Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:25:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-01-2008, 01:37:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
bij mij werkt het. ik heb 4 jaar met een groot geheim gelopen ik stelde als doel om het te vertellen en een dag later vertelde ik het.

ik heb daarna op allerlei dingen gevraagt: geluk, een sterkere persoonlijkheid
DVD's, geld en alles heb ik gekregen

voor mij werkt het


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2008, 19:25:48 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
ik heb het geprobeert maar het werkt (nog) niet bij mij.

was sado zegt begrijp ik niet helemaal.
domweg omdat de woorden die hij gebruikt ik de betekenis (nog) niet van afweet.
net zoals de hele film de secret moeilijk te begrijpen is.

maar ik zal de teks van sado nog wel een paar keer goed doorlezen 8) hopelijk dat ik het dan begrijp. met het woorden boek erbij :lol:

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2008, 22:26:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Haha, als je specifieke stukken niet begrijpt moet je het gewoon vragen hè! Ik vind Sado's teksten vaak ook lastig maar ik heb al als antwoord gekregen dat dat zijn schrijfstijl gewoon is. En daar heeftie ook wel weer gelijk in natuurlijk. Mijn schrijfstijl is ontzettend veel schrijf en stijlfouten maken 8)

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2008, 15:42:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
"The greatest protection of the Mysteries today, the methods of which have been published openly, is that the early intellectual and meditational exercises are inordinately boring. Few will ever be so serious as to wade devotedly through the sea of convoluted words. Most will give up quickly, a point thrown here as a gauntlet for those who enjoy real challenges."

Robert Wang, The Qabalistic Tarot


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2008, 18:41:37 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
engels, ben ik ook niet het sterkst in.
mmm, vertaal machine :lol:


vertaald:

De "grootste bescherming van de Geheimen, de methodes waarvan openlijk zijn gepubliceerd, is vandaag dat de vroege intellectueel en meditationaloefeningen buitensporig boring zijn. Weinigen zullen ooit in verband met wade devotedly door het overzees van ingewikkelde woorden zo ernstig zijn. De meesten zullen snel opgeven, een punt dat hier als kaphandschoen voor zij wordt geworpen die van echte uitdagingen."genieten

niet egt goed maar, ja.
begrijp er uit dat de meeste het niet begrijpen omdat ze te snel opgeven.
maar ik geef niet op :wink: ga het binnenkort nog een keer lezen met een woorden boek voor de moeilijke woorden.
:)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2008, 00:02:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Sado, je moet begrijpen dat ik je niet aan wil vallen, ik probeer je motivatie slechts te doorgronden.

Ik vind het namelijk onterecht dat je mensen die je taalgebruik niet delen afschilderd als niet geinteresseert genoeg.
Daarnaast is dit forum m.i. voor iedereen. Probeer jij met je woordkeus een filter te creeeren zodat alleen hoger opgeleiden kunnen reageren?
Ik leer tijdens mijn studie mijn zaken zo formeel mogelijk te formuleren en merk daarbij dat de interesse voor de INHOUD ervan heel sterk afneemt. Ik merk hier op het forum dat ik meer INHOUDELIJKE reacties krijg als ik het zo informeel mogelijk en vaak bol met metaforen neerzet. Doe ermee wat je wilt, het is slechts mijn ervaring!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2008, 00:23:26 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Sado, je moet begrijpen dat ik je niet aan wil vallen, ik probeer je motivatie slechts te doorgronden.

Ik vind het namelijk onterecht dat je mensen die je taalgebruik niet delen afschilderd als niet geinteresseert genoeg.
Daarnaast is dit forum m.i. voor iedereen. Probeer jij met je woordkeus een filter te creeeren zodat alleen hoger opgeleiden kunnen reageren?


Waarom zou ik? Ik ben zelf onopgeleid, je zult bij mij thuis niet meer vinden dan een MAVO-diploma. Ik denk dat uitgebreide vocabulaire en taalbeheersing een persoon helpen met de geestelijke ontwikkeling. Dit heeft niets te maken met opleiding, enkel met devotie. Hoog opgeleide mensen zijn vaak goed met de feitjes, maar dat is ook het enige voordeel dat ze uiteindelijk hebben, als dit al een voordeel is (is m.i. meer een nadeel). Ik schrijf op deze manier omdat ik op deze manier denk. Er zit niets meer achter. Ik denk op deze manier, juist omdat ik gevormd ben door al die literatuur over de verschillende onderwerpen die hier vaak de revue passeren. Er is een stroming in de moderne filosofie, het postmodernisme, waarin soms intentioneel moeilijke woorden worden gebruikt om mensen af te weren. En terecht, vind ik. Kennis moet iets waard zijn, het moet verkregen worden met moeite. Je begrijpt iets of iemand pas, als je moeite hebt gedaan het te begrijpen, en op die manier dingen leert met het hart, in plaats van louter met het hoofd. Wat heb je uiteindelijk aan enkel feitenkennis?

Citeer:
Ik leer tijdens mijn studie mijn zaken zo formeel mogelijk te formuleren en merk daarbij dat de interesse voor de INHOUD ervan heel sterk afneemt. Ik merk hier op het forum dat ik meer INHOUDELIJKE reacties krijg als ik het zo informeel mogelijk en vaak bol met metaforen neerzet. Doe ermee wat je wilt, het is slechts mijn ervaring!


Tja, ik verkoop mijn ideeen dus niet door zelf moeite te gaan zitten doen ze eenvoudig te formuleren voor een of ander persoon die ik zelf nooit zal zien. Taal is altijd een metafoor voor het onuitspreekbare. Ik lees op dit forum slechts zelden werkelijk inhoudelijke reacties. Er zijn wat draadjes waar de wijsheid letterlijk voor het oprapen ligt, en dit zijn automatisch ook de draadjes met de wat moeilijkere terminologie. Denk aan draadjes van Nico, of DT. Ik denk, als Nico moeite zou moeten nemen zijn draadjes voor elke leek toegankelijk te maken, zou een artikel van 2 pagina's uitgroeien naar boeken van 200 bladzijdes, die automatisch dan ook 49,95 kosten bij de Bruna. En dan nog zou niemand er wat van opsteken.

(Dit betekent trouwens niet dat ik het inhoudelijk met Nico eens ben, helemaal niet zelfs, maar het is even ter illustratie)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2008, 16:13:08 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Citeer:
Er is een stroming in de moderne filosofie, het postmodernisme, waarin soms intentioneel moeilijke woorden worden gebruikt om mensen af te weren. En terecht, vind ik. Kennis moet iets waard zijn, het moet verkregen worden met moeite. Je begrijpt iets of iemand pas, als je moeite hebt gedaan het te begrijpen, en op die manier dingen leert met het hart, in plaats van louter met het hoofd


maar als ik die teks nogmaals en nogmaals lees van jouw,
dan doe ik toch [u]moeite[u] om het te begrijpen?
en op die manier is het wellus waar lastiger, maar aan de andere kant denk ik dat je er juist meer van leert, omdat je je erin verdiept, dingen opzoekt die je niet begrijpt en het op deze manier beter onthoud en bergijpt.

maar ik denk zelf dat de gemiddelde mens denkt: moeilijke woorden. mwa lees het dan maar niet.
maar als je dus geintreseert ben moet je het dus juist doen, dan leer je er ook nog eens extra van :wink:

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2008, 17:28:28 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Sado,
Nog even mijn laatste reactie, omdat we offtopic gaan. Als je wilt kun je me mailen. Maar ik heb er verder ook niks over te zeggen omdat ik je schrijfstijl niet anders zou willen zien of zo.
Ik snap ook wel dat je niet 'bewust' 'moeilijke' woorden gaat bedenken. Zoals ik al zei, het is je schrijfstijl, zo komt het bij je op.

Je zegt dat je het toch wel een beetje ziet als een bepaalde filter. Daar zijn we het niet over eens. Maar ik wil daar verder ook geen gelijk in krijgen ofzo. Zoals ik zei, dit was hoe ik er over denk. That's a''

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2008, 12:33:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Stefke schreef:
Het is allemaal te overtrokken in het materialisme. Zo mag het oorspronkelijk nooit bedoelt zijn. Ik bedoel als je meester bent over je gedachten dan hoor je de behoefte aan 500.000 euro niet eens meer te hebben.

Misschien heb je die 500.000 euro wel nodig om je plannen uit te voeren 8)
Mocht het me lukken om die te krijgen dan zal ik het je laten weten :P

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 21:41:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
the secret works
ik met dislexie en ik ben gewoon slecht in engels
heb een 10 :D :D :D

_________________
Veel mensen lijden aan het uitstellen van geluk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:04:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
bertil schreef:
the secret works
ik met dislexie en ik ben gewoon slecht in engels
heb een 10 :D :D :D


Komt door jezelf, niet door een of andere secret. Jij haalt die tien, niet de secret.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:17:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
gelezen en gezien ik vind dat iedereen er op ze minst 1 keer naar gekeken moet hebben. Als iedereen er nou s meer aandacht aan zou besteden zou dat dan de wereld verbeteren?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:20:25 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
minimama schreef:
gelezen en gezien ik vind dat iedereen er op ze minst 1 keer naar gekeken moet hebben. Als iedereen er nou s meer aandacht aan zou besteden zou dat dan de wereld verbeteren?


Zeker weten niet. Ik denk niet dat ons monetair systeem nog langer werkt als iedereen op wenken 500.000 euro zou krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:29:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
Sado schreef:
minimama schreef:
gelezen en gezien ik vind dat iedereen er op ze minst 1 keer naar gekeken moet hebben. Als iedereen er nou s meer aandacht aan zou besteden zou dat dan de wereld verbeteren?


Zeker weten niet. Ik denk niet dat ons monetair systeem nog langer werkt als iedereen op wenken 500.000 euro zou krijgen.


hahaha :lol: ja nu je het zegt


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl