Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:52:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 19-04-2006, 20:38:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Over dimensies

Mijn visie op de dimensies wil ik graag met jullie delen: (veelal ontleend aan de site http://2012.startpagina.nl )
De laatste tijd wordt er meer en meer over gesproken dat we van de derde via de 4e en 5e dimensie zullen gaan. Maar wat houdt dat nou in??

Als er over deze dimensies gesproken of geschreven wordt, dan worden verschillende termen en betekenissen door elkaar gehaald. Dit maakt het allemaal er niet makkelijker op, daar het al erg complex is om deze materie uit te leggen en te begrijpen.

Vanuit een wetenschappelijke invalshoek wordt naar dimensies gekeken. Dan wordt gezegd:
1e dimensie = een punt
2e dimensie = een lijn of een vlak (lengte x breedte)
3e dimensie = diepte (lengte x breedte x hoogte)
4e dimensie = tijd
5e dimensie = snelheid
Naar mijn idee wordt dit niet bedoeld in de hele discussie over dimensies.

Een andere indeling die ook wel logisch is in dit verhaal en die wat meer de inhoud van de discussie benadert, is de volgende indeling:
1e dimensie = lichamelijk niveau
2e dimensie = emotioneel niveau
3e dimensie = mentaal niveau
4e dimensie = spiritueel niveau
5e dimensie = etherisch niveau
6e dimensie = astraal niveau
7e dimensie = licht niveau, het Goddelijke niveau (waar volgens mij het gezegde : “ in de 7e hemel zijn” vandaan komt).
Mijn overtuiging hierbij is dat elke hogere dimensie alle voorgaande dimensies in zich heeft en dus een extra uitbreiding is op de voorgaande dimensie. Dus in de 3e dimensie hebben we zowel het lichamelijke, als het emotionele als het mentale niveau.

Maar volgens mijn visie heeft de beschrijving van de dimensies vooral te maken met bewustzijnsniveaus. Dit is op het forum ook al eerder beschreven door JaY2303, in wie ik me voor een belangrijk deel goed kan vinden.
1e dimensie = nauwelijks bewustzijn, vooral bij lagere diersoorten. Veelal speelt instinctief gedrag een belangrijke rol
2e dimensie = een beetje meer bewustzijn. Naast instinctief gedrag ook aangeleerd gedrag.
3e dimensie= ons huidige bewustzijnsniveau: veelal analyserend, reflectief en berekenend gedrag. Gericht op EGO
4e dimensie= ego-vrij denken, eenheidsdenken, overstijgend denken, verhoogd bewustzijn
5e dimensie= heldere bewustzijnsniveau, waarin heldere gaven een belangrijke plek hebben: heldervoelendheid, helderwetendheid, helderziendheid, telepathie.

In deel 2,3,en 4 ga ik hier dieper op in.

Spirituele groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-04-2006, 11:29:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2005, 23:23:25
Berichten: 291
Locatie: Boz
Ik las eens dit over de opvattingen van hoe je een 4e en 5e dimensie kon voorstellen, dit is dan weer een hele andere opvatting over de term dimensie.

hier las ik het: http://www.blazelabs.com/f-u-hds.asp

"t is wel interresant spul:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-04-2006, 13:16:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens op die site gaan kijken wat er daar over gezegd wordt. Maar ben met je eens: interessante materie!

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-04-2006, 19:55:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik heb al andere zaken gelezen over de de 3e dimensie, maar nog nooit dat de 3e dimensie bestaat uit egoïsme en eigenbelang en dat het slecht is.
Bovendien zijn het aantal dimensies onduidelijk. De ene zegt 7, de ander zegt 10.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-04-2006, 21:33:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Over website:

Hmm, tis niet snel dat ik me kan vinden in zoiets theoretisch...

maar hierin eigenlijk best wel :)

--

Over de stukjes op sj

Helder/meervoelendheid voegt wel een nieuwe dementie aan je leven toe, maar om daar nou n apart nummer aan te geven.

Ik denk dat jij eerder de groei beschrijft die je graag zou willen dat mensen hebben. Vind t wel leuke stukjes text om door te lezen :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 21-04-2006, 23:02:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Ik zal even mijn interpretatie van dimensies geven en dit wordt een heel (interessant) verhaal.

Bij de eerste paar dimensies heb ik weinig inbreng, maar ik som ze toch even op om het rijtje compleet te maken:

Dimensie 1 (onderbewustzijn): Lichaamsfuncties & instinct

In de eerste dimensie worden lichaamsfuncties en (basis-) instincten beheerd. Kort gezegd: de overlevingsdrang en de drang om de soort in stand te houden. Elk levend organisme heeft dit in zich.

Er zijn dieren (en sommige mensen) die hun bewustzijn kunnen verbreden naar deze dimensie... wat ze dan o.a. kunnen is hun hartslag vertragen.

Dimensie 2 (licht onderbewustzijn): geheugen

Dingen die je meemaakt, ziet, hoort, leest enz. die worden opgeslagen in je geheugen. Dit hoeft niet bewust te gebeuren, ook het herinneren niet. Bepaalde geuren kunnen bijvoorbeeld opeens herinneringen oproepen of je op bepaalde gedachten brengen. Ook trauma's vormen de 2e dimensie.

Via hypnose kan iemands onderbewuste (vanuit de 2e dimensie) zich openbaren.

Dimensie 3 (huidig bewustzijnniveau): fysieke vlakte/ ruimte

Dit is voor ons de meest bekende dimensie: de "realiteit". In deze dimensie zien, horen, ruiken, proeven en voelen we materie. Ons heelal is oneindig groot in de 3e dimensie.

Dimensie 4 (verhoogd bewustzijnniveau): etherische vlakte / tijd

Deze dimensie is nauw verbonden aan de 3e dimensie. De 4e dimensie is de dimensie waarin ons heelal/universum (belevingswereld) groeit, en deze groeit met de snelheid van het licht. De scheidingslijn tussen het heden en de toekomst is de rand van het heelal, dit betekent dat de grootte van het heelal in de 4e dimensie hetzelfde als de leeftijd.

Een voorbeeld: alles wat zich nu in het heelal bevindt, bevindt zich aan de rand van het heelal... o.a. jij, ik, een giraffe in Afrika, de planeet Jupiter en de zon. De zon staat ontzettend ver weg en het licht daarvan doet er 8 minuten over om ons te bereiken. Dat betekent dat de zon die wij hier zien niet de zon is die zich aan de rand van het heelal bevindt, maar eentje die zich 8 minuten vanaf die rand bevindt.

Als astronomen met hun telescopen diep in de ruimte kijken en sterrenstelsels zien die afstammen uit de begintijd van het heelal dan zijn die natuurlijk niet aan de rand van het heelal. Als je nu op de plek van zo'n sterrenstelsel zou zijn, dan is die nergens meer te bekennen.

Wat betekent dit dus: alles wat je doet vormt het universum en dit wordt met de lichtsnelheid uitgestraald naar andere waarnemers.

Spiritueel gezien heeft iedereen een bewustzijnniveau in de 4e dimensie. Dat wil zeggen dat dat bewustzijn zich op alle plekken in het heelal (= de 3e dimensie) tegelijk bevindt... en dit is waar intuïtie komt kijken. Intuïtie is sneller dan je zintuigen en de verwerkingssnelheid van je hersenen en stelt je in staat om direct te reageren op dingen die gebeuren, dus nog vóórdat je ze ziet gebeuren!

Bij OBE (Outer Body Experience) of BLE (Buiten-Lichamelijke Ervaring), wordt je bewustzijn ook verplaatst naar de 4e dimensie. Je bent nog gebonden aan tijd namelijk: alles wat je ziet gebeuren, gebeurt op de snelheid die je gewend bent in normale toestand. Omdat je je aan de rand van het universum bevindt, kun je nu alle plekken in de 3e dimensie waarnemen... ofwel je kunt dingen waarnemen op een plek waar je lichaam zich helemaal niet bevindt.

Dimensie 5 (hoog bewustzijnniveau): astrale vlakte / tijdloos

Dit is de eerste dimensie die zich buiten het universum bevindt. Deze dimensie omvat alle unversums of parallelle werelden en is tijdloos. In deze dimensie ben je je eigen schepper en dit merk je tijdens een lucide droom of een WILD (wake induced lucid dream, een droom die opgewekt is d.m.v. meditatie). Tijdens een lucide droom ben je met je bewustzijn in de 5e dimensie en dan kun je alles doen: dingen materialiseren of laten verdwijnen, vliegen, kortom de droomwereld naar eigen smaak inrichten of creëren. Omdat in de 5e dimensie je nog een persoonlijke ziel (t.o.v. een collectieve ziel) bezit, zal deze eigen wereld alleen voor jezelf bestaan.

Dimensie 6 (super bewustzijnniveau): collectieve ziel/collectief bewustzijn

In deze dimensie bestaat de ik-persoon niet meer en ben je onderdeel van een collectief bewustzijn. Via deze dimensie vindt o.a. telepathie plaats. Ook schemeren bijvoorbeeld de waarnemingen van tweelingen via deze dimensie door naar het andere individu: als de ene in Australië zich verwondt of ziek wordt, dan voelt de andere in Amerika het ook. Ook gedachten lezen zou via deze dimensie mogelijk zijn, of op afstand dingen van een ander voelen of een ander dingen laten voelen. Dit komt omdat we in de 6e dimensie allemaal dezelfde ziel hebben.


Dimensie 7 (goddelijk bewustzijn): almachtige / schepper

Wat ik vertelde over de 5e dimensie vertelde: dat je een wereld kan creëren of scheppen, maar dat die alleen voor jezelf bestaat. In de 7e dimensie wordt een wereld gecreëerd die voor de collectieve ziel (ofwel: ons allemaal) bestaat. Alles tot in de 6e dimensie toe is gecreëerd door een 7-dimensionaal wezen, eentje die wij als de schepper of God zien.

Iemand die (gedeeltelijk) bewustzijn heeft in deze dimensie kan onverklaarbare dingen doen... over water lopen bijvoorbeeld of herrijzen uit de dood. Over wie ik het dan toch! :lol:


2012 theorie

Ons heelal is nog steeds in de maak en dat zal steeds sneller gaan: de tijd gaat sneller, de lichtsnelheid gaat omhoog, dus ook... het heelal groeit dus sneller (en dat is door de wetenschap bevestigd!). Dit gaat allemaal volgens een "plan van creatie". Op een gegeven moment zal deze creatie compleet zijn... op 21 december 2012.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 22-04-2006, 11:14:38 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
De 6e en 7e dimensie schrikken me nogal :? degene die ook naar startrek kijken, doet het me denken aan de borg. Je hebt dan in feite geen persoonlijkheid, niks meer, eng lijkt me dat...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 23-04-2006, 20:32:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
maar de borg is gevoelloos en 6e en 7e dementie zou ik niet zo willen voorstellen denk ik


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 23-04-2006, 22:43:05 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
sunshine schreef:
maar de borg is gevoelloos en 6e en 7e dementie zou ik niet zo willen voorstellen denk ik


Het is wel zo dat je geen eigen leven hebt, dus hoezo het recht op je eigen gevoelens?! Waarom zouden er eigenlijk nog wezens rondlopen in die dimensie, als ze toch allemaal hetzelfde denken, voelen en dezelfde idealen hebben?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 24-04-2006, 11:09:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik kan me niet echt vinden in deze theorieen. Ik vind ze eerlijk gezegd een beetje doorgeslagen.
Verlichting bereik je in mijn ogen door dichter bij jezelf te staan en meer in contact te zijn met je eigen onderbewustzijn en hoe je in elkaar zit.
Aangezien er hier een beeld gevormd wordt dat onderbewustzijn de laagste vorm van bewustzijn is en verlichting de hoogste kan ik deze theorie alleen maar verwerpen.

Waar zijn deze theorieen eigenlijk op gebaseerd? 4e, 5e, 6e en 7e dimensie?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 24-04-2006, 18:43:14 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
wobleys_15 schreef:
sunshine schreef:
maar de borg is gevoelloos en 6e en 7e dementie zou ik niet zo willen voorstellen denk ik


Het is wel zo dat je geen eigen leven hebt, dus hoezo het recht op je eigen gevoelens?! Waarom zouden er eigenlijk nog wezens rondlopen in die dimensie, als ze toch allemaal hetzelfde denken, voelen en dezelfde idealen hebben?


Bang om je ook voor n stukje een ander te voelen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 24-04-2006, 22:10:16 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
ik zal dan helemaal niks voelen van mezelf, je bent een groot geheel, als de "bijenkonining" zelfmoord wil plegen, doet iedereen het daar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 26-04-2006, 20:46:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Michiel, (ik kan d'r ook wat van komt-ie mijn uitgebreide reactie....)

Bedankt voor je zeker interessante reactie. Je hebt je ook aardig verdiept in deze boeiende materie. Ik kamme goed in het door jou geschrevene herkennen in wat ik zelf geschreven heb, maar ik heb ook dingen gelezen ter overweging voor mezelf. Welke sites/boeken/bronnen heb jij hierover gelezen? Want ik vind het altijd interessant om van anderen te leren en me verder te verdiepen.
Wat ik zelf al eerder geschreven heb, zie ik ook een verband tussen de dimensies en de (ontwikkeling van de) chakra’s. Wat jij beschrijft bij de 4e dimensie is naar mijn idee niets anders dan het ontwikkelen en het leren gebruik maken van het 4e en 5e chakra, van vanuit de 6e en 7e chakra’s in de 5e dimensie en hoger volop en als vanzelfsprekend gebruikt/benut worden, net als intuitie. Naar mijn idee kunnen we al in de 5e dimensie gebruik maken van telepathie en heldere waarnemingen,iets wat jij beschrijft voor de 6e dimensie. Hierin verschillen wij.
Voorts denk ik dat we nu vanuit de 3e dimensie (zullen gaan) leren om onze 4e en 5e chakra te ontwikkelen om hiermee in de 4e dimensie te komen.
In de 4e dimensie is het hartchakra (zeer) goed ontwikkeld en zullen mensen veel meer een liefdevolle en oordeelsvrije verbinding voelen met elkaar; ongeacht leeftijd, afkomst, cultuur, sexe, economische status, of sexuele geaardheid. (Dit voorgaande is voor mij o.a. een verklaring voor het feit dat er steeds meer bisexuelen zijn en komen!). Tevens zullen we in de 4e dimensie niet alleen op een liefdevolle manier met elkaar omgaan, maar ook meer uiting geven aan ons Zelf/onze Ziel, door dit uit te spreken. Het keelckakra zal zich vanuit de 3e dimensie ook meer gaan ontwikkelen. Mensen durven meer hun mond open te doen en voor zichzelf op te komen en te zeggen wat ze van iets/iemand vinden. De waarheid, maar ook je eigen waarheid over wie je bent, zal meer en meer de boventoon gaan voeren in de 4e dimensie en uitgesproken gaan worden. Je zult je niet meer bang voelen voor de angsten die ons regelmatig beheersen in ons 3D-leven, namelijk de angst om afgewezen te worden of beoordeeld/bekritiseerd te worden. Die angst zal verdwijnen, omdat je weet dat mensen je liefdevol zullen accepteren wie je bent. Maar ook jij, zal je Zelf ook oordeelsvrij en liefdevol accepteren om wie, wat en hoe je bent. Een hele belangrijke rol zal hierin weggelegd zijn voor de Maitreya, onze aankomende wereldlijke spirituele leider!!! Deze zal niet alleen ons voorbeeld zijn van het uitdragen van de waarheid, maar ook het cultiveren van liefde en een liefdevolle houding. Hij zal ons begeleiden naar en in de 4e dimensie en naar de 5e dimensie. Hij zal ook zijn Waarheid vertellen.

Verder is niet alleen alles wat je doet, wat het universum vormgeeft, maar ook feitelijk alles wat je denkt of bedacht hebt, want gedachten gaan aan handelingen vooraf. Gedachten hebben ook een energetische verschijning/vorm en kunnen ook manifestatiekracht hebben. De kracht van de gedachte wordt door veel mensen onderschat. In het boek “je kunt je leven helen” schrijft Louise Hay hier heel helder over. Zij legt uit wat de kracht van de gedachte/affirmatie is en stimuleert de lezers om zelf affirmaties te cultiveren en te implementeren in je leven. Ervaar dan ook wat voor verschil deze affirmaties maken.

Je schrijft “Dat wil zeggen dat dat bewustzijn zich op alle plekken in het heelal (= de 3e dimensie) tegelijk bevindt... en dit is waar intuïtie komt kijken”. Naar mijn idee geef je weer wat er verstaan wordt onder het collectieve bewustzijn, waar we volgens mij in de 4e dimensie leren meer mee in contact te komen, meer mee in verbinding te stellen om van daaruit in de 5e dimensie mee vertrouwd te zijn.
Buitenzintuigelijke waarneming is volgens mij ook iets wat ervaren wordt vanuit de 4e dimensie. Net zoals de BDE=de bijna doodervaringen, waarbij er geenzins sprake is meer van het je bevinden in de 3e dimensie, maar waarbij er wel een nauw verband is met de 3e dimensie. Je kunt dan dingen waarnemen die niet gebonden zijn aan de lichamelijke zintuigen. Uit gecontroleerde BDE’s is duidelijk geworden dat geheugen en waarneming geen lichamelijke kwaliteiten zijn noch kwaliteiten van de hersenen. Juist vanwege het feit dat sommige mensen die geopereerd zijn, nauwkeurige beschrijvingen gaven achteraf van wat er tijdens de operatie is gebeurd of gezegd, “ofwel je kunt dingen waarnemen op een plek waar je lichaam zich helemaal niet bevindt”, wat je zelf ook al schreef.
De 5e, 6e en 7e dimensies zijn lastig om te beschrijven. Moedig dat je ook een poging doet. Voor een deel vind ik me erin en voor een deel niet.
IK heb niet het idee dat de 5e dimensie buiten ons universum bevindt, daar we daar nog steeds deel van uit maken. Hooguit kan het zich bevinden buiten ons aardse bestaan. Ook ben ik een andere mening toegedaan waar je schrijft over dromen.
Tot welke dimensie horen dromen volgens mijn opinie? IK denk zelf tot de 2e dimensie. Er is zowiezo een duidelijke link met de 3e dimensie. Maar bij dromen is er m.i. geen sprake van een verhoogd bewustzijn, maar juist sprake van een verlaagd bewustzijn. Dus kan het m.i. niet de 3e of de 4e dimensie zijn. Immers de 3e dimensie is ons huidige bewustzijn, bij waaktoestand. En de 4e dimensie is een dimensie met een verhoogd bewustzijn.
Een lucide droom zie ik meer als het je bevinden in de 2e dimensie, een “droomwereld”, waarin iemand het 3e dimensionele bewustzijn “benut” of ervaart. En vergeleken met de 2e dimensie is de 3e dimensie een dimensie met een hoger bewustzijn! Wat verklaart dat iemand met zijn (hogere)3D bewustzijn zich bewust is dat hij (in de 2e dimensie) aan het dromen is. Dan heb je op dat moment manifestatiekracht en kun je je eigen droom beinvloeden of medescheppen.

Spirituele groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 26-04-2006, 21:02:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo flowwhenyouknow,

Verlichting geeft inzichten over jezelf. En dit heeft mijns inziens in eerste instantie niet met je onderbewustzijn te maken, maar alles met je Hogere Zelf, met een verhoogd bewustzijn. Je wordt je verhoogd bewust van bepaalde zaken, het geeft eye-openers, wat je juist in een toestand van verlichting brengt!! Ik ga straks meteen een bericht plaatsen over verlichting en hoe ik dat zie. Lees dat eens en kijk of je je daarin kan vinden.

Groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 27-04-2006, 00:58:49 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
nico schreef:
Hallo flowwhenyouknow,

Verlichting geeft inzichten over jezelf. En dit heeft mijns inziens in eerste instantie niet met je onderbewustzijn te maken, maar alles met je Hogere Zelf, met een verhoogd bewustzijn. Je wordt je verhoogd bewust van bepaalde zaken, het geeft eye-openers, wat je juist in een toestand van verlichting brengt!! Ik ga straks meteen een bericht plaatsen over verlichting en hoe ik dat zie. Lees dat eens en kijk of je je daarin kan vinden.

Groetjes Nico

Prima, ik ben nooit zo'n fan van dingen in fases opdelen om dan vervolgens daarmee gecompliceerde vraagstukken te kunnen beantwoorden. Dan kom je al snel op een dwaalspoor terecht mijns inziens.
Een beetje net als wetenschap :lol:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl