Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 03:01:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 16-06-2006, 23:06:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
Ik check soms een site, en daar is al wekenlang een topic gaande met de vraag: Was jsus een Aliën? Dat zette mezelf ook aan het denken. Hoe kan hij ooit opgestaan zijn uit de dood enzo.. Ik zet hieronder ook nog wat teksten uit de bijbel wat misschien met buitenaardse ontmoetingen hebben te maken(ik zet ze hieronder ff voor degene die t nie wil lezen, die kan eroverheen kijken ;) )

Maar hoe denken jullie hierover?

Hier de tekstjes:
Johannes 8:
23 En hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, ik van boven; gij zijt van deze wereld, ik ben niet van deze wereld.

Ezechiel 9:
1 Daarna riep Hij met luide stem voor mijne oren, zeggende: Laat de bezoeking der stad komen, en elk hebbe zijn vernielend wapentuig in de hand. 2 En zie, zes mannen kwamen op den weg van de bovenste poort af, die tegen het Noorden is, en elk had een verdelgend wapen in zijne hand; maar één was er onder hen, die was met linnen bekleed, en had schrijfgereedschap aan zijne zijde; en zij gingen naar binnen, en traden nevens het koperen altaar. 3 En de heerlijkheid van den God Israëls hief zich op van boven den cherub waarop zij was,

Ezechiel 1:
4 En ik zag, en zie, er kwam een onstuimige wind van het Noorden af, met een grote wolk vol vuur, dat overal rondom glinsterde; en midden in dat vuur was het helder als licht, was wat er uitzag als blinkend metaal.

Nahum 2:
3 De schilden zijner helden zijn rood, zijn legervolk ziet er als purper uit, zijne wagens lichten als vuur, als hij slag wil leveren, hunne spiesen beven. 4 De wagens rollen (= vliegen) langs de wegen en rammelen op de straten; hunne gedaanten zijn als fakkels, zij rijden door elkander heen als bliksemschichten.

Jeremia 4:
12 ja, er komt een wind, die hun te sterk zal zijn. Nu zal Ik óók met hen richten. 13 Zie, hij komt op als de wolken, en zijne wagens zijn als een dwarrelwind, zijne paarden zijn sneller dan arenden; wee ons, wij zijn vernield.

Mattheus 2:
9 Toen zij nu den koning gehoord hadden, trokken zij heen. En zie, de ster, die zij in het Oosten gezien hadden, ging voor hen uit, totdat zij kwam en stond boven [de plaats], waar het kind was. 10 Toen zij nu de ster zagen, werden zij zeer verblijd; 11 en zij gingen in het huis, en vonden het kind met Maria, zijne moeder, en zij vielen neder en aanbaden het, en deden hunne schatten open, en schonken hem goud, wierook en mirre.

Handelingen 2:
2 En er geschiedde plotseling een geruis van den hemel, als van een geweldigen wind en vervulde het gehele huis waar zij zaten; 3 en men zag aan hen gedeelde tongen als van vuur (elektrische lichtstralen?); en het zette zich op elk van hen. 4 En zij werden allen vol van den Heiligen Geest, en begonnen te spreken met andere tongen, naardat de Geest hun gaf uit te spreken. 5 En er waren Joden, te Jeruzalem wonende, godvruchtige mannen uit allerlei volk, dat onder den hemel is. 6 Toen nu deze stem geschiedde, kwam de menigte te zamen en werd verbaasd, want ieder hoorde hen in zijne eigene taal spreken. 7 En zij ontzetten zich allen en verwonderden zich, en zeiden onder elkander: Zie, zijn niet allen dezen, die daar spreken, Galileërs? 8 Hoe horen wij hen dan, ieder in onze eigene taal, in welke wij geboren zijn?

Handelingen 1:
9 En toen hij dit gezegd had, werd hij opgenomen, dat zij het zagen, en ene wolk nam hem weg voor hunne ogen. 10 En toen zij hem nazagen, terwijl hij ten hemel voer, zie, toen stonden bij hen twee mannen (= engelen) in witte klederen, 11 die ook zeiden: Gij mannen van Galiléa, wat staat gij en ziet naar den hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is ten hemel, zal komen, gelijk gij hem ten hemel hebt zien varen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 16-06-2006, 23:27:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
De helft van je teksten komen uit het oude testament en daarvan vind ik dat ze niet verwijzen naar Jezus.
Jezus kan een alien geweest zijn, maar hij zat zeker in een mensenlichaam. Misschien zijn wij ook aliens in een mensenlichaam. Er bestaan zoveel theorieën over Jezus, maar volgens mij staat het vast dat hij aan veel spirituele trainig deed. Doordat hij al uitzonderlijk begaafd was, denk ik dat hij veel meer kon dan de gemiddelde mens.
Ik zie hem meer als een incarnatie van een speciale ziel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 16-06-2006, 23:30:09 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
die teksten gaan ook nie echt over jesus, maar ze staan iig in de bijbel ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 17-06-2006, 10:53:41 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
ben het wel met grey-turtle eens.
Ik denk ook dat Jezus een incarnatie is van een vergevorderde ziel.

Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 18-06-2006, 21:45:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-06-2006, 21:28:42
Berichten: 1
Locatie: Arnhem
Ja, Jezus' ziel kwam van een andere planeet. De aarde is altijd een mix geweest van allerlei buitenaardse rassen. Jezus kwam van een vergevorderde planeet qua ontwikkeling, weet alleen niet welke.

Hetzelfde is gaande met de "Indigo-kinderen" van nu. Zij worden ook wel sterrenkinderen genoemd. In deze fase van de evolutie incarneren veel zielen vanuit Sirius en Arcturius op aarde.
Er zijn jonge indigo kinderen geweest die aan hun ouders vertelden dat zij van een planeet genaamd Sirius kwamen. De meeste ouders verklaren hen voor gek. Maar ze zijn verre van gek.

Bijna alle vergevorderde zielen van het verleden en van nu komen van hogere dimensies. De mensheid komt door redenen die ik hier niet wil beschrijven niet verder in hun evolutie, waardoor er meesters van andere planeten incarneren in mensenlichamen om de 'weg te wijzen'.

_________________
Er is geen weg naar liefde, liefde is de weg.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 10:55:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Klinkt logisch. Wanneer het leven of god in alles zit, dan kan het niet zo zijn dat dat alleen op de aarde plaats zou vinden. Ik denk alleen niet dat er zo snel andere beschavingen zullen zijn of iets dergelijks. Leven hoeft niet in te houden dat er organismen zijn en al helemaal niet dat deze gegroepeerd op een materialistische wijze leven...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 12:25:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
jawel het universum is veel groter dan wij nu denken.
Ga eens midden in een bos staan...
Je ziet alleen maar bomen om je heen.
De bomen die je ziet bestaan voor jou...
Maar de bomen die je niet ziet?? Daar heb je geen weet van.

Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 14:44:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
@brian: Ben ik het helemaal mee eens!

Een klein detail: Nahum slaat op de verwoesting van jeruzalem (of zn stad daar in israel) zo rond 120 nChr ;)

jordy

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 14:55:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
vision schreef:
jawel het universum is veel groter dan wij nu denken.
Ga eens midden in een bos staan...
Je ziet alleen maar bomen om je heen.
De bomen die je ziet bestaan voor jou...
Maar de bomen die je niet ziet?? Daar heb je geen weet van.

Brian

Dat snap ik ook wel, maar ik bedoel dat je die samenlevingen niet kan vergelijken met de onze. Dat is ook weer bekrompen denken :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 16:06:51 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Nee flow..

Daar ben ik het idd ook mee eens.
We zullen misschien of hogere inteligenties tegenkomen of lagere..
Wie zal het zeggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 18:33:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-12-2005, 19:15:02
Berichten: 86
Locatie: Driebergen
Om even terug te komen op wobleys 15:

De teksten die je gegeven hebt zijn zeker wel opvallend.
Er wordt meer over gespeculeerd. Zo zouden de Sumeriërs in hun kleitabletten al aanwijzingen hebben gegeven over buitenaardse wezens die ze God noemde, uit de hemel, Anunaki.
:arrow: *op http://www.seriewoordenaar.nl is een filmpje te vinden van Bram Vermeule hierover, echt een aanrader*

Zelf kan ik me ook goed voorstellen dat je een wezen die uit een ruimteschotel komt zetten beschouwt als een Godheid, een wonder. Hoe konden die mensen het toen anders verklaren?
Eens landde er een Amerikaan met een parachute in de rimboe van Afrika, een lange blonde man die uit de hemel aan kwam zetten. De inheemse bevolking vereerde hem als een God.

Het idee is nogal wennen maar het zou best kunnen dat buitenaardse beschavingen een rol spelen in onze Bijbel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 20-06-2006, 15:18:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2005, 22:16:16
Berichten: 313
Locatie: Zevenhoven
Hele interessante theorie is het wel. Flinke stof om over na te denken. Ikzelf vind dat het best nog wel eens zou kunnen. De algemene mens is nog niet zo slim, kijk maar eens naar de aarde zelf. Dieren worden afgeslacht, bomen omgehakt enz. De mens is nog lang niet zo intelligent als ze denken te zijn.

_________________
Believe me !!
If my name is too long use: saiyan or onbe.
http://hsper.web-log.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 20-06-2006, 17:12:57 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
ben ik volledig met je eens !!
goeie site btw die seriewoordenaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 07:07:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Het is niet zo interessant of Jesus een Aliën was of niet.

Het gaat om wat hij ons heeft laten zien. Het moraal van het verhaal.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was Jesus een Aliën?
BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 09:22:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Definieer alien? Zijn wij niet allemaal tijdreizigers die zo nu en dan andere planeten bezoeken wanneer wij daar bij gebaat zijn?

Leef in Liefde,

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl