Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:23:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Karaktereigenschap; driftig
BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 11:04:48 
Admin
Admin

Yup, ik heb super veel geduld. Maar soms is dat op en dan word ik driftig. Heb ik van mijn vader geërft :D alleen word hij het sneller als mij.

Gister had ik weer zo'n bui ... Ik wou de bank maken maar daarvoor had ik een zaag nodig. Die kon ik niet vinden. Ik had echt overal gekeken, en omdat hat bijna sinterklaas is, heb ik gezocht in alle gaten en hoeken :D

Maar goed, niet gevonden dus. En toen werd ik boos ... Die bui heeft het leven van mijn muis beëindigd (computer muis hoor ;)).

Als ik driftig ben gooi ik graag met dingen en verhef ik mijn stem. Ik zal nooit iemand pijn doen, dus ik zal nooit slaan ofzo ...

Niet dat iedereen nu denkt dat ik agresief ben, haha ... Dat niet juist ... Ik heb in mijn leven nog nooit iemand geslagen ofzo ...

Maar goed, hoe kan ik mijn driftbuien het beste onder bedwang houden? Iemand tips?

Berichtenonderwerp: Re: Karaktereigenschap; driftig
BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 11:41:29 
Reus
Reus

Beseffen dat je driftig bent op dat moment helpt al een heel stuk. Dan kun je namelijk om je slechte eigenschap lachen, als je tegen jezelf zegt, ohh nu ben ik weer driftig :)

Helpt met mij en mijn ongeduld ook, ik heb een vriend die me dan aankijkt en dan denk ik oh ja.... :lol:

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 15:18:15 
Groentje
Groentje

Ik heb het heel erg vaak en word daar bij vaak ook agressief als iets niet lukt of iets niet mee werk of doet wat ik graag wil dit is vaak moeilijk om in bedwang te houden en ben dan even een tijd bom! maar na een half uurtje is het dan weer over en ben ik zomaar weer vrolijk gewoon uit het niets heel vervelend!

Liefs Missbambie

BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 15:24:25 
Reus
Reus

Oh jee. Ik had vroeger ook een vriendje die zijn sem verhief en met dingen begon te smijten .Nooit naar mij en ook zeker nooit om mij pijn te doen. maar stemverheffingen vind ik sinds die tijd doodeng. Mijn huidige vriend heeft het ooit 1x gedaan (die is trouwens he-le-maal niet driftig, soms zou het wel fijn zijn als ie iets uitte, maar das een ander verhaal), zijn stem verheffen, en hij zag me zo schrikken dat ie me beloofd heeft het nooit meer tegen me te zullen doen. Ik ga ook terstond huilen gewoon ikkan daar ECHT niet tegen. Misschien moet ik een keertje bij jou huilen als medicijn? :wink:
Ik weet wel dat het bij een kennis van mij geholpen heeft om middels een psycholoog zichzelf beter te begrijpen. Ik wet niet hoe vaak en hoe erg je het hebt, maar wellicht dat het helpt. het is vaak onmacht he wat je dan uit.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 15:41:05 
Admin
Admin

Ja klopt, ik heb het niet vaak hoor. Ik ben eigenlijk een heel rustig persoon. Maar soms, soms dan loopt de druppel over.

In mijn vorige computer zaten 2 deuken :D Dan wil iets niet lukken en heb ik het al 20x geprobeerd .. Dan pas word ik driftig .. Misschien moet ik eens een boxbal kopen :duh: ..

BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 17:33:43 
Kabouter
Kabouter

Mijn vriend heeft ook driftbuien.
Ik ga daar verder nix over zeggen, want das voor mij een beetje moeilijk EN, per slot van rekening, gaat dit topic over jou ReVi ;)

Ik denk dat je je driftbuien niet moet proberen "in bedwang" te houden. Het is een stukje van jou, een karatereigenschap, of je het nu leuk vind of niet. Wat je wel kunt doen, is je afvragen waarom die driftnuien ontstaan en wat voor nut ze voor jou hebben.
Als het een druppel is die de emmer doet overlopen, misschien moet je dan spreekwoordlijk gezien eens wat vaker proberen de emmer leeg te laten lopen.
Als het een energiebom is die er zit en in 1 keer barst, kun je proberen die uitbarsting ergens anders plaats te laten vinden (een heel stuk rennen en je lichamelijk uitputten, of je creativiteit loslaten en een schilderij maken).

Als je wil, kunnen we hier wel eens over babbelen, dan kan ik ook beter uitleggen wat ik bedoel en wat ik denk dat jou zou kunnen helpen.

BerichtGeplaatst: 24-11-2004, 19:58:16 
Reus
Reus

Driftbuiën, ik heb ze ook jaren lang gehad. Opgekropte woede, emoties, alles eruit!
Wat mij heel goed heeft geholpen is één keer in de week keihard te sporten, ikzelf doe judo en dat heeft heel veel discipline bij gebracht en daar kan ik alle overbodige en negatieve energie in kwijt op een verantwoorde manier.
Nu hoef je niet per direct te gaan judoën maar je kan bijvoorbeeld gaan fitnessen, of ga eens 5km hardlopen of 10km sprinten op je fiets. Gewoon eens in de week helemaal op zijn, alle energie effies weg, dat helpt heel erg, tenminste bij mij :)

Greetz!

BerichtGeplaatst: 25-11-2004, 14:03:18 
Groentje
Groentje

dat is bij mij ook zo vaak gezegt ga SPORTEN dat helpt ,omdat je dan alle energie er uit gooit die je nog over hebt.
maar doordat je niet sport en alle woede en en de energie nog over hebt kan die drift aan vallen vaak best erg zijn

Alleen ik heb geen tijd om te sporten omdat ik een eigen paard heb daarnaast nog werk dus tijd heb je niet voor nog een sport

Liefs Missbambie

BerichtGeplaatst: 25-11-2004, 19:24:46 
Reus
Reus

Tai Chi.
Is ook een hele goede manier om je energie kwijt te raken én helpt je lichaam (yin en yang) in je natuurlijke balans te brengen.
En het kan thuis en is voor iedereen te doen :)

Greetz!

BerichtGeplaatst: 25-11-2004, 19:44:02 
Nou ben ook ontzettend driftig hoor. Ik ben namelijk zeer temperamentvol. Zit ook bij mijn familie in het bloed. Wat ik deed is kick-boksen, helpt wel aardig. Heb ook een boksbal bij mij thuis. Kan ik me even flink op uitleven als het moet.
Sinds ik met mijn man heb heb ik er niet zo veel last meer van. Als ik terug kijk op hoe ik vroeger was dan was ik echt een super-bitsch, echt onuitsstaanbaar! :evil:

BerichtGeplaatst: 25-11-2004, 22:54:15 
Feniks
Feniks

hmm kan wel driftig woorden maar dan wel als ik voel da me onrecht word aangedaan of iemand me enorm belazerd... dan heb ik mezlef niet in de hand kan niet tegen onrecht en liegen dus tja.. naderhand schaam ik me dan kapot omdat ik me zo heb laataen gaan... Stupid...

liefs, rogue :sss:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00