Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-04-2024, 19:40:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 14:43:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-07-2006, 16:57:46
Berichten: 377
Locatie: Den Haag
Het 2012 verhaal ga ik nu niet uitleggen dat is genoeg terug te vinden op google. Voor degene die het nog niet kennen.

In de tijd van de rampen als de tsunamie, aarbevingen, aanslagen. Hoorde ik van anderen(gesprekken met andere "spirituele" mensen en websites) dat dit een teken was dat de aarde veranderd. De aarde bereid zich voor op het nieuwe tijdperk, op het omslagmoment.

Maar, met berichten zoals deze; http://frontpage.fok.nl/nieuws/71369 blijkt dat het niet goed gaat met het milleu. Ijstijd, gat in de ozonlaag noem maar op, de aarde gaat kapot.

Als deze rampen idd de nieuwe tijd inluiden zou dat dan betekenen dat na 2012 de wereld een omzwaai krijgt en het opeens weer goed gaat met de aarde. Of staan er echt verschrikkelijke dingen op ons te wachten in de toekomst?

Hoe kijk jij hier tegenaan?

_________________
In de ban van Rian_


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 15:35:26 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Het is de vraag of 2012 uberhaipt wel een goede ommezwaai betekend.

Anders acht ik de kans op deze rampen zeer groot.
Qua temperaturen zijn we nu ongeveer zoals in de middeleeuwen, toen was het ook zo "warm", dus opzicht geen nieuwtjes, maar het gaat misschien wel sneller door dingen zoals auto's, gassen en etc.

Maarja mensen willen niet zo snel veranderen, dus de noordpool zie ik nog wel 90% smelten idd.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 18:37:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Hmm *denkt na* Voor zover ik erover heb gelezen e.d. is mij duidelijk geworden dat de aarde 'gereinigd' wordt voor we aan belanden bij het jaar 2012. Onder andere dus door natuurrampen. Veel onrust & chaos. Zoals ik het las & heb begrepen laat de natuur ons zien hoe het er bij ons vanbinnen aan toe gaat... dat is wat ik erover weet...misschien heb je er iets aan :wink:

Liefs, Deniece


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 18:54:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-07-2006, 16:57:46
Berichten: 377
Locatie: Den Haag
dreamcatcher schreef:
Hmm *denkt na* Voor zover ik erover heb gelezen e.d. is mij duidelijk geworden dat de aarde 'gereinigd' wordt voor we aan belanden bij het jaar 2012. Onder andere dus door natuurrampen. Veel onrust & chaos. Zoals ik het las & heb begrepen laat de natuur ons zien hoe het er bij ons vanbinnen aan toe gaat... dat is wat ik erover weet...misschien heb je er iets aan :wink:

Liefs, Deniece


Dat is dus ook mijn punt, zou het na de ommezwaai over zijn? Want sommige aankondigingen en gebeurtenissen zijn onomkeerbaar. (zoals ozonlaag en smeltend ijs)

_________________
In de ban van Rian_


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 19:15:27 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2006, 23:14:01
Berichten: 269
Locatie: åkersberga, zweden
Zijn die daadwerkelijk onomkeerbaar?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 21:53:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Wat ik heb gehoord... Is dat de polen omgedraaid worden Noord wordt zuid.. Zuid wordt Noord....

De aarde wordt weer recht gezet en de er komt een ander bewustzijnniveau...

En omdat veel mensen dat bewustzijnsniveau niet aankunnen creeëren ze die rampen.... Zoals hier boven als stond beschreven..

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 13-12-2006, 11:50:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Klopt, we 'stijgen' als het ware naar een hoger dimensie, een hoger bewustzijnsniveau. In een boek dat ik heb gelezen werd dit afgebeeld als een 8. En waar we (of de aarde) ons voorheen onderaan de eerste cirkel van de acht bevonden stijgen we als het ware en bevinden ons nu ongeveer op (of iets boven) het snijpunt (in het midden - tussen de twee cirkels) ik weet niet of dit duidelijk klinkt & overkomt hahaha. :lol: Maar zolang die stijging plaatsvind is er onrust. De aarde wordt gereinigd en zo ook de mensen die zich op deze aarde bevinden. Er zullen mensen verdwijnen (overlijden o.a. door rampen e.d.) deze mensen omschreven ze als; mensen die de stijging niet aankunnen, niet mee willen naar de hogere dimensie dacht ik... zo komen er wel ook positieve dingen voort uit rampen, waaronder de steun en liefde voor anderen die in mensen vaak naar boven komt in tijden van rampen, ze helpen elkaar e.d. Uit al het negatieve komen ook positieve dingen voort en andersom...

Liefs, Deniece


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 13-12-2006, 12:23:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2006, 23:14:01
Berichten: 269
Locatie: åkersberga, zweden
Ik vind het een heel erg interessant en bijzonder onderwerp, waar ik voorheen erg veel over gelezen heb (en nog steeds wel 'ns doe). Ondanks dat alles, heb ik niet écht een mening of een idee erover gevormd, omdat er zóveel verschillende dingen worden beschreven. Uiteindelijk is het enige dat overblijft: verandering...

Ik heb inderdaad heel erg vaak gelezen over de theorie over de aarde die gaat kantelen, waarbij noord zuid wordt, en andersom (of, een van de andere theorien.. de evenaar op de plaats van de noord en zuidpool komt te liggen, en de polen op de evenaar ;-)) Niet alleen in boeken over 2012 komt dit terug!

Hoe het ook zij, en wat die 'verandering' precies gaat brengen, zal alleen de toekomst ons kunnen vertellen. ...... Afwachten dus. ;-)
In de tussentijd ga ik gewoon lekker door met nadenken en lezen over dit onderwerp.. .......... en natuurlijk dit topic volgen 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2007, 22:02:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2007, 21:51:13
Berichten: 2
Hey ik ben hier nieuw even als eerste ;).
Maar even over 2012 ik wist al een tijdje dat er dan iets ging gebeuren.
Het klinkt echt raar maar ik luister altijd naar Vnv Nation een geweldige band. Hun hebben een nummer geschreven Honour en in dat nummer beschrijven ze de eindtijd of ook wel armaggedon. dit is een stukje tekst van het nummer: Passive fields. January two thousand and twelve A nation that stands alone
Cold voices, faces pale
Gathered unto their judgement day

IK werd er eigenlijk best bang van omdat ik zelf best gelovig ben en ik zie nu al dingen die er gebeuren die duidelijk in de bijbel staan beschreven. En ik kon me maar niet los maken van deze tekst ik denk er elke dag aan omdat het een belangrijke tijd voor ons word, tenminste dat denk ik. Ik heb al zo lang dit gevoel dat het gewoon gaat komen binnenkort. Misschien ben ik gek misschien heb ik gelijk maar wat ik zeker weet is dat er iets gaat gebeuren in 2012. Ik hoop niet dat jullie het raar gaan vinden dat ik dit allemaal opschrijf ik wilde het gewoon kwijt want toen ik het zag staan 2012 dacht ik: ZIE JE WEL.
Nou ja ik hoop dat iemand gaat reageren.
Groetjes Amy

_________________
I will give my life for love for i am winterborn.
Think of the people you defent


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 03-01-2007, 10:49:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
We hebben al een aantal topics over 2012, dus als je er nog meer over wilt lezen kan je daar ook even kijken.

Rian_ schreef:
dreamcatcher schreef:
Hmm *denkt na* Voor zover ik erover heb gelezen e.d. is mij duidelijk geworden dat de aarde 'gereinigd' wordt voor we aan belanden bij het jaar 2012. Onder andere dus door natuurrampen. Veel onrust & chaos. Zoals ik het las & heb begrepen laat de natuur ons zien hoe het er bij ons vanbinnen aan toe gaat... dat is wat ik erover weet...misschien heb je er iets aan :wink:

Liefs, Deniece


Dat is dus ook mijn punt, zou het na de ommezwaai over zijn? Want sommige aankondigingen en gebeurtenissen zijn onomkeerbaar. (zoals ozonlaag en smeltend ijs)


Ik ben het niet eens met jullie kijk erop. Volgens mij is de wereld niet bezig met zichzelf reinigen. De aarde is bezig met zich aanpassen. "de nieuwe wereld" "de volgende dimentie" of bij de meeste bekend als het jaar 2012. Dit is allemaal uitgerekend via de Maia kalender. Het betekend dat de trillingen van de aarde (de frequentie) gaat omhoog. De aarde moet zich daaraan aanpassen en dat gaat niet zo makkelijk *logisch tis natuurlijk een giga groot ding* en daardoor ontstaan er aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en tsunamies (of hoe je het ook schrijft).

Het figuur waar DC het over had (lijkt op een 8 ) is volgens mij het teken voor oneindigheid. Je kan over de lijnen gaan zonder ooit te hoeven stoppen. En als ik me niet heel erg vergis lijkt het op de kosmos rond de aarde.

En nog even om je gerust te stellen Amy, er kan idd wat gaan gebeuren in 2012, maar het kan ook eerder komen. Maar het is niet het einde van de wereld. We hebben *tenzij de mens zo nog doorblijft gaan met de aarde vergallen* nog heel wat jaren te gaan met de aarde ;)..

xxx Sanne

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 05-06-2007, 17:53:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2007, 17:01:08
Berichten: 372
Locatie: Deventer
Goed !!!!
Kijk
Het is natuurlijk helemaal niet leuk dat al die mensen dakloos worden enzo.
Maar zo vangen wij elkaar wel op,en zorgen we ook voor elkaar,
Dus het heeft wel een voordeel want ze bveranderd de mens ook richting 2012

_________________
Niemand is gelijk , maar iedereen is gelijkwaardig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 05-06-2007, 19:24:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
floor wat een enorm goede uitspraak je hebt gewoon helemaal gelijk:D

het idd heel sneu dat dat die mensen overkomt maar daardoor leren wij wel om andere mensen te helpen :D

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 22:56:58 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Citeer:
het idd heel sneu dat dat die mensen overkomt maar daardoor leren wij wel om andere mensen te helpen


Moeten we dan anderen helpen en maar zo doorgaan?
Ik denk dat het juist bedoeld is om de aarde te zuiveren.
Zodat we eens naar de aarde gaan luisteren. En niet maar uitputten,
en zo egoïstisch bezig blijven als we nu doen.

Je hoort mensen vaak zeggen: oh, het gebeurt altijd in dezelfde landen die natuurrampen
Dit heeft te maken met karma, je hebt persoonlijk karma, familie karma, landelijk karma, etc etc..
Ik denk dat we ons drukken moeten maken over hoe we de aarde kunnen redden ipv de mensen die erop wonen, en de aarde uitbuiten.

Groet Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 13-06-2007, 11:18:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Ik vond deze lap tekst... Wel errug interresant hoe het gaat werken enzo...

Dit is de Bron: http://www.peterlangendijk.nl/


2012: Oud nieuws


Inhoudsopgave:

Hoofdstuk 1: Het verhaal in het kort

Hoofdstuk 2: Is dit nieuw?

Hoofdstuk 3: Wat is de precieze oorzaak?

Hoofdstuk 4: Wat zijn de gevolgen voor de Aarde?

Hoofdstuk 5: Wat zijn de gevolgen voor de mens?

Hoofdstuk 6: De twaalf dagen tijdens de overgang

Hoofdstuk 7: Welke maatregelen kunnen we treffen?

Hoofdstuk 8: Interessante wetenswaardigheden

Hoofdstuk 9: Literatuur

----Introductie----

Onderstaand verhaal lijkt op het eerste gezicht niet zoveel te maken te hebben met mijn werk als therapeut, maar dat is slechts schijn. Ik werk veel aan de spirituele ontwikkeling van mensen en dat proces gaat wereldwijd steeds sneller en intenser, doordat er een zeer grootschalig natuurkundig proces gaande is dat ons heel erg beïnvloedt. Dit proces is voor de meeste mensen echter nog totaal onbekend.

Enerzijds heeft dit te maken met het feit dat wij ons niet realiseren dat onze Aarde slechts een heel klein tandwieltje in een gigantisch uurwerk is. En daardoor zien we de samenhang met de rest van het heelal niet. Anderzijds is het zo, dat wij beslist geen fysieke wezens zijn die af en toe een spirituele ervaring hebben, maar spirituele wezens die op dit moment een fysieke ervaring hebben. Oftewel: onze ziel is onsterfelijk. Alle religies van de hele wereld gaan hier van uit. Alleen de kerk in Rome heeft die visie in de 5e eeuw omgekeerd.

Ik denk dat onderstaand verhaal binnen afzienbare tijd hèt gespreksonderwerp van de dag is en ik wil je op deze manier de kans geven om alvast "wakker" te worden. We krijgen er allemaal mee te maken, of je nu wilt of niet en het maakt nogal wat uit of je wel of niet bent voorbereid.

Onderaan deze pagina vind je een aantal zeer interessante referenties, die dit verhaal specifieker toelichten. Ze zullen je overspoelen met feiten waar je niet om heen kunt. En dit is nog maar een hele kleine greep uit de verzameling: de boekenwinkels, de bibliotheken en het internet staan vol met dit soort lectuur. Het is maar net wat je wilt lezen.

Peter.



1. Het verhaal in het kort

De mensheid bevindt zich op dit moment in een zeer bijzondere fase, waarbij de spirituele ontwikkeling in een versneld tempo verloopt. Het is nu mogelijk om de problematiek die we ervaren in hoog tempo te verwerken en de karmische banden met ons verleden gemakkelijker los te maken. Hierdoor krijgen we innerlijke rust, vinden we ons werkelijke zelf en kunnen we ons meer richten op de mooie dingen in het leven. Het is natuurlijk niet verplicht, want je bepaalt zelf of je daar wel of niet in meegaat. Maar zo'n kans laat je toch niet liggen?

Dit komt doordat onze Zon en haar planeten een baan beschrijven door het Melkwegstelsel. Die baan duurt een kleine 26.000 jaar en daarbij reizen we elke 13.000 jaar door een gebied met een zeer hoog energetisch niveau: de fotonengordel, een geconcentreerd energieveld dat uit het hart van het Melkwegstelsel komt. Die hoge energie heeft een grote invloed op het leven op Aarde, niet alleen natuurkundig, maar vooral ook spiritueel en zal minstens 1.000 jaar nawerken. Het theoretische hoogtepunt van de eerstvolgende doorgang vindt plaats op 21 december 2012.

Nu is het niet zo, dat dit een ééndaagse happening is. Het is een langzaam proces en we zitten al een hele tijd in de aanloop er naar toe. De uitlijning van de planeten is in '94/'95 al begonnen. We kunnen dit o.a. heel duidelijk merken aan de klimaatveranderingen gedurende de afgelopen jaren en het smelten van de ijskappen: dit is echt niet alleen maar het broeikaseffect.

2. Is dit nieuw?

Nee, dit is al zo oud als de Aarde. Ook de oude Babyloniërs kenden dit verschijnsel, evenals de Phoeniciërs, de Egyptenaren en de Grieken. Het staat zelfs in de oude Indische Vedische geschriften, in de Egyptische hiërogliefen en in de Chinese I Ching. Ook de Olmeken, Maya's, Azteken en de Noormannen waren hiervan op de hoogte. Al deze culturen hebben hun eigen meet- en berekeningsmethoden en zitten - gezien de enorme tijdspanne - ongelofelijk dicht bij elkaar.

De Maya's en Olmeken spreken over 21 december 2012, de Azteken gebruiken een totaal andere methode en komen uit op 20 mei in dat zelfde jaar (zij pakken dan ook nog een volledige zonsverduistering mee), de oude Atlantianen zaten op 20 december, de oude Egyptenaren op 19 december en de oude Grieken op 12 december. En dat met al die "primitieve" middelen.... De Christenen geven geen exacte datum, maar verwachten na het 2e millennium de "Dag des Oordeels" (Johannes, Boek der Openbaringen).

De Maya's hadden zo'n 500 jaar voor Christus al een aantal kalenders gemaakt, waaronder de "Tun Uc" (een jaarkalender met 13 maanden van 28 dagen), de "Tzolkin" (een 260-dagen kalender) en de "Lange Telling" kalender (een kalender die werkt met periodes van 5.125 jaar). De"Lange Telling" kalender is geijkt op 21 december 2012. Deze kalenders worden vandaag de dag nog steeds gebruikt en zijn onbetwist de meest perfecte ter wereld. De Maya's hadden de lengte van een jaar destijds al berekend op 365,24200 dagen. In de jaren 60 is m.b.v. computers een lengte van 365,24220 dagen bepaald, maar inmiddels is dit door de wetenschap gecorrigeerd naar 365,24199 dagen. Nog niet zo slecht van die Maya's, hè?

Waarom zouden die mensen zo'n perfecte kalender maken en ijken op een datum die 2.500 jaar verder in de tijd ligt? Het ligt toch veel meer voor de hand dat ze daar b.v. de geboortedag van een koning voor hadden genomen? De Maya's gebruiken de uitlijning van de Aarde, de Zon en het hart van de Melkweg (dus dat die samen op één lijn staan) voor het synchroniseren van hun kalender. Dit heet Galactische Kosmologie.

Die oude culturen waren op dat punt veel verder dan wij. Zij waren bekend met de grote klok die "heelal" heet, o.a. door deze goed te observeren. Zij wisten al dat het leven op Aarde wordt bepaald door de stand van de planeten en de sterren. Maar wij hebben vanuit onze maatschappij niet geleerd om dat belangrijk te vinden. We lezen nog wel eens lacherig een horoscoopje, maar een goede, op maat gemaakte horoscoop vertelt verrassend veel over je leven....

De periode van 5.125 jaar staat voor een "Grote Cyclus", of "Wereldtijdperk" of "Zon". De collectieve mensheid ontwikkelt zich volgens hen in vijf van deze periodes, wat overeenkomt met 25.625 jaar (5 x de "Lange Telling" . En dat komt verrassend dicht bij wat men tegenwoordig heeft berekend voor de dierenriemprecessie (zie volgende hoofdstuk).

21 december 2012 is voor de Maya's het einde van vijf complete cycli. Ook de kalender van de Inca's, de Hopi indianen, de Egyptenaren, de Tibetanen, de Essenen en de Kelten (de "Druïdenkalender" loopt dan af. Men wist dus vroeger al, dat 2012 een magisch jaar zou worden. Een jaar van grote veranderingen voor de Aarde en de mensheid. We gaan dan een nieuw tijdperk in: we gaan van het Vissentijdperk naar het Aquariustijdperk, we gaan van de 3e naar de 4e en 5e dimensie. Maar we hebben het zo druk met onszelf, onze aan/uit relaties, onze carrière, onze bankrekening, ons 2e huisje, etc, dat we niet meer naar boven kijken. En als het straks toch gebeurt, dan schrikken we, dan zijn we ontzettend bang. Wat is dit? Wat gebeurt er? Hoe kan dat?

Kun je je nog herinneren hoe een aantal bevolkingsgroepen in India angstig reageerde op de laatste zonsverduistering aldaar (11-08-'99)? "We worden gestraft door de goden!" Als wij zo in ons zelf gekeerd blijven leven, gaan we dat soort reacties hier straks ook krijgen.

3. Wat is de precieze oorzaak?

Zoals de Aarde om haar eigen as draait, zo draait de Maan om de Aarde en de Aarde op haar beurt weer om de Zon. Deze cycli kennen we allemaal, omdat we die een aantal malen in ons leven ervaren: de eerste duurt een dag, de tweede duurt een maand en de derde duurt een jaar. Maar er is meer. Zo beschrijft onze Zon (en dus ook haar bijbehorende planeten) op haar beurt weer een baan.

En zo zijn er nog een aantal relatief kleine en veel grotere cycli, zoals bv. de rotatie van het Melkwegstelsel om haar eigen as (ca. 225 miljoen jaar) en de baan die het Melkwegstelsel op haar beurt weer om de "Grote Centrale Zon" beschrijft. Maar de effecten van deze cycli kennen we niet, omdat die veel te lang duren voor ons relatief korte leventje op Aarde.

Op dit moment hebben we te maken met een aantal cycli die in 2012 vrijwel gelijktijdig tot een hoogtepunt komen. Zo is onze normale jaarcyclus ten einde, de "Baktun" van de Maya's (5.125 jaar) is ten einde, de vijf cycli voor de collectieve mensheid (25.625 jaar) zijn ten einde en de rotatiecyclus van het Melkwegstelsel zelf (225 miljoen jaar) is ten einde.

Het heelal is net een grote klok: telkens als er weer een cyclus is volbracht, dan wordt er weer een tandje van het volgende wiel aangetikt en gebeurt er weer iets grootschaligs. Tevens gaat de net volbrachte cyclus zich weer herhalen. Wat je onder de elektronenmicroscoop ziet, zie je ook door een ruimtetelescoop: alles draait om elkaar heen, alles beïnvloedt elkaar en alles houdt elkaar in balans. Zo boven, zo beneden.

Voor ons is die cyclus van 26.000 jaar op dit moment de belangrijkste. Hij wordt ook wel de Vega- of Poolstercyclus genoemd. Dit komt doordat het vlak waarin ons gehele zonnestelsel draait, kantelt en de aardas (aan de Noordpoolzijde) hierdoor tijdens deze cyclus een soort cirkel in het heelal beschrijft (niet te verwarren met de verschuiving van de magnetische Noordpool en de jaarlijkse kanteling van de Aarde, waardoor onze seizoenen ontstaan). Deze cirkel loopt door de sterren Vega, Polaris (onze Poolster) en Alpha Draconis. Rond 2.800 voor Christus wees de aardas naar Alpha Draconis in de staart van de Draak. Op dit moment wijst hij naar de Poolster en rond 13.300 wijst hij naar Vega. Aan de zuidzijde beschrijft de aardas een cirkel om de Pleiaden, met als centrale punt de ster Alcyone in het hart van de Pleiaden.

Toch is die Vega- of Poolstercyclus geen nieuws. Elke astronoom kent het verschijnsel "de precessie van de dierenriem of van de equinoxen". Deze precessie (= verschuiving) is een optisch effect en wordt veroorzaakt doordat de positie en oriëntatie van de Aarde in het heelal t.g.v. bovengenoemde cyclus voortdurend verandert. Daardoor verandert ook onze waarnemingspositie en lijkt het net alsof de diverse sterrenbeelden voortdurend aan de hemel bewegen. Ze maken niet alleen een op- en neergaande beweging, maar verschuiven ook van links naar rechts en weer terug t.g.v. de Vegacyclus. Wat de meeste astronomen echter niet weten, is dat de keerpunten in deze beweging een tweetal indrukwekkende momenten markeren....

Probeer je eens voor te stellen hoeveel kracht er nodig is om de eb- en vloedbeweging op Aarde te veroorzaken. Miljarden liters water worden tweemaal daags "opgetild" door de Maan en dat gaat continue door. En dan die baan van onze Aarde. Zo'n enorme massa slingert rond aan een denkbeeldig touwtje en wat houdt haar in bedwang? Precies, ons relatief kleine zonnetje. We hebben het hier dus over onvoorstelbaar grote krachten.

Denk je dan eens in dat onze Melkweg eigenlijk een hele grote bol is met ontelbaar veel planeten en sterren. Maar doordat die Melkweg zo hard rond draait, is ze uitgedijd tot een min of meer platte schijf. Aan de buitenkant van die schijf bevinden zich een aantal "slierten" en in één daarvan, genaamd "de arm van Orion", bevinden wij ons. Omdat de grootste concentratie van sterren en planeten zich ronde de evenaar en met name in het centrum van de Melkweg bevindt, is daar ook het grootste spel van aantrekkingskrachten en andere energieën gaande.

De 26.000-jarige baan die onze Zon beschrijft, is een baan die de evenaar van de Melkweg onder een hoek van 60° doorkruist. Dus op het éne moment duiken we er een keer van boven naar beneden doorheen en keren we tevens om van links- naar rechtsbewegend en 13.000 jaar later gaan we aan de andere kant van de cirkel weer van beneden naar boven en gaan we van rechts naar links. Bij elke doorgang worden wij weer blootgesteld aan die enorme krachten en energieën. Er wordt aan de Aarde getrokken en geduwd, waardoor het aantal aard- en/of zeebevingen en de vulkanische activiteit toeneemt. Ook wordt de temperatuur van onze atmosfeer steeds hoger door alle externe energiebronnen, waardoor de ijskappen smelten en het zeewater stijgt.

Maar het wordt nog spannender. De wetenschap heeft aangetoond, dat het hart van de Melkweg steeds actiever lijkt te worden en steeds meer energie begint uit te stralen. Dit is echter een betrekkelijke constatering, omdat we dit waarnemen vanaf onze planeet. Die activiteit is er continue, maar wordt door onze veranderende positie steeds sterker waarneembaar. Net als de zon die altijd schijnt, maar die je pas ziet als de wolken verdwijnen. De bron van deze energie is de ster Sagittarius A in het sterrenbeeld Boogschutter. Deze bevindt zich voor ons oog in het hart van de Melkweg en is een zeer krachtige energiebron. Op het moment dat de Aarde en de Zon in één lijn staan met Sagittarius A, bereikt die energie de Aarde met maximale sterkte en dat zal te zien zijn als een intense lichtbron.

Die maximale sterkte wordt veroorzaakt door een laserstraaleffect. Op 21 december 2012 staan de Aarde, de Maan, Venus en de Zon precies in één lijn met de centrale ster van de Pleiaden en het hart van de Melkweg. Dit is op zich al heftig genoeg, maar er komt nog een schepje bovenop. Bij een echte laserstraal wordt de straal gestabiliseerd door een krachtig medium wat er haaks op staat. En wat gebeurt hier: op dat moment staat Uranus er haaks op. En in 1987 is er een supernova geïmplodeerd in de Tarantula nevel in de Grote Magellaen Wolk (Supernova 1987A), waardoor het elektromagnetische veld van Uranus met een factor 100 in kracht is toegenomen (bron: Scientific American, 1999). Een perfecte laserstraal dus en dat effect gaat twaalf dagen duren: twaalf dagen van intens licht....

4. Wat zijn de gevolgen voor de Aarde?

Zo'n moment gaat meestal gepaard met het ompolen van de Aarde, of met grote verschuivingen in die polen. Dat is ook te zien op de bodem van de Atlantische Oceaan. In het midden hiervan bevindt zich de "Atlantische rug", een grote naad tussen het Amerikaanse continent enerzijds en het Europese en Afrikaanse continent anderzijds, waar voortdurend magma omhoog wordt geperst. Hierdoor drijven Amerika en Europa/Afrika jaarlijks ca. 3 cm. uit elkaar en ontstaan er aan weerszijden van die naad bergketens op de bodem van de oceaan.

Het magma is echter sterk ijzerhoudend en zolang het nog vloeibaar is, neemt dit de magnetische polariteit van de Aarde aan. Zodra het in aanraking komt met het koude zeewater, stolt het en ontstaat er een permanente magneet. Onderzoek heeft uitgewezen, dat sommige bergketens een noord-zuid gerichte polariteit hebben en anderen een zuid-noord gerichte polariteit. Het ompolen heeft dus al vaker plaatsgevonden. Ook in de sedimentlagen (afzetting van deeltjes) vinden we dit verschijnsel terug. Nieuw? Nee dus.

Kun je je voorstellen, hoe groot en sterk een hoefijzermagneet moet zijn om zo'n bol als de Aarde om te polen? En stel je die magneet dan eens voor op een vrijwel oneindige afstand, ver buiten ons zonnestelsel, rekening houdend met het feit dat z'n kracht kwadratisch met de afstand afneemt.... Niet te geloven!

Maar wees gerust, zo gaat dat niet. Het magnetische veld wordt nl. opgewekt door de rotatie van de Aarde en met name doordat de vloeibare kern sneller draait dan de korst. De kern draait ca. 1 omwenteling meer dan de korst per 1000 jaar. Er is dus nog een andere mogelijkheid om dit fenomeen te bewerkstelligen: gewoon de korst of de kern de andere kant op laten draaien.... Je denkt dat dat niet kan? Je mag ook vasthouden aan die grote magneet hoor.

Onze magnetische noordpool "wandelt" op dit moment ca. 100m per dag van Noord-Canada naar Siberië en in de afgelopen jaren heeft die al een heel grillig pad afgelegd. Ook zijn er magmagebieden die al aan het ompolen (zoals de "South Atlantic Anomaly" rondom Zuid-Afrika) of drastisch aan kracht hebben ingeboet. De wetenschap neigt al steeds meer naar het omkeren van zo'n draairichting en ook dat is niet nieuw. Het is al bewezen, dat er voorafgaande aan zo'n ompoling altijd een daling van het aardmagnetisme te zien is. Dit omkeerfenomeen is ook beschreven in de 1000-en jaren oude Egyptische hiërogliefen, waarin de vluchtende Atlantiërs na een lange nacht op zee de Zon van de andere kant op zagen komen. En vergeet niet dat deze mensen bijzonder goed konden navigeren. Wees in elk geval voorzichtig met de uitdrukking ".... pas als de Zon van de andere kant opkomt", want we gaan het nog beleven!

Er zijn nog een aantal voorbeelden, waarmee het omkeren van de rotatie aannemelijk gemaakt kan worden. Als je op het noordelijke halfrond een gootsteen met water laat leeglopen, draait het water linksom weg door de afvoer en op het zuidelijke halfrond draait het rechtsom weg. Waarom? Heel simpel: als je een bord met soep op tafel zet en je geeft het bord een stevige draai naar rechts, dan zal de soep vertraagd meebewegen. Hierdoor lijkt de soep t.o.v. het bord linksom te draaien. Als je die gootsteen op de Noordpool zet, draait de gootsteen (omdat hij op de aardas staat) rechtsom en dus loopt het water door z'n traagheid linksom weg. Wat gebeurt er nu als je die gootsteen op de evenaar zet? Daar heb je niet het effect van die draaiende aardas onder je en zal het water rechtstandig naar beneden klotsen.

Een stapje verder. Omdat de Aarde voortdurend van oost naar west draait, doet de atmosfeer dat ook door de wrijving met de Aarde, maar ook hier geldt weer: vertraagd. Hierdoor ontstaat het effect dat stormen op het noordelijke halfrond overwegend linksom draaien en die op het zuidelijk halfrond rechtsom.

En dan het laatste stapje: wij bewegen ons van het zuidelijke halfrond van het Melkwegstelsel naar het noordelijke halfrond (of andersom). Wij worden daardoor ook meegesleurd in die relatief anders draaiende stroom. Ons gootsteentje, bordje soep of stormpje genaamd "Zonnestelsel", verhuist van het éne naar het andere halfrond. Waarom zouden wij dan wel gewoon door blijven draaien en al het andere niet? Uiteindelijk moet toch alles in evenwicht blijven?

Je kunt je natuurlijk wel voorstellen, dat dat omkeren niet een kwestie is van een knop omdraaien. Op een gegeven moment komt de Aarde heel langzaam tot stilstand en dat geeft natuurlijk nogal wat problemen. Door het langzamere draaien worden we overdag langer aan het daglicht blootgesteld en dat kan zeker in de tropische streken tot een behoorlijke temperatuurverhoging leiden. Dat zelfde geldt natuurlijk voor de nacht: het gaat heel lang afkoelen. Hierdoor ontstaan enorme schommelingen is de temperatuur, die hun hoogtepunt bereiken als de Aarde stilstaat. Je zult maar net op dat moment heel lang in die brandende zon of ijzige nacht moeten doorbrengen, of blootgesteld worden aan de enorme stormen die daardoor gaan ontstaan. Ook zal de middelpuntvliedende kracht afnemen, waardoor de Aarde weer boller zal worden.

5. Wat zijn de gevolgen voor de mens?

Een aantal zaken zullen ingrijpend gaan veranderen. Afgezien van het geologische "gerommel" t.g.v. al die eerder genoemde duw- en trekpartijen aan de Aarde, zijn hieronder de belangrijkste punten genoemd:

Onze elektronica

Omdat het energieniveau op de Aarde voorlopig nog wel even blijft stijgen door die fotonengordel, betekent dit ook dat de elektrische energie in onze atmosfeer gaat stijgen. Daarnaast is het zo dat een afnemend aardmagnetisme steeds meer straling (oa. energie van zonne-uitbarstingen) doorlaat.

Dit houdt in, dat er op den duur problemen gaan ontstaan met onze elektronica, omdat die is opgebouwd uit halfgeleiders. Deze halfgeleiders bestaan uit PNP- en NPN-overgangen van o.a. silicium of germanium en kunnen tot ca. 1,5V functioneren, daarboven gaan ze kapot. Er komt dus binnenkort een enorme golf aan bv. defecte mobieltjes, omdat deze totaal geen bescherming bieden tegen die hogere energie. Kun je je zoiets voorstellen? Een wereld zonder mobieltjes, SMS-jes, portofoons, etc. Maar ook je PC thuis delft waarschijnlijk het onderspit.... Het is nu al zo, dat diverse vliegtuigmaatschappijen om deze redenen niet meer over de polen vliegen als er net een zonne-uitbarsting is geweest. Sommige maatschappijen vliegen dan zelfs helemaal niet meer.

Maar ook al zou onze apparatuur wel beschermd zijn, het is nooit helemaal tegen te houden en dus zou er alleen maar uitstel ontstaan. De wetenschap is zich hier deels van bewust. In elk geval is het zo, dat er in Japan in 2004 in opdracht van de regering onderzoek gestart is naar het ontwikkelen van halfgeleiders op basis van diamant. Zo'n halfgeleider zou 80V kunnen verdragen en houdt het dus heel wat langer uit. Maar hoe lang duurt het voordat zoiets commercieel toepasbaar is en in je nieuwe mobieltje of PC zit?

Daarnaast is ons hele communicatiesysteem gebaseerd op satellietverbindingen. Deze satellieten zijn redelijk goed beschermd tegen dit soort dingen, maar het stijgen van het energieniveau heeft ook tot gevolg dat er steeds meer zonne-uitbarstingen komen. En dan komt er een stroom elektrisch geladen deeltje naar ons toe, waar satellieten het erg moeilijk mee hebben. Men laat een aantal van deze satellieten dan omdraaien, waardoor het schild in de richting van de bedreiging wordt gekeerd. Maar deze vorm van bescherming wordt steeds ontoereikender en daardoor zijn er al diverse satellieten beschadigd en zelfs geheel uitgeschakeld.

Op de Aarde zelf zorgen deze uitbarstingen voor botsingen met de atomen in onze atmosfeer, wat leidt tot elektrische stromen van miljoenen ampères. Deze stromen veroorzaken enorme inducties in lange geleiders, waardoor bv. het Canadese elektriciteitsnet op 12 maart 1989 compleet instortte.

Ook zorgen de zonne-uitbarstingen voor opwarming van de buitenkant van onze atmosfeer, waardoor deze uitzet. De satellieten die normaliter net buiten onze atmosfeer ronddraaien, komen daarmee net in de atmosfeer. Hierdoor ondervinden ze luchtweerstand, verliezen daardoor snelheid en dus ook hoogte en storten op den duur neer. Dit is precies de reden waarom het eerste Amerikaanse ruimtestation Skylab destijds is neergestort.

Weet je wat er allemaal uitvalt als de satellieten het niet meer doen? Geen TV, geen internationale telefoon, geen internationaal internet, geen internationaal bankverkeer, geen GPS-navigatie en noem maar op. Begin je een beetje te beseffen hoe ongelofelijk kwetsbaar we ons hebben gemaakt?

Ons zenuwstelsel

Ons zenuwstelsel is in feite een elektrisch geleidingssysteem. Er lopen minuscule elektrische stroompjes doorheen, waarmee we allerlei processen in ons lichaam kunnen sturen en registreren. Doordat wij zo lekker bezig zijn met onze welvaart i.p.v. ons welzijn (die twee zijn heel vaak omgekeerd evenredig met elkaar), lopen we allemaal met zo'n mobieltje rond. En of we die nu gebruiken of niet, ze worden continue gescand door de lokale GSM-masten. Samen met de radio- en TV-zenders en nog een heleboel andere, niet-natuurlijke frequenties, stellen we ons zenuwsysteem dus 24 uur per dag bloot aan heel veel, zeer dynamische, elektrische velden.

Wat gebeurt er in een elektrische geleider als daar een wisselend elektrisch veld op wordt losgelaten? Juist, dan worden er stroompjes opgewekt. En wat doen die stroompjes dan met ons? Die veroorzaken allerlei afwijkingen in ons systeem en leiden op den duur tot fysieke klachten en vermoeidheid. Als je wat minder goed je in je eigen energie zit, kun je hier al heel snel last van hebben. Vergelijk dat maar met een soort elektro-accupuntuur, maar dan een vorm waarbij de therapeut geblinddoekt ergens een naald inprikt en zomaar een slinger aan een willekeurige knop geeft om een stroompje door die naald te sturen. Complete waanzin! En we laten dat allemaal maar gebeuren....

Omdat de effecten hiervan niet meteen aantoonbaar zijn, schrijven we de verschijnselen daar ook niet meteen aan toe. En als er dan toch iemand beweert dat zijn problemen hierdoor worden veroorzaakt, dan zijn er zoveel commerciële belangen in het spel, dat die persoon uiteindelijk het onderspit delft. We krijgen dus gewoon een herhaling van de geschiedenis: vroeger mocht je ook met asbest werken en DDT op het land gebruiken. Zelfs het Ministerie van Volksgezondheid heeft jarenlang volgehouden dat het geen probleem was. Maar ja, die luisteren altijd eerst naar de door de commercie gefinancierde wetenschap en pas veel later, als de druk uit de bevolking via de media hoog genoeg wordt, komen er maatregelen. Wij leren helaas door schade en schande.

Doordat er veel elektronica zal uitvallen (en dus ook veel communicatieapparatuur), zal er een drastische vermindering van onnatuurlijke frequenties ontstaan. Hierdoor wordt ons zenuwstelsel ontlast van al die instraling en dat gaan we zeker merken. Vergelijk dat maar met ademen in de smog van Mexico-city en dan ineens midden in een uitgestrekt oerwoud. We zullen ons veel prettiger voelen en veel kwalen zullen daardoor gaan afnemen en op den duur verdwijnen.

Het begrip "tijd"

"Tijd" is een naam die we zelf hebben bedacht voor een verschijnsel wat we niet begrijpen. We denken dat "tijd" een constante is, iets waar we altijd op kunnen rekenen, maar dat is niet zo. Volgens Einstein is tijd de vierde dimensie, maar hij kon niet aangeven wat dat was. Wat wij tijd noemen, is eigenlijk het effect wat wij waarnemen van iets wat wij niet zien en begrijpen. Zoals een lamp op een hand kan schijnen, waardoor er een schaduw op de muur ontstaat. Wij zien wel die schaduw, maar hebben geen benul van die lamp en die hand.

Al heel wat jaartjes geleden is er b.v. een proef genomen met twee atoomklokken, die ongelofelijk precies liepen. De één is in een vliegtuig geplaatst en heeft op grote hoogte een rondje om de Aarde gevlogen, de ander bleef op de grond. Toen beide na afloop van het experiment weer naast elkaar werden gezet, bleken ze niet meer de zelfde tijd aan te geven. De klok uit het vliegtuig liep achter, alhoewel ze beide weer perfect synchroon liepen. De zwaartekracht heeft dus invloed op materie- of energiefrequenties en die vormen voor ons weer de basis van onze tijdsbeleving. De tijd zoals wij die kennen is dus niet een constant, lineair verschijnsel, maar een kromme, die in ieder geval door zwaartekracht wordt beïnvloed.

Er is nog iets aan de hand met energiefrequenties en dat is de "Shuman Resonantie". De Shuman Resonantie kun je het best beschrijven als de "hartslag" van onze Aarde. Een oscillerend signaal dat heen en weer slingert tussen het aardoppervlak en onze ionosfeer. Deze frequentie was duizenden jaren lang 7,83 cycli per seconde en is daarom door het leger heel lang als een zeer nauwkeurige referentie gebruikt. Sinds 1980 is deze frequentie stijgende en op dit moment zitten we op ca. 12 cycli per seconde. Een toename van ca. 50% dus, wat zou betekenen dat de werkelijke tijdstoename met 50% is gedaald. Oftewel: een dag duurt eigenlijk niet meer 24 uur, maar nog slechts 16 uur. Tijd is dus ook afhankelijk van de energie van de Aarde. Als de Aarde niet meer zou draaien, zou de Shuman Resonantie 13 zijn. Daar zitten we dus al heel dicht bij.

"Belachelijk", zul je dan zeggen. Een dag duurt nog steeds 24 uur, net als vroeger. Maar als wij de tijd meten met middelen die mee veranderen met onze omgeving, dan zien we het verschil niet. Hoe je de tijd ook meet, met een kristal of met een atoom, met gewichten en een slinger, altijd is die meetmethode afhankelijk van de materie. En als die verandert, meten wij dus niet absoluut, maar relatief.

Herken je dat? We horen al zo vaak om ons heen "Het leven lijkt steeds sneller te gaan", maar in feite proberen we al onze oude, vertrouwde dingetjes in een steeds kortere tijd te proppen, met als gevolg een steeds gejaagder en hectischer leven en dus ook steeds meer stress. De één na de ander knapt af en ook ik heb dat moeten ervaren.

Terugkijkend op de eerdere opmerkingen dat de Aarde waarschijnlijk de andere kant op gaat draaien, betekent dit dat de tijd op dat keerpunt stil zal staan. En na dat keerpunt gaat de tijd terug. Maar dat kan toch niet? Helaas wel, als wij met verkeerde middelen blijven meten, zullen we straks met onze meetfout geconfronteerd worden. Dan zullen we onze ideeën over het begrip tijd drastisch moeten bijstellen en dat zal na al die eeuwen niet zo gemakkelijk blijken te zijn.... Alleen de oude culturen, de culturen die hun tijd- en kalendermeting nog steeds baseren op de stand van sterren, zullen daar geen problemen mee hebben: voor hen verandert er - wat dat betreft - helemaal niets.

De tijd zoals wij die kennen met 12 maanden per jaar en 60 minuten per uur is eigenlijk een gedrocht en brengt ons helemaal op een dwaalspoor. We hebben maanden van 27, 28, 30 en 31 dagen, terwijl de natuurlijke maand 28 dagen heeft. Alle natuurvolkeren hebben een 13 manenkalender, maar de Rooms-Katholieke kerk heeft ons met een zeer slecht onderbouwde 24 uurs klok en een belachelijk 12 maanden systeem opgezadeld:

Januari is vernoemd naar Janos, de god van de poorten,
Februari verwijst naar een dierenorakel-ritueel,
Maart verwijst naar de god en planeet Mars,
April is een godin van de lente,
Mei is een godin van de lente,
Juni verwijst naar de vrouw van god Jupiter,
Juli en Augustus zijn vernoemd naar Julius en Augustus, de twee bekendste keizers van het Romeinse rijk (en omdat Augustus niet wou onderdoen voor Julius, kreeg die ook 31 dagen, ten koste van Februari),
September is de 9e maand, maar betekent 7,
Oktober is de 10e maand, maar betekent 8,
November is de 11e maand, maar betekent 9,
En December is de 12e maand, maar betekent 10.
Het woord kalender komt trouwens van het Romeinse "calends". Het was de naam van het rekeningenboek, waarin alle inkomsten en uitgaven stonden vermeld. Tijd is toen geld geworden en daar zijn we flink de fout ingegaan....

Hou er maar rekening mee, dat we straks weer naar een 13 manenkalender gaan, waarin elke maan(d) 28 dagen is en 4 weken van 7 dagen heeft. Hierdoor is elke 1e dag van een maand altijd een maandag en lopen we weer in het gareel met de natuur. De Maya-kalender is hiervan een heel mooi voorbeeld.

Mentale ontwikkeling

Zoals al eerder aangegeven bij het zenuwstelsel, krijgen we straks heel wat te verduren. Maar dat is zeker de moeite waard, want - na een lastige overgangsperiode - zullen we allemaal anders gaan denken. We zullen vooral weer gaan voelen en de meeste mensen hebben er nog geen idee van wat dat is. Het is niet zozeer een fysiek voelen, maar een aanvoelen, een intuïtie, een instinkt, een sterke verbondenheid met de natuur en met elkaar. Hierdoor ontstaat een hele andere maatschappij.

Negatieve gedachten verdwijnen. Egoïsme, misdaad, jaloezie, hebzucht, machtswellust, etc, bestaan straks niet meer. Onze hele monetaire stelsel gaat verdwijnen. Geld is straks helemaal uit de mode: we gaan gewoon allerlei dingen voor elkaar doen en krijgen daar iets voor terug. Geef op je eigen manier en je zult ontvangen. Het is wel even wennen, maar het is wel zo vriendelijk. Geen sloten meer op de deur, geen politie, geen leger en bewakingsdiensten meer nodig. Al die energie kan nu voor positievere dingen worden gebruikt.

Wij bezitten de Aarde niet, maar de Aarde bezit ons. We denken nu wel dat dat andersom is, maar dat is slechts een illusie. Wij gaan straks weer ècht deel uitmaken van de natuur en zullen er daarom ook met veel meer respect mee omgaan.

We gebruiken nu ca. 5% van ons DNA en van onze hersencapaciteit. Door die hoge energie gaat dit straks een heel eind richting de 100%. Kun je je voorstellen wat dat voor een creativiteit dat ten gevolge zal hebben? En wat dat voor de kennistoename van ieder mens kan betekenen?

Fysieke ontwikkeling

Wat dit precies gaat inhouden, daar heb ik geen concrete voorstelling van. Maar bovenstaande verschijnselen hebben altijd al plaats gevonden en hebben duidelijk invloed gehad op de mensheid. Door opgravingen is bekend geworden, dat de Aboriginalcultuur in Australië er 52.000 jaar geleden (4 x 13.000 jaar!) zomaar ineens was. Er zijn nooit voorlopers van hen gevonden. Het zelfde geldt voor de Cro Magnon mens: 39.000 jaar geleden (3 x 13.000 jaar!) was die er ineens. Zijn tijdgenoot, de Neanderthaler, stierf 26.000 jaar geleden zomaar ineens uit. De laatste ijstijd hield 13.000 jaar geleden ineens op. Bovendien verschenen er op het zelfde moment in Egypte de Grote Piramide van Gizeh en in Teotihuacan in Mexico de Piramide van de Zon....

Het zou al heel toevallig zijn dat er nu een keer niks gaat te gebeuren op dat gebied. Één ding is trouwens al begonnen: diverse Aboriginalstammen geloven al jaren dat hun taak er op zit. Zij nemen bewust geen kinderen meer en zijn dus al aan het uitsterven. Krijgen we nu later weer verbaasde wetenschappers die zich het hoofd breken over die "zomaar" verdwenen Aboriginals, net als nu bij de Maya's?

6. De twaalf dagen tijdens de overgang

Om een beeld te kunnen vormen wat er precies gebeurt als we die twaalf dagen in die laserstraal zitten, is het volgende plaatje waarschijnlijk handig. Het laat zien hoe het energieniveau sinus-vormig verloopt en daar bovenop komt nog eens een enorme piek van dat laserstraaleffect.

Elke 13.000 jaar krijgen we zo'n energieverhoging. Zo'n 500 jaar voor de doorgang begint die ons al te beïnvloeden en het duurt nog eens ca. 500 jaar voordat alles weer stabiel is. In het begin merken we hier heel weinig van: het komt allemaal heel langzaam op gang en het duurt een aantal generaties voordat de veranderingen duidelijk worden. De laatste 500 jaar heeft geleid tot een scheuring in de kerk, tot de industriële revolutie, tot de "flower-power" periode, tot protestmarsen en tot persoonlijke ontwikkeling. Men begon in opstand te komen tegen de gevestigde autoriteiten, variërend van een lokale werkgever in de veenkoloniën tot de huidige wereldleiders.

Met name de persoonlijke ontwikkeling neemt de laatste tientallen jaren een enorme vlucht. We zien allerlei vormen van meditatie-, yoga-, en healinggroepjes overal de grond uit spatten. Velen hebben ontdekt dat de kerken al heel lang geen antwoord meer bieden op hun vragen en die lopen daardoor massaal leeg. Als compensatie heeft de wetenschap nog een deel van die vragen kunnen beantwoorden, maar het is nog niet genoeg. We willen verder, we willen meer en we gaan steeds meer inzien dat ook de wetenschap die behoefte niet kan invullen.

Logisch eigenlijk, want in de kern zijn we allemaal op zoek naar liefde en eenheid en dat heeft alles met je hart, je gevoel te maken. De kerk (en dan heb ik het met name over de oude kerk) houdt niet van eenheid: die is juist gebaseerd op dualiteit. Kijk maar eens wat de katholieke kerk in het verleden heeft gedaan met mensen die "iets anders" aanhingen (bv. de heksenjacht in Europa, of de onderdrukking en kerstening van de indianen in Amerika na hun ontdekking door Cortez en Columbus), of met mensen die geloofden zonder de kerk (zoals de katharen rond 1.100 in Zuid-Frankrijk: ze zijn massaal afgeslacht in opdracht van de paus). En de wetenschap is nu eenmaal een wereld die hoofdzakelijk geregeerd wordt door rationele mensen, verstandelijke mensen die "denken dat ze voelen", maar eigenlijk niet weten wat dat is.

Tijdens de overgang in 2012 krijgen we te maken met die eerder genoemde laserstraal. Gedurende twaalf dagen zullen we "gebombardeerd" worden met een enorme energie. Deze energie is een kosmische energie, een soort levenskracht, een energievorm die er eigenlijk altijd is, maar waarvan we ons over het algemeen niet bewust zijn. Deze energie is essentieel voor alles wat leeft en komt straks in overvloed naar ons toe. Het zal ons bewustzijn drastisch veranderen: we gaan van de 3e dimensie naar de 4e en de 5e dimensie.

Het begrip dimensie is een moeilijk te begrijpen fenomeen. De drie ruimtelijke dimensies (lengte, breedte en hoogte) kennen we allemaal. We voegen daar nog het begrip tijd aan toe (ook al hebben we daar een totaal verkeerd beeld van) en dan hebben we onze vierdimensionale wereld. Maar er zijn meer dimensies: Albert Einstein heeft ooit berekend dat er minstens zes moeten zijn. Wij krijgen er door dit hele gebeuren in elk geval een vijfde dimensie bij.

Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Dat wordt lastig. Hoe leg ik bv. aan een blinde uit wat het verschil is tussen groen en blauw? Als iemand geen referenties heeft aan wat voor kleur dan ook, kan die zich daar geen voorstelling van maken. Toch kan ik dat het beste uitleggen aan de hand van zintuigen. We krijgen er door die hogere energie a.h.w. een zintuig bij, een zintuig dat ons letterlijk meer laat zien. Vergelijk het maar met het zien van aura's en geesten. Dat is nu nog voor een relatief kleine groep mensen weggelegd, zoals paragnosten en helderzienden, maar straks wordt dit gemeengoed voor iedereen.

Daarnaast is het zo, dat die energiestoot niet elke 13.000 jaar het zelfde effect heeft. We gaan daardoor wel met z'n allen steeds naar die 5e dimensie en worden ineens heel intelligente wezens, maar er speelt nog iets mee. De éne keer vindt er een transformatie plaats van een eenheidswereld naar een dualistische wereld en de andere keer transformeert de wereld weer terug naar een eenheidswereld. Dualistisch wil in dit geval zeggen: grote verschillen tussen mannelijk en vrouwelijk, goed en kwaad, arm en rijk, etc. Wij leven nu in een dualistische wereld en we staan op het punt om een eenheidswereld binnen te stappen....

Hieronder volgt een korte impressie van wat er tijdens die twaalf dagen zou kunnen gebeuren. Deze informatie is ontleend aan het raadplegen van de Akasha kronieken (bron: "De Twaalf Dagen van Licht", Gary Bonnell):

Dag één.

Gedurende de eerste dag gaan we de fysieke wereld heel anders zien. We zullen we verbaasd zijn als alles begint te stralen in de meest bijzondere kleuren. Het begint met elektrische apparatuur: hoe meer stroom er doorheen gaat, hoe eerder we die energie gaan zien als een gekleurde wolk om het snoer en om het apparaat. Maar even later beginnen ook niet-elektrische voorwerpen licht uit te stralen. Ook om mensen, dieren en planten begin je prachtige regenboogeffecten te zien. Met name bij mensen kunnen die kleuren zeer dynamisch zijn. Als men innerlijk nog met allerlei dingen worstelt, dan zul je dat aan de kleuren in de aura kunnen zien.

Dag twee en drie.

Je begint te ontdekken dat gedachten zich willen gaan manifesteren. Alles wat je denkt krijgt effect. Als je bv. bij een bloem staat en je zou willen dat die eindelijk eens ging bloeien, dan zul je merken dat dat ook heel snel gaat gebeuren. Gedachten zijn altijd al krachten geweest en nu worden ze niet alleen zichtbaar als energie, maar gaan ze ook nog eens gevolgen krijgen. In feite is dat altijd al zo geweest, maar de invloed was op een dusdanig niveau, dat we dat nauwelijks merkten. Toch is dat niet nieuw: mensen kunnen al heel lang voorwerpen verplaatsen met hun gedachten, of iemand op afstand (bv. via een foto) genezen. En wat dacht je van voodoo? We zullen nu heel snel moeten afleren negatief te denken, want ten eerste kan iedereen dat aan je zien in je aura en ten tweede zal het onmiddellijk gevolgen gaan krijgen.

Heel veel mensen zullen tijdens deze twee dagen afhaken en de rest van de twaalf dagen grotendeels bewusteloos doormaken. Het zijn de mensen die leiden aan innerlijke conflicten. Zowel op het fysieke vlak als op het emotionele en sociale vlak wordt het steeds moeilijker. Er komt weerstand tegen het hele gebeuren, er komt angst en iets moet de schuld krijgen van die problemen. Het zijn de mensen die zich verschuilen achter regeltjes, de mensen die denken in termen als "voor wat, hoort wat", mensen die liefde niet zonder hormonen kunnen zien, mensen die altijd voorwaarden stellen, die nooit genoeg geld of goederen hebben, de mensen die snel naar de wapens grijpen als ze zich bedreigd voelen, mensen die geen fysiek contact durven maken, die bang zijn om zomaar te knuffelen, met wie dan ook.

Dag vier.

De waarneming van de dimensionaliteit gaat veranderen. Gevoelens van strijden, twijfelen, oordelen en vergelijken gaan verdwijnen. Elke concentratie op de toekomst of het verleden zal leiden tot het besef van aanwezig zijn in het hier en nu.

Dag vijf.

Je begint je te realiseren dat je oude leefwereld, datgene wat je altijd "realiteit" noemde, eigenlijk niet meer dan een droomwereld was. Je wordt je bewust van alle lagen van de manifeste werkelijkheid en hebt daarin geen beperking: ruimte zonder tijd en absolute vorm.

Aan het eind van deze dag zal je DNA door de nieuwe trillingsfrequentie in het etherische lichaam en het omringende plasmaveld beginnen te veranderen. Één van de effecten daarvan zal zijn dat je fysieke lichaam niet langer zal reageren op het genetisch geheugen. Ook zullen de zeven energiecentra's (je chakra's) het belangrijkste orgaanstelsel worden. Alle andere organen (behalve hart, longen en maag) zullen geleidelijk aan minder actief worden. De behoefte aan eten zal steeds minder worden, evenals de behoefte aan bewusteloze slaap.

Dag zes.

Op deze dag zul je volop bezig zijn met het wennen aan al die veranderingen. Je gaat ontdekken dat je met je gedachten (je verbeelding, je creativiteit) een heleboel dingen kunt doen en dat je daar ook steeds minder middelen voor nodig bent. Je gedachten drukken zich uit als materie en daarmee klaar je de meeste klussen. Een grenzeloze wereld gaat voor je open....

Dag zeven.

Je zintuiglijke waarnemingen gaan verschuiven naar een intuïtieve helderziendheid. Een ongekende sensatie ontstaat wanneer je ervaart dat de fragmenten van alle zielen van vroegere, huidige en toekomstige incarnaties zich verenigen tot één wezen. Er ontstaat een perfecte combinatie van lichaam, denken en geest.

Dag acht en negen.

Op deze dagen zal een groep mensen die nog steeds bij hun volle bewustzijn is en een verlangen ervaart om behulpzaam te zijn, aan het werk gaan om de inmiddels bewusteloos geworden mensen te gaan helpen. Hun intentie is bijzonder zuiver en dient maar één doel: zoveel mogelijk zielen uit hun conflict halen en alsnog bij dit proces betrekken, voordat die twaalf dagen om zijn. Daarnaast zullen deze mensen in staat zijn om vrijwel elke ziekte te genezen.

Dag tien.

Diegenen die in het begin bewusteloos zijn geraakt, zullen nu geleidelijk aan beginnen te ontwaken. Ze zullen boos en verward zijn als ze ontdekken dat er zoveel is veranderd en dat zelf niet hebben meegemaakt. Ze zullen verklaringen eisen en daarnaast proberen hun oude leven en denkpatronen weer op te pakken. Maar dat zal erg moeilijk worden in een wereld die zo ingrijpend is veranderd en waarin eigenlijk alleen nog maar ruimte is voor liefde, mededogen en voor hen onbegrijpelijke creërende vermogens.

Dag elf.

Op deze dag zul je je bewust zijn van je uiteindelijke missie en wat er allemaal mogelijk is voor de mensheid. Je zult een begin gaan maken met het verwerkelijken van die missie.

Dag twaalf.

Een gedenkwaardige feestdag: we stappen definitief over van het oude vissentijdperk naar het watermantijdperk. Hoera: eindelijk bevrijd van die beperkende 3D-wereld!

Bovenstaand proces is dermate heftig, dat niet iedereen dat aankan. Zoals al eerder aangegeven, zullen veel mensen tijdens de tweede en derde dag afhaken en bewusteloos worden. Maar ook daarna zullen nog veel mensen afhaken en het is ook niet gezegd dat mensen die alle twaalf dagen bewust kunnen blijven, het verkregen niveau kunnen blijven vasthouden. Het zal wel niet zo heel vaak voorkomen, maar je kunt nadien best weer terugvallen in je oude dualistische denkpatronen.

Nog een aardigheidje: het "gordijn" tussen onze wereld en die van het hiernamaals gaat in deze twaalf dagen verdwijnen, waardoor mensen die zijn overgegaan weer deel worden van onze wereld (eigenlijk moet ik dat andersom zeggen). Dat zal wel even wennen zijn, maar we zijn nu ook al samen en we worden heel vaak door overleden personen geholpen. We zien ze alleen niet en dan denken we maar al te graag dat ze er dus ook niet zijn. Stel je voor zeg, al die toeschouwers als je lekker aan het vrijen bent. Toch is dat altijd al zo geweest. Vraag maar aan Char....

7. Welke maatregelen kunnen we treffen?

Het proces zelf is niet tegen te houden en dat moet ook niet. Wel zijn er een aantal dingen waar je bewust mee aan de slag kunt gaan om jezelf alvast voor te bereiden, zodat de overschakeling je minder moeite gaat kosten:

Je kwetsbaarheid

Zie een probleem niet als iets wat door een ander wordt veroorzaakt. Als jezelf bv. geen boosheid hebt, kan een ander dat ook niet bij je oproepen. Meestal roept een ander iets bij je op wat al lang in je zat en wiens schuld is het dan? Nu is het woord "schuld" naar mijn mening niet op z'n plaats, maar helaas denken we vaak wel zo. Leer naar jezelf kijken, durf eerlijk te zijn naar jezelf en te erkennen dat emoties in het leven meestal het gevolg zijn van eigen kwetsbaarheden.

Die kwetsbaarheden willen we niet voelen en daarom proberen we onze omgeving onder controle te houden, opdat wijzelf kunnen bepalen wat ons wel of niet overkomt. Maar dat lukt niet altijd en daarom gaan we manipuleren, intimideren en wordt het hard tegen hard, want die ander zit met een soortgelijk verhaal en wil ook niet gekwetst worden. Ga op zoek naar de oorzaak van die kwetsbaarheid, los die op en ontdek dat je dan ineens veel prettiger leeft, dat je niet meer in de verdediging of in de aanval hoeft, dat je daarmee een heel andere uitstraling gaat krijgen en daardoor op den duur ook een totaal andere vriendenkring.

Je afhankelijkheid

Realiseer je dat je niet afhankelijk bent van anderen en van materiële zaken. Ontdek wie je bent, wat je wilt en laat je daarin niet tegen houden. Vertrouw op je zelf: luister naar je eigen hart en doe daar iets mee. Uiteindelijk ga je dan inzien dat alles wat je nodig hebt, gewoon in jezelf zit. Dat je vrij bent, dat je je niet hoeft te hechten aan mensen en dingen, dat je alvast een heleboel kunt loslaten. Want daar gaat het in dit leven om: leren loslaten, zowel emoties, mensen, als dingen.

Twintig jaar lang leren we ons hechten aan mensen, dan nog eens twintig jaar hechten aan dingen, daarna gaan we nog eens twintig jaar knokken om vooral niets kwijt te raken en onze toekomst veilig te stellen. Als laatste gaan we twintig jaar lang alles weggeven en zien we iedereen om ons wegvallen. Uiteindelijk moeten we alles loslaten en komt de ultieme les daarin: de dood.

Je openheid

Bereid je voor op allerlei natuurlijke, fysieke, maatschappelijke en materiële veranderingen in je leven, door je wat losser op te stellen. Leg problemen daar neer waar ze horen te liggen en trek die niet naar je toe als dat niet persé hoeft. Laat die agenda en carrièredrang maar een beetje los. Leef wat meer bij de dag en wat minder gecontroleerd: morgen is er weer een dag en veel problemen lossen zich vaak vanzelf op door even te wachten. Weet dat er grote veranderingen gaan komen die je niet kunt tegenhouden en zie die met vertrouwen tegemoet. Weet ook dat je dat niet kunt, als je alles wat je hebt vast blijft houden.

Je manier van denken

Weet dat al je gedachten energievormen zijn en dat die energieën - vaak zonder dat je het in de gaten hebt - allemaal worden uitgezonden. We stellen ons allemaal bloot aan elkaars gedachten. We zijn ons daar meestal niet van bewust, maar toch kennen we dat allemaal.

Hoeveel moeders zijn er niet die precies aanvoelen dat er iets met hun kind is, terwijl dat kind op dat moment buiten hun bereik is? Hoe vaak "voelen" we niet dat er iemand achter ons aan loopt of iemand naar ons kijkt? Hoe vaak worden we niet "toevallig" gebeld door iemand, vlak nadat we aan die persoon hebben gedacht? Sommige mensen zijn daar zeer gevoelig voor, die noemen we dan "telepathisch", maar eigenlijk zijn we dat allemaal. Denk daarom positief!

Weet dat iedereen z'n eigen realiteit creëert. Ons individuele voorstellingsvermogen bepaalt de grens van die realiteit en ik durf te wedden dat jouw voorstellingsvermogen anders is dan die van mij. En daardoor is mijn realiteit ook anders dan die van jou. Ook door gedachtepatronen, verwachtingen en vooroordelen bepalen we zelf wat er gaat gebeuren.

Als jij jezelf een mislukkeling vindt, zul je moeilijk werk krijgen, of een relatie. Als jij gelooft dat je op vrijdag de 13e een ongeluk gaat krijgen, is de kans dat dat gebeurt behoorlijk groot. Als jij denkt dat die behandeling bij de tandarts jou heel veel pijn gaat doen, dan gaat dat ook gebeuren. Als jij gelooft dat iets niet kan, ga je ook niet gemotiveerd op zoek en zul je gelijk krijgen. Zit ook niet in over dingen die er nog niet zijn of waar je geen greep op hebt. Meestal moet je achteraf concluderen dat je je voor niets zorgen hebt gemaakt.

Je voeding

Bereid je zenuwstelsel voor op de stijgende energie. Zorg dat je die aankunt door je eigen energie alvast op te krikken. Dat kun je doen door anders te gaan eten. Je bent wat je eet, maar als je niet weet wat je eet kun je natuurlijk niks beginnen.

De gemiddelde energie van een levend mens of dier is 6.500 Bovis-eenheden, maar direct na de dood daalt deze waarde. Als we gekookt of gebraden vlees eten, is deze waarde over het algemeen niet meer dan 3.000 tot 4.000 Bovis-eenheden. Dat betekent dat je je lichaam wel voorziet van verbrandingsstoffen waar je hard van kunt lopen, maar energetisch gezien haal je je eigen systeem flink onderuit. Alsof je half lege batterijen eet....

Groente, fruit en granen, dààr moet je het van hebben. Je pikt de mensen er zo uit in het dagelijkse leven: een notoire vleeseter is over het algemeen niet iemand die met z'n spirituele ontwikkeling bezig is, terwijl een vegetariër dat vaak wel is (mits hij dat niet alleen maar doet uit sympathie voor het dier).

Je veiligheid

Weet dat als de Aarde gaat omkeren van draairichting, je dan door de langere dagen en nachten een periode van enorme temperatuurwisselingen zult ervaren en je uiteindelijk bij de stilstand extreem lang aan de zon of aan de koude nacht kunt worden blootgesteld. Het is maar net waar je woont en in welke positie de Aarde stopt. Bereid je dus voor op deze situatie en ondergronds gaan is de beste manier om je hiertegen te wapenen.

Richt hiervoor een kelder in, of maak gebruik van andere onderaardse ruimten, want daar zul je de meeste beschutting vinden. Zorg voor kleding, water en een noodrantsoen, waar je minstens een week of twee mee toe kunt, want de bakker en de groenteboer zitten dan ook in hun kelder. Zorg voor een zelfstandig koel- èn verwarmingsysteem, wees daarin niet afhankelijk van een ander.

8. Interessante wetenswaardigheden

De vorige keer dat dit indrukwekkende verschijnsel plaatsvond, was een kleine 13.000 jaar geleden. Dit viel samen met de ondergang van Atlantis. In de Bijbel staat dit vermeld als de "Grote Zondvloed". Is het niet toevallig, dat de erosie aan de Sfinx verticale sporen vertoont? Sporen, die alleen maar kunnen zijn veroorzaakt door zeer langdurige regenval. En dat er bij diverse afgravingen in Noord-Afrika is vastgesteld, dat het daar zo'n 13.000 jaar geleden ontzettend lang geregend moet hebben?
Het Oude Testament vermeldt over de daden van Joshua: .... en toen sprak Joshua: "Zon, sta stil te Gibeon en Maan blijf hangen in het dal van Ajalon" .... en de Zon stond stil en de Maan bleef hangen. (Omkeren van de draairichting van de Aarde).
Sinds 1975 is de vulkanische activiteit op Aarde met 500% toegenomen.
Tussen 1963 en 1993 was er al een verhoging van de natuurrampen met 410%.
In februari 2004 heeft het Pentagon een officiële waarschuwing gegeven aan de Nederlandse regering, voor een overstroming in 2007. Als voorbeeld werd daarbij genoemd, dat steden als bv. Den Haag compleet overstroomd zouden worden. Dit bericht is terloops vermeld via de radio en er heeft slechts een heel klein artikeltje over in de krant gestaan. Hoe is het mogelijk, er is nauwelijks op gereageerd! Zijn we echt zulke struisvogels? Moeten er eerst ongelukken gebeuren voordat we wakker worden?
Sinds ?? is het magnetische veld van de Zon 210% sterker geworden (bron: dr. Mike Lockwood, Rutherford Appleton National Laboratories, Californië . Ook keert de polariteit van dit veld elke 11,3 jaar om. (Gelukkig gebeurt dat bij ons niet zo vaak....)
De heliosfeer van de Zon (het druppelvormige plasmaveld aan de buitenkant van ons zonnestelsel) was aan de voorkant altijd 10 astronomische eenheden dik (1 astronomische eenheid = de afstand van de Aarde tot de Zon = 148.800.000 km) en is nu 100 eenheden dik, een toename met 1.000% notabene! Oorzaak: dit veld wordt gevoed door de energie van de fotonengordel (bron: Russische Nationale Academie voor Wetenschappen in Novosibirsk).
In de afgelopen 4.000 jaar is de kracht van het aardmagnetisme tot de helft gedaald (bron: Prof. Bannerjee, Universiteit New Mexico). Los daarvan is in 2004 d.m.v. satellietmetingen bewezen, dat de kracht van dit aardmagnetisme over de afgelopen vijf jaar met 10% is gedaald.
In de afgelopen 200 jaar is onze magnetische Noordpool al 1.100 km verschoven.
Onder Zuid-Afrika ligt een groot magma gebied, waarvan de magnetische polariteit inmiddels al geheel is omgekeerd (bron: Gegevens op basis van metingen van de Ørsted satelliet).

9. Literatuur

Titel: Auteur: ISBN nr: Omschrijving:
"Het einde van de Mayakalender, 2012" John Major Jenkins 90-2028-224-7 Een wetenschappelijke studie van de Maya-kalender, de Maya-mythologie, de astrologie en de reguliere astronomie.
"De Orion-profetie" Patrick Geryl en Gino Ratinckx 90-6010-953-8 Een wetenschappelijke studie van de oriëntatie en ligging van de pyramides en andere gebouwen in Egypte.
"Le Grand Cataclysme" Albert Slosman Uitgever: Laffont Een vertaling van de hiërogliefen die in Egypte zijn gevonden en die de ondergang van Atlantis beschrijven.
"De Natuurlijke Tijd" Peter Toonen 90-75636-39-3 Berichten van de Maya's voor de nieuwe tijd.
"De mens in het Aquariustijdperk" Sonia 90-75343-15-9 De visie van Sonia op de mens in het komende nieuwe tijdperk.
"Het Pleiadisch Werkboek" Amorah Quan Yin 90-75636-09-1 Een rechtstreeks doorgegeven boek van de Pleiadische Afgezanten van het Licht, waarin wordt uitgelegd hoe we onze energiekanalen kunnen openen.
"Het Pleiadisch Plan" Barbara Hand Clow 90-75636-21-0 Hoe de Pleiadiërs ons op dit moment helpen met onze ontwikkeling.
"Menselijke Evolutie in Pleiadisch Perspectief" Amorah Quan Yin 90-75636-08-3 Een beschrijving van onze oorsprong van andere planeten en de banden met de huidige bewoners.
"De twaalf dagen van licht" Garry Bonnell 90-75636-45-2 Een omschrijving van wat er op spiritueel niveau gebeurt met de mens in 2012.
"De Maya-profetiën" Wiek Lenssen 90-75636-45-8
"The Year Zero" Wiek Lenssen Een verfilming van het hiervoor genoemde boek. Te bestellen via http://www.jurafilm.nl.
http://www.denieuweaarde. nl/2012.htm Een zeer interessante website over de Maya's, hun kalender, wat er allemaal gaat gebeuren en nog een aantal zaken die ik hier bewust maar heb weggelaten.
http://www.niburu.nl De pagina "Shuman Resonantie" vertelt je veel over deze "hartslag van de Aarde"
http://www.goto2012.nl Alles over 2012 en wat daar mee te maken heeft.
http://www.energetisch-management.nl/ bovis.html Een website waar je meer kunt lezen over onze energiewaarde.


http://www.youtube.com/watch?v=TilRUY5- ... leiders%2F

De gave van genezing

Een mens die geboren wordt met de gave van genezing: Zo iemand is paranormaal begaafd en zijn hele leven staat vaak in teken van zijn gave en levensopdracht.

Lange tijd is deze mens zich hiervan niet bewust. Dit hoort ook zo omdat hij moet opgroeien, moet leren e.d., kortom volwassen worden.
Bij nadere beschouwing zien wij echter dat zijn leven niet 'normaal' verloopt. Het leven is namelijk een praktijkschool. Men moet zelf geleden hebben, in de 'modder hebben gelegen', problemen hebben doorstaan en hebben overwonnen.

De zogenaamde ziekteleer heeft hij uit eigen ervaring en door 'toevallig' gekozen vakken op school, dan wel beroepskeuze. Tot het moment dat hij zich bewust wordt van deze gave kan het leven soms een echte 'hel' zijn. In winkels en in grote mensenmassa's voelt hij zich onprettig. In ziekenhuizen voelt hij zich zeer onprettig.

Als hij met mensen in contact komt, neemt hij klachten en gedachten over, aanvankelijk zonder zich hiervan bewust te zijn.

Deze periode kan zeer verwarrend en zelfs zeer beangstigend zijn. Hij heeft klachten, gaat naar en arts of therapeut en krijgt te horen dat hem niets mankeert.

Het is duidelijk dat zo iemand behoorlijk aan zichzelf gaat twijfelen. Menigeen is dan ook bij een psycholoog of psychiater terecht gekomen. Pogingen tot zelfmoord komen in deze verwarrende periode zelfs voor.

Gelukkig wordt hij vanuit de geestenwereld begeleid en opgeleid voor zijn taak. Veel genezers die ik heb ontmoet zijn alleenstaand. Samenleven met een paranormaal begaafde genezer kan zeer zwaar zijn en een relatie eindigt dan ook vaak in een scheiding. Is hij eenmaal bewust van deze gave, dan breekt een gelukkiger periode aan. Hij merkt dat hij zichzelf ook beter gaat voelen als hij magnetiseert en anderen helpt. Het stellen van een diagnose gaat via zijn gevoel en vandaar naar zijn verstand om een en ander te kunnen begrijpen en te kunnen overdragen.

De energie die hij overdraagt wordt meteen vanuit de geestenwereld aangevuld. Hij is een kanaal. een doorgeefluik, een bode van gene zijde. De echte genezing vindt vanuit de geesterlijk wereld plaats. De genezer is slecht een instument. Hoe meer hij doorgeeft hoe sterker hij vaak wordt. Vanzelfsprekend zijn er ook vrouwelijke magnetiseurs.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Citaten van Wereldleiders

We hebben niet allemaal dezelfde talenten, maar ieder van ons moet gelijke kansen krijgen om zijn talenten te ontplooien”
(John F. Kennedy)

De enige beperkingen voor de realisatie van morgen is onze twijfel van vandaag”
(Franklin D. Roosevelt)

We vragen onszelf af: wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch? Maar wie ben je om dat niet te zijn? Je bent een kind van God. Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst”
(Nelson Mandela)

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurrampen & 2012.
BerichtGeplaatst: 15-06-2007, 07:34:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Marcel19845 schreef:
Ik vond deze lap tekst... Wel errug interresant hoe het gaat werken enzo...

Dit is de Bron: http://www.peterlangendijk.nl/

Ik vind het leuk en aardig allemaal, maar hij heeft het geenszins over wat het zal betekenen voor ons als maatschappij. Het is allemaal erg persoonlijk gericht en daarnaast wetenschappelijk wanneer hij het op grote schaal bekijkt.
Wat moet er bijvoorbeeld komen van alle materialisten?
Het is totaal geen concreet stuk en veel dingen zijn te rooskleurig en overdreven neergezet. Met name die dagen vind ik echt te ver gaan

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl