Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:54:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-04-2006, 21:00:32 
Reus
Reus

Van 3e naar 4e dimensie

Wat ik zelf al eerder geschreven heb in de eerdere berichten over dimensies, zie ik een verband tussen de dimensies en de (ontwikkeling van de) chakra’s. Wat ik voorstel bij de 4e dimensie is naar mijn idee niets anders dan het ontwikkelen en het leren gebruik maken van het 4e en 5e chakra, van vanuit de 6e en 7e chakra’s in de 5e dimensie en hoger volop en als vanzelfsprekend gebruikt/benut worden, net als intuitie. Naar mijn idee kunnen we al in de 5e dimensie gebruik maken van telepathie en heldere waarnemingen.
Voorts denk ik dat we nu vanuit de 3e dimensie (zullen gaan) leren om onze 4e en 5e chakra te ontwikkelen om hiermee in de 4e dimensie te komen.
In de 4e dimensie is het hartchakra (zeer) goed ontwikkeld en zullen mensen veel meer een liefdevolle en oordeelsvrije verbinding voelen met elkaar (daar is nu in onze 3e dimensie waar de meesten van ons in leven helemaal niet veel van te merken nog als je ziet welke tegenstellingen er zijn tussen groeperingen en hoe er over bepaalde culturen gedacht/gesproken wordt en hoe intolerant mensen naar elkaar zijn) ; ongeacht leeftijd, afkomst, cultuur, sexe, economische status, of sexuele geaardheid. (Dit voorgaande is voor mij o.a. een verklaring voor het feit dat er steeds meer bisexuelen zijn en komen). Tevens zullen we in de 4e dimensie niet alleen op een liefdevolle manier met elkaar omgaan, maar ook meer uiting geven aan ons Zelf/onze Ziel, door dit uit te spreken. Het keelckakra zal zich vanuit de 3e dimensie ook meer gaan ontwikkelen. Mensen durven meer hun mond open te doen en voor zichzelf op te komen en te zeggen wat ze van iets/iemand vinden. De waarheid, maar ook je eigen waarheid over wie je bent, zal meer en meer de boventoon gaan voeren in de 4e dimensie en uitgesproken gaan worden. Je zult je niet meer bang voelen voor de angsten die ons regelmatig beheersen in ons 3D-leven, namelijk de angst om afgewezen te worden of beoordeeld/bekritiseerd te worden. Ieder mens herkent in meerdere of mindere mate deze angsten!
Die angst zal verdwijnen, omdat je weet dat mensen je liefdevol zullen accepteren wie je bent. Maar ook jij, zal je Zelf ook oordeelsvrij en liefdevol accepteren om wie, wat en hoe je bent. Een hele belangrijke rol zal hierin weggelegd zijn voor de Maitreya, onze aankomende wereldlijke spirituele leider!!! Deze zal niet alleen ons voorbeeld zijn van het uitdragen van de waarheid, maar ook het cultiveren van liefde en een liefdevolle houding. Hij zal ons begeleiden naar en in de 4e dimensie naar de 5e dimensie. Hij zal ook zijn Waarheid vertellen. Maar tot Hij komt en zich kenbaar maakt zullen we zelf het voortouw moeten nemen.

Oordeelsvrije en liefdevolle groeten, nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 27-04-2006, 07:38:32 
Nimf
Nimf

nico schreef:
Een hele belangrijke rol zal hierin weggelegd zijn voor de Maitreya, onze aankomende wereldlijke spirituele leider!!! Deze zal niet alleen ons voorbeeld zijn van het uitdragen van de waarheid, maar ook het cultiveren van liefde en een liefdevolle houding. Hij zal ons begeleiden naar en in de 4e dimensie naar de 5e dimensie. Hij zal ook zijn Waarheid vertellen.

hmmm, waar ken ik die naam ook alweer van? :roll:

BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 14:02:19 
Groentje
Groentje

Ik vind het heel leuk dat je zoveel bezig bent met ontwikkelen van je chakra's enz... maar dat stukje over spiritueel leider dat schopt mij voor me kop. Zelf ben je net zo krachtig misschien wel meer... Leer je mede mens en leer van je mede mens (leraar= leerling) en geef de wijsheid door dan kunnen we met z'n allen door naar een hoger bewustzijn en andere dimensies.

BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 14:06:13 
Dwerg
Dwerg

spiritueel leider? beetje tegenstrijdige statement.. je bent pas een spiritueel leider, als je in ieders ogen iets gedaan hebt, waaraan je die status verdiend, ik heb nog nooit van maytreia gehoord...

dan ligt elke andere open! :)

BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 14:24:03 
Kabouter
Kabouter

Ik begrijp jullie felheid tegen een maytreia niet.. jullie angst om onder iemand te staan ofzo? Terwijl ik een maytreia niet zie als iets/ iemand die boven ons staat maar met ons..
Er zijn zoveel mensen die in een god geloven?!

BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 14:36:08 
Groentje
Groentje

Ik bedoelde dat niet op die manier zo over te brengen... Ik zelf ken ook een man die veel verder is als mij (Drunvalo Melchizedek) en thevens een voorbeeld is voor mijn ontwikkeling richting volgende dimensies enz. zoek maar op... Maar een spiritueel leider doet me meer aan een soort van sekte leider denken. Ik ben er niet voor om achter iemand aan te huppelen en alles te geloven wat iemand zegt. Ga voor jezelf na of de dingen die hij zegt waar zijn, en of je die ervaringen net zo deelt. Wees kritisch en geloof niet alles wat iedereen zegt.

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 01:00:59 
Elf
Elf

Ik snap ook niet echt het verband met de chakra's. Ik heb nou niet bepaald het idee dat ik bepaalde chakra's niet goed benut.
Ik denk eerder dat wanneer meer mensen zich gaan richten op de spirituele wereld, het contact via 'de vierde dimensie' toe zal nemen.

Het is een logisch gevolg van het materialisme en is naar mijn mening van te voren vastgelegd

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 07:50:59 
Dwerg
Dwerg

chakra's zijn poortjes (verbindingen) tussen jouw en (hemel) onderhoud en verzorg die poortjes en dan zal het contact ook beter zijn ;)

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 10:26:53 
Moderator
Moderator

nico schreef:
Een hele belangrijke rol zal hierin weggelegd zijn voor de Maitreya, onze aankomende wereldlijke spirituele leider!!! Deze zal niet alleen ons voorbeeld zijn van het uitdragen van de waarheid, maar ook het cultiveren van liefde en een liefdevolle houding. Hij zal ons begeleiden naar en in de 4e dimensie naar de 5e dimensie. Hij zal ook zijn Waarheid vertellen.

Anderen zeggen dat er een Nieuwe Jesus in de hemel gekerfd wordt, die ons gaat misleiden ofzo...I don't get it anymore

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 17:41:51 
Elf
Elf

chakra's zijn poortjes (verbindingen) tussen jouw en (hemel) onderhoud en verzorg die poortjes en dan zal het contact ook beter zijn ;)

Zo zou je het kunnen opvatten ja. Nog beter is om het in eerste instantie terug te koppelen naar jezelf.
Ik vind het dan echter een beetje cru om deze te gaan koppelen aan verschillende dimensies.

Al deze informatie is echter rationeel en in die zin 'vervuild'. Het gaat er dus om dat je achter je eigen waarheid komt en luistert naar wat je gevoel je zegt. Nico kan immers zaken verschillend interpreteren en uitleggen dan dat ik dat doe. Door al deze verhalen ontstaat er verwarring en misleiding. Discussieren en andere meningen lezen is leuk, maar zoals ik al zei kan je beter uitgaan van je eigen waarheid.

Daarmee bedoel ik overigens niet vooroordelen of dat soort zaken, maar gewoon puur je gevoel en je onderbewustzijn. Je lichaam beschikt over informatie die alleen voor jezelf geldt, je moet het echter niet gaan verwarren met het rationele verstand.

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 22:20:05 
Groentje
Groentje

wobleys_15 schreef:
Anderen zeggen dat er een Nieuwe Jesus in de hemel gekerfd wordt, die ons gaat misleiden ofzo...I don't get it anymore

Ga zelf op onderzoek uit dan kan je zelf achter je eigen waarheid komen.... ;)

BerichtGeplaatst: 02-06-2006, 08:12:44 
Reus
Reus

Hey Don,
Ben het he-le-maal met je eens: leer van je medemens en leer je medemens (als hij d’r voor open staat: alsde leerling bereid is). Van elkaar leren en je wisselend als leerling en leraar (kunnen)opstellen. En ZEKER NIET klakkeloos ende blindelings achter een leraar of wie dan ook aan huppelen, maar juist zelf bepalen wat jij waarneemt en voor waar aanneemt en zo je eigen waarheid te ontwikkelen waar jij je zelf goed bij voelt. En ontwikkelen houdt voor mij in: groeien en soms ook het bijstellen/verfijnen van mijn waarheid in. En een kritische (leer)houding vind ikwel goed hierin.
De Maitreya zou juist helemaal niets met een sekte, religie of wat dan ook van doen te hebben,maar meer religieoverstijgend en iemand die samen met ons wil streven naar o.a. eenheid, verbondenheid, liefdevolle houding en verhoogd bewustzijn. Op 2012.startpagina.nl staat meer hierover, mocht je je willen verdiepen hierin.
Groeten Nico

BerichtGeplaatst: 02-06-2006, 08:13:04 
Reus
Reus

Hey Wobleys,
Waar jij volgens mij op doelt is de zogenaamde valse terugkeer van Jezus; een anti-Christ. Ook hier staat op 2012.startpagina.nl iets over beschreven. May-be you can get your point anyhow!
Groeten Nico

BerichtGeplaatst: 02-06-2006, 08:13:42 
Reus
Reus

Hey Lucas,
Ik ben het zeker met jou eens wat je schrijft dat je beter kan uitgaan van je eigen waarheid. Zie hiervoor ook mijn reactie aan Don83. Verder heeft AVATAR al min of meer antwoord gegeven over het verband met de chakra’s. Je hoeft niet te twijfelen of jij je chakra’s wel/niet goed benut, maar ik ben de mening toebedeeld dat wanneer je je chakra’s benut of beter gezegd ontwikkelt dan zal je bewustzijn verhogen en kan je in een andere (hogere) dimensie komen.
Volgens mij staat hier ook wat over op de zeer uitgebreide startpagina van 2012.

Groeten Nico

BerichtGeplaatst: 02-06-2006, 15:00:23 
Groentje
Groentje

Je chakra's zijn niet de poorten naar andere dimensies.... Dat zie je fout.. Ik weet nog niet precies hoe het in elkaar zit. Ik zal het binnekort even aan mn "spiritueel adviseuse" vragen hoe dat precies in elkaar steekt, maar ik weet wel dat het niet je chakra's zijn. Ik sluit me aan bij flowwhenyouknow, ga voor je zelf na wat waar is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00