ik vind het heel belangrijk dat je je niet te veel aan het aardse vastklampt. Het idee dat jij het gevoel met je meedraagt dat het anders moet geeft aan dat je the man bent! Zulke mensen zouden er meer rond moeten lopen op deze aarde. :roll:

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 13:59:29 
Nimf
Nimf

Klopt.
Ik mag kiezen wat ik wil.
En zoveel lol loop ik niet mis.
Want nog snap je het niet Mile.
Waar jij het over hebt, en die "waarheid" die je blijft achtervolgen: Been there, done that.

Ik krijg gewoon de kriebels van je spiri wiri tekst over boeken dit en boeken dat en waarheid.
Er is geen waarheid.
Alleen die van jezelf.
En dat is alles wat telt.

Of dit nu aan het aardse vast klampen is, of naar de bieb gaan en boeken lezen over godsdienst en andere zaken.
Dat heeft weinig te maken betreft tevredenheid of een hoop lol mislopen.

En dingen die me tijdelijk goed doen voelen?
Ik heb genoeg resources dat ik dus hier van kan blijven genieten zonder dat het opraakt.
Ik kan naar verschillende dieren en mensen, en verdien binnenkort weer geld.
Enough to feed on... until I crack up, or die, or whatever!
(Zien we dan wel, ben nu in het hier en nu...)

Dus het moet anders Mile.
Alleen gaat het precies andersom gebeuren.
En ik ben absoluut niet het voorbeeld in wie ik nu aan het veranderen ben waar andere mannen van zouden moeten leren.
Trust me.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 14:04:30 
Reus
Reus

Mile schreef:
Je klampt je veel te strak aan het aardse. Sex, geld, entertainment (mooie kleuren), vakantie etc. Het zijn allemaal dingen die je tijdelijk een goed gevoel geven. Eigenlijk is dat niet meer dan vluchten voor de waarheid. De waarheid die je altijd zal blijven volgen. Je mag voor het aardse kiezen maar je loopt een hoop lol mis! :mrgreen:

Als je eenmaal de waarheid geaccepteerd hebt ga je heel anders naar het leven kijken. Boeken over spiritualiteit en godsdiensten geven een goed beeld van de waarheid. Laat je leiden door je gevoel wanneer je een boek uit de bibliotheek pakt en je zal vanzelf hetgeen pakken wat goed bij je past.

Je zult ontdekken dat je eigenlijk heel tevreden kan zijn met heel weinig. Je zult genieten van de kleinste dingetjes. Gewoon al dat je lekker mag eten zal je al heel blij maken. De TV hoeft er niet bij aan, je hoeft geen radio op te zetten. Je hoeft niet continu vermaakt te worden met allerlei. Er zijn een hoop mensen die het nog veel moeilijker hebben. Jij kan gewoon lekker aan je tafel zitten en heerlijk eten zonder dat je daar bij gestoord wordt door granaat inslagen of sirenes.

Ik vind het heel belangrijk dat je je niet te veel aan het aardse vastklampt. Het idee dat jij het gevoel met je meedraagt dat het anders moet geeft aan dat je the man bent! Zulke mensen zouden er meer rond moeten lopen op deze aarde. :roll:

Weet je, ik ben totaal tegen dit stukje, maar kan me wel in een deel vinden.
het blij kunnen zijn met kleine dingen, zoals lekker eten. Daar heb je absoluut gelijk in.
Maar ik kan me totaal niet vinden in boeken zoeken over het spirituele en godsdiensten. Ik lees liever een goede thriller of roman.
Er wordt al genoeg gezweefd op deze wereld.

Ik ben van mening dat je moet leven in deze wereld. met alle aardse dingen erbij. Dat is de hoofdzaak. Dat je spiritueel bent aangelegd, prima, maar het moet niet de hoofdzaak zijn.
Het is nou eenmaal zo dat je geld moet verdienen om te kunnen overleven. Dus moet je werken. Aangezien ik werk wil dat ik leuk vind, zal ik me hiervoor ook helemaal geven.
Dus bestaat het grootste deel uit werken. Heel aards dus.
Daarnaast heb ik mijn hobby's die voor mij heel belangrijk zijn. Lekker paardrijden. Buiten in de natuur.
En ja, ik ben ook nog eens paranormaal begaafd.
Nou, geweldig! Wat een shit me dat al niet gebracht heeft.
Tuurlijk kan het mooi zijn, maar het overgrootte deel had van mij niet gehoeven. Geef mij dan de aardse dingen maar.

En waarheid.... Nog zo'n vaag begrip. Wat is waarheid?
Ik denk dat voor iedereen zijn of haar waarheid anders is.
En ik denk niet dat jij over de waarheid van Wolf, van mij of wie dan ook kan beslissen.
Nee, ik loop er niet voor weg. Maar dat wil niet zeggen dat ik het accepteer of naast me neerleg.
En nee, ik ben niet verbitterd, ik probeer mijn leven te leven zoals ík dat wil :D

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 14:08:16 
Nimf
Nimf

En daar sluit ik me volledig bij aan Amanda.
Dit is ongeveer wat ik ook probeer te vertellen.
Vooral wat het spiri me heeft gebracht allemaal.
Heb mijn buikje er vol van.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 14:11:28 
Kabouter
Kabouter

Tuurlijk mag jij kiezen wat jij wilt. Ik verplicht je tot niks en ik zal ook nooit vertellen wat jij zou moeten doen. Ik zet net als jij mijn ervaringen op het forum neer. De ervaringen die mij hebben mogen vormen zoals ik nu ben, en zoals ik nu ben voelt super! :mrgreen:

Als jij je ook super voelt met hoe je nu in het leven staat dan is dat alleen maar goed. Dan heb je al dat spiri wiri helemaal niet nodig. Dat is voor elk mens anders. ;)

Je 1e post liet alleen weten dat je van binnen helemaal niet zo tevreden bent dan je me nu verteld.

BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 14:14:13 
Reus
Reus

Tuurlijk mag je van alles neerzetten.
Ik hou wel van een discussie :D
Daarom zette ik ook mijn mening neer.

Voor mij geldt dat ik het paranormale niet helemaal heb afgezworen.
Het is nou eenmaal een deel van mij.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het mijn leven laat beheersen of laat beinvloeden.
Daarvoor heb ik al te rotte dingen gezien en daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Het kan heel mooi zijn, dat weet ik ook, heb ik ook meegemaakt.
Maar het weegt eigenlijk niet op tegen de negatieve dingen..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00