Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:28:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-11-2005, 21:40:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2004, 20:34:20
Berichten: 88
Amsterdamse student doet magie op straat
Sunday 30 October 2005
AMSTERDAM - Een Amsterdamse student kan naar eigen zeggen leviteren en telekinese uitvoeren. Zo zweefde hij een uur lang op het Leidscheplein en liet bij het tv-programma Barend en van Dorp lucifers zweven en muntjes kantelen zonder ze aan te raken.


De 27-jarige Wouter Bijdendijk kwam in aanraking met de magie tijdens een stage in India voor zijn studie culturele antropologie aan de Universiteit van Amsterdam.


De student raakte vooral geïnspirieerd door de manier waarop de Indiase straatmagiërs hun kunsten en wonderen zoals hij het zelf liever noemt, vertonen aan het gewone volk. "Zij doen hun werk onder de allermoeilijkste omstandigheden, namelijk gewoon op straat, waar iedereen er met zijn neus bovenop staat. Dat wilde ik dus ook. Bij mij kan iedereen alles zelf zien", zegt Bijdendijk.


Bijdendijk kreeg na veel bewustzijnstrainingen de naar eigen zeggen telekinetische gave onder de knie. Op RTV Noord-Holland liet hij bijvoorbeeld een microfoonbolletje voor de camera zweven met onafhankelijke getuigen erbij, op Barend en van Dorp lucifers zweven, en leviteerde hij in de lotushouding.


Terwijl de Indiërs magie als wetenschap beschouwen en sommigen het zelfs gebruiken om hun eigen religieuze aanhang te stichten, gebruikt Bijdendijk de kunst als een manier om mensen te vermaken, als entertainment.






Bron:http://www.xerson.nl/images/stories/telegraaf_magieartikel.jpg




Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-11-2005, 21:57:35 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Cool!
Hahahahaha!
Leuke gave voor de heb en voor de show.
Maar serieus.
Wat moet je ermee?
He Thierry? ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-11-2005, 22:12:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2005, 14:50:20
Berichten: 592
Locatie: Zuid-Holland
Nou, dingen naar je hoofd 'wensen' als je vervelend bent.. :lol:

xxx
Roosje

_________________
What man really seeks is not perfection
which is in the future,
but fulfillment,
which is ever in the present


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 06:42:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
handig zoiets :) Ook makkelijk om je leraar op school gek te krijgen haha :) Maar ffe serieus.. ik sluit me aan bij wolfje.. wat is er het nut van ?

Liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 08:12:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2005, 17:17:37
Berichten: 28
Locatie: haarlem
Dat doet er toch niet toe wat het nut er van is. Hij is zich gewoon heel bewust dat hij zijn fisiekelichaam niet is. Lijkt me geweldig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 09:08:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ik kan dus echt niet geloven dat hij een beetje "zat" te zweven midden op een plein.....


xxx Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 10:01:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Wij zagen hem met koninginnedag ook. Check the story here.

Bovendien werd hij bloednerveus als mensen dichtbij kwamen, vroeg hij geld als je een foto maakte en begon hij te schelden als je iets aan wilde raken. Niks te verbergen? mehoela

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 11:07:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Haha, ja kijk nou naar die ogen.. expres zo groot maken, zodat het lijkt dat ie niks te verbergen heeft..

ach het blijft hilarisch :lol:

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 11:28:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2005, 17:17:37
Berichten: 28
Locatie: haarlem
hahah
die paal ziet er inderdaad erg verdacht uit.
maar toch ook al zou hij ergens op zitten blijft het best knap op je evenwicht zo te houden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 12:00:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Het is absoluut geen raar fenomeen dat dit mogelijk is. Of hij het echt kan weet ik uiteraard niet maar feitelijk interesseert het me niet want het is inderdaad wat Wolf al zei; wat heb je eraan. Het is bijna altijd ego vergrotend. Ik kan me een leven herinneren waarin ik het ook kon maar ik ben er echt niets mee opgeschoten. Het heeft me niet dichter bij me ware zelf gebracht. En dit lees ik ook over personen uit India die zich hier mee bezig houden. Iets anders vind ik het wanneer het een bijkomstigheid is van je spirituele disciplines. Maar mensen die dit hebben daarvan zul je niet op deze manier zien dat ze tot zulke prestaties instaat zijn want zij zien de onbelangrijkheid er van in en houden zich meer bezig met de boodschap van Liefde.

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2005, 13:24:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Amen Edger

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-11-2005, 14:42:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-11-2005, 18:26:03
Berichten: 27
Locatie: M'Dyk. (Maartensdijk)
Ik weet niet of ik dat verhaal wel kan geloven.
Best verdacht, of niet?

_________________
Wie vroeg sterft, is langer dood..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-12-2005, 10:57:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-12-2005, 19:15:02
Berichten: 86
Locatie: Driebergen
Wow! Dit verhaal is zo raar, ik weiger bijna het te geloven.

Ik denk dat je er inderdaad niets aan hebt om lucifers te laten zweven, maar er is ongetwijfeld een toepassing van deze magie in het dagelijks leven. Wanneer het wetenschappelijk onderzocht is gaan vast veel meer mensen 'het' doen. Hoe zou de wereld er dan uit zien?

Zonne


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-12-2005, 11:55:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
hahah dan ga je dus op koninginnendag een beetje zitten zweven de hele dag, en maar geld innen :D:D :D

btw die foto's zijn écht heel erg fake.. (tenminste wat er op die foto staat) Hij kan wel goed balanceren :lol:(fysiek gezien dan hè.. ik heb het vermoeden dat het bij hem met zijn innerlijke balans wat minder gaat ..)

ik raad hem aan: ga het circus in..
(ik pleit trouwens voor een herintreden van het circus in de samenleving, hoe vet is het circus!)

_________________
u.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl