Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:03:47

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 12:39:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
hey Roy,

Zomaar een vraag: denk jij dat er een mogelijk verband is tussen het ervaren van het 11:11-fenomeen en het gebeuren van "de meest bijzondere dingen" die op je pad komen?
En meer algemeen: Wat denk jij dat het 11:11-fenomeen jou wil "zeggen"?

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 05-09-2008, 11:00:32 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hey Nico,

Ik denk dat het 11:11 fenomeen inderdaad verbonden is aan het transformatieproces dat gaande is, zoals ook 'de meest bijzondere dingen' waarover ik eerder schreef. Mensen zijn nou eenmaal altijd op zoek naar bevestiging; wellicht dat het 11:11 fenomeen ons bewijst dat we (wat onze gemeenschappelijke ontwikkeling betreft) na diverse omwegen nu écht de juiste weg hebben gevonden.

Naast vele andere 'effecten' van het genoemde transformatieproces is het 11:11 fenomeen er één - dit is ook de betekenis die ik er aan geef.

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 08-09-2008, 14:03:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Roy,

Citeer:
Mensen zijn nou eenmaal altijd op zoek naar bevestiging


Ik snap wat je bedoelt, maar mijn visie is ook dat hiernaast het 11:11-fenomeen gewoon op je pad kan komen, zonder altijd op zoek te zijn naar bevestiging.
Immers hoe verklaar jij dan dat ik afgelopen nacht 3 keer wakker ben geworden op de tijdstippen: 1:11 uur, 2:22uur en om 4:44uur? :roll:
's nachts ben ik naar mijn weten niet op zoek naar bevestiging. :wink: :lol:

Citeer:
Naast vele andere 'effecten' van het genoemde transformatieproces

Aan welke "andere effecten" denk je dan?

groetjes nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 08-09-2008, 15:07:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hee Nico,

nico schreef:
's nachts ben ik naar mijn weten niet op zoek naar bevestiging

Is het niet zo dat je stiekum toch een gevoel van bevestiging krijgt als je deze bijzondere getallen op je wekkerradio ontdekt? Ik zou eigenlijk niet weten waarom deze getallen ánders op je pad zouden komen als ze je niets zouden zeggen (als je begrijpt wat ik bedoel). Wat zou volgens jou de reden zijn dat je deze getallen tegenkomt?

nico schreef:
Aan welke "andere effecten" denk je dan?

Effecten die verbonden zijn aan spirituele ontwikkeling, welke voor veel mensen in mijn omgeving in een stroomversnelling is geraakt - de maatschappij lijkt meer dan ooit geïnteresseerd in het spirituele. Ook op dit forum kom je dit gevoel steeds tegen. Persoonlijk heb ik links met vorige levens (waaronder de maya's en hun langetermijnkalender).

De vraag is of het 11:11 fenomeen een 'side-effect' is van het transformatieproces, of dat het méér is dan dat?

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 16:13:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hee Roy,

Citeer:
Is het niet zo dat je stiekum toch een gevoel van bevestiging krijgt als je deze bijzondere getallen op je wekkerradio ontdekt?


Bevestiging waarvan (volgens jou) ? :roll: :wink:

Citeer:
Wat zou volgens jou de reden zijn dat je deze getallen tegenkomt?

Geen idee, daar ben ik nog niet precies achter. Wie het weet mag het zeggen. IK heb d'r onlangs wel wat over gelezen op een speciaal 11:11-forum. Ik zal dat eens posten hier.

Citeer:
De vraag is of het 11:11 fenomeen een 'side-effect' is van het transformatieproces, of dat het méér is dan dat?

Mijn vraag is: En wat zou hierop een antwoord van jou kunnen zijn? :wink:

groetjes Nico.

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 12:19:35 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hee Nico,

Tja, wie kaatst kan de bal verwachten. :wink:

Een bevesting van.. ja, waarvan? Dat de transformatie bezig is en de klok der spirituele ontwikkeling tikt? Als je meer achtergrondinformatie hebt dan houd ik me aanbevolen! Ik vermoed dat het 'slechts' een side-effect is. Een bevestiging van het feit dat je qua ontwikkeling de juiste weg bent ingeslagen (of dat je tenminste het juiste spoor volgt). Tenminste, zo vóelt het. Ik zal de komende tijd eens proberen om aan 'gene zijde' wat los te peuteren. :)

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 14:33:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Roy,

haha, ja leuk zijn die balspelletjes heh?! :wink: :lol:

Bedankt voor jouw kijk er op.
Ik heb het idee dat mijn transformatie en mijn klok der spirituele ontwikkeling al veel langer bezig is dan het ervaren van het 11:11-fenomeen. Hoe is dit te rijmen?
Het kan zijn dat ik die "signalen" heel lang niet opgepikt heb of dat er nu iets veranderd is met mijn (fase van mijn) transformatieproces en dat ik nu "eindelijk" de 'juiste' weg ben ingeslagen? Hm, dat doet volgens mij geen recht aan de kwaliteit van de spirituele processen van anderen die geen 11:11-fenomeenervaringen hebben, maar die mogelijk net zo goed op het "juiste" pad zitten. Geen idee.

Ja, als jij tzt meer informatie hebt van "gene zijde" hierover, dan hoor ik graag daarover.
Ik ga even op zoek naar mijn artikel die momenteel in het septembernummer van het maandblad Spiegelbeeld staat. Daar heb ik iets geschreven over een speciaal 11:11forum en de mogelijke hypothesen waarom de één wel en de ander niet het 11:11-fenomeen op zijn/haar pad krijgt. Is wel interessant om te lezen.
Check-it-out. :wink:

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 14:53:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
De volgende tekst is als artikel verschenen in het septembernummer van Spiegelbeeld.

Het 11:11-Angel Messageboardforum

De afgelopen maanden heb ik beschreven wat het 11:11-fenomeen is, waar het getal 11 voor staat en wat de betekenissen zijn van dit fenomeen. Ik heb eveneens geschreven over de manier waarop verschillende groepen van mensen de 11:11-energie verankeren op aarde en hoe we ondermeer 2008 en 2009 in het licht van het 11:11-fenomeen kunnen bezien.
Echter: in dit kader ligt er nog een essentieel en onmisbaar aspect wat nog niet besproken is. Hierover werd ik door een enthousiaste lezer getipt. Hij attendeerde mij niet onverdienstelijk op het 11:11-Angel Message Board.

Het 11:11-Angel Message Board.
Het 11:11-Angel Message Board is een Engelstalig forum helemaal in het teken van het 11:11-fenomeen! Het is overigens niet het enige bestaande 11:11-forum op het internet, want op de eveneens Engelstalige site van Nvisible onder andere is er ook één. Dat neemt niet weg dat het 11:11-Angel Message Boardforum een verrijking en aanwinst is voor mensen die meer willen weten over dit verschijnsel en op zoek zijn naar het uitwisselen van ervaringen in deze. Het is een Australisch initiatief van George Barnard. Hij geeft aan dat hij reeds vóór het digitale tijdperk in aanraking is gekomen met het 11:11-fenomeen en dat er nu wereldwijd enkele miljoenen mensen zijn die dit fenomeen ervaren. Hij heeft er bovendien een tweetal boeken over geschreven die op zijn site te bestellen zijn; het gaat om: “In the service of 11:11” (waarvan trouwens verschillende hoofdstukken online te lezen/te downloaden zijn) en “The search for 11:11.”Op het forum is hij samen met Geoff actief als moderator.

Het forum.
Op dit forum is er alle ruimte voor al je eigen ervaringen op het gebied van 11:11. Maar je zult vooral veel, heel veel, ervaringen van anderen lezen en herkennen. Je kunt daar je vragen kwijt en veel antwoorden vinden op veel gestelde vragen over het 11:11-fenomeen. Verder zul je tevens allerlei variaties op het 11:11-fenomeen kunnen vinden en lezen, zoals 10:10, 22:33, 5:55, 12:21, 12:34, 12:48 etc. Een aparte topic op het forum is speciaal gewijd aan de betekenis van het 11:11-fenomeen en een topic over 11:11 en het al dan niet bestaande verband met 2012.

Visie op 11:11
In zijn visie gaat George Bernard er van uit dat het 11:11-fenomeen een wake-up-call is en wat als een soort “visitekaartje” gebruikt wordt door “Spirit Guardians” of Engelen, met wie hij inmiddels zo’n 50 jaar in contact staat. Als die Engelen eenmaal je aandacht hebben, dan zullen zij eveneens andere getallen gebruiken naast 11:11, zoals bijvoorbeeld 2:22 of 12:34 om jou te herinneren aan hun aanwezigheid. Volgens George zou het in een heel ver verleden eens zijn gegaan om 1.111 Engelen, die hij “Midwayers” noemt, die eeuwen lang mensen uit allerlei sociale klassen hier op aarde begeleid hebben. Zijns inziens zijn het onder andere deze Midwayers geweest die niet alleen de afgelopen eeuwen actief waren, maar juist ook nu op dit moment druk bezig zijn om mensen wakker te schudden met deze wake-up-calls. Inmiddels gaat het natuurlijk om veel meer Engelen dan die 1.111 Midwayers.
Deze Engelen worden overigens Midwayers genoemd omdat ze leven in een dimensie tussen de onze en het dimensieniveau waar wij naar toe gaan na onze dood. Zij zijn de meest verwante spirituele entiteiten met ons. Ze zijn eigenlijk ook materiële schepsels maar van een materie die voor velen van ons onzichtbaar is.


De Boodschap
Die Engelen helpen ons te ontwaken en ons bewust te worden van dingen die we nog niet weten en waarvan het wel nodig is om die dingen te weten te komen. De mensheid is in een chaos en heeft richting nodig. Er zijn mensen nodig om het tij te keren en bij te dragen aan een gunstige verandering voor de aarde en de mensheid. Dus doen die Engelen hun best om de mensen op aarde te “bereiken”. Ze zullen meerdere manieren proberen om jou te bereiken en jou iets te laten weten. Ze hebben jou niet voor niets uitgekozen en willen niet voor niets met jou in contact komen! Ze stellen je daarin niets verplicht, mocht jij niet in contact met deze Engelen willen komen. Ze respecteren de vrije wil. It’s up to you! Wil je zelf wel in contact komen met deze Engelen, dan wordt geadviseerd om dit te doen door middel van stiltemeditatie of aan de hand van een speciaal daarvoor ontwikkelde Akashic Construct-CD.

Why me?????
Waarom kom ik, uitgerekend ik, in aanraking met het 11:11-fenomeen? Op deze vraag zijn er verschillende theorieën die op het betreffende forum besproken worden. De eerste verklaring die gegeven wordt, is wellicht gelegen in het feit dat jij ontvankelijk bent hiervoor en anderen niet of nog niet. Het schijnt dat mensen die met het 11:11-fenomeen in aanraking komen reeds (latent) psychische of heldere vermogens hebben, zoals helderziendheid of helderwetendheid. De Engelen kunnen jou(w hersenen) makkelijker bereiken en jou bijvoorbeeld een kant op laten kijken naar een klok op het juiste tijdsmoment. Ze kunnen met jou in contact komen via insertie (invoegen van gedachten) of telepathie (communiceren via gedachten), zodat jij informatie ervaart op een helderwetende manier. Een andere verklaring is dat jij al unieke vaardigheden of talenten hebt die goed van pas komen om in te zetten in het hele spirituele proces. Mogelijk heb jij al een min of meer belangrijke rol of positie in je leven of kom je op korte termijn in een belangrijke positie zoals die van een docent, schilder, musicus, politicus of hulpverlener waarbij jij op jouw beurt een groot publiek kan bereiken die jij vervolgens kan begeleiden in hun spirituele ontwikkelingsproces. Ten vierde kan het zijn dat het niet zo zeer om ons gaat, maar om onze kinderen die uiteindelijk een veel belangrijkere rol gaan spelen, maar waarop wij wel voorbereid dienen te zijn.
Het feit dat jij de 11:11-wake-upcalls ervaart, zegt meer over jou dan over de Engelen.
Het veronderstelt dat jij “genetically capable”, genetisch bepaald bekwaam, bent om in over-en-weer-contact te komen met één van de 1.111 Midwayers of andere Engelen.
Het vertelt dat jij voorbereid c.q. bereid bent om begeleid te worden door deze Engelen en via deze begeleiding ander mensen weer kan begeleiden. Jij bent oprecht en eerlijk in je doen en laten; in het omgaan met anderen en daarmee inzetbaar voor of namens de 1.111 Midwayers of het nu meteen al op korte termijn is of op wat langere termijn voor de toekomst dat maakt niet uit. Een mogelijke reden die eveneens genoemd wordt, is jouw “ascending' in spiritual growth”; je bent in je spirituele groei reeds aan het stijgen en hebt dus al een verhoogd bewustzijn, wat van nut kan zijn bij het hele ontwakingsproces bij anderen.
En tenslotte, niet geheel onbelangrijk, je Spirituele Zelf oftewel jouw Goddelijke Kern wenst voor jou om hierin betrokken te worden; een keuze van je ziel.

Tenslotte: duidelijk is dat het 11:11-fenomeen niet ‘zo maar’ een op zichzelf staand verschijnsel is, waarbij mensen “toevallig” bepaalde cijfers of cijfercombinaties zien. Het is ook niet zo dat zij altijd gefocust zijn op digitale displays. Nee, het 11:11-fenomeen komt letterlijk en figuurlijk op hun pad. Het is een wereldwijd fenomeen, waar heel veel mensen ongeacht cultuur of sociale klasse reeds ervaringen mee hebben opgedaan of anderen mogelijk op termijn mee in aanraking kunnen gaan komen. En dan is het fijn dat er een verschillende fora zijn waar je je ei kwijt kan en jouw soms verwarrende, bizarre, bijzondere of ludieke ervaringen kan delen met gelijkgestemden. Namasté.

Met dank aan Bert Stam

Referenties
http://www.1111angels.com
http://www.1111spiritguardians.com
http://www.1111angels.net
http://board.1111angels.com
http://www.nvisible.com/Site/Forum.html

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 16-09-2008, 00:09:45 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hoi Nico,

Weer een mooie aanvulling op het 11:11 documentarium!

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 15:34:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Thanks en graag gedaan!

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 21:52:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2008, 13:02:15
Berichten: 67
Het enige wat ik met 11.11 te maken heb is dat ik daarnet in dit topic terecht kwam, wegklikte en op èèn of andere manier hier terug kwam en ik weet niet hoe...
En dat ik dit bericht vijf keer opnieuw moest typen omdat internet wegviel en de laptop uitviel. :`)

Wel inrresant om te lezen allemaal! :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 18-01-2009, 17:51:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Het is een misconceptie dat 11 het getal van transformatie is. 11 staat symbool voor licht en onzekerheid. Chaos (zoals in de Griekse mythologie omschreven) of Ginnungagap (Noordse mythologie) zijn symbolen voor dit concept.

Dat 11 voor bewustzijnsverandering staat, is iets wat in onze perceptie zo lijkt. Wij zijn namelijk niet gewend om in licht (en onzekerheid) te leven. Vandaar dus dat we dit benoemen als 'transformatie'.
Een transformatie is echter wel nodig, het dekt alleen de lading niet van het getal 11

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 16:25:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Lucas,

Bedankt voor je additie. 11 is een veelzijdig getal en staat volkomen terecht niet enkel en alleen voor transformatie, maar heeft idd verschillende symbolische betekenissen.

Kwam onlangs nog een zeer uitgebreid artikel tegen van David Wilcock over zijn visie op het veilig gelande vliegtuig op de rivier de Hudson in NYC in het kader van het 11:11-fenomeen. Het incident gebeurde die bewuste dag om 3:33 uur!!!
Zie de volgende link:
http://divinecosmos.com/index.php?optio ... &Itemid=70

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 01-02-2009, 13:10:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-01-2009, 23:05:21
Berichten: 25
Locatie: Belgium
Ik kom ook heel vaak 11:11 tegen maar stond er eigenlijk bijna nooit bij stil. Altijd ook veel 13:37 gezien. Weet niet wat dat wil zeggen, maar al zo'n tekens en cijfers kunnen voor iedereen een andere boodschap hebben. In kringen waar ik vroeger wel eens in zat stond 1337 voor leet, van "elite (het beste)", of 31337 maar denk niet dat het daarmee te maken heeft :P

_________________
My father is our most radiant one, my girl is the most beautiful one. And who am I ? Well, I'm the most lucky one ;) "The Great W Brotherhood" : http://www.facebook.com/home.php?#/grou ... 9459256926


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl