Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:59:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-02-2007, 23:34:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Goed dat je even een kritische noot laat horen. ;)

Want, ik moet er ook wel bijzeggen dat het inderdaad geen kattepis is soms. Je moet het aandurven om de controle even voor een paar uur aan bepaalde natuurkrachten over te laten. Want wanneer je er echt gevoelig voor bent of een flinke dosis neemt, ben je die controle over de situatie echt eventjes kwijt. Dan ben je compleet in handen van de paddestoelen en die laten je dan misschien dingen zien helemaal niet zo leuk zijn.

Maar paddo's zullen je nooit dingen laten zien die er echt niet zijn.
De poorten die geopend kunnen worden zijn vooral die van je eigen onbewuste delen. Delen die normaal gesproken achter slot en grendel zitten en waar je geen -tot zeer moeilijk toegang toe hebt. Daar waar onverwerkte pijn en leed verborgen zit dat je ooit verdrongen hebt omdat de emotie/ervaring té pijnlijk voor je was om met je bewustzijn onder ogen te komen.
Het onderbewustzijn kan zich genadeloos hard tonen tijdens een trip die wat minder leuk uitpakt. En dat kan zeer beangstigend en pijnlijk zijn... je kan verrast worden door de ontdekking van hoeveel onverwerkte shit je in jezelf hebt zitten en hoe dat er ineens uitkomt. Het is dan vrij logisch dat je je hier tegen gaat verzetten en dat je wil dat de ervaring stopt. Je raakt in paniek, wordt bang, etc.
Toch moet alleen niet vergeten worden dat ook deze delen in jezelf er nou eenmaal zijn, dat ze eigenlijk niet weggestopt moeten worden. Dat werkelijke transformatie pas plaats kan vinden wanneer je ook het duister de kans geeft om z'n verhaal te doen en dit ook accepteert, er niet weg voor wegloopt... uiteindelijk komen deze zaken ook niet voor niets aan het licht... ze laten zich zien omdat ze verwerkt willen worden. En dat is nou net waarom een zogenaamde 'badtrip' juist tot een van de meest leerzame ervaringen kan lijden die je maar kan hebben door een paddotrip.
Je ruimt door dit soort ervaringen juist een heleboel rommel in jezelf op...het werkt heel bevrijdend, mits je bereid bent deze emoties ook daadwerkelijk te doorleven. En dan ook echt doorleven! Je er aan overgeven dus... dan kan het echt een heel transformerend proces zijn... want het duister komt dan eindelijk eens uit die geïsoleerde kamer der onverwerkte zaken...het licht kan dan eindelijk het duister beschijnen zeg maar. Op het moment dat je dit proces doorgaat kan het ineens 360 graden kantelen; de hemel openbaart zich, je ziet als het ware het licht. Ineens vind je overal de antwoorden op waar je naar zocht, je snapt alles, de diepe inzichten vliegen je om de oren en je komt in een staat van totale euforie. Zo kan het uiteindelijk ook lopen...dit zijn zeer spirituele zielsmomenten met een diep-helende werking. ;)

Binnen de shamanistische traditie is trouwens het maken van een reis met, zoals zei het noemen, heilige planten onlosmakelijk verbonden met het doorleven van pijn en leed. Dit hoort gewoon bij elkaar. Niet dat ze altijd voor een badtrip gaan natuurlijk (:P) maar een beetje trippen voor de lol doen zij bijvoorbeeld niet echt. Voor hen is het echt het maken van een spirituele reis waarin je in contact wordt gebracht met je ziel om spirituele groei door te maken. En de paddestoelen helpen je hierbij op de manier die op dat moment nodig is. Soms een beetje pijnlijk, soms werkelijkwaar onbeschrijflijk mooi. (Vergelijk het met een virusscanner die nét datgeen eruit haalt dat ervoor zorgt dat je stuurprogramma belemmerd wordt op optimaal te presteren)

Maargoed, verder zijn er natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden. Het eten van paddestoelen of het nutiggen van andere entheogenen is slechts één van de vele manieren. De indianen doen het zo, de boeddhisten doen het door jarenlange meditatie, weer andere volken gaan in trance zonder middelen, etc. Ieder z'n eigen manier.
Doe gewoon wat bij je past... het kan ook inderdaad op manieren zonder daarbij de controle te verliezen. Mogelijkheden zat.
Mooie alleen vind ik wel dat dit spirituele groei in een stroomversnelling kan zetten waar andere methoden soms erg lang duren.

Moet er wel even aan toevoegen dat ik dit baseer op echt spiritueel gebruik van entheogenen. Ook dat is weer één van de vele methoden. Gewoon een avondje lol ermee hebben kan natuurlijk ook zonder daarbij allerlei zwaarmoedige toestanden ermee te willen bereiken.

Het gaat me vooral zeg maar om het begrip "bad trip" waar vaak zo verafschuwend naar gekeken wordt. Je kunt dat dus ook anders bekijken naar mijn mening. ;)

Sorry voor de lange lap tekst trouwens :P


Laatst gewijzigd door Mr. Psyman op 27-02-2007, 23:41:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2007, 11:59:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Beste Psyman,

Ik vond je tekst wel verhelderend. Ik denk dat ik nog maar niet aan paddo's begin, want er is nog behoorlijk wat shit bij mij vanbinnen wat er dan waarschijnlijk uit gaat komen. Als ik het al zou gebruiken, dan zou het onder deskundige begeleiding moeten gaan.

Op zich kunnen paddo's je wel een spirituele ervaring geven, daar geloof ik wel in. Alleen het is wel zo dat na de paddo's de ervaring weer wegebt, omdat je je het bewustzijn om die eenheid met al het leven te beleven niet bewust hebt eigen gemaakt nog. Dus daarom zie ik paddo's vooral als een mogelijkheid om een glimp op te vangen van een andere wereld, maar daarna zul je toch echt met jezelf aan de slag moeten gaan om je dat bewustzijn op een bewuste manier eigen te maken, zonder dat je daar hulpmiddelen bij nodig hebt.

vriendelijke groeten,


Eelke

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -
Jozef Rulof


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2007, 12:59:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-02-2007, 19:39:26
Berichten: 98
Locatie: Brabant
Die deuren zijn er altijd of je nu paddo's op hebt of niet paddo's oopenen die deuren sneller zal ik maar zeggen dus daarom is het ook zo belangrijk dat je goed weet war je mee bezig bent mensen die geen full control hebben over lichaam en geest of in een depressie verkeren kunnen dan ook beter geen paddo's nemen want dan kom je ook echt niet in leuke werelden uit iig....

_________________
Al gaat het leven niet over rozen.
en kom je weer alleen te staan,
er komt atijd weer een engel,
die zegt waar je heen moet gaan !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2007, 13:01:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-02-2007, 19:39:26
Berichten: 98
Locatie: Brabant
Die deuren zijn er altijd of je nu paddo's op hebt of niet paddo's oopenen die deuren sneller zal ik maar zeggen dus daarom is het ook zo belangrijk dat je goed weet war je mee bezig bent mensen die geen full control hebben over lichaam en geest of in een depressie verkeren kunnen dan ook beter geen paddo's nemen want dan kom je ook echt niet in leuke werelden uit iig....

_________________
Al gaat het leven niet over rozen.

en kom je weer alleen te staan,

er komt atijd weer een engel,

die zegt waar je heen moet gaan !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 11:06:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik sluit me aan bij de rest. Ik vind het dan ook niet fijn meer om paddo's te nemen. Het is te intens.
Er zijn al zo veel dingen die ik moet verwerken en dan komt dat er ook nog eens bij...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-03-2007, 20:49:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
heej lieve allemaal!
leuke reacties!!

Mr. Psyman schreef:

Citeer:
Ayahuasca- en peyoteceremonies woon ik overigens ook regelmatig bij, waarbij prachtige inheemse rituelen worden uitgevoerd onder leiding van een shamaan. Da's dan ook meestal in zo'n echte tipi enzo. Erg mooi!


Wat gaaf! Hoe was dat?
Waar kun je zoiets bijwonen? Het is echt een grote wens van mij om paddo's te gebruiken in een ritueel, om er een echte spirituele ervaring van te maken .

Nou, ik heb dus toch weer gepaddoot voor de 2e keer, het was deels erg mooi!
Ik had laatst een boek over Godinnen gelezen, en ik voelde dat ze bij me waren als ik ze riep terwijl ik dat las.
Onder mijn Trip vroeg ik of ze er waren, en het was zo mooi... ik zag psychedelisch mooie witte armen en groene banden van energie, en ik voelde het door mijn lichaam, de godinnen baden me in energie, gaven aan waar die in mijn lichaam blokkeerde en ik voelde ze letterlijk op mijn huid....
Ik kon niet stilzitten, ik zat te wiegen en te genieten met een glimlach om mn mond, het was haast sensueel!!!

Ik had ook nog een moment dat ik de humor begreep, ik moest zo lachen :D ..!

Later in de trip werd het minder, ik dacht dat ik al weer eruit was maar dat was nog niet zo, ik was nog toe aan rust.
Maar er kwam een .nuchtere, vriend langs die ik soms niet zo goed kan hebben omdat hij te veel praat. Nou daar was ik dus wat angstig voor en tuurlijk gebeurd het dan, hij hield niet meer op! Ik raakte wat in paniek, onzeker, angstig :( niet leuk, maar dat is het risico als je met vrienden voor de lol zoiets doet...

Het heeft me wel weer veel rust gebracht en me een hoop geleerd... ik hou van paddo's :) ze zijn mijn leermeesters en ik wil heeel, heeeeel graag een ritueel ermee!

Ik merk dat ik ook gevoelig ben voor meditatie, maar paddo's helpen me meer, daar mOEt je je wel in vertrouwen overgeven. Bij meditatie vind ik het lastiger mezelf over te geven... ik schrik vaker terug..

Liefs Suusy :?

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2007, 02:47:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Mooi verhaal zeg! Echt vet zo'n spirituele ervaring. Zo had ik vorig jaar zomer ook een soort kosmische ervaring met de maan. Echt prachtig was dat.

Ik en een vriend van me hadden in een bos hier redelijk in de buurt een eigen wicca-ritueel gemaakt (hij houdt zich bezig met wicca) met een cirkel, een heilig vuur, wierrook, inheemse muziek, etc. (heel mooi allemaal) waarbij hij ook de wachters aanriep, voor bescherming en inzichten, en op een gegeven moment de rook van het vuur in een cirkel om ons heen bleef hangen. Vet apart! Maar dat schijnt dus een signaal te zijn van de wachters dat ze ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
Door die setting, en ook waarschijnlijk door de hulp van de wachters, kreeg ik echt een hele mooie, spirituele trip met een kosmische ervaring die ik nooit eerder zo ervaren had. Echt een dikke mystieke ervaring! Heb echt een soort telepathisch contact met de maan gehad. Een zee van diepgaande inzichten en een zeer goddelijk gevoel. Onbeschrijfelijk eigenlijk. :D Alleen na de ervaring ben ik de doorgekregen informatie wel weer vergeten, helaas...


Ik zal je even een PB sturen over die ceremoniën. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2007, 19:05:29 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
hej! mr. psyman, wat bijzonder, hebben jullie die ceremonie zelf bedacht of was het een al bestaande? En hoe leer je die dingen?

Heb je terug ge-pm't,

dag!

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-03-2007, 00:06:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Die vriend van mij heeft zich verdiept in Wicca en heeft er een wicca-ritueel van gemaakt. Wicca sluit nauw aan bij het shamanisme, sommigen zeggen dat Wicca z'n oorsprong heeft uit het shamanisme (wat heel goed kan, want vóór de opkomst van de christelijke kerk hier leefden men natuurlijk ook in stammen met natuurreligies).

Dus je verdiepen in Wicca of sjamanisme is een optie om zoiets te leren. ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-03-2007, 11:03:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Het gebruiken van drugs, in welke vorm dan ook creeert een illusie binnen de illusie en heeft in mijn optiek dan ook weinig met spiritualiteit te maken. Immers spiritualiteit staat voor bewustwording en hoe kan je bewust worden wanneer een illusie creeert, kan je net zo goed gaan slapen!
Ik weet dat je best leuke reisjes kan maken onder invloed van maar dat kan ook door mediteren en een groot voordeel daarvan is dat dit een verfrissende werking heeft. Je krijgt veel energie en je gaat zaken helderder zien. Terwijl je na gebruik bijna altijd suffig bent en het je energie kost daarnaast is het over het algemeen niet prettig voor het lichaam om drugs te krijgen, het lichaam krijgt hierdoor elke keer weer een klap te verwerken (ps onder drugs zou alcohol voor mij ook geplaatst mogen worden). En is is het lichaam niet de tempel van je ziel?

Energie is liefde, gebruik het wijs.

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-03-2007, 18:04:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Ach dat het onder de term "drugs" valt is ook alleen verzonnen om mensen ervan weg te houden als je het mij vraagt. Hier in het westen schaart men het dan onder drugs; voor mij is dit absoluut niet zo! Ik zie het helemaal niet als drugs. Ik zie het gewoon als hulpmiddelen van de natuur om tot een hogere staat van zijn te komen. Net als dat ik bijvoorbeeld een kruid als valeriaan een hulpmiddel van moeder natuur vind. Paddo's hebben alleen toevallig ook een effect op het bewustzijn. Wat is daar mis mee? Mooi juist toch!
Paddestoelen zijn verder niks meer dan anderen planten ofzo hoor. Ze komen gewoon wild in de natuur voor en er zijn niks geen chemische middelen bij toegevoegd.

En daarnaast... je zou dit eens tegen de indianen moeten zeggen... zij zullen dit als een regelrechte belediging beschouwen. Zij beschouwen het namelijk al helemaal niet drugs, maar als het vlees van de goden. Zij hebben mede dankzij het reizen met de stoeltjes een eeuwenoude wijsheid opgebouwd binnen hun cultuur.

Ieder heeft gewoon z'n eigen methoden om tot een verruimd bewustzijn te komen. In het oosten doet men dit via meditatie, op het continent Amerika doet men dit door het gebruik van entheogene kruiden, planten en schimmels. Wat is daar mis mee?

Wees een beetje openminded.


Edit* en de dag na het eten van paddestoelen voel ik me juist altijd heerlijk opgeruimd van binnen. Het gééft juist energie ipv dat het neemt.
Er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken die aantonen het gebruik van natuurlijke entheogene bijvoorbeeld de aanmaak met serotonine receptoren stimuleert. Ook schijnt het zo te zijn dat regelmatige gebruikers beter scoren bij verschillende soorten persoonlijkheidstesten(meer inzicht in zichzelf, meer tevreden met zichzelf, minder agressie, ze scoren gemiddeld beter bij IQ-tests, etc.). En het schijnt ook nog eens goed te zijn voor concentratie en dat soort dingen. De mentale effecten zijn eerder posotief dan negatief.
Wel baseer ik dit op wat ik heb gelezen over ayahuasca. Maargoed paddestoelen en ayahuasca zijn in princiepe beide natuurlijke middelen die ook qua effect familie zijn als het ware. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2007, 13:29:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Mr. Psyman schreef:

Edit* en de dag na het eten van paddestoelen voel ik me juist altijd heerlijk opgeruimd van binnen. Het gééft juist energie ipv dat het neemt.
Er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken die aantonen het gebruik van natuurlijke entheogene bijvoorbeeld de aanmaak met serotonine receptoren stimuleert. Ook schijnt het zo te zijn dat regelmatige gebruikers beter scoren bij verschillende soorten persoonlijkheidstesten(meer inzicht in zichzelf, meer tevreden met zichzelf, minder agressie, ze scoren gemiddeld beter bij IQ-tests, etc.). En het schijnt ook nog eens goed te zijn voor concentratie en dat soort dingen. De mentale effecten zijn eerder posotief dan negatief.
Wel baseer ik dit op wat ik heb gelezen over ayahuasca. Maargoed paddestoelen en ayahuasca zijn in princiepe beide natuurlijke middelen die ook qua effect familie zijn als het ware. :)


Precies, en ayahuasca schijnt lichamelijk heel gezond te zijn, goed tegen hart en vaat ziekten, helpt bij het herstellen van je natuurlijke gewicht. Het geeft volgens velen het gevoel dat je een paar dagen heb gevast en gemediteerd.... nou vraag ik je :wink: beter kan niet!
Je mag het van bij drugs noemen, maar wel een drugs die er is met een reden, anders zou hij niet meer in de natuur bestaan.

Ik ben erg tegen alle vormen van chemische drugs omdat dit precies doet wat je zegt edger, je voelt je leeg en het is een aanslag op je lichaam! Ik ben het met je eens dat alcohol daar ook onder valt.
Maar natuurlijke drugs zijn er niet voor niets, ook dieren eten wel eens paddo's :D !

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2007, 14:50:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 10-03-2007, 14:36:47
Berichten: 1
Hey,

Paddo's kunnen leuke en interessante ervaringen meebrengen,
Maar het hoeft niet om de deuren te openen dat kan je zelf ook,
Ben zelf een voorstander van carlos castaneda, en zijn weldoener don juan zegt zelf ook dat mensen zoals carlos de 2e werkelijkheid beter kunnen zien onder invloed van paddos, peyote, jimsonweed enz.
Alles wat je met natuurlijke drugs kunt bereiken kan je ook zonder! heb ik zelf ervaren na een paar keer.

Ik heb nog 1 minuut in Internetcafwe, kom er volgend ekeer opterug doeiiiii

_________________
Elke dag ingaan alsof het jelaatste kan zijn,
Tis een mooie dag om te sterven,


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2007, 20:47:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Citeer:
jimsonweed


Don't ever do that!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2007, 21:33:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 10-03-2007, 18:48:34
Berichten: 6
"Het is niet voor niets dat er deuren zijn"

Inderdaad, het feit alleen dat dergelijke deuren er zijn in onze geest is al raadselachtig. En de werelden die aan de andere kant wachten zijn van een zodanige kracht en omvang dat overdrijving onmogelijk wordt. Ikzelf ben blij dat mijn nieuwsgierigheid tot nu toe steeds groter geweest is dan mijn angst en ik ben uiterst dankbaar voor de korte blikken die ik al heb mogen werpen op die onbeschrijflijke werelden van allesoverstijgende schoonheid en liefde.
Het heeft mij getransformeerd tot een dieper, gevoeliger bewuster mens met meer liefde voor al wat leeft , de natuur ,de kosmos… en de schoonheid van alles.

Zeggen dat dezelfde werelden ook zonder heilige planten (want dat zijn het als je ze leert kennen) kunnen bereikt worden is verkeerd denk ik. Misschien dat bepaalde meditatiemeesters echt wel reizen kunnen maken met hun bewustzijn, maar hoeveel dergelijke meesters zijn er? Gelukkig zijn de planten er om ons allen de mogelijkheid te bieden deze gebieden te verkennen. In sommige oude culturen waren de heilige planten het enige te volgen pad voor spirituele groei.

In het westen echter zijn veel mensen nogal geneigd om de geldigheid van reizen via hallucinogene planten te ontkennen omdat het als artificieel gezien wordt om door ‘drugs’ openbaringen te hebben . Deze nietverslavende planten zoals de paddestoelen en de ayahuasca-thee hebben echter geen eigenschappen die passen bij de term ‘drug’ hoe het in onze maatschappij gezien wordt. De werkzame stof die de visioenen veroorzaakt in ayahuasca bijvoorbeeld is dmt (een stof die in ieder van onze hersenen natuurlijk voorkomt) Niks in ayahuasca zit al niet in je hersenen , het is in feite ‘hersensoep’. Nadien voel je je beter . Het GEEFT energie , levenskracht. Mensen die het jarenlang gebruiken zijn onderzocht en scoren beter op allerhande vlakken (sociale integratie , mentale gezondheid,…)
Dit zijn geen drugs, dit zijn medicijnen. Die op heel de aarde al millenialang gebruikt worden.
De huichol-indianen zeggen : ‘De blanke man gaat op zondag naar de kerk om te praten over god, wij eten de peyotecactus en praten met god’

De culturen waar een gezonde relatie bestaat met deze planten en de extatische roes die zij opwekken hebben een veel harmonieuzere levensstijl en visie van zichzelf in de wereld , ernstige geestesziekten komen er niet voor.
Dit is werkelijk hetgeen die ontbreekt in onze maatschappij , zonder dat velen het beseffen is de leegte die zij voelen een gemis van het af en toe betreden van de heilige dimensies van religieuze extase waar je als mens in feite voor gemaakt bent.

Het feit alleen al dat psilocybine (de werkzame stof in paddo’s) maar enkele atoomverbindingen verschilt van serotonine (de stof in onze hersenen die ons de realiteit doet zien hoe we ze zien) en dat dmt (de werkzame stof in ayahuasca,) NIKS Verschilt van dmt in je hersenen wijst erop dat deze ervaringen geen illusies zijn en dat de fenomenen die ze veroorzaken ergens eigen zijn aan onze soort en onze hersenen en op een bepaalde manier in ons zijn geprogrammeerd. Hoe kan je nog praten van een illusie als de werkzame stoffen natuurlijk in je hersenen voorkomen?
Door planten opgewekte mystieke ervaringen zijn op geen enkel vlak minderwaardig aan zogenaamde natuurlijke mystieke ervaringen.

En het vergt daarenbij ook moed hoor om deze ervaringen te herhalen. Het is zeker geen gemakkelijke vlugge weg naar verlichting die nu door de moderne mens ontdekt is , het is oeroud.
Ik zeg niet dat je door enkel mediteren geen vooruitgang kan boeken op gebied van je mentale gezondheid en spiritueel gevoel in de wereld, maar ik zeg wel dat het je (tenzij je tot de elite van bewustzijnsmeesters hoort, en dan nog) nooit in diezelfde bovennatuurlijke dimensiesvan religieuze visioenen en patronen zal laten rondnavigeren.
Maar ik geloof wel in meditatieoefeningen om de inzichten die je tijdens je trance opgedaan hebt niet te laten wegglippen en ze zoveel mogelijk te kunnen integreren in je dagelijkse bewustzijn.

Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik dit pad moet inslaan, maar dat moet je voor jezelf bepalen. Werk aan jezelf , want dat is het grootste plezier dat je de wereld kan doen
doe wat je zelf aanvoelt als goed, volg je hart. Enkel met een goed hart kan je helder zien.


Interessante boeken over dit thema:
DMT The spirit molecule – Dr. Rick Strassman
Voedsel der goden – Terence mckenna
Ayahuasca een kritiek van de psychedelische rede – Govert Derix
Het oermysterie- Graham Hancock


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl