Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:37:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gids
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 20:14:35 
Groentje
Groentje

Hey mensen!

Ben hier nieuw op deze forum omdat ik iets meer wouw weten. Wist alleen niet waar ik deze topic moest zetten...Ik heb onlangs veel gelezen over 'je eigen gids'...nu heb ik de vraag, hoe kun je deze oproepen? :? heb al veel gezocht op internet maar vind bijna niets voor ze opteroepen. Groetjes ElRen

Berichtenonderwerp: Re: gids
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 20:39:58 
Reus
Reus

Nou, welkom. :wink:

Het leek mij persoonlijk zelf ook leuk mijn gids te leren kennen. Ben toen ook wezen googelen en zag een paar dingen staan. Het kwam erop neer dat als gidsen contact met je willen, ze je die op een of andere manier geven. Ze hebben het zelf ook druk en komen vanzelf wel naar je toe. Ze helpen je zowieso wel via kleine aanwijzingen die waarschijnlijk niet opvallen. Maar als je het toch echt wil, probeer dan het volgende:

Stel je voor dat je een trap opgaat van 12 treden, zie de omgeving helemaal voor je, voel de trap, temperatuur etc. Hoe dichter bij je komt, hoe meer licht je ziet. Je ziet een gedaante wat een vorm aanneemt. Je zegt hem/haar gedag, praat wat, en als voordat je weggaat bedank je hem/haar.

BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 21:18:07 
Groentje
Groentje

Uhm...bedoel je met dat voorstellen van die trap..echt voorstellen? Zoals als ik zebiet in bed gaan liggen...en me dan het ga voorstellen? Of welk bedoel je?

Moet nogal zeggen dat ik skeptisch tegen zo'n dingen sta...met mij is het 1st zien & dan geloven. Wil dit best wel proberen...hopelijk lukt het..we zullen zien. Als iemand nog tips heeft...

BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 22:40:10 
Dwerg
Dwerg

Mij heeft het heel eg geholpen om het boek:
Gidsen Gids contact met je geestelijke leiding
te lezen van Liza M. Wiemer. Hierin staat heel duidelijke beschreven hoe je in contact kan komen met je gids.

Ik zou zeggen lees hem eens, je kunt hem gewoon in de bieb huren.

Liefs Belbe

BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 23:17:33 
Groentje
Groentje

Gidsen kun je niet zomaar oproepen.
Je gids wil natuurlijk altijd graag contact met degene die hij begeleid, maar communicatie zal pas plaats vinden als je er qua energie echt aan toe bent. Stel je eerst open voor je gids en verwacht juist niks, blijf opengesteld. Het kan helpen om regelmatig een mooie kaars aan te steken voor je gids, met als uitgangspunt dat je je gids erg waardeert voor het werk dat ie al doet. Lees een aantal boeken over gidsen, het kan helpen om je af te stemmen op de energie die nodig is om met je gids in contact te komen.

groetjes Bel

BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 10:06:53 
Reus
Reus

Met dit soort dingen is het eerst geloven en dan kun je zien. Als jij niet gelooft dat iets bestaat, hoe kun je dan verwachten dat het zich aan je zal openbaren?

Begin anders maar eens lezen met de boekjes van Jan Kleijn
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=867

Maar begin ook met geloven in jezelf en de dingen om je heen!

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 17:56:01 
Groentje
Groentje

Ff zeggen...ik staan er wel open voor..niet zozeer dat ik erin geloof maar heb meer zoiets van...ik geloof er in..maar pas echt als ik het zien.

Nu...heb ik gisteravond echt iets raars meegemaakt..kan niets zijn maar ik verschoot me ROT!! Lag in bed en zei : 'liefste gids...kom voor in mijn dromen' en toen begon ik aan die trap te denken..kon me niet concentrere dus stopte ik hier mee. Na een paar minuten begon ik mij onrustig te voellen. Hoorde mijn hartslag & ademhaling harder. De geluiden rondom mij werden meer harder. En het beeld dat ik kreeg voor mijn ogen (ogen waren gesloten) ging het zwarte meer achteruit..precies of ik in een donkere kamer zat (was ng volledig bij bewustzijn)...ik draaide mijn om omdat ik mij zo onrustig voelde en zag 12.00 staan...begon te lachen wantja...spookuur :wink: . Ik probeerde te slape en sloot mijn ogen terug..na een paar minuten zag ik linksboven (met gesloten ogen) een helder witte bol in een flits! Ik verschoot me zoo rot!!!! echt :oops: !!! Ik opende men ogen en stak het licht aan en begon te zweten. Er rolde tranen over mijn ogen (niet dak ik me ongelukkig voelde ofzo..mischien gwn door schrik en lag ook niet te wenen ofzo) In ieder geval...ik was er echt niet goed van. Want heeft ng ff geduurd voor ik het licht uitdeed voor te slapen. Kan dit mijn gids zijn? Ook al is het van de 1ste keer zonder kaarsjes enal..Maar dit is echt..zat er vandaag nog over te denken en heb er ook over gepraat tegen iemand. Graag jullie mening.

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 13:21:38 
Nimf
Nimf

Dag ELRen;

gellukkig hebben er al meerderen op gewezen en ik ben het daar cvan harte mee eens: contact met je gids kun je NIET afdwingen.
Je gids neemt wel contact met jou op als jij daar aan toe bent EN daar reden toe is.

Regelmatig zie je aanbiedingen van "cursussen" om in contact met je gids te komen. Leuk voor de persoon die de cursus geeft want die verdiend er aan en SOMS krijg je er zelfs wel wat zinvolle informatie maar over het algemeen weinig zinvol.

De boeken en de oefening (visualisatie) die je zijn aangeraden zijn wel een goed hulpmiddel om wat meer hierover te leren en een beetje te oefenen. Ook al kun je het niet afdwingen, het is goed om je voor te bereiden en er 'klaar' voor te zijn als het zover is.
Vooral de boeken van Jan Kleijn kan ik je van harte aan bevelen.

Wat je "gisteravond" hebt meegemaakt is in ieder geval een 1e ervaring. Of het je gids was of iets anders valt nu nog niet te zeggen omdat je je rot geschrokken bent en meteen het 'contact' hebt verbroken.

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 17:15:17 
Kabouter
Kabouter

Ik vind het allemaal leuk en aardig, om proberen je gids op te roepen.. Ik vind dat je daar dan ook een hele goede reden voor moet hebben om contact te zoeken met je gids, niet zomaar omdat men weet dat een gids er is voor jou, om je te helpen.

Citeer:
Ff zeggen...ik staan er wel open voor..niet zozeer dat ik erin geloof maar heb meer zoiets van...ik geloof er in..maar pas echt als ik het zien.

Niet alles wat er is is zichtbaar, daar kan een reden voor zijn. Maar daarom kan het er nog wel zijn, ook al is het niet zichtbaar.

Nog een warm welkom op spirituelejongere :)

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 18:53:33 
Groentje
Groentje

hey! Ben vandaag naar de bibliotheek gegaan...daar hadden ze geen boeken over gidsen ook niet degene die hier vermeld staan :( ! In ieder geval...na die ervaring sta ik er best open voor...heb wat liggen opzoeken op het internet en wil men gids wel leren kennen.

Welk bedoel je met...'het is nog niet zeker of het je gids was'?

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 19:17:23 
Kabouter
Kabouter

Elren, wat DT denk ik bedoelt is, dat het niet hoeft te zijn dat die ervaring wat je vertelde, je gids is. Het kan gewoon een entiteit (geest)zijn die "toevallig" of een langere tijd bij jou aanwezig kan zijn, zoals je zelf aangeeft sta je opender.. en dus kunnen ook anderen proberen contact te zoeken met jou

Gr René

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 20:01:47 
Groentje
Groentje

Nu dat er geesten me kunnen contacteren...kunnen ze gevaarlijk zijn? Heb daarstraks proberen te mediteren met een kaars...vlam begon rondjes te draaien..wat ik best raar vond omdat de deuren en ramen gesloten waren en het in een potje stond. Maar dit kon best ook wind geweest zijn. Ga vanavond in bed mij nog eens te concentrere. Bedankt voor al jullie commentaar al!

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 20:57:33 
Nimf
Nimf

Hallo dan ...

Spiritdenker je hebt mijn uitleg perfect vertaald voor ELRen !!

Dat was namelijk precies wat ik bedoelde.

Dankjewel ...

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 21:05:27 
Nimf
Nimf

ELRen:
Citeer:
Nu dat er geesten me kunnen contacteren...kunnen ze gevaarlijk zijn?

In mijn visie kunnen geesten/entiteiten hier op Aarde NIET gevaarlijk voor je zijn.
Het gevaar dat ze kunnen doen komt uit jezelf.
Geesten/entiteiten hebben hier op Aarde geen enkele macht om de simpele reden dat ze hier niet thuis horen. Wij horen hier wel thuis en zijn dus per definitie sterker.

Het wordt anders als jij bang bent of "verwacht" dat ze iets gaan doen. In jouw angst of je verwachting geef je hen als het ware de macht om dat werkelijkheid te laten worden. In wezen doen 'zij' dat dus niet maar 'jij' doet het.

Dat is ook precies de reden waarom het oproepen van geesten/entiteiten via welke weg (bv glaasje draaien, ouiji-board) dan ook 'gevaarlijk' kan zijn. Als je niet weet waar je mee bezig bent en dus (bewust of onbewust) bang bent of al in een 'verwachtingspatroon' zit, dan kan het gebeuren dat dat patroon waar wordt gewoon omdat jij (je bent immers deelnemer/deelgenoot) jouw 'negatieve' invloed meegeeft in de beinvloeding van de situatie (ook de kijker beinvloed onbewust hetgeen hij bekijkt) en daarmee dus het geheel naar de negatieve sfeer trekt.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel en niet zo maar 'voor de lol' geesten (en dus ook niet je gids) gaat oproepen.

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 22:13:43 
Groentje
Groentje

uhm... ik heb nogal wat ervaring met gidsen, en mijn ervaring is dat je het ook gewoon kunt vragen.

ga rustig zitten in een houding die jij prettig vind,
doe eventueel je ogen dicht om je nergens door af te laten leiden.
je kunt het in je hooft doen, maar je kun ook hardop vragen of hij/zij er is.

en dan voel je vanzelf of wel of niet een aanwezigheid.

zo niet, ga dan niet verder en probeer het over een paar dagen gewoon nog eens.

zo wel, voel je vanzelf de beste manier om verder te communiceren.

Le Noir.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00