Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 12:36:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat hangt er in de lucht??
BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 02:45:54 
Dwerg
Dwerg

We zitten rond dit nachtelijk uur nog op de chatbox...
waarom...
wat ik aan mezelf merk is dat ik laatste weken onrustig ben..
veel energie...
s'avonds/s'nachts is mijn lichaam wel moe maar mn koppie wil nog ff door, zo voelt het een beetje.
Vanacht is wel een beetje t toppunt. Toen ik dit bespreekbaar maakte in de chat zei Mark82 dat zijn bioritme de laatste weken ook verstoord is.
Ikzelf heb eigelijk sinds het nieuwe schooljaar dat ik veel later naar bed ga zonder erg moe te zijn op school. Vorig jaar ging ik steeds om de zelfde tijd naar bed en was ik erg moe als het later werd. Nu word het steeds later en ik ben nie extreem moe... Vooral laatste weken loopt het een beetje uit de hand. (het is bijna 3 uur nu)

Het voelt bij mij een beetje als volle maan, dat er veel energie in de lucht hngt ofzo...
Wie heeft hier ook last van en heeft misschien een verklaring?

Laatst gewijzigd door Rian_ op 16-01-2007, 02:48:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Wat hangt er in de lucht??
BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 02:48:14 
Elf
Elf

haha ik ben ook op de chatbox nu, en idd ik voel me wat onrustig op het moment, telkens snachts als ik er zo over na denk.. slapen deed ik voorheen al niet zoveel.. of althans ik ga altijd laat slapen.. als iedereen weer wakker word, maar je hebt gelijk..

ik wil ook wel een verklaring

so tell us wssup with the air?? :P

greetzz

Dennis

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 02:49:40 
Dwerg
Dwerg

Hee Rian kan het wezen dat je gewoon dingen aan het verwerken bent die je de gedurende dag hebt mee gemaakt.

P.s.

Ik ben altijd een mens geweest die nachten lang kan doorhalen zonder echt moei te zijn. Maar misschien is dat ook wel het gevolg van mijn beroep. Zelfs in mijn vakantie leef ik in de nacht en ga ik slapen als het dag is net of dat er niks te beleven valt over dag .

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 02:52:52 
Groentje
Groentje

Ik heb al jaren een slecht Bioritme, maar de laatste maand is het echt erg... ik slaap willekeurig van 0 tot 24 uur...er is geen touw aan vast te knoppen... Onrustig voel ik me niet, maar ik vraag me wel af....hebben meer mensen dit?

Dank voor de interesse!!!

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 10:51:00 
Dwerg
Dwerg

Ik heb even mijn nieuwe pendel erbij gepakt..
Ding werkt tot nu toe goed :D

1. klopt het dat er meer energie in de lucht hangt?
Ja

2. blijft dit voor een langere tijd zo?
Ja

3. Heeft het te maken met de overgang van 2012?
Ja.

4. Komt er een verandering aan die we "tastbaar" kunnen zien/voelen. (bijvoorbeeld een ramp?)
Nee.

5. Dus er vind een verandering plaats in de energie van de aarde?
Weet niet.

6. Vind er wel een verandering plaats?
Nee.

7. Heeft deze onrust een betekenis?
Weet niet.

8. Word de onrust erger?
Nee.

Hebben jullie nog vragen?... ik ben er niet echt wijzer van geworden...

Groetjes, Rianne

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 11:28:19 
Kabouter
Kabouter

Hey Rian

Ik heb idd een vraag en eigenlijk is het tevens een mening, maar ik denk als je je vragen die je stelde weer herbeleefd..je zelf ook kunt voelen dat je vanaf vraag 5 die je stelde een beetje de "mist" inging...

Vanaf vraag 5 voel ik dat je wat buiten jezelf treedt en geconcludeerde vragen stelt. zo ook probeer je onbewust antwoorden te krijgen die naar jouw mening staan...de vragen zijn niet zuiver meer..ook meer gedwongen.( ik denk dat dat door je enthousiasme is gekomen)

Ik zou je willen vragen de vragen opnieuw te stellen maar nu met zuiverheid en eerlijkheid..met eerlijkheid bedoel ik zonder je mening of conclusies erin te verwerken..met zuiverheid bedoel ik dus ongedwongen.( wees bewust van welke vragen je stelt en hoe..neem er de tijd voor )

Mocht je een uitleg willen over wat ik heb opgemerkt bij je vragen dan hoor ik dat wel... :wink:

Verders lieverd een dikke knuffel... omdat je die nog steeds blijft verdienen :kiss:

Liefs Nicole

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 11:34:36 
Dwerg
Dwerg

klopt dat t vanaf vraag 5 raar ging.. was meer omdst ik het moeilijk vind om gesloten vragen te stellen terwijl mijn vraag gewoon is; wat is er aan de hand :)
Ergens rond die vraag wist ik niet zo goed waar ik naartoe wilde. Een beetje, zoekend naar een richting om zo een kant op te kunnen gaan.

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 14:07:56 
Dwerg
Dwerg

For what it's worth:

In de channelingen van Celia Fenn, inderdaad, zij doet Michael channelingen, en er wordt veel verteld over de verschuivende energieeen deze maand.

Hier Kun je de channeling voor de energieeen van Januari vinden.

De channeling op zichzelf kan erg zweverig overkomen, of zijn. Accepteer wat bij je past uit de channeling, de rest kun je lekker laten zijn voor wat het is. Voor mij klopt het vaak wel met hoe de energieeen in de lucht hangen.

Cheers Guido

BerichtGeplaatst: 16-01-2007, 20:36:11 
Groentje
Groentje

Beste Rian,

Het kan ook een hele 'aardse verklaring' hebben, want op jouw leeftijd komt het wel meer voor dat de hormonenbalans soms wat verstoord is in je lijf. Daardoor worden de slaaphormonen ook minder aangemaakt, waardoor je minder snel in slaap kan komen.

groetjes,

Eelke

BerichtGeplaatst: 17-01-2007, 07:28:00 
Nimf
Nimf

Naast veel andere dingen, geef ik ook les inpendelgebruik en bijvoorbeeld -toegepaste- Kinesiologie.

Nu zat ik even te kijken naar de vragen die Rian stelde (en de reacties daarop) en met alle respect voor het pendelen opzich heb ik enkele opmerkingen.

Probeer de vragen die je stelt eens ZUIVER te stellen.
Ik bedoel daarmee; stel ze in een vorm waarin uitsluitend een JA of een NEE het antwoord kan zijn en waarin IN DE VRAAG geen onduidelijkheid voorkomt. Anwoordene als 'weet niet' en dergelijke moet je zoveel mogelijk voorkomen omdat ze zinloos zijn.

Je vragen even op een rijtje:
1. klopt het dat er meer energie in de lucht hangt?
Ten opzichte van WAT dan? Je kunt wel vragen: Hangt er meer energie in de lucht dan gister om deze tijd? En dan nog ... WAT zegt het antwoord dan? De hoeveelheid vrij beschikbare energie schommelt enorm dus ...
Nu WEET je onderbewuste wel wat je bedoeld maar dan nog ...

2. blijft dit voor een langere tijd zo?
WAT is langere tijd? Als je de omschrijving tijd (en afstand en andere bepalende grootheden) gebruikt, geeft dan bijvoorbeeld een grenswaarde op: Blijft dit de komende week zo?

3. Heeft het te maken met de overgang van 2012?
DIT is een redelijk zuivere vraag.

4. Komt er een verandering aan die we "tastbaar" kunnen zien/voelen. (bijvoorbeeld een ramp?)
Als je het deel tussen haakjes hebt meegenomen in je vraag is het niet zuiver meer. De vraag: Komt er een verandering aan? is wel zuiver maar het antwoord is onzinnig, er komen per slot van rekening CONSTANT veranderingen aan! Je kunt weer wel vragen: Komt er in het jaar 2012 een ramp ter grootte van ... [en dan een vergelijkbare ramp noemen om aan te geven in welke grootte je zoekt]. Als je geen vergelijking opgeeft kun je bijna altijd een JA krijgen omdat er natuurlijk altijd wel ergens op Aarde een grotere of kleinere ramp plaats vind.

5. Dus er vind een verandering plaats in de energie van de aarde?
Net zoals je aan het antwoord niets hebt, is de vraag ook weinig zinvol. Ook in de Aardenergie vinden constant groetre en kleinere veranderingen plaats. Eigenlijk had je dus gewoon een JA moeten krijgen maar omdat je onderbewuste er ook nog tussen zit en ergens een soort idee heeft van wat het moet worden, krijg je een zinloos antwoord.

6. Vind er wel een verandering plaats?
Nee.
Vreemd dat je dit antwoord krijgt. De vraag is wel zuiver (alhoewel weinig zinvol aangezien er altijd veranderingen plaats vinden en je niet hebt omschreven hoe groot die moet zijn. De enige onzuiverheid is dat je het beperkt hebt tot''een', hetgeen ertoe leidt dat je 'nee' krijgt als het er meerdere zijn. De vraag zou dus in ieder geval moeten zijn: Vind of vinden er 1 of meerdere veranderingen plaats in de periode .. [periode / tijdsbestek noemen / omschrijven ]

7. Heeft deze onrust een betekenis?
Weet niet.
Voor WIE dan? Op deze wijze gesteld is de vraag te algemeen en krijg je dus een antwoord dat daarbij past: omdat je niemand hebt omschreven kan het antwoord alleen onhelder zijn. Bovendien: als JIJ die onrust voelt heeft ze ALTIJD een betekenis voor je.

8. Word de onrust erger?
Nee.
Blijkbaar zat je al aan je top maar de vraag is onzuiver. Je kunt beter vragen: Wordt de onrust nog erger in de komende week?

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 17-01-2007, 09:21:50 
Groentje
Groentje

Beste DT,

Ik wil hier nog aan toevoegen dat een pendel in de eerste plaats een instrument is om met je onderbewustzijn te communiceren en dat het wel gebruikt kan worden om met 'gidsen' te communiceren, maar dat je dan wel mediamiek begaaf moet zijn.

Als je vragen gaat stellen over de onderwerpen die hierboven aan de orde zijn gekomen, kan het zijn dat je die antwoorden niet zozeer krijgt omdat ze door een 'hogere bron van weten' aan je worden doorgegeven, maar doordat je zelf onbewust het wel interessant zou vinden als het zo zou zijn.

Concreet: het is veel interessanter dat je slaapproblemen te herleiden zouden zijn tot een 'hogere oorzaak', zoals het 'gebeuren rond 2012', dan dat ze een hele aardse, stoffelijke verklaring zouden kunnen hebben. En dat kan best de reden zijn dat de hierboven beschreven pendelsessie dergelijke antwoorden naar voren brengt.

vriendelijke groeten,

Eelke

Jozef Rulof

BerichtGeplaatst: 17-01-2007, 19:03:10 
Groentje
Groentje

Eelke... mee eens dat je niet direct moet zoeken in het "onverklaarbare".

Iedereen maakt een ontwikkeling mee, zelf heb ik het bioritme probleem ook, ik weet nu dat het met mij te maken heeft en niet met de buitenwereld.

"Opeens" ->>> Er hangt buiten niet meer energie, maar ik ben bewuster van mijn omgeving.

Liefs voor alle posters :D

BerichtGeplaatst: 18-01-2007, 18:39:32 
Reus
Reus

Ik heb het zelf ook wel, later slapen, andere ritmes etc.
Maar het is ook gedeeltelijk verantwoordelijk door het weer. Duizenden mensen in Nederland zullen vannacht slecht slapen. Waarom? Het stormt. En eigenlijk is die storm er al sinds eind december.

Ik zelf denk dat het weer (en vooral de verandering erin) terug te rekenen is naar de verandering van de kosmos (beter bekend als 2012).

Maar ja, natuurlijk ook lichamelijke dingen als hormonen en dingen die je die dag hebt meegemaakt kunnen dit alleen maar verergeren.. Het is dus volgens mij een samenstelling van vanalles..

xxx Sanne

*sorry volgens mij schrijf ik heel onduidelijk, als je nog wat wilt vragen, stel het gerust ;)*

and be loved
in return

BerichtGeplaatst: 18-01-2007, 20:58:42 
Nimf
Nimf

Eelke zei:
Citeer:
Ik wil hier nog aan toevoegen dat een pendel in de eerste plaats een instrument is om met je onderbewustzijn te communiceren en dat het wel gebruikt kan worden om met 'gidsen' te communiceren, maar dat je dan wel mediamiek begaaf moet zijn.

Ik ben het helemaal met je eens dat je met een pendel (of een wichelroede of een biotensor) communiceert met je onderbewuste. Alle informatie verloopt via die weg.
Ook al zou je mediamiek zijn (zoals jij dat stelt) dan nog verloopt de informatie (en het contact) via je onderbewuste.

Eelke zei:

Citeer:
Als je vragen gaat stellen over de onderwerpen die hierboven aan de orde zijn gekomen, kan het zijn dat je die antwoorden niet zozeer krijgt omdat ze door een 'hogere bron van weten' aan je worden doorgegeven, maar doordat je zelf onbewust het wel interessant zou vinden als het zo zou zijn.

Het onderbewuste vind geen dingen 'interessant' of heeft op andere wijze een mening over zaken. Het onderbewuste is tijd, afstand en gevoelloos en heeft geen mening. Zo kan het onderbewuste ook niet liegen. Alleen je 'ik' heeft een mening en kan liegen; zaken die via (de zeef van) je verstand verlopen. Per definitie heeft het onderbewuste geen 'zeef'-functie.
Wel kan het natuurlijk zo zijn, dat de informatie uit je onderbwuste enorm beinvloed wordt door hetgeen je bewuste ervan vind: je kunt BEWUST dingen beinvloeden die vanuit je onderbewuste komen. Daarom is de wijze waarop je met een pendel (of welk instrument dan ook) omgaat zo belangrijk: je MOET je los maken van je bewuste denken om te voorkomen dat je op die wijze de informatie uit je onderbewuste beinvloed. Een fout die veel gebruikers helaas maken.

Overigens: je onderbewuste is ook in staat informatie te geven/te verkrijgen die je bewuste niet heeft of waar je bewuste niet bij kan. Ik noem dat altijd het contact met de 'Kosmische Bibliotheek'. Zolang informatie maar ergens bestaat en jij op de juiste wijze je instrument gebruikt, kan je onderbewuste er toegang toe verkrijgen.

Ten slotte: in de parapsychologie kent men het 'eenvoudigheidsprincipe'. Dat houdt in dat als er meerdere verklaringen zijn, dat je altijd moet kiezen voor de meest eenvoudige. In dit geval zou dus de verklaring eerder in dicht bij jezelf liggende (bijvoorbeeld hormonale) zaken gezocht moeten worden. Pas als blijkt dat de eenvoudigste verklaring niet (meer) voldoet, kies je voor een wat gecompliceerder verklaring. En zo verder tot een verklaring geheel voldoet.

Ik weet het; ik leg het misschien niet helemaal helder uit maar helaas komen helaas komen geschreven/getypte woorden nogal wat aan helderheid te kort. Gesproken woorden geven al meer informatie en meevoelen is het beste.

Nou ja ... het is uiteraard weer mijn mening/visie. Kijk maar wat je er mee doet.

Gaarne minder capslock gebruiken,
Dit komt aanvallend over op mensen.
Als je het onderstreept of schuin zet is het duidelijk.
M.V.G. PowerModerator Nymphomaniac Phantasy

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 19-01-2007, 12:06:07 
Dwerg
Dwerg

Hallo!

Ik wilde ook even reageren op die pendel.. Je test toch je onderbewuste ermee? En ik denk ook dat wij sommige dingen toch niet mogen weten, bovendien zou ik ze niet willen weten... Wel een leuk idee trouwens, en die eerste twee vragen neem ik best serieus, ookal kunnen ze alleen voor jou gelden..

Liefs Barbara

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00