Maar wel samen
ELIAS: “Jullie merken allemaal een verandering in bewustzijn van jullie wereld. Zelf zij die onbewust zijn merken een veranderende verschuiving in bewustzijn. Dit is een nieuwe verrijzing naar een prachtig bewustzijn waar jullie allen mee ingestemd hebben en besloten hebben om te bereiken. Jullie bewegen in een tijdperk gelijkend aan jullie begin van jullie Christelijke kerk; een enorme bewuste verrichting in creativiteit en beweging die de focus van jullie wereld heeft veranderd gedurende een lange tijd, in jullie termen, van deze planeet. Een andere grote verschuiving vindt nu plaats. Dit is omdat jullie klaar zijn en verlangend. Sommigen zijn meer klaar dan anderen. Deze focus is er niet een waar jullie bekend mee zijn. Dit is waarom wij ervoor kiezen om te helpen bij het voorkomen van trauma. Dit is geen religieuze focus, zoals jullie mogelijk gewend zijn. Dit is een nieuwe verschijning van jullie bewustzijn, in eendracht met zijn/haar eigen essentie; een verruiming van jullie bewustzijn en visie.” [sessie 11, 31 mei, 1995]
ELIAS: “De actie van jullie verschuiving in bewustzijn omvat het geheel van jullie wereldbol. Het is niet beperkt tot een bepaalde groep, familie, een selectiviteit van bewustzijn binnen jullie dimensie. Het is allesomvattend. Het is overeengekomen, maar jullie zijn ook eerder, in jullie termen, overeengekomen binnen jullie religieuze focussen om profetieën en ideeën te creëren over toekomstige gebeurtenissen, ook weer in jullie termen, die waarschijnlijkheden zijn. Het zijn geen feitelijke realiteiten die onveranderlijk zijn.” [sessie 185, 21 juni, 1997]
ELIAS: “Jullie hebben, binnen deze dimensie, een nieuwe ervaring van creativiteit gekozen. Jullie hebben binnen wat jullie je geschiedenis noemen, bepaalde acties en ervaringen gekozen voor lange periodes van tijd, in jullie termen. Deze zijn bedoeld geweest voor die ervaringen. Jullie bewegen je nu weg van jullie religieuze tijdperk, wat plaatsgevonden heeft gedurende een behoorlijke fysieke tijdsperiode, naar een nieuwe gewaarwording in bewustzijn, om je een vergrote creativiteit toe te staan en om je toe te staan je mogelijkheden van energie [essentie] te gebruiken binnen fysieke focus. Jullie verruimen jullie realiteit om meer van energie [essentie] en meer van jullie creatieve mogelijkheden ten uitvoer te brengen.” [sessie 203, 03 augustus, 1997]
ELIAS: “Er zijn verschillende gebieden van bewustzijn. Deze zijn gerelateerd aan aandacht. Alle bewustzijn is alle bewustzijn. Het is allemaal hetzelfde. Er zijn geen niveaus. Er zijn geen levels. Er zijn geen betere of hogere plaatsen binnen bewustzijn. Alles is hetzelfde. Er zijn verschillende focussen van aandacht. Hierbinnen zijn wat we gebieden van bewustzijn noemen gecreëerd. Dit zijn geen plaatsen. Dit zijn geen dingen. Ze zijn geen ruimte. Er zijn geen secties van ruimte die zijn aangegeven als gebieden van bewustzijn. Ze zijn richtingen van aandacht. Hierin worden ze ook beïnvloedt door intentie. Elke energie [essentie] beslaat alle gebieden van bewustzijn.” [sessie 157, 09 maart, 1997]
ELIAS: “Ik ben Elias. Ik ben een energiepersoonlijkheidsessentie. Ik besla een gebied van bewustzijn wat jullie voortaan zullen kennen als Regional Area 4. In dit gebied bekleed ik een onderwijspositie. Ik sta in verbinding met vele andere energie-[essenties] die zich in de mogelijkheid bevinden van onderwijzen. Ik spreek tot jullie in antwoord op jullie allemaal in jullie vragen over deze verschuiving in bewustzijn, die plaatsvindt op jullie planeet binnen dit tijdsbestek in dit tegenwoordige nu, waarin jullie allemaal betrokken zijn.” [sessie 270, 19 maart, 1998]
KATIE: “Elias … deze vraag is van Malhai [Tom]. Hoe heeft de beweging in Region 4 invloed op de verschuiving in deze dimensie?”
ELIAS: “Een deel van de beweging – niet alle beweging, want niet alle energie-[essenties] die hun aandacht in Regional Area 4 focussen nemen deel in deze verschuiving van bewustzijn, alleen die[gene] die verbonden zijn met de energie[essentie]families die verbonden zijn met jullie fysieke dimensie zijn betrokken bij de deelneming – zou een betrokkenheid zijn, over ’t algemeen gesproken, in energie, energie aanbiedend voor de totstandbrenging ervan. Maar ik mag uitdrukken dat er ook energie-[essenties] zijn die informatie aanbieden op eenzelfde manier als ikzelf in dit tijdsbestek aan individuen binnen jullie fysieke dimensie. Deze uiting wordt veel gebruikelijker, want er wordt veel meer van een bewustzijn gegenereerd over jullie hele wereld van de beweging van deze verschuiving, en daarom is er meer vraag naar, naar informatie.” [sessie 1447, 27 september, 2003]