Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 18:46:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bewustzijn
BerichtGeplaatst: 07-11-2005, 13:48:43 
Dwerg
Dwerg

Betekent voor mij niet meer niet minder dan bewust van jezelf zijn.
Weet wie je bent en/of wie je wil zijn. Klink gemakkelijk, integendeel het is moeilijker dan je denkt.
Constand analyseer je jezelf in elke situatie.
Eerst begin je heel bewust daarna wordt het een gewoonte, Vermoeiend is het wel maar niettemin de moeite waard.

Vaak ben ik omringd door mensen uit verschillende landen, totale vreemde. Altijd zeg ik netjes goodemorgen,
maar meer ook eigelijk niet. Ben niet zo sociaal aangelegd... Totdat ik die ene man ontmoete.
Hij kwam uit Canada en kende de wereld op zijn duimpje, facinerend gewoon hoe hij sprak over steden en landen!
Waarvan ik ze niet eens op de kaart krijg gevonden...
Maar goed deze lieve man sprak zo openlijk tegen mij.
Ik schrok toen ik merkte hoe zonder enige moeite hij die hogen muren om mij doorbrak.
Vaak ook had ik het gevoel dat hij mij kon lezen als een boek. Verschrikkelijk! dacht ik, ik heb toch zoveel te verbergen
Maar toen ik later in de spiegel keek zag ik weer die vreemde. Wie ben jij toch? Jij bent niet mij, want ik herken je niet!
Voel me vaak zo alleen, verdwaalt en onbegrepen. Maar dacht toen ineens, begrijp ik mezelf wel?
Als im mij zie, als een vreemde...

Ik weet wie ik wil zijn, maar maak me soms nog veel te druk van wat anderen van mij denken.
Maar als je langzaam gaat veranderen in de persoon die je wilt zijn. Voel je je veel happier. En heb je niets meer te verbergen.
Open en eerlijk zijn hoeft niet persee een bedrijging te zijn. Als je de waarheid eenmaal hebt gevonden kan niemand jou nog pijn doen.
Zij die lelijke dingen zeggen of jou niet kunnen begrijpen, moeten maar eerst eens leren NAAR ZICHZELF TE GAAN KIJKEN.

Wou ik gewoon ff kwijt :lol:

Berichtenonderwerp: Re: Bewustzijn
BerichtGeplaatst: 08-11-2005, 11:07:02 
Groentje
Groentje

heel mooi gesproken, sunset. Ik begrijp jou gevoel wel, ik ben vaak bang geweest voor wat anderen mensen van me vinden en hoe ze op mij reageren, ik sloot me daardoor af van de buitenwereld en maakte geen vrienden. Een dierbare van mij is daarna overleden en ik heb ontzettend veel steun gehad van mensen waarvan je het niet verwacht. Ik ben naar mezelf gaan kijken en heb leren begrijpen en kunnen accepteren wie ik ben, ik zit nu een stuk beter in mijn vel en ik heb toch ook het idee dat de buitenwereld anders naar mij kijkt.
In ieder geval, je hebt echt heel mooi gesproken hierboven en ik kan me er ook helemaal in vinden!

Groetjes!!!

Berichtenonderwerp: Re: Bewustzijn
BerichtGeplaatst: 08-11-2005, 13:11:23 
Dwerg
Dwerg

Bedankt!

Ik vind het nof steeds moeilijk om gewoon lekker mezelf te zijn. maar dat komt ook door het feit dat ik niet mee kan met de maatschapij.
Met name op het werk merk ik dat goed, heb altijd mijn woordje klaar, als iets oneerlijk gaat kan ik me mond echt niet houden, en dat kan wel eens leiden tot problemen. het is niet zo dat ik lak heb aan alles. Zolang mensen maar eerlijk en oprecht zijn. Je groeit op met het Antwoord 'het leven is gewoon oneerlijk' maar dat is het niet in mijn ogen.
Ieder krijgt wat hij verdient, en ook de tegenslagen in het leven horen erbij of je het voor je gevoel nou verdient of niet doet er niet toe.
Je bent hier toch om te leren.......

Maar ben er achter dat als je zelf altijd probeert eerlijk en oprecht tegen over anderen te zijn je dat vanzelf terug krijgt. tuurlijk kan er misbruik van gemaakt worden. Maar als je jezelf kan analyseren kun je dat bij anderen ook en haal je de rotte appels er wel tussen uit.

Met eerlijk en oprecht bedoel ik niet alleen waarheid, ook bewust zijn van wat je doet en zegt.

Groetjes!!!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00