Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:37:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 27-04-2006, 22:29:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Hier heb ik even geprobeerd mijn interpretatie van dimensies zo accuraat mogelijk weer te geven:

Afbeelding

Het blijft natuurlijk subjectief ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 28-04-2006, 22:24:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Ik zal me eens even over jouw interpretatie buigen! Ziet er in ieder geval interessant uit met al die kleurtjes en pijltjes! :wink:

Liefs,
Jellie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 30-04-2006, 16:32:42 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
Wat ik nog ff wou zeggen:
"ik" ben een geheel van "wij", een geheel met individuen. "ik" heb een eigen bewustzijn. "ik" ben geen "ik" meer als individu, als "ik" "wij" zouden zijn.
In het woordenboek staat "ik" uitgelegd:
"k1 (het ~, ikken)
1 de zelfstandige persoonlijkheid => ego"
En het woord individu:
"in·di·vi·du (het, de ~ (m.), ~'s/~en)
1 ieder mens op zichzelf beschouwd => eenling, enkeling"
en "wij":
"wij (pers.vnw.)
1 subjectsvorm van de 1e pers. mv. => we
2 i.p.v. 'ik' als men zichzelf minder op de voorgrond wil plaatsen
3 als majesteitsmeervoud"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 13-08-2006, 21:10:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Op deze site staat een mooie presentatie van hoe we dimensies kunnen voorstellen:

http://www.tenthdimension.com/flash2.php

Het is meer wetenschappelijk dan spiritueel geörienteerd, maar dat maakt het niet minder interessant. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 18-08-2006, 14:43:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Michiel,

Ik heb even gekeken op die link en die interessante animatie bekeken.
Daar wordt zelfs gesproken over 10 dimensies!! Ik houd het in mijn spirituele visie nog even op 7 dimensies.
Het klopt wat jij schrijft; het is wel erg wetenschappelijk benaderd, dat vond ik ook. maar zeker niet minder interessant!
Op http://www.jassentechniek.nl staat bij het item "hoe werkt de jassentechniek?" ook een leuke animatie die te maken heeft met het denken in dimensies. (daar las ik dat er zelfs over 22 dimensies gesproken wordt?)

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-08-2006, 17:12:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-04-2005, 16:02:31
Berichten: 156
Locatie: Den haag
zo dat is een hele lap tekst :lol:
Ik ben laatst naar een vrouw toe geweest die me het een en ander uitlegde. Ze vertelde me hoe ik negatieve entiteiten weg kon halen enzo en op een gegeven moment kwamen we ook bij de dimensies.
Ze vertelde me dat ik in de 5e dimensie zat, en de rest allemaal nog in de 3e of 4e, en dat ik me daarom nog wel eens alleen kon voelen.
Ik begreep toen niet heel goed met wat ze bedoelde met demensies, maar ik ga het steeds wat beter begrijpen en ook deze tekst heeft weer een hoop duidelijk gemaakt bij me.

dankjewel.
heel veel liefs van Leonie.

_________________
Dreams are today's answers to tomorrow's questions..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 20-08-2006, 19:38:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
nico schreef:
Hey Michiel,

Ik heb even gekeken op die link en die interessante animatie bekeken.
Daar wordt zelfs gesproken over 10 dimensies!! Ik houd het in mijn spirituele visie nog even op 7 dimensies.
Het klopt wat jij schrijft; het is wel erg wetenschappelijk benaderd, dat vond ik ook. maar zeker niet minder interessant!
Op http://www.jassentechniek.nl staat bij het item "hoe werkt de jassentechniek?" ook een leuke animatie die te maken heeft met het denken in dimensies. (daar las ik dat er zelfs over 22 dimensies gesproken wordt?)

groetjes Nico


Ok, ik probeer het verhaal vd link van Michiel (die vd 10 dimensies) voor mezelf begrijpelijk te verwoorden (ook voor anderen misschien).

Ik begin met de 10e (das makkelijker :) ):

De 10e dimensies heeft alles in zich dat gebeurt. Eigenlijk is dat "al wat is". Het omvat alles wat in alle onderliggende dimensies gebeurt (alles dus. Er is niks dat buiten deze dimensie kan gebeuren). De 9e dimensie verbindt de verschillende elementen van de 10e dimensie met elkaar.
De verschillende elementen van de 10e dimensie zijn 8e dimensies. De 9e dimensie is dus als het ware de plak tussen de 8e dimensies en zo tezamen de 10e dimensie vormt.

De 8e dimensie bestaat op zijn/haar beurt weer uit een oneindig aantal 7e dimensies.
De 7e dimensie is dus 1 iets binnen de 8e dimensie en omvat alles wat gebeurt in ons universum. Dus alle keuzes van iedereen in ons universum. De 7e is een onderdeel van de 8e dimensie. Er zijn dus meer onderdelen, meer universa zogezegd. De 8e dimensie omvat dus alle mogelijke universa (fysiek of niet fysiek natuurlijk). In die zin is de 8e dimensie de verbinding van ons (de 7e) met "al dat is" (de 10e dimensie), via de 9e dus.

Ok, dat waren 10, 9, 8. 7 bestaat uit 1 t/m 6 feitelijk.

1 t/m 6 beschrijft alles binnen ons universum. 5 en 6 zijn algemeen. Dat gaat over keuzes. 1 t/m 4 zijn specifieke elementen die niet hoeven te gelden voor andere universa (7e dimensies) binnen de 8e dimensie. Het kan dus zijn dat in een ander universum er geen tijd is of geen afstand.

De 6e dimensie is de verbinding met al de mogelijke keuzes van iedereen (en van jouwzelf dus ook). Al die mogelijke keuzes zijn 5e dimensies. Dus de 6e dimensie is als plak die alle mogelijke keuzes van iedereen met elkaar verbind en zo de 7e dimensie vormt.

De 5e dimensie is dus 1 reeks van bepaalde keuzes. Binnen deze reeks ervaren we de tijd (4e dimensie) en ruimte (1e, 2e en 3e dimensie).

Dus de 5e, 6e en 7e dimensie zijn eigenlijk gelijk aan de 8e, 9e en 10e dimensie alleen hebben de eerste drie betrekking op ons bekende universum en de laatste drie betrekking op alle universa.

Ik gebruik het woord universa overigens om ook niet-fysieke gebieden aan te duiden. Als je dat niet doet dan zou je die ook als aparte dimensies kunnen zien, wat het niet overzichtelijker maakt want de een staat niet boven of onder de ander. Ze zijn gewoon anders gericht.

Zoals je gemerkt heb, noem ik zowel de 7e dimensie als 7e dimensies. Dit is eigenlijk hetzelfde en geeft aan dat elke dimensie opgebouwd is uit meerdere dimensies daaronder. Dus meerdere 8e die de 10e vormen. Meerdere 5e die de 7e vormen. De 9e en 6e zijn hierin dus verbindingen en zouden wel als 1 iets gezien kunnen worden. Alhoewel het me lijkt dat binnen de 9e en 6e ook weer een gelaagdheid zit, vanwege de verschillende aard van de verschillende 5e en 8e dimensies. Je zou er dan meerdere kunnen onderscheiden.

Mijn idee van dimensies is er ook een van je bent in elke dimensie actief. Ik ga niet mee met uitspraken zoals "je bent nu in de 5e en gaat binnenkort naar de 6e".

Voor mij zijn dimensies een manier om onderscheid te maken in het geheel. Niet om een of ander ontwikkelpad te creeeren.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Laatst gewijzigd door Tiesvanlies op 03-11-2006, 21:31:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 21-08-2006, 08:04:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Hallo,

ik zelf geloof in een 10 dimensionaal systeem waarom? toen ik het las voelde ik me daar het meest i n ik heb veel verschillende dingen over dimensies gelezen maar neem nou die van thijs: dimensies zijn gewoon sferen waar een mens in zit en als een 7d dimensie in een achste zit snap ik dat niet helemaal

ik heb hier nog een site waar dat op staat het is een wat grote tekst maar zeker de moeite waard om te lezen ;)

http://www.innoxia.com/lichtwerk.htm

gr Kar

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De dimensies. Algemeen Deel 1
BerichtGeplaatst: 11-07-2013, 11:17:05 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
Maar ook jij, zal je Zelf ook oordeelsvrij en liefdevol accepteren om wie, wat en hoe je bent. Een hele belangrijke rol zal hierin weggelegd zijn voor de Maitreya, onze aankomende wereldlijke spirituele leider!!! Deze zal niet alleen ons voorbeeld zijn van het uitdragen van de waarheid, maar ook het cultiveren van liefde en een liefdevolle houding. Hij zal ons begeleiden naar en in de 4e dimensie en naar de 5e dimensie. Hij zal ook zijn Waarheid vertellen.


Ik ben me bewust van het feit dat er een eindje tussen zit maar lees nu pas hier over de dimensies enzo....
Nu vroeg ik me af of iedereen dan Maitreya kent? Maar toen ik de tekst las had ik zoiets van Maitreya :shock: weet niet eens wie die is.Dus ik ben het beginnen opzoeken en kan dan redelijk obsessief zijn als ik iets teweten wil komen wat ik nog niet ken of van gehoord heb.

Dit is tot nu toe het beste voor me wat ik gevonden heb

http://www.franklinterhorst.nl/Wie%20is%20Maitreya.htm

Wou dit nog even vermelden voor iemand die er meer over weet of weet hoe we eigenlijk alles kunnen zien enzo.....Waar alles een plaatsje kan hebben en zo verder....

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl