Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:56:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 23:03:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2004, 11:44:45
Berichten: 13
Locatie: flevoland
Hoi, nee, natuurwezens zie ik niet. Nog niet.

Groet,

Rolf

_________________
Voor wie eenvoudig leeft, is het leven eenvoudig


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 13-04-2005, 16:01:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-03-2005, 20:11:10
Berichten: 6
En wat denken jullie, zouden er ook natuurwezens (en dan denk ik vooral aan elven) in mensenlijke vorm? Zoiets als je ook mensenlijke engelen (schijnt?) te hebben, mensenlijke elven?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-04-2005, 09:17:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2004, 11:44:45
Berichten: 13
Locatie: flevoland
Zijn mensen niet ook natuurwezens? Ja, het is maar hoe je het bekijkt.
Verder bestaan er geen menselijke engelen of elfen. Elfen zijn elfen, engelen zijn engelen, mensen zijn mensen. Ieder op zijn eigen manier geschapen met zijn eigen eigenschappen en bestemming. Mensen en natuurwezens kunnen wel in de loop van de geestelijke evolutie opstijgen naar het niveau van de engelen, wat volgens mij de bedoeling is.

_________________
Voor wie eenvoudig leeft, is het leven eenvoudig


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-04-2005, 09:25:25 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Ooit iemand wel eens tegen je gezegd: je bent een engel! ? :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-04-2005, 10:35:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Ja, ook welles tegen de verkeerde gezegt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-04-2005, 10:39:25 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
ben nieuwsgierig nu, sunshine :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-04-2005, 10:48:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Ach, een of ander idioot kind dat nog niet van der fouten geleerd heeft...

Maar kwam in mn hoofd omdat ze zelf denkt dat ze dat is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 13-10-2005, 23:45:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-10-2005, 10:11:45
Berichten: 11
Locatie: Alkmaar
ik wil ff reageren op rolf die de volgende vraag stelde;

Zijn mensen niet ook natuurwezens?

IS het nou niemand opgevallen dat ieder van ons van een ander planeet of demensie komt? Ik zie vaak genoeg een jongen of een meisje die gewoon zo erg op een muis of ander dier lijkt. Als je bijvoorbeeld naar Ankie van Grunswen kijkt.(Je weet wel die part-rijdtster) Die heeft toch zo'n enorme paardenbek, het is niet mijn bedoeling om mensen nu te kwetsen, maar het is meer mijn intensie deze kwestie bepreekbaar te maken..

En het gaat er ook niet om of het waar is of niet, zolang je er een prettig gevoel aan overhoudt en het je leven geen schade berokkend., om in elfen , feeen , etc. te geloven.

Veel mensen geloven daarom ook in een God of een ander archetype, niet om het feit dat het allemaal bewezen is wat er in de bijbel staat, maar meer om het idee dat GOD je altijd zal verzorgen/beschermen, mensen een prettig gevoel van veiligheid geeft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 13-10-2005, 23:56:46 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
dapini schreef:
ik wil ff reageren op rolf die de volgende vraag stelde;

Zijn mensen niet ook natuurwezens?

IS het nou niemand opgevallen dat ieder van ons van een ander planeet of demensie komt? Ik zie vaak genoeg een jongen of een meisje die gewoon zo erg op een muis of ander dier lijkt. Als je bijvoorbeeld naar Ankie van Grunswen kijkt.(Je weet wel die part-rijdtster) Die heeft toch zo'n enorme paardenbek, het is niet mijn bedoeling om mensen nu te kwetsen, maar het is meer mijn intensie deze kwestie bepreekbaar te maken..

En het gaat er ook niet om of het waar is of niet, zolang je er een prettig gevoel aan overhoudt en het je leven geen schade berokkend., om in elfen , feeen , etc. te geloven.


Uhmm, ik lees nog niet waarom ieder nou uit een andere dimensie of van een andere planeet komt..
Verklaar je nader ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 14-10-2005, 14:14:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-10-2005, 10:11:45
Berichten: 11
Locatie: Alkmaar
ja thierry je hebt gelijk, ik wil soms nog wel 'ns van het ene in het andere onderwerp verzijld raken. Ik zal me nader proberen toe te lichten, hoewel ik het niet altijd zo gemakkelijk vind om dit met woorden toelichten, aangezien woorden vaak een beperkte middel is om dingen te verklaren.

Ik weet niet of jij in een God of ander hoog ontwikkeld wezen gelooft, maar ik wel. Ik ben geen persoon die is opgegroeid met één bepaald geloof, maar ik had het voorrecht om al op jonge leeftijd in contact te mogen komen met verschillende godsdiensten. waardoor ik heb gezien dat er één lijn door al die verschillende godsdiensten loopt dat allemaal op het zelfde neer komt. En dat is dat God liefde is. We zijn dus met z'n allen opzoek naar liefde, opzoek naar het zelfde, Alleen heeft iedereen andere gedachten over hoe je dit kunt bereiken. Waardoor iedereen een andere kant oploopt en andere resultaten bereikt.

Maar goed, Deze lijn vormt voor mij daarom ook het woord;"eenheid" Eenheid in Godsdiensten, dus in God. Voor mij is God nu ook niet alleen een persoon meer, maar ook een energie. Het gevoel van blijdschap en dan natuurlijk ook het gevoel van verdriet/teleurstelling. God is dus in inprincipe alles. We zijn dan ook Goden, we zijn hetzelfde als God, alleen weten we dat niet. Jezus en vele andere hoog ontwikkelde wezens zijn hier op aarde gekomen met als doel om ons te redden van het niet weten, en ons te laten ervaren wie we echt zijn. Dit onderwees hij door middel van voorbeelden.

hier komt dan eindelijk het antwoord;
ALs het goed is zijn we het erover eens dat God alles is, en dat God, omdat ruimtewezens deel uitmaken van 'alles', een ruimtewezen is op dezelfde manier als God ons is. Ons allemaal. God is alles. God is het collectief.

Het woord ruimtewezen of buitenaardse wezens, zijn naar mijn mening meer een sensationeel begrip , want als we Alles Zijn kan niets "buiten" ons bestaan.
Zodra je anders bent of anders uit ziet dan een mens krijg je al een buitenaardse stempel. Ik noem het liever Hoog ontwikkelde wezens/ mensen of individualisaties. We zijn allemaal evoluerende wezens. Sommmige van ons zijn hoog ontwikkeld. Oftewel, zij her-inneren zich meer ....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 14-10-2005, 18:49:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2005, 22:16:16
Berichten: 313
Locatie: Zevenhoven
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik als kind ooit een film had gezien over trollen of zoiets en dat ik toen gewoon naar boven liep, niks aan de hand en toen durfde ik niet meer verder en ook niet meer terug en bleef ik bang en huilend op de trap zitten schreeuwend naar mijn moeder omdat er een "trol" mij kwam halen. Ik kan mij helaas niet meer herinneren wat ik heb gezien/gevoeld. Verder voel ik in het bos ook "iets". Ik kan het alleen moeilijk omschrijven. Stemming/gevoel/energie iets. (gevoel van aangekeken worden ook en dat je niet alleen bent en dat er achter elke boom wel "iets" kan zitten)

_________________
Believe me !!
If my name is too long use: saiyan or onbe.
http://hsper.web-log.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 15-10-2005, 12:17:44 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
dapini schreef:
hier komt dan eindelijk het antwoord;
ALs het goed is zijn we het erover eens dat God alles is, en dat God, omdat ruimtewezens deel uitmaken van 'alles', een ruimtewezen is op dezelfde manier als God ons is. Ons allemaal. God is alles. God is het collectief.

Het woord ruimtewezen of buitenaardse wezens, zijn naar mijn mening meer een sensationeel begrip , want als we Alles Zijn kan niets "buiten" ons bestaan.
Zodra je anders bent of anders uit ziet dan een mens krijg je al een buitenaardse stempel. Ik noem het liever Hoog ontwikkelde wezens/ mensen of individualisaties. We zijn allemaal evoluerende wezens. Sommmige van ons zijn hoog ontwikkeld. Oftewel, zij her-inneren zich meer ....


Ik zie nog steeds niet je stelling:
dapini schreef:
IS het nou niemand opgevallen dat ieder van ons van een ander planeet of demensie komt?

Beargumenteerd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 16-10-2005, 17:40:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Andrea schreef:
hallo allemaal,

ik wilde eens even weten hoe jullie over natuurwezens denken.
zoals bijvoorbeeld.

boselfen, waternimfen, kobalden enzv......

veel liefs Andrea


Dat is grappig, een paar maanden geleden de boeken van Katharine Kerr gelezen (fantasy romans). Dat gaat over een wereld waarin dit soort natuurwezens door bepaalde mensen worden gezien.

Op zich is het niet eens zo ver gezocht. Dat soort wezens zien is een kwestie van je aandacht een beetje verleggen. Ik bedoel in een soort trance zie je de stoep ook lichtjes golven. En wat dan mbt hallicunaties. Waarom zouden die beelden niet echt zijn? Omdat anderen ze niet zien zeker. Die wezens zijn dus het subjectieve dat meer zichtbaar kan worden in het objectieve. We zien ze niet maar ze zijn er naar mijn mening wel degelijk. En in die vorm? Niet persé. Het kunnen ook gewoon mensen zijn.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurwezens
BerichtGeplaatst: 13-09-2008, 17:28:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2008, 13:24:27
Berichten: 72
Ik heb hier over ooit een boek van Doreen virtue gelezen. Alleen ik weet niet zeker of dit boek wel klopte er stonden een aantal zeer oppervlakkig dingen in. Het ging erover dat sommige mensen incarnaties van engelen enz waren en dus ook incarnaties van natuurwezens. Ik heb hier zo mijn twijfels over maar ik zou het niet willen uitsluiten. Het stomme was dat ik me hier best wel in herkende. Maar dat zou ook kunnen zijn dat Doreen Virtue gewoon heel goed weet hoe ze mensen moet benaderen zodat ze haar gaan geloven.
groetjes Sora

_________________
the true mind can weather all lies and illusions without being lost
the true hearth can touch the poison of hatred without being harmed
from beginningless time darkness thrives in the void, but always yields to purifying light


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl