Om antwoord te geven op je vraag:
Bij mij is ongeveer 4 jaar geleden MS geconstateerd(let op is GEEN spierziekte, ook al denken veel mensen dit)
Ik had net alles op een rijtje, dacht ik, huis gekocht met mijn vriend, goede Full-time baan en dat werd in 1 keer onder mijn kont weggetrapt naar mijn idee.
Heb vorig jaar Januari zwaar depressief thuis gezeten en in mijn kop alles een plekje moeten geven. Mijn vriend en ik zijn nog steeds samen, we wonen ook nog samen en ik werk nog steeds Full Time maar inmiddels wel 3 werkgevers gehad door de MS.
Ik heb me in de afgelopen 4 jaar in zoverre verreikt dat ik me beter in kan leven in de zwakkere personen in de maatschappij.
Voorheen melde ik me, net als vele anderen, ziek bij elk klein wissewasje, nu stel ik me niet aan en ga door tot het echt niet meer kan.
Het genieten van kleine dingen gaat ook veel makkelijker. Ik ben afgelopen zomer weer naar Kos (Griekenland) geweest en heb daar dingen gedaan die mijn vriend en ik niet voor mogelijk hadden gehouden! Bergklimmen, Hyken, Duiken noem het allemaal maar op. Geweldige ervaring, we hebben ook even een traantje gelaten dat ik dat nog kon
Hij zei achteraf ook ik ben trots op je wijffie
Toen begon ik weer te janken van geluk, dat zo een zin zo een invloed op me heeft tegenwoordig, vroeger sloeg ik het in de wind. De mogelijkheid om je te verplaatsen, om altijd maar te doen wat je wilt doen.
Een kind op de wereld zetten, een ander huis kopen, verzekering afsluiten, motorrijbewijs halen: voor veel mensen een geval van : Ah joh doe ik effe! Maar wij moeten alles 10 keer overdenken. De beslissing die we nemen kan altijd grote gevolgen hebben. Hierdoor sta je overal net iets langer bij stil en spring je niet zo maar in het diepe.
Het vanzelfsprekende is ineens niet zo van zelf sprekend meer. De MS kan ik missen als kiespijn maar de ervaring wens ik iedereen toe. Jezelf verreiken... zucht...
Liefs Bianca