Betekent voor mij niet meer niet minder dan bewust van jezelf zijn.
Weet wie je bent en/of wie je wil zijn. Klink gemakkelijk, integendeel het is moeilijker dan je denkt.
Constand analyseer je jezelf in elke situatie.
Eerst begin je heel bewust daarna wordt het een gewoonte, Vermoeiend is het wel maar niettemin de moeite waard.
Vaak ben ik omringd door mensen uit verschillende landen, totale vreemde. Altijd zeg ik netjes goodemorgen,
maar meer ook eigelijk niet. Ben niet zo sociaal aangelegd... Totdat ik die ene man ontmoete.
Hij kwam uit Canada en kende de wereld op zijn duimpje, facinerend gewoon hoe hij sprak over steden en landen!
Waarvan ik ze niet eens op de kaart krijg gevonden...
Maar goed deze lieve man sprak zo openlijk tegen mij.
Ik schrok toen ik merkte hoe zonder enige moeite hij die hogen muren om mij doorbrak.
Vaak ook had ik het gevoel dat hij mij kon lezen als een boek. Verschrikkelijk! dacht ik, ik heb toch zoveel te verbergen
Maar toen ik later in de spiegel keek zag ik weer die vreemde. Wie ben jij toch? Jij bent niet mij, want ik herken je niet!
Voel me vaak zo alleen, verdwaalt en onbegrepen. Maar dacht toen ineens, begrijp ik mezelf wel?
Als im mij zie, als een vreemde...
Ik weet wie ik wil zijn, maar maak me soms nog veel te druk van wat anderen van mij denken.
Maar als je langzaam gaat veranderen in de persoon die je wilt zijn. Voel je je veel happier. En heb je niets meer te verbergen.
Open en eerlijk zijn hoeft niet persee een bedrijging te zijn. Als je de waarheid eenmaal hebt gevonden kan niemand jou nog pijn doen.
Zij die lelijke dingen zeggen of jou niet kunnen begrijpen, moeten maar eerst eens leren NAAR ZICHZELF TE GAAN KIJKEN.
Wou ik gewoon ff kwijt