Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:54:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: The Secret. Wat vinden jullie?
BerichtGeplaatst: 03-07-2007, 09:50:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-03-2007, 12:08:55
Berichten: 28
Locatie: Brabant
Hoi allemaal,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, vandaar maar even hier.

Wat vinden jullie van de nieuwe hype "The Secret"?
Geloven jullie hierin, heb je er zelfs al ervaringen mee, kritiek op of wat dan ook of heb je het boek gekocht en gelezen, of de film gezien?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en gedachtengangen hierover.

Groetjes Nathalie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-07-2007, 10:39:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Kijk hier :D

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=7043

daar hebben ze het er ook over ;)

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 11:12:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-08-2007, 09:58:48
Berichten: 2
Locatie: Amsterdam
Coosje schreef:
Hoi allemaal,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, vandaar maar even hier.

Wat vinden jullie van de nieuwe hype "The Secret"?
Geloven jullie hierin, heb je er zelfs al ervaringen mee, kritiek op of wat dan ook of heb je het boek gekocht en gelezen, of de film gezien?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en gedachtengangen hierover.

Groetjes Nathalie


Goeie vraag, ik ben zelf Law of Attraction-Coach. Als je het mij vraagt...het is levensveranderend en naar mijn idee de mooiste uiting van spiritualiteit.

_________________
Je wordt waar je aan denkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 12:02:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Toevallig ben ik pas begonnen aan 7 gratis lessen van de secret. Ik moet zeggen dat ik het erg interessant vind. Ik heb op het forum daar gelezen dat er heel veel mooie resultaten mee zijn geboekt.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-08-2007, 20:20:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-05-2007, 21:30:26
Berichten: 13
Locatie: Drunen
ja, ik ben heel erg bezig met de kwantumfysica waar deze theorie uit afgelijd is. en ja het kan. waarom is te lang om zo even uit te leggen, maar inderdaat het is een prima manier om spiritualteit te uitten

_________________
wat de mens werkelijk zoekt is niet perfectie in de toekomst, maar voldoening in elk heden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-10-2007, 15:34:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2007, 19:48:50
Berichten: 75
Locatie: Groningen
Hi,
Toen ik vandaag een btje zat te zappen, kwam ik langs het progamma "Rond om 10" en daar was het onderwerp "The Secret". daarin discussiëren een aantal voor en tegenstanders over het onderwerp. Ik vond het erg leuk om te zien, ook omdat ik zo beter mijn eigen mening kan vormen. Heb trouwens zelf ook gereageerd op het forum van rondom 10 (a)
Ik denk dat je op http://forums.ncrv.nl/rondom10/viewforum.php?sid=&f=133&st=0&sk=t&sd=d wel kan lezen wat andere er van vonden. Hopelijk heb je er wat aan ;)

_________________
Have faith, and you will be okey


greetz, Gogem


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-12-2007, 23:55:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
the secret is een mooie film.

het klopt wat er word gezecht. de kracht van gedachten is heel sterk. hier zullen ook wel veel mensen komen die wicca zijn of fia een ander geloof aan magie doen, en ik geloof dat je dan ook eigelijk iets vraagt en omdat je het vraagt, gelooft en afwacht zal het ook naar je toe komen.

the secret is een heel makkelijk uitgelechte film over the law of attrection. ik weet dat het werkt wand er kwamen verschillende dingen al heel snel op me af.

de hype is een beetje jammer, ik denk dat door de hype veel mensen de film of het boek zien/lezen maar het alleen doen omdat iemand ze het heeft gezecht dat het zo goed was maar ze er eigelijk niet veel van opsteken. en over een paar jaar is deze film weer over gewaait.

the secret is eigelijk niet zo geheim er zijn veel mensen die de kracht van positief denken gebruiken maar zich niet realizeren dat dat nou the secret is. hier zijn volgens mij ook wel cursussen in te volgen, dat is niet zo nieuw. wel ben ik blij dat het een makkelijke film is die de helewereld hier bij betrekt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-12-2007, 10:29:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik weet er (nog) niets vanaf, maar hypes wantrouw ik altijd.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-12-2007, 13:28:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Elles schreef:
ja, ik ben heel erg bezig met de kwantumfysica waar deze theorie uit afgelijd is. en ja het kan. waarom is te lang om zo even uit te leggen, maar inderdaat het is een prima manier om spiritualteit te uitten


Juist, het is belangrijk dat verband te zien. The secret is in een spiritueel, mystiek gegoten verklaring voor de kwantumfysica. Wat geen slechte zaak ik want kwantumfysica is niet erg eenvoudig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 13:12:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
De inhoud van The Secret is simpelweg niet meer dan het verwoorden van een common-sense gedachte. Dat dit enorm aanslaat laat zien hoe ver men in deze tijd emotioneel en spiritueel bankroet is; alleen de meest basale gedachtengangen en lowest-common-denominator opvattingen komen nog door het web van de commercie.

Voor sommigen van ons zal The Secret helemaal geen geheim zijn. Deze personen zullen zich wel degelijk sterk herkennen in de grondgedachte van The Secret, maar zullen er tegelijkertijd helemaal niet van opkijken. Voor de mensen die de grondgedachte van The Secret voor het eerst omarmen zal een lange weg liggen, want het neuro-linguistisch programmeren wat het volgen van het pad van The Secret impliceert is uitputtend en zelf-ontkennend als het op extreme wijze wordt toegepast. Mensen met een zelfontmoedigend karakter, en daar zijn er veel van, die aan The Secret beginnen zullen eerst enthousiast zijn maar er daarna waarschijnlijk achter komen dat The Secret niet de euforie met zich mee brengt die wordt verwacht. Enkel in een paar gevallen zal The Secret volledig werken, juist door een gunstige speling van het lot, en deze mensen zullen de grootste mond hebben en het meest naar voren worden geschoven door de aanhangers, die zullen roepen, 'kijk, het werkt echt!'.

Dat de boodschap van The Secret klopt, is wat mij betreft al voldoende bewezen door de eeuwen heen. De manier waarop het echter wordt gebracht in onze tijd is nogal onzinnig. Kwamtumfysica is bijvoorbeeld een buzzword wat graag in de mond wordt genomen door allerlei aanhangers van New Age stromingen, terwijl ze geen flauw benul hebben van wat die theorie werkelijk inhoud en waar ze, historisch gezien, een reactie op is. Kwantumfysica heeft dan ook niets van doen met het hele Secret gebeuren, juist omdat The Secret draait om METAfysische principes, en niet om fysische. Kwantumfysica gaat niet over het spirituele, maar over kwantiteiten, en wel het allerkleinste dat gemeten kan worden. Kwantumtheorie aandragen als 'bewijs' voor een boodschap als van The Secret is enkel een bewijs voor onwetendheid, en onwetendheid is nu juist hetgeen wat de ontwikkeling van de gemiddelde mens blokkeert. Kwantumtheorie heeft nog lang niet de status bereikt van complete, verklarende theorie, en sommige implicaties van de theorie lopen haaks tegenover een andere prominente theorie, namelijk de Algemene Relativiteitstheorie. Kwantumtheorie doortrekken naar ons niveau, dat van de mens, en onze interacties, impliceert juist het tegenovergestelde van wat The Secret propagators ons willen vertellen. Op het niveau van het kwantumfysische verloopt alles op willekeurige manier, alles is compleet toevallig; terwijl The Secret juist draait om het geconcentreerd richten van de gedachten om te verkrijgen wat men wilt, ie het scheppen van orde en zin.

Hierdoor vind ik de uiteindelijke inhoud van The Secret gevaarlijk en een blokkering van de ontwikkeling van de mens. Mensen worden misleid aan de hand van hoogdravende theorien die niemand kan begrijpen, om tot een conclusie te komen die alleen kan kloppen simpelweg omdat ze een fundamentele waarheid is. Een fundamentele waarheid blijft waar, het maakt niet uit aan de hand van welke theorie je haar probeert te ondersteunen. Dat de wereld bestaat, is een gegeven; dat deze geschapen is door God, of uit het niets, of door een spaghettimonster, neemt niet weg dat de wereld an sich blijft bestaan, welke theorie uiteindelijk ook waar blijkt te zijn. Het menselijk bewustzijn is zo'n gegeven, net als de wereld, en het bewustzijn is uiteindelijk vele malen complexer dan het bestaan van het universum of de wereld, juist omdat het bewustzijn deze entiteiten lijkt te omvatten.

Conclusie? Ik neem The Secret met een korrel zout, maar ontarm haar tegelijkertijd; want uiteindelijk bevat elke expressie van de mens een sterke kern van waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-01-2008, 00:15:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik ben het grotendeels eens met bovenstaand bericht. Mijn advies is daarbij: kijk of lees eerder iets van Eckhart Tolle.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07-01-2008, 11:10:21 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Law of Attrection. De basis van The Secret.
Bekeken vanuit mijn standpunt werkt het.
Denk dat het beter is om voorzichtig te zijn en het alleen te gebruiken voor goede doeleinden wil je geen chaos in je leven.
:) Karin

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2008, 11:19:31 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Ik vind het boek niks. Sorry, voor de mensen die het wel geweldig vinden.
Maar ik vind het een beetje te overtrokken, denk aan iets en je krijgt het bla bla. Maar ik denk wel als mensen positief denken dan je ook voor positieve dingen open staat, maar niet zoals het in het boek wordt omschreven.
Maar dat is mij mening.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2008, 18:13:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Het is allemaal te overtrokken in het materialisme. Zo mag het oorspronkelijk nooit bedoelt zijn. Ik bedoel als je meester bent over je gedachten dan hoor je de behoefte aan 500.000 euro niet eens meer te hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2008, 18:45:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ik vind het idd ook wel gaan...

het is meer op de buitewereld gericht, dus op geld gebied enz.

het zou er meer om moete gaan dat je gelukkig ben met jezelf..

en niet dat andere dingen je gelukkig moeten maken

maar goed.. vo0r de rest is t wel interessant om naar te kijke ,de dvd,


kiss

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl