Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 03:40:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: transformatie-hoger bewustzijn
BerichtGeplaatst: 22-06-2006, 11:37:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Ik kwam op het internet een kort stukje tegen over transformatie en hoger bewustzijn wat ik wilde delen:
"Transformatieproces – oftewel kosmische groeistuipjes

Momenteel zijn wij collectief en vrij snel aan het transformeren, van dualiteit naar eenheid, de linker en rechter hersenhelften trachten te integreren. De trillingsfrequentie van de aarde is snel aan het stijgen, wat een diepgaande uitwerking op onze ervaring van het bestaan heeft. De verdichting van ons grofstoffelijk lichaam is aan het transformeren naar een fijner lichtlichaam. Met als uiteindelijk doel “een hoger bewustzijn” zodat wij aardmensen allen samen kunnen leven op basis van eenheid en een voor ons nog ongekende liefde, het Christus bewustzijn, welk een liefdesenergie vertegenwoordigt waarbinnen belangeloos gehandeld wordt, liefde gegeven aan een ieder die daar voor open staat."


groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-06-2006, 09:50:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Merk jij dat ook aan je omgeving of aan jezelf?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2006, 13:57:37 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2006, 21:02:37
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
Ik denk dit te merken aan het feit dat we er nu al zoveel meer mee bezig zijn dan vroeger. Dit vind ik al een bevestiging dat we zeker vooruitgaan en aan het evolueren zijn naar een hoger bewustzijn. Vroeger was dit toch zeker taboe om over dit soort dingen te denken en te praten. Hoe meer we open met elkaar met deze dingen omgaan des te meer dat we met zn allen ons bewustzijn vergroten en de energie omhoog gooien. Laat het een deel van ons leven zijn en laat je kinderen erin opgroeien dan zal de komende generatie(s) er minder moeite mee hebben om dit stuk bewust te maken.

Don.

_________________
Free your mind... ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2006, 09:03:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik houd het echt niet lang meer uit in deze rotte appel van een maatschappij :lol:
Als het niet verandert dan mogen ze allemaal de tering krijgen. Dan ga ik naar een land emigreren waar primaire behoeften nog gewaardeerd en gerespecteerd worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2006, 14:36:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2005, 20:11:32
Berichten: 49
Locatie: leiden
nico,

vraagje: als ik's avonds in bed lig, kom ik in een soort trance en ander geluidsgolf terecht...

weet jij of dit met de transformatie te maken heeft?
het lijkt wel of ik op een ander level kom....

esmaralda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2006, 22:41:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 10:16:43
Berichten: 47
Locatie: Amsterdam
Esmeralda,

Veel mensen horen in trance wat ook wel het "Hu" geluid genoemd word, ik gebruik zelf met regelmaat wit poeder van goud, dit versterkt het vermogen van de hersenen om direkt energie te "horen", deze geluiden zijn ook te horen als je in diepe meditatie bent, ook bij het gebruik van bijvoorbeeld paddo's of andere entheogene drugs is het gangbaar dat deze geluiden te horen zijn. Als je ze eenmaal gehoord hebt, al dan niet onder invloed van middelen, is het vrij makkelijk om ze weer opnieuw te "horen" en is het een goede hersen-balans oefening om de frequentie en de toon proberen te veranderen (dit is mogelijk). het is niet horen met je oren maar een direkte waarneming van energie door de hersenen.
Velen die monatomics (whitepowdergold) gebruiken verhalen van Het Geluid. Het is omschreven als het geluid van kundalini in beweging, en ook het geluid van de toenemende stroom van licht. Ik weet niet echt of er een onderscheid is, maar ik kan wel zeggen dat als ik op een rustige plek ben en luister in stilte, ik wel vier tot zes tonen kan onderscheiden, waarvan er tenminste twee pulseren, en een welk ik het “geluid wat geen geluid is“ noem. Het “Hu”geluid, OHM, het geluid van stille intelligente creatie, ik noem het “de nieuw verkregen capaciteit om de frequentie van globale transformatie te horen”

een meditatie, (in engels sorry)

Sound Current Meditation

Focus your full, undivided attention in the center of your brain where the pineal gland is located. Listen with your attention for whatever sounds present themselves. After awhile, you will hear sounds of various tones and pitches. At first, you may only hear the low hiss of random molecular noise in the ears, but in time, definite tones will present themselves like sustained notes on an organ. This sound is perceived directly by the brain and the subtle bodies themselves, and not through the outer physical organs of the ears. It is the sound of the vibration of conscious energy as it flows through the physical body and as it vibrates and circulates within the subtle bodies. You should focus your entire undivided attention on the sound of highest pitch that you can hear, and let it draw you up into higher and higher states of consciousness; -also let the sound reveal and intensify the spiritual light. The better your concentration is, the louder and more distinct the sound will become. Experience the vibration of this sound expanding until it includes your whole head, your whole body, and ever-expanding volumes of space surrounding you. By this means, you will tune into the music of the spheres, and your whole being will become a receiver and transmitter of the harmonious rhythm of the universe. When you open your eyes after such a meditation, you may find your surroundings filled with blazing light. In the beginning, the sound current may appear in one localized part of the head; most likely in one of the ears. You should not listen to the sound current in the left ear because this is psychically harmful. Listen to it in the right ear, and gradually try to move it to the center and top of the brain, From this vertex center, known as the Sahasraram Chakra (whose associated gland is the pineal body), allow the vibration of the sound current to fill the entire head and to then expand beyond the head into the surrounding space. This is one of the classical methods and can lead to the highest type of experience.


dave


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 07:31:49 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Beste Dave,

Ik vind het jammer dat je niet met je eigen geesteskracht de wereld durft te ontdekken, maar dat je drugs denkt te moeten gebruiken om je leven mooier er uit te moeten laten zien.

Ik hoop dat er een dag in je leven komt dat je inziet dat je onafhankelijk van stimulerende middelen kan zijn om verdieping van de geest te beleven!

Met vriendelijke groeten,

Thierry


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 09:56:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 10:16:43
Berichten: 47
Locatie: Amsterdam
nou Thierry dat is een heel mooi OORDEEL dat je daar velt neem me niet kwalijk als ik me er niet zo veel van aan trek.

De mens staat stijf van middelen! Drink je koffie? Thee? Gebruik je suiker? soms een middeltje tegen de een of andere kwaal? Rook je mischien zelfs sigaretten? Neem je mischien wel eens voedings supplementen? Eet je vlees (met alle daarinzittende hormonen en antibiotica)? En pas op lieve Thierry ..... drink je wel eens alcohol? of een redbulletje? En dan heb ik het nog niet eens over de middelen die je inademt gewoon door over straat te lopen in smogrijk europa?

Er zijn planten en volledig natuurlijke remedies die ons helpen balans te vinden in onze geest en in deze maatschappij, deze natuurlijke middelen zijn deel geweest van de evolutie en de ontwikkeling van de mens, het bewustzijn zoals we dat nu kennen is deels gevormd door het gebruik van deze zoals de "wijzen" het noemen "teacher plants" (leraar-planten). Ik beperk me tot deze planten in het gebruik van wat jij (maar ik neem aan dat je dat deed omdat ik nog niet zo duidelijk ben geweest) en de "pharmocratische inquisitie" (de grote pharmaceutische bedrijven) "drugs" noemen.

Amazone indianen noemen de liaan van de "banisteriopsys caapi" boom, heilig de thee die ze ervan koken heet "Ayahuasca" tevens het sacrement van de Santo Daime kerk. Die deze thee legaal mag schenken in de meeste landen van Europa.

Er zijn vele "paddo" cults in Mexico en zuidamerika voor hen is ook de paddestoel heilig, deze volkeren leven in een voor ons ongekende balans met de natuur en het ritueel gebruik van deze planten is een belangrijk deel van hun cultuur. (maar wij kappen natuurlijk wel stukkie bij beetje het bos om ze heen weg)

Ik heb het dan wel over het gebruik van deze middelen in een ritueele setting.... niet over "trippe in de disco"... middelen zoals: cocaine, xtc, ghb, speed, heroine, en weet ik veel wat voor chemische gekkigheid er tegenwoordig in word gegooid om "uit je dak" te gaan daar heb ik NIETS mee. Voor alle duidelijkheid, ik raad iedereen aan om zich goed te informeren voor het gebruik van wat voor middel dan ook!! En ik ben de laatste om iemand te "pushen".

Ik ben wel een soort van "Urban Shaman" die sommige middelen beschikbaar maakt voor de mensen die me vinden, ik ben werkzaam bij een bedrijf dat medicinale kruiden en vele planten importeert van uit alle windstreken. Ik heb grote kennis van deze planten.

Dan als laatste over het white powder gold (wit poeder van goud - letterlijk dus geen drug ofzo) goud word al eeuwen lang gezien als een schenker van balans, door alle middelen die legaal worden verstrekt zijn wij onze balans al deccenia kwijt, dat is het doel van de legale verstrekking van oa. alcohol, gepatenteerde voor pharmaceutische bedrijven financieel aantrekkelijke antidepresiva, nicotine, opiaten uppers en downers in de apotheek zoals: ritalin, valium prozac.... de lijst is eindeloos,

De doorsnee Westerse mens kent zijn diepste zelf niet en heeft in onze stress rijke samenleving, nooit balans gekend, maar daar kom je pas achter als je het vind, de hersens van westerse mensen zijn in een staat van chronische a-synchronie, en het westerse bewustzijn is van nature paranoide en angstig, soms is het handig als je even kan proeven van de natuurlijke staat van zijn, dus zonder paranoia en met synchroniteit tusen de hersen helften, zodat je tenminste een beeld kan vormen van wat deze natuurlijke toestand is, dit kan je doen door eens een paar maanden tussen die indiaanen te zitten, een tijdje in een klooster in thailand of nepal, dingen die ik allemaal heb gedaan, maar voor de westerse mens is het eigenlijk het beste om IN de westerse maatschapij die balans te vinden, natuurlijk kan je mediteren enzo, maar als je snel balans wilt vinden en wilt weten hoe je leven eruit kan zien zonder paranoia en stress, is het echt niet verkeerd om daar een "middel" voor te gebruiken, zeker niet als het een middel is wat je niet grijpt en ver-slaafd aan het middel, dit zijn nou juist de "teacher-leraars planten" en het wit poeder van goud waar ik het over heb, middelen die even de deur openzetten, die je even laten zien wat je kan zijn zonder paranoia en stress, maar die bij continue gebruik hun werking TOTAAL verliezen, en daarmee verslaving uitsluiten.

Daarna kan je een beeld-vormen, een voor-stelling maken, van wat je werkelijk bent, en dan los je het met de geest op precies zoals je hierboven zegt.

natuurlijk vind een-ieder zijn/haar eigen pad, ik heb het hierboven specifiek over het mijne, en keur ieder zijn pad goed.

beetje off topic allemaal sorry.. de meditatie die ik hierboven geef heeft overigens niets met "drugggs" te maken hoor..

dave

ps. ik heb een heel bewogen levenswandel, ik ben onder andere vrijwilliger bij de stichting regenboog die zich bezighoud met dakloze verslaafden, heb jarenlang in koffieshops gewerkt, en heb aan heroine verslaafde familie leden, oja kben opgegroeid rond de amsterdamse wallen, mensen met vragen over en mensen die problemen hebben met drugs kunnen me altijd mailen als ze advies of gewoon hun verhaal kwijt willen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 10:36:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Lekker trippen :lol:

Ik heb ook gerotzooit met al die middelen en heb alles al zo'n beetje gehad, maar voor mij bood het niet echt een oplossing.

Ik denk dat je wel kan spreken van een twee-stroming binnen het algemene spirituele denken. Ik weet niet bij welke ik me zou aansluiten.
Het is in ieder geval niet voor mij weggelegd om entheogene middelen te nemen. Ik denk dat het voor maar weinig mensen goed kan werken, omdat het heel intens kan zijn.

Ik ervaar de dingen die ik dagelijks mee maak al als intens, dan zouden ook nog eens al die tripmiddelen erbij komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 19:13:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 10:16:43
Berichten: 47
Locatie: Amsterdam
daar ga je dan alweer he flowwhenyouknow,

"lekker trippen" :D en "gerotzooid" ongestructureerd en onverantwoord medicijngebruik zou je dat kunnen noemen :wink:

dat is wel geinig maar leid verder nergens toe (behalve dan tot angst voor het medicijn), zeker niet naar het versterken van je innerlijke zelf zodat je de flow en de frequentie van globale transformatie zou kunnen horen (om maar even on topic te blijven) als er over drugs gediscusieerd zou moeten worden zullen we daar dan een topic aan wagen? anders voel ik me een beetje een indringer in een ander zijn topic het ging hier echt over het waarnemen van de transformatie

dave


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 20:29:46 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Beste Dave,

Als je jezelf ervaard in wie en wat je bent, dat is toch het mooiste wat er is? (ook dat is een oordeel overigens; goed, kwaad, mooi, lelijk etc)

Ik zelf geloof en weet dat we ook zonder externe middelen onzelf kunnen verheven tot Nirvana gevoelens en in andere sferen terecht kunnen komen, waar je oneindig veel trillingen kan waarnemen waaruit alles en niets is opgebouwd.

Voor mij is onafhankelijkheid van de geest een mooi gegeven, wetende dat ik het zelf ten allen tijde kan ervaren wanneer ik maar wil, zonder medicinale planten te hoeven gebruiken, want dat geeft afhankelijkheid.

Maargoed, ieder heeft hier zijn eigen keuzes om zijn leven in te richtten volgens zijn eigen wijsheid.

Ik wens je in ieder geval het mooiste toe, vooral als je in een omgeving begeeft of hebt begeven waar het leven zware trillingen bevat die menig mens vastzet in zijn geest.

groetjes,

Thierry


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 22:11:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Volgens mij heb je geen middelen nodig om het nirvana te bereiken, buiten een ziel die veel karma heeft ingelost.
Daarentegen denk ik dat het gebruik van medicinale planten, wel het bewustzijn kunnen verhogen en de gezondheid verbeteren. Volgens mij is het gemakkelijker om je paranormale gaven eventjes te versterken met medicanele middelen ipv je geest. Ik raad iedereen aan die dat wil proberen om heel voorzichtig te zijn, want die drugs worden gemaakt in vieze labo's of worden vervoerd in hel vieze vaten. Bovendien is de concentratie van de werkelijke drug onbekend. Misschien dat natuurlijkere cannabis beter en gezonder is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 22:44:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 10:16:43
Berichten: 47
Locatie: Amsterdam
thnxs Thierry ook jij natuurlijk het mooiste of in ieder geval alles wat je nodig hebt om te (her)ont-dekken wie je werkelijk bent.

Ter informatie: we worden geboren in het nirvana we sterven in het nirvana en de illusie dat we ergens naartoe moeten is slechts dat...een illusie. We zijn er al, het enige wat nodig is .. bewustzijn

We beziten de kracht om onze realiteit te kiezen en doen dat continue, dat leren ons de zuivere religies, en de hedendaagse wetenschappen. Op het allerhoogste niveau ontdekken wetenschappers en religiueze leiders dat hun opvattingen eigenlijk niet zoveel meer verschillen, ze vinden elkaar zogezegd. Deze kennis verspreid zich langzaam maar zeker over deze planeet, sommige mensen zijn naturals in het aanvoelen van deze trilling en andere mensen hebben net als een vastzittende startmotor even een tikkie met de hamer nodig, ik heb de hamer liggen maar ga zeker niet iedereen slaan!!

ik heb zelf heel wat tikken nodig gehad dat is vast wel duidelijk, maar een ding weet ik : wij hebben als uiting van het goddelijke aspect in dit universum de kracht om elk middel wat we tot ons nemen zowel GOED als SLECHT te keuren, als we volledig in het besef staan van wat en wie we zijn (christus/buddha-bewustzijn?) kan niets ons deren en is onze enige beperking onze ver-beelding.

Aldus mijn heilige overtuiging, wij ZIJN het licht....

love, kisses & eternal sunshine


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl