Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:13:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 11-01-2006, 22:09:40 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Een mens is altijd zoekend, zoekend naar geluk. In al zijn wensen vraagt hij werkelijk om geluk.
Zij streven naar een ruim bezit, zij streven naar een mooie baan. Zij streven naar vrijheid en naar aanzien maar alles van dit is slecht schijn.
Zij denken te vinden daar hun geluk. Maar alles is slecht tijdelijk

Er wordt ons geleerd te streven naar materieel bezit.
Ga toch naar school! is mij vaak gezegd. Leer eens een vak doe niet zo dom!
Waarom? zeg ik dan ik heb toch een eerlijke baan ik zorg dat mijn verplichtingen netjes worden voldaan.
Ik heb geen behoefte te beklimmen die maatschappelijke ladder van status en aanzien als het op een baan aankomt.
Wie dat graag doet die moet maar begaan. Maar voor hen bovenaan, die neerkijken,zij zullen ooit net zo hard vallen als ze naar boven zijn geklommen.

Ja wat wil je nou eigenlijk! is ook weer zo'n vraag. Het wordt dan benadrukt met ; Je moet toch wat leren anders krijg je nooit een goede baan!
Nou ik volg de belangrijkste studie die het leven mij bied, namelijk de zelfstudie die mij veel meer interesseert dan een mooie baan.
Ik heb geen behoefte aan een groot huis. Ook hoef ik in mijn bescheiden huisje geen doulby surround system met LCDinges TV. Ik hoef geen glansende doos op wielen als auto, en aan 100 paar schoenen heb ook niets, me zus pikt ze toch zonder mijn weten! :roll:

Ik zal met mijn studie mij zelf ooit vinden en verstaan. En ken dan geen leed meer. Ik zal boven alles staan.
Een zeurende baas, of oordelende mensen, daar lach ik eens naar, en bedenk dan geen van hen mij kunnnen raken.
Ik zal gelukkig zijn met mijn bezit. Ik zal geluk en liefde vinden. Het ware bezit, dat bezit kan ik behouden, al dat andere is slechts schijn.

Ik volg fijn mijn eigen weggetje, en laat anderen maar fijn denken wat ze willen. Ik behoef geen docter of baas te zijn. Wat ik wil is mezelf zijn. Niet langer maar mee drijven met die oneindige stroom waar je wel leeft maar onbewust leeft als in een droom. De wereld leeft in zijn eigen fantasy, op de juiste weg zijn ze, denken ze dan misschien. Want veel bezit dat brengt geluk, helaas voor hen is dat maar tijdelijk.

Mijn geluk zal ik dan delen met mensen die het aan willen nemen. Ik zal geven waar ik kan. Ik zal helpen waar ik leed verzachten kan en mag. Ik zie de wereld vanuit mijn point of view. Eigenwijs maar bewust ga ik verder met zoeken, naar geluk en liefde. Ik vervolg mijn doel. Zoekend in de richting die begint bij mezelf, wanneer ik mezelf ken zal mijn ZELF mij leiden. Alles wordt dan duidelijker en leed is niet langer leed. Als ik haar heb leren kennen zal zij mij verder wel kunnen helpen. Ik word geleid daar waar ik moet zijn, vanuit daar zien we wel weer welke uitdagingen er nog zijn...



:wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 11-01-2006, 22:48:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 23:52:10
Berichten: 166
Locatie: Hoorn
Mooie tekst sunset :wink:
het raakt me echt als ik het lees....en je meent het echt he? zo ben jij..echt prachtig :)

Diep vanbinnen denk ik ook zo...en ik heb ook een droom weleenswaar deels materialischtisch..maar het is al veranderd.

Ik vraag me de laatste tijd af wat men nou eigenlijk heeft gedaan? deze maatschappij..het is niks! je MOET werken Je MOET leren, Je MOET MOET MOET en MOET omdat je anders gewoon geen geld hebt om van te leven. Wat doet de mens zich aan? en dan die klok erbij te bedenken? altijd haastem stressen en gezeur..en waarvoor? omdat je geld moet verdienen?

Hoe erg kan het zijn....ik wou dat ik deze maatschappij om kon schoppen naar rust,welzijn, liefde&respect...maarde mensen zijn te dom om in te zien waar ze mee bezig zijn en willen alleen maar status en materialistische dingen omdat ze denken dat daar geluk uit valt te halen.....waar zijn we met zn allen mee bezig?

Waarom het geluk in materie zoeken terwijl het in jezelf ligt..maar je het alleen maar moet vinden in jezelf....want er is toch niks mooiers dan dat?

Liefs Liefde&Respect :hart:

_________________
Wie is de wereld?
als men hem niet eens kent.
Wie is de mens?
Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.

14- 9-2006


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 11-01-2006, 23:34:40 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Bedankt Liefde&Respect :wink:

Wie heeft niet zo gedacht? We hebben het materieel nodig om te kunnen leven maar het heeft ons zodanig beinvloed dat het ons leven/ons doel is geworden.


Weetje geld is helemaal niet slecht. Er is mij geleerd dat je het moet zien als een soort test of uitdaging. Want geld is geestelijke waarden.
Dat klinkt misschien raar maar toch ook weer heel logies. je hebt er immers voor gewerkt e riets ingestopt. Wils kracht/moeite etc

Het is er mee omgaan...Iemand mag best veel geld bezitten als hij de werkelijke waarden maar kent dan zal dat voor hem welicht geluk kunnen beteken. maar wie de werkelijke waarden daarvan kent zal het gaanre willen delen :wink: Omdat iemand die dit inziet dan een bewuster persoon is en de dingen al veel helderder ziet.

Ook is er niets mis met een goede baan.
Zolang je iets doet wat naar gevoel bij jou past en doet met liefde...
Maar altijd ligt er die druk onder van het moeten. Jongeren krijgen geen denktijd, wordt niet geleerd eerst in het duister te tasten en trachten zichzelf te begrijpen. Gelukkig doen veel jongeren dat nu wel maar dat alles gebeurt nog steeds in strijd met de maatschappij, wat zorgt voor onodig leed en verdriet...

Op school heb je zo iets als maatschappij leer. Dat is goed hoor, we moeten immers de regels leren. Maar daarnaast behoord ook een deel psychologie naar mijn mening. :wink:

Leer eerst jezelf kennen voordat je grote beslissingen neemt. Tracht je gevoel te vertalen. Luister niet naar hen die zeggen je moet!
Jij moet helemaal niets als je gevoel volgen. Maar daarvoor moet je haar wel leren begrijpen...
Dan zul je zo sterk in je schoenen komen te staan omdat jij het leven veel helderder ziet.

Wees eerlijk tegen over jezelf...tracht dan een open mind aan te nemen die open mind zal je leiden naar bereidwilligheid, bereid om je over te geven. Naar een bewuster en heldere denkwijze


But thats just from my point of view :wink:

~x~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 14-01-2006, 19:06:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 23:52:10
Berichten: 166
Locatie: Hoorn
Dat is inderdaad zo...zolang je je bij je werk goed voelt en het met liefde doet. Zolang je het maar niet voor de status of auto doet..en dat bedoel ik te zeggen..er lopen zoveel van die mensen rond :( en dat is zo jammer eraan.

Van die mensen die hun hele leven aan dat materialisme wijden...zijn volgens mij ook de mensen die het vaakst van partner veranderd zijn etc..omdat ze zogenaamd hun geluk uit het werk halen en dus nooit thuis zijn..die lijken wel geen tevredenheid te kennen.En zeker niet met dingen die je niet met de handen kan aanraken..zoals innerlijke rust etc..zullen zij niet kennen..omdat ze veel te aards zijn.

En inderdaad jongeren krijgen de kans niet om zelf alles af te tasten maar worden als het ware door de maatschappij gedwongen iets te doen en of het nou leuk is of niet. Spiritueel ontwikkelen kan men zich bijna niet omdat andere mensen andere dingen blijkbaar belangrijk vinden.

Ik vind eigenlijk deze hele maatschappij een vreselijk onnatuurlijk zooitje eb het staat me allemaal totaal niet aan hoe alles in elkaar zit..mensen begrijpen elkaar niet eens meer tegenwoordig en denken alleen maar aan geld.

Eigenlijk sluit ik me helemaal bij jouw aan...zou me liever met andere dingen bezig MOETEN houden...was ons werk maar innerlijke rust vinden en respect leren hebben tegen iedereen...en het enige waarop wij leerde te leven..zonder alles wat we nu allemaal hebben :)wat was de wereld dan mooi en heerlijk rustig :D en bovendien hebben we dan meer kans om over onszelf te leren....(alhoewel nu komt er een lichte twijfel) je kan nooit weten...

(weet niet meer hoe k verder moet gaan hahaha)

_________________
Wie is de wereld?

als men hem niet eens kent.

Wie is de mens?

Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.



14- 9-2006


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 15-01-2006, 00:49:21 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Liefde&Respect schreef:

Eigenlijk sluit ik me helemaal bij jouw aan...zou me liever met andere dingen bezig MOETEN houden...was ons werk maar innerlijke rust vinden en respect leren hebben tegen iedereen...en het enige waarop wij leerde te leven..zonder alles wat we nu allemaal hebben :)wat was de wereld dan mooi en heerlijk rustig :D en bovendien hebben we dan meer kans om over onszelf te leren....(alhoewel nu komt er een lichte twijfel) je kan nooit weten...

(weet niet meer hoe k verder moet gaan hahaha)


:lol: :wink:

Weetje dat is ons werk/taak ook, onzelf vinden, die rust, bewust worden. Maar omdat wij stoffelijk zijn, zijn wij afhankelijk van stoffelijke dingen. Dat is een uitdaging. Ik denk dat we dus aller eerst onzelf moeten vinden en dan balans met het stoffelijken.

~x~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 18-01-2006, 21:18:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-01-2006, 20:29:12
Berichten: 106
Locatie: Enschede
ik werd bij ons op de zaak in het begin voor gek verklaard...omdat ik gezegt had dat ik liever werk deed dat ik leuk vond..dan bakken met geld verdiende...

ook een vriendin van me heeft gezegt dat ik gek was om in een supermarkt te gaan werken...da verdient toch helemaal niet goed...jah...lekker belangerijk toch???

Vanmiddag was ik vrij en na ut boodschappe doen vond ik een duif...op de parkeerplaats...zag dattie het nie helemaal goed had...dus opgepakt en hoppa met autootje glijk naar vriendin met dierenopvang...
Hoorde een vriend van me dat...zegt die stakker...daar ga je toch nie voor omrijden...da was makkelijke prooi voor een straatkat geweest...

...mensen zijn zo kortzichtig...
Geldgeldgeldmachtmachtmacht maar wat overhebben voor iets of iemand anders ho maar...of we de echte reden zijn vergeten...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 11:58:38 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
famke...idd Veel mensen zijn zo bekrompen in hun hen denken en doen... :roll:
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt... :wink: Jij weet wel beter!

Liefs!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De zoekende mens...
BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 12:14:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-01-2006, 20:29:12
Berichten: 106
Locatie: Enschede
Sunset schreef:
Jij weet wel beter!

eum... :oops: ik denk het wel ja...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl