Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:06:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 12:08:00 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
ik was laats op uitzendinggemist.nl en kwam zo bij een uitzending van nova.
het gaat er over dat de wereld gereinigt word in 2012 en dat je overleeft als je bij stichting omnicum gaat.

ik vind dit belachelijk.
omdat je bijvoorbeeld toch niet zomaar je kind uit huis zet als die niet mee wil naar dat idioote omnicum! :!:

wat vind jij ervan? :?:
kijk maar naar dit filmpje.
:arrow: http://www.novatv.nl/novaplayer/player. ... rep-5230-0

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 17:18:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Tja zo zijn er wel meer verklaringe of theorieeen rondom 2012, dit is niet de eerste en de laatste wat ik hoor.

Zelf geloof ik niet zo hierin. Wel dat er wat te gebeuren staat, want dat voel ik zelf ook. Maar om er nou meteen vanuit te gaan dat de wereld vergaat tenzij.. gaat me te ver. Maar goed dat ben ik.. wat die mensen in dit filmpje vertellen vind ik trouwens wel erg ver gaan.

Maar even iets anders. In dat eerste stukje met dat onweer, zie ik gezichten. Zien jullie ze ook?

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 17:55:30 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Persoonlijk vind ik het wel erg dat er sektes ontstaan die de goedgelovigheid van mensen misbruiken onder de noemer
van spiritualteit. Mensen dingen opdragen en eisen zou een gewone
vereniging nooit doen. Zelfs de engelen en verrezen meesters laten
jou altijd zelf kiezen, ze zullen je nooit iets opdragen.

Dit lijkt op pure zakkenvullerij. Het zou me dan ook niets verbazen
dat deze sekte opgedoekt wordt als het huis af is, en de leidster er
lekker zelf in gaat wonen.

Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 19:04:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Ben het helemaal met vision eens. We worden geacht zelf onze keuzes te maken en er wordt ons niks opgedrongen. Het slaat helemaal nergens op dat je het alleen overleefd wanneer je bij die stichting gaat. Het is pure oplichterij.

Ik zie 2012 als een jaar waarin grote veranderingen plaats gaan vinden, maar dit meer in ons gedrag, manier van denken.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 22:46:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-06-2007, 12:37:57
Berichten: 31
Locatie: Lelystad
ja helaas komen zulke mensen nu ook tevoorschijn :?

_________________
Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-07-2007, 15:16:10 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Naar mijn ervaring en inzicht sluiten mensen zich bij dit soort groepen aan, omdat ze denken zelf niet in staat te zijn verantwoordelijk te zijn voor hun eigen leven, of niet weten hoe dit te wel te zijn. Misschien zijn ze niet tevreden met hun leven, en zoeken daarom naar mensen met een soortgelijk gedachttegoed, want dat voelt prettig. En al snel denk je dat je niet meer blij of gelukkig kunt zijn zonder deel te nemen in een dergelijke sekte. Misschien is het geld, of andere verdiensten die ze van je vragen wel nodig. Het is heel gemakkelijk om mensen met een zwakke geest (en ik denk dat de meerderheid van het menselijk volk hieronder valt) te verleiden en te manipuleren.

In jezelf geloven en bewust zijn van je motivaties is volgens mij erg belangrijk om hier zover mogelijk vandaan te blijven. Dit vind ik erg moeilijk, en ik vraag mij soms af in hoeverre ik mij laat manipuleren, maar ik probeer in mijzelf te geloven in plaats van in anderen, en dat is een stap in de goede richting...

Groeten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2007, 19:32:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
ik geloof dat ik deze uitzending ook gezien heb. Dit is een groep die ingaat op de bangmakerij die n.a.v. 2012 is ontstaan. Het maakt inderdaad gebruik van de angst in mensen. En dat is FOUT. ALTIJD!
Ik vond dat door deze uitzending zowel spiritualiteit EN 2012 in een negatief daglicht gesteld werden. Het beeld werd geschetst dat 2012 en spiritualiteit kwakzalverij is, OMDAT deze stichting slechte dingen doet. Ik ben er echt van overtuigd dat niemand angst hoeft te hebben voor 2012. Liever niet zelfs. Ik denk zelf dat na 2012 intentie een belangrijke rol gaat spelen. Door de angst die gecreeert wordt, wordt veel negatieve intentie gecreeert. Vandaag is niet mijn dag om alles onder woorden te brengen denkik :cry:
Wat ik altijd een moeilijk punt vind, is in hoeverre ik verantwoordelijk bent voor het wakker worden of het onderwijzen van onwetenden....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 12:51:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Wat een onzin is dat Omnicum...
Stel dat de wereld inderdaad zou vergaan... Dan vergaat de hele wereld, alles. en dan zijn er geen veilige plekken... Voor niemand.

Zelf denk ik dan 2012 een tijd van schoonmaken zal wezen, maar niet letterlijk. Alles wordt wel schoongemaakt... maar niet in de zin van, een bezem pakken en het "kwaad" weg te vegen.
Alles verandert. iedereen verandert. en ik denk dat het hoogtepunt van verandering zal wezen in 2012.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 20:05:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Lady Fairy schreef:
Stel dat de wereld inderdaad zou vergaan... Dan vergaat de hele wereld, alles. en dan zijn er geen veilige plekken... Voor niemand.


Als we het niet kunnen bevatten wil dat niet zegge dat het niet gebeuren kan! Maar ga er maar van uit dat dat niet gebeurd. Dat zou wel een hele makkelijke oplossing zijn. We moeten zelf een proces door wat het proces ook is. Wij moeten zelf onze oplossingen vinden en zelf ervaring opdoen. Dat al onze problemen oplossen of de planeet vergaat, dat lijkt me erg sterk want dat gaat tegen alles in. Ik vind het bijzonder dat ik het vergaan van de planeet steeds tegenkom. Ik lees het alleen op forums, maar in een theorie ben ik het nog nooit tegengekomen!
Als je trouwens bang bent dat de planeet vergaat dan ben je nog te gehecht aan materiele dingen. <-- Harde opmerking, maar denk ik wel waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-07-2007, 03:07:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-07-2007, 23:04:38
Berichten: 18
Locatie: Zeist
Hoihoi allemaal,

OK, voorop gesteld ik heb de documantaire NIET gezien en kan er geen oordeel over vellen, en ik vind het nu ook iets te laat om er nog naar te gaan kijken (tis een paar minuten voor 04 uur ´s ochtends!), maar ik ken toevallig de mensen van Omnicum wel! Hoewel, kennen, kennen...Een aantal leden van Omnicum ben ik een aantal jaren geleden mee in contact gekomen via het internet en om een andere zijde van de medaille te geven wilde ik mijn indruk van hen jullie niet onthouden. Nogmaals, dit zegt niets over noch de stichting, noch de uitzending, noch de mensen, alleen iets over mijn ervaring met deze mensen.

Voor zover ik het begrepen heb is de stichting Omnicum een groep mensen rond Maria V. die bekend is in Nederland van haar jarenlange spirituele column in de Telegraaf. In die hoedanigheid heeft ze bij een wellicht moeilijk lezerspubliek van de Telegraaf, toch jarenlang aandacht gevraagd voor dingen die buiten de belevingswereld van velen ligt, maar desondanks toch een bestaansbasis in de werkelijkheid hebben. Omnicum is een groep die curcussen geeft naar aanleiding van boodschappen en inzichten die Maria V. heeft doorgekregen door de jaren heen.

Toen ik een paar jaar geleden door Europa aan het trekken was, kwam ik in contact met Omnicum en enkele van hun medewerkers. Het was de bedoeling dat ik nadat ik klaar was met mijn verblijf in Spanje, zou doorreizen naar hun kleine domeintje in Zuid-Frankrijk waar ze ook curcussen en retraites geven. Dit mogelijke verblijf bij Omnicum is op een heel aparte manier stuk gelopen en niet tot stand gekomen, waaruit ik heb begrepen dat het Universum me op dat moment daar niet wilde hebben. Ze leken mij persoonlijk met beide voeten op de grond te staan en een praktische aanpak van spiritualiteit na te streven. Nogmaals, hoe zich dat geuit heeft in de documantaire of nu bij hen is weet ik niet. Het enige dat ik kan zeggen is dat het kortstondige contact dát ik met ze gehad heb fijn en positief was. Ook weet ik vanuit eigen ervaring in een ander contact met een kennis van me dat zodra media te horen krijgen van `outrageous claims` van sommige mensen op het gebied van spiritualiteit, de verslaggeving heeeeel vaak zo is dat het bij de kijker negatief over komt. Dit wil NIET zeggen dat wat de mensen van Omnicum zeggen geen onzin is, maar is veel meer een aandenken over de rol die de berichtgever op het ontstane beeld heeft, en das maar al te vaak een zeer verstorende.

Hmmm, nou, dat was mijn tegengeluid...heb het net niet voor 4en gered! Als ik morgen slaperig ben op mijn werk ist jullie schuld! :D

Liefs,
Naar The Samuel Jackson Five luisterende - Seth


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 10:15:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Samuel Jackson Five?

Ik vind het overigens niet geheel verkeerd. Het lijkt me zelf ook wel gaaf om een soort van commune op te richten.
Ik zie het echter wel verkeerd dat het hele Omnicum gecentraliseerd is rondom Maria V. Dat is toch duidelijk te merken.
Al met al lijkt het me ook wel interessant om deze mensen een keer mee te maken of te ontmoeten..

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 10:21:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-07-2007, 16:28:19
Berichten: 23
Locatie: Groningen
Rens schreef:
Naar mijn ervaring en inzicht sluiten mensen zich bij dit soort groepen aan, omdat ze denken zelf niet in staat te zijn verantwoordelijk te zijn voor hun eigen leven, of niet weten hoe dit te wel te zijn.


Ik sluit mij hierbij aan. De overtuigingskracht is juist zo sterk omdat de mensen die zich hierbij aansluiten het zelf ook niet weten, maar wel overtuigd zijn dat er íets nodig is (wat Rens beschrijft als 'mensen met een zwakkere geest', zou je ook de 'jongere zielen' kunnen noemen). Maar toch lijkt er een vraag naar min of meer bewuste oplichterij te zijn. Alsof de 'slachtoffers' het zelf gewild hebben. Dit sluit min of meer aan bij een bepaalde sjamanistische visie dat de zieke de ziekte zelf gewild zou hebben (en in dit geval het slachtoffer de oplichterij zelf gewild zou hebben), om er iets van te leren. Daarmee is een negatieve/slechte eravaring constructief en leert het ons. Dus dan kun je je afvragen hóe kwalijk deze (of iedere) oplichterij is. Ik pleit niet voor welke oplichterij dan ook, maar ik probeer dit aan de orde te stellen.
Wij leren immers van iedere ervaring, of deze nou positief of negatief is, zij dienen een zeker doel, en in hoeverre wij dit zelf gewild hebben is de vraag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 22:05:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-07-2007, 23:04:38
Berichten: 18
Locatie: Zeist
Citeer:
Samuel Jackson Five?


Ooooh ja! The Samuel Jackson Five...erg lekker...lijkt een beetje op explosions in the sky, maserati en this will destroy you!

Nog één dingetje. Het was niet geheel rond Maria V. opgericht. Haar dochter scheen ook erg veel te kunnen zien en doen. Niet van vitaal belang maar toch leuk om te weten.

Enne, flowwhenyouknow, kijk eens op een plek als sablou.nl of sacarest.org voor ideeen omtrent communes. Nederlandse mensen die zelf een plek voor rust, spiritualiteit en creativiteit hebben opgericht...you just might like the idea! :lol:

Seth

_________________
O Heer, maak mij een werktuig van uw vrede:
zodat ik liefde verspreid waar men elkaar haat,
dat ik vergeef waar men elkaar beledigt,
dat ik de waarheid spreek waar dwaling heerst,
dat ik het geloof breng waar twijfel terneer drukt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-07-2007, 19:38:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
A Very Still Movement schreef:
Enne, flowwhenyouknow, kijk eens op een plek als sablou.nl of sacarest.org voor ideeen omtrent communes. Nederlandse mensen die zelf een plek voor rust, spiritualiteit en creativiteit hebben opgericht...you just might like the idea! :lol:

Dankjewel, ik zal eens op die sites rondkijken.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2007, 18:45:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-08-2007, 00:11:54
Berichten: 17
Locatie: Deest
Weet ook niet meer wat ik moet geloven hoor,
vind het allemaal maar raar. :x

_________________
Love never dies..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl