Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:55:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 15:42:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Sado,

Even offtopic reageren om daarna weer on-topic door te gaan:
Ik heb regelmatig helderziende ervaringen en dan zie ik niet iets omdat ik het verwacht te zien of omdat ik het zo graag wil zien. Soms “overkomt” het mij gewoon.
Voorbeeld: Mijn moeder had een keer een ontmoeting met een nieuwe vriendin, die ik zelf nog nooit gezien had. Toen ze thuis kwam “zag” ik die vrouw letterlijk voor me en kon ik zo een gedetailleerde beschrijving geven van hoe ze d’r uitzag en wat ze aan had. Mijn moeder was zeer verbaasd. Ik kon dit gewoon niet weten. Hoe verklaar jij dit dan, Sado? Ik ben wel benieuwd naar jouw visie hierop.
Ik zal binnenkort wat meer informatie plaatsen over het 11:11-fenomeen; ik ben d'r nog mee bezig.
Ik kreeg laatst een mail van iemand, die werd ook verschillende keren 's nachts wakker en steeds op frappante tijdstippen zoals:1:11 ,2:22, 3:33, 4:44 etc.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen met het 11:11-fenomeen?

Namasté groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 17:22:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik DENK dat het 11:11 fenomeen puur het gevolg van gedachtekracht is. Je zorgt er onbewust zelf voor dat je die tijden ziet. Dat is wat ik denk. daarom ben ik benieuwd naar je stuk nico

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 21:54:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-03-2008, 09:18:30
Berichten: 16
Locatie: Nijmegen
Ik heb dit ook vaak, maar het komt denk ik omdat het me gewoon opvalt. Het kan ook zijn dat deze getallen juist bij jou opvallen omdat je er nu zo op let. Ik werk achter de kassa en heb vaak ook te maken met dat soort getallen, soms word ik er bijna gek van :P.
Maar misschien dat de getallen je idd iets willen zeggen, ik denk dat je dit zelf het beste uit kunt vogelen. Ga na of er op een bepaalde datum iets belangrijks is, op de 11e? Of in de 11e maand? Is er onlangs iets gebeurd op de 11e of in november vorig jaar of het jaar daarvoor? Staat je iets te wachten in november, of volgend jaar november? Of is er misschien iemand overleden op die datum? Of op de 22e?
Iets anders kan ik iig niet bedenken. Maar ik ben geen expert met nummers enzo dus :P.
Succes ermee iig :)!


(Ergens deed het me even aan de film 'The Number 23' denken... Ook aan White Noise. Voor sommigen komt dit misschien erg flauw over maar zo bedoel ik het niet.)


PS: Ik ben jarig op de 22e... Maar daar heb je niet veel aan ;).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 14:07:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey stefke:

Stefke schreef:
Ik DENK dat het 11:11 fenomeen puur het gevolg van gedachtekracht is. Je zorgt er onbewust zelf voor dat je die tijden ziet. Dat is wat ik denk. daarom ben ik benieuwd naar je stuk nico


Ik snap wat je bedoelt; je waarneming wordt bepaald door je aandacht.
Maar in het begin keek ik helemaal niet bewust en was ik er ook niet op gefocust. Tot het je opvalt inderdaad.
Ik werd in het begin een paar keer wakker 's nachts, terwijl ik een goeie doorslaper ben en ja, dan kijk ik uiteraard even op de klok om te zien hoeveel heerlijke uurtjes ik nog tegoed heb, maar het frappante was dat ik niet om 1:27, of 2:59 of 3:41 wakker werd, maar om 1:11 of 2:22 of 5:55. Ik heb ook ervaringen die niet klokgebonden zijn, zoals het "toevallig?"zien van een huisnummer 111 of laatst dat mijn zoontje die helemaal niks met het 11:11 fenomeen heeft, mij roept en trots laat zien wat hij van Meccano gemaakt heeft: "Kijk papa, vier enen: 1111!".
Kijk nu ik het weet, kijk ik uit nieuwsgierigheid wel eens op de klok om te zien of er een leuke combinatie te zien is, maar ik maak ook soms nog wel eens mee, dat ik niet met de tijd bezig ben, maar door mijn intuitie "gestuurd" wordt om toch te kijken om vervolgens te zien dat er dan 4:44, 11:11 ofzo op de klok staat. Heel apart.

namasté, groeten nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 14:12:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Butterfly69 schreef:
Maar misschien dat de getallen je idd iets willen zeggen, ik denk dat je dit zelf het beste uit kunt vogelen. Ga na of er op een bepaalde datum iets belangrijks is, op de 11e? Of in de 11e maand? Is er onlangs iets gebeurd op de 11e of in november vorig jaar of het jaar daarvoor? Staat je iets te wachten in november, of volgend jaar november? Of is er misschien iemand overleden op die datum? Of op de 22e?
Iets anders kan ik iig niet bedenken. Maar ik ben geen expert met nummers enzo dus :P.
Succes ermee iig :)!


Bedankt Vlinder :wink:
Ik ben sinds het 11:11-fenomeen op mijn pad kwam ook meer geintersseerd in getallen.
Ben nu verwikkeld in een mooi boek: "Handboek Numerologie" erg boeiend allemaal.
Die informatie ben ik aan het verwerken in een artikel wat ik wil schrijven over dit fenomeen. Want idd getallen willen ons zeker iets zeggen. Je bent jarig op 22, dat is net als 11 een "masternumber" of "powernumber".
Ik ben nog wel even bezig met het 11:11-fenomeen, dus nog even geduld. :wink:

namasté, groetjes nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 30-03-2008, 10:52:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-03-2008, 09:18:30
Berichten: 16
Locatie: Nijmegen
Graag gedaan hoor :). Ik heb er enkel neergezet wat ik me kon bedenken, wat mij het meest logisch leek. Ik vind getallen eigenlijk ook wel erg interessant. Als ik bijvoorbeeld een paar getallen zie, probeer ik ook altijd verbanden te zoeken enzo :P.
Om een voorbeeld te noemen: Ons videotheekpasje heeft het nummer 110989. Toen ik een keertje niks te doen had ging ik eens tussen de pasjes in mijn portemonnee snuffelen (kijken wat weg kan en wat niet) en toen kwam ik het videotheekpasje tegen. Toen viel opeens dat nummer op. Want ik dacht er 'n tijdje over na... En creepy (of nouja, creepy, ik noem het liever bijzonder) is: 09 is mijn geboortemaand, 89 is mijn geboortejaar (1989 dan :P) en 2x11=22, de dag waarop ik geboren ben.

Maar ik wist helemaal niet dat 22 een masternumber of powernumber is. Ik ga denk ik vanmiddag eens even googlen en opzoeken wat het precies inhoudt (wellicht dat ik het met de zoekfunctie hier op 't forum wel ergens kan vinden :)). Het klinkt iig wel erg interessant, vind ik.

Succes verder met het 11:11-fenomeen ;).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 19-05-2008, 12:09:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Voor de mensen die niet kunnen wachten: deze maand staat er een uitgebreid artikel over het 11:11-fenomeen in het meinummer van Spiegelbeeld.
Namasté.
groeten Nico.

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 15:06:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Het 11:11-fenomeen (deel 1).

“If your attention has been drawn to clocks and watches at exactly 11:11, then read the following,” las ik enige tijd geleden op een site. Echter voor ik dit onder ogen kreeg, had ik al een heel proces achter de rug. Het begon voor mij ergens in november 2007, toen ik de slaapkamer in wandelde en mijn oog op de wekkerradio viel. Deze vertelde dat het elf over elf was. Diezelfde week overkwam mij precies hetzelfde. Frappant vond ik het wel, maar ik besteedde er geen aandacht aan. Vanaf dat moment werd ik vaker geconfronteerd met 11:11. Het verscheen ook voor mij op de display van de videorecorder en de magnetron. Zelfs op de display van de telefoon op mijn werk zag ik tot twee keer toe dat een gesprek met een cliënt precies 1 minuut en 11 seconden (1:11) had geduurd. De 11:11 kwam nadrukkelijk op mijn pad. Niet alleen 11:11, maar eveneens combinaties hiervan of veelvouden van 11. Ik zag regelmatig 22:22 of 11:33 of 4:44 of 22:55 etc. Deze ervaring hield niet op en bleef mij achtervolgen. In drie nachten op rij werd ik ’s nachts op onverklaarbare wijze wakker (terwijl ik juist een goede doorslaper ben) en zag ik tot mijn verbazing die keren respectievelijk 2:22, 5:55 en 1:11 op mijn wekkerradio staan. Het hoogtepunt was dat mijn zoontje vol trots liet zien wat hij van Meccano gemaakt had: “Kijk eens papa: 4 enen op een rij:1111!” Inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit verschijnsel een naam heeft: het 11:11-fenomeen.

Een wereldwijd fenomeen.
Het 11:11-fenomeen blijkt niet een op zichzelf staande ervaring te zijn. Dit verschijnsel komt over de hele wereld voor. Vele mensen hebben hun ervaringen en variaties hiermee kenbaar gemaakt. Het blijft hierbij niet slechts beperkt tot het zien van 11:11 op klokken en displays, maar mensen rapporteren ook ervaringen van een bioscoopplaatsje op rij 11 stoel 11 tot inchecken in een groot hotel op de 11e verdieping in kamer 1111. Tevens zijn er mensen die bijzondere gebeurtenissen terugzien met het getal 11 of met het fenomeen 11:11.
Zo viel de Berlijnse Muur op 11-11-1989, stierf Yasser Arafat op 11-11-2004 en werd Nelson Mandela vrijgelaten op 11-2-1990. Het gaat hierbij niet alleen om situaties die al geweest zijn, maar eveneens om gebeurtenissen die nog moeten plaatsvinden. Zo zal bijvoorbeeld in 2012 de winterzon op 21 december op zijn laagste punt staan en wel op het tijdstip: 11:11 uur inderdaad. Het bijzondere aan die datum is dat deze numerologisch gezien ook weer op 11 uitkomt: 2+1+1+2+2+0+1+2=11. Binnen dit thema nemen de aanslagen op de Twin Towers in Amerika numerologisch en symbolisch een hele markante plaats in. De aanslagen vonden plaats op 11 september (=11-9 = 1+1+9=11). Elf september was de 254e dag van het jaar: 2+5+4=11. Na 11 september resteerden dat jaar nog 111 dagen tot het eind van het jaar.
De Twin Towers die eens zo statig naast elkaar stonden, zagen er eveneens uit als de twee enen van het cijfer 11. Het eerste vliegtuig (met 11 bemanningsleden!) wat de Twin Towers invloog, was de vlucht van American Airlines: AA-11. De A is de eerste letter van het alfabet. AA-11 staat dus eigenlijk symbool voor 11:11. Wat is dat toch met het cijfer 11?

Het 11:11-fenomeen.
Onze fysieke werkelijkheid wordt gecreëerd door digitale codes. Zo maakt de 11 o.a. onderdeel uit van de verhouding 7:11 zoals deze terug te vinden is in de piramide. Nummers en numerieke codes definiëren ons bestaan. Het menselijke DNA, ons genetische geheugen, is voorgeprogrammeerd om geactiveerd te worden door digitale codes op specifieke momenten en frequenties (zoals nu in deze spannende tijd). Welnu: 11:11 is één van deze codes!
Deze codes ontwaken de geest naar verandering en naar bewustzijnsverhoging. 11:11 wordt geassocieerd met een “wake-up-call-code”.
Het kan gezien worden als een sleutel wat het onbewuste ontsluit en vrijmaakt op weg naar bewustzijnsverhoging. Letterlijk zou je kunnen zeggen dat het “tijd is om te ontwaken” en “wakker” c.q. bewust te worden. “Wake –up!” dus.
Het is niet alleen tijd om te ontwaken, maar bovendien tijd om ons voor te bereiden en klaar te maken voor de komende veranderingen: “those numbers would appear to signal the upcoming change.” Met de al eerder genoemde voorbeelden uit de geschiedenis mogen we aannemen dat het cijfer 11 inderdaad in verband wordt gebracht met verandering en bewustzijnsverhoging. In persoonlijk opzicht betekent 11:11: “the numbers 11:11 usually signal changes in the patterns of your life.” Oude (denk)patronen en gedragingen zullen we loslaten en transformeren in nieuwe patronen. Patronen waarin het Eenheidsdenken steeds meer een belangrijke plaats zal innemen. Patronen waarin mensen meer leven vanuit hun Hogere Zelf, hun ziel en daarmee meer vanuit liefde, wijsheid en verbondenheid. Mensen zullen meer helderheid, healing en balans creëren voor zichzelf.

Het hoofdnummer 11.
“11 is a double digit and is therefore considered a Master Number or Power Number.”
Hiermee wordt aangegeven dat er met het getal 11 toch iets bijzonders en krachtigs aan de hand is. In de numerologie vertegenwoordigt de 11 onder andere: idealisme, verfijning van intuïtie, spiritueel inzicht, openbaring, artistieke en inventieve vaardigheden, androgynie (=balans tussen mannelijke en vrouwelijke kwaliteiten) geestelijk bewustzijn en zintuiglijke gevoeligheid. De 11 staat voor balans. De twee enen uit de elf zijn in eenheid met elkaar verbonden en met elkaar in evenwicht, net zoals één Yin en één Yang samen een eenheid vormen en met elkaar in balans zijn. Niet alleen zullen wij zelf ons evenwicht vinden, maar ook de samenleving zal meer in balans, in eenheid en verbondenheid komen. “11 represents spiraling twin-strands of human DNA moving into higher frequency of consciousness.”
Met andere woorden de 11 symboliseert de 2 tegenover elkaar gelegen DNA-strengen wat geactiveerd zal worden (o.a. door 11:11) en zich zal transformeren/ontwikkelen tot meer strengen en daardoor tot een hoger niveau van bewustzijn. Dit is al gaande. Zie hiervoor het artikel “Voorbij 2012, Veranderingen in het DNA” in het aprilnummer. Met het zien van 11:11 zullen vaker synchroniciteiten in ons leven zich voordoen. We zullen ons tevens bewuster worden van de betekenis van die synchroniciteiten; die schijnbaar toevallige gebeurtenissen. We zullen een “Grotere Realiteit” waarnemen en gaan betreden. Dit is inherent aan het toegenomen bewustzijn en de verander(en)de kijk op de wereld en het leven. De 11:11 wake-up-call zal ons herinneren aan ons werkelijke doel; onze levensmissie hier op aarde. We zullen 11:11 vaker zien en intenser ervaren naar mate we vaker in de flow van verhoogde energetische trilling, verhoogd bewustzijn of versnelde persoonlijke veranderingen zitten.

Hoofdnummers en superhoofdnummers.
Naast het hoofdnummer 11 hebben veelvouden van dit hoofdnummer ook hun specifieke betekenis en numerologische waarde. Deze getallen maken deel uit van de “Grotere Realiteit”: een werkelijkheid die gebaseerd is op liefde, eenheid en verbondenheid in plaats van op angst, afgescheidenheid en dualiteit. Het betreft hier niveaus van inwijding waar we door heen gaan tijdens onze spirituele en evolutionaire transformatie.
Daar waar 11 staat voor bewustzijnsverhoging, veranderingen en het ontstaan van het nieuwe, staat 22 voor: op dat nieuwe voortborduren, bestendigen en cultiveren en nieuwe levens en een nieuwe wereld creëren. De 33 betreft: “universele service door de versnelling van ons Eénwezen. Het evenwicht tussen het lichamelijke en het spirituele wordt becijferd door het hoofdnummer 44, waarmee het de basis vormt van ons nieuwe leven.
55 symboliseert individuele vrijheid. Vrijheid die we ervaren door vrij te zijn en los te komen van oude patronen uit ons verleden.
Bij 66 gaat het om het uitvoeren van onze eigen verantwoordelijkheden op een liefdevolle en creatieve manier, terwijl 77 diepe inzichten, wijsheden, kennis en openbaringen representeert. De 88 staat voor het verkrijgen van meesterschap over onze gedachten, onze gevoelens en gedragingen. Tenslotte vertelt de 99 over de vervolmaking van een cyclus op het gebied van evolutie en daarmee een flinke sprong vooruit.
We kunnen niet alleen geactiveerd worden door deze hoofdnummers, maar ook door zogenaamde superhoofdnummers zoals 111, 222, 333 enz. Deze superhoofdnummers hebben eveneens zo hun specifieke trilling die “ons op diep cellulair niveau beïnvloedt en activeert.”
Het zien van deze superhoofdnummers in het algemeen en de 11:11 en afgeleide hoofdnummers in het bijzonder, is voor ons steeds een positieve bevestiging dat we ons op het juiste pad bevinden en dat we met ons verhoogde bewustzijn veranderingen in de patronen van ons leven tegemoet zullen gaan. Volgende keer meer over het 11:11-fenomeen in deel 2 van deze trilogie.


Referenties:
http://www.crystalinks.com
http://www.nvisible.com
http://www.uri-geller.com
http://numerlogie.startpagina.nl
http://www.sayb.nl

namasté, groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 17:54:00 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Leuk artikel om te lezen!
Wanneer komen de volgende 2 delen?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 18:25:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ha nico!!

Ik heb vorige week SB gekocht om je artikel te lezen. Ik moet zeggen dat je me nog niet overtuigd hebt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je dat getal 11 gewoon aantrekt, omdat je je er op concentreert en je aandacht er op vestigt. Wanneer ik nog nooit van een klaproos heb gehoord of ik let er niet op, en zie er de volgende dag 1 op tv, dan zal ik er meer op letten en zie ik ze ineens overal. Mijn blik wordt daar dan opbewust op gefocussed. Als ik vervolgens op ga zoeken waar de klaproos voor staan, zou ik lezen dat het symbool staat voor de eerste wereld oorlog (dacht ik). Dat wil niet zeggen dat de 3e wereld oorlog er aan zit te komen. Dat jij de 11 meer ziet dan ik de klaproos zie, komt omdat de klaproos minder voorkomt dan de 11 (vooral in de winter, haha)
Misschien is het ook wel zo dat mijn trillingsgetal niet hoog genoeg is, en dat ik over een paar jaar de 11jes (haha elfjes) ook ga zien. Weet je, ik heb de afgelopen jaren geleerd dat zoiets er eigenlijk helemaal niet toe doet. Misschien gaat dit wel helemaal niet voor mij op en wel voor jou en voor wat anderen. Misschien kiest jouw hogere zelf wel het getal 11 om aan te tonen dat je aan het veranderen bent, omdat je hogere zelf weet dat jij dat zult begrijpen. Misschien heb ik met mijn hogere zelf wel onbewust afgesproken dat door de modder rollende teletubbies het symbool zijn van persoonlijke groei en verandering en dat ik over een paar jaar of volgende week ineens overal in de modder rollende teletubbies zie om mijn persoonlijke groei duidelijk te maken. Ik hoop het niet, want dat zegt dan alweer genoeg over de gesteldheid van mijn hogere zelf!
Nico, wie weet… Als het voor jou werkt, prima. Je zult het wel voelen. Dat gevoel kun je met je woorden uit je artikel niet overbrengen op mij. Dat ligt waarschijnlijk niet aan jou, maar dat ligt er aan dat we anders zijn.

Misschien is dat iets wat je in deel 3 nog even kunt vermelden. Iedereen is anders. Je hoeft niet per se 11 te zien om geweldig bezig te zijn :wave:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 18:28:07 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2008, 14:22:22
Berichten: 115
Locatie: Noord-Brabant
wow!
Na de 1e 2 delen kon ik het niet echt meer volgen :shock:
Maar het zag er wel heel interresant/intelligent uit :mrgreen:
En ook op een heel goede manier beschreven!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 18:37:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
haa joy!

Ik snap niet zo goed dat jij het goed beschreven vind, maar er tegelijk niets van snapt... :wink:
Wil hiermee absoluut geen afbreuk doen aan het schrijftalent van Nico, maar ik snap joys bericht niet :P

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 10:17:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Julia,

Bedankt voor je reactie. Deel 2 en 3 zullen ook spoedig volgen. Houdt het maar goed in de gaten hier, dan lees je het vanzelf wel.

Hoi Joy, bedankt voor je reactie. Geeft niks, lees het gewoon over een tijdje nog eens of stel je vraag.

Ha die Stefke,

Het is niet mijn bedoeling om jou van iets te overtuigen hoor. :wink:
Ik beschrijf slechts mijn bevindingen en die van VELE anderen met het getal 11 of het 11:11-fenomeen.Je schreef immers:
Citeer:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je dat getal 11 gewoon aantrekt, omdat je je er op concentreert en je aandacht er op vestigt.

Nico: Je zou kunnen denken dat ik het getal 11 “gewoon’ aantrek, maar weet je: soms denk ik wel eens dat het getal 11 of het 11:11-fenomeen MIJ aantrekt! Het is maar hoe je het bekijkt. :wink: :lol:
Maar ik snap wat je bedoelt, dit punt heb je al eerder ingebracht, toen schreef ik dat de waarneming wordt bepaald door je aandacht. Maar nogmaals: in het begin keek ik helemaal niet bewust en was ik er ook niet op gefocust. Tot het je opvalt inderdaad.
Kijk nu ik het weet, kijk ik natuurlijk uit nieuwsgierigheid wel eens op de klok om te zien of er een leuke combinatie te zien is, maar ik moet zeggen, ik maak ook nog steeds regelmatig mee, dat ik helemaal niet met de tijd bezig ben, maar door mijn intuïtie of onbewuste "gestuurd" wordt en voor ik het weet, zie ik weer een display om vervolgens te zien dat er dan 4:44, 11:11 of zo op de klok staat. Heel apart.

stefke typte:
Citeer:
Misschien is het ook wel zo dat mijn trillingsgetal niet hoog genoeg is, en dat ik over een paar jaar de 11jes (haha elfjes) ook ga zien. Weet je, ik heb de afgelopen jaren geleerd dat zoiets er eigenlijk helemaal niet toe doet. Misschien gaat dit wel helemaal niet voor mij op en wel voor jou en voor wat anderen.


Nico: Goeie vraag. Ik denk dat het trillingsgetal zeker wel los kan staan van het wel/niet ervaren van het 11:11-fenomeen. Dit zou trouwens een mooie vraag zijn voor het “11:11-Message Board Forum”. In Australië bestaat er namelijk een speciaal 11:11-forum met alleen maar 11:11-gerelateede zaken/vragen/antwoorden en ervaringen!
Verder pin ik me ook niet vast op dit fenomeen hoor, want DAT doet er immers ook niet toe.(wat er meer toe doet, schuilt met name in jouw prachtige subscript, Stef, die mij zeer aanspreekt! Had de mijne kenne wezen, zegmaar)
Maar goed: Iedereen maakt zijn eigen UNIEKE spirituele ontwikkelingsproces door (al dan niet geïnitieerd/vergezeld door triggers zoals baggerende teletubbies of niet; goed zeg!haaha) Het feit dat ik het 11:11-fenomeen ervaar zegt HELEMAAL NIKS over de kwaliteit van jouw of mijn spirituele proces. Wat dit betreft ben jij net zo geweldig bezig als ik hoor. (y) Ik zou daar geen moment aan twijfelen. Er valt gewoonweg geen oordeel te geven over de kwaliteit van iemands spirituele proces. Het is zo als het is.

Op dat 11:11-messageboardforum wordt hier overigens wel een uitspraak over gedaan: waarom de één wel ervaringen heeft met het 11:11-fenomeen en een ander niet.
Maar daar kun je ook je vraagtekens bij zetten hoor. Ik heb speciaal voor mijn kritische en evenzo leergierige vriend, Stefke de betreffende link toegevoegd, waar je zelf je onderzoek binnen dit fenomeen kunt voortzetten en je eigen ideeën hierover verder vorm kunt geven. Of je al dan niet kan laten overtuigen. :wink:
Zie: http://board.1111angels.com/viewtopic.php?t=345
Een zeer interessante link trouwens voor mensen die zich wat meer wensen te verdiepen in dit boeiende onderwerp. (o.a. topics over veel gestelde vragen over dit onderwerp, 11:11 en het wel/geen verband met 2012)
En de volgende link:
http://board.1111angels.com/viewtopic.php?t=6573
zou ook wat informatie kunnen bevatten Stefke, die verband houdt met wat jij schrijft:
Citeer:
“Misschien gaat dit wel helemaal niet voor mij op en wel voor jou en voor wat anderen.”

Check-it out yourself!

Namasté, groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 11:43:38 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Leuk stukje, alleen zou ik werken aan meer betrouwbare bronnen. Uri geller? nah ;)
De nummer 11 wordt alleen in de moderne numerologie gebruikt
is the number of of revelation and martydom. 11's are people who have a special message for the world, they may become great teachers and preachers inspiring visionarys in the fields of religion, politics, arts and sciences, they are 9 however often on a higher plane of fortune and expierience, blessed with inner vision and perception they are deeply subjective and often dont understand the characters around them, often accused of loving their ideals more then their fellow man they are powerful personalities with great vigour and moral courage, convinced of the rightness and importance of their mission, and prepared to make any sacrifice to fufill their cause and will, the name Winston S Churchill, einstein, pablo picasso and florence nightingale to name a few add to 11

In andere, oudere en veelal betrouwbare systemen gaat men niet hoger dan de 9.
Ik heb effe geen bron voor je, dat zou betekenen dat ik in mijn boekenkast moet graven ;)
Dit heb ik effe van een vriend gejat, wie hier eens een lang stuk (in het engels) over heeft geschreven.

Ik denk persoonlijk dat je effe opzij moet stappen en moet reflecteren waarmee je bezig bent.
Ik denk wederom weer de law of attraction, jij wil dit graag en trekt dit zo aan. Plaats je jezelf nu niet in een hokje als je zegt van :
Het feit dat ik het 11:11-fenomeen ervaar zegt HELEMAAL NIKS over de kwaliteit van jouw of mijn spirituele proces.
Het kan ook zijn dat je zo graag verder wilt groeien, dat je onbewust alles aantrekt wat met dit nummer te maken kan hebben. Maar dat je in feite helemaal niet verder groeit.

Toen ik lang haar aan het groeien was, toen merkte ik op dat er wel heel veel mensen waren die ook net als ik lang haar aan het groeien was.
Toen ik het een aantal jaar lang had, viel het me op dat er best veel jongens met lang haar rondliep. Toen ik het eraf heb gehaald, viel het me op dat veel van die mensen hun haar eraf hadden gehaald.

Overigs wil ik geen inbruik maken op jouw geloof in het 11:11- fenomeen.
Ik wil je alleen waarschuwen dat je nuchter met dit om moet gaan.
Vergeet de 11:11 voor een periode en observeer wat er gebeurd.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 15:58:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey 5e element,

Bedankt voor je reactie.
Haha, ja die Uri Geller: daar heeft niet iedereen iets mee. Daar gaat het mij ook niet om.
Ik beoordeel hem niet als betrouwbare noch als onbetrouwbare bron. Het is voor mij gewoon één van de verschillende bronnen die ik ben tegengekomen en die verschillende interessante zaken/ervaringen beschreven heeft rond dit fenomeen.
Ik zag dat je je informatie gevonden had op http://www.geocities.com/mirandaslucius ... eleven.htm.
Jammer dat er op die site niet beschreven staat hoe je kan ontdekken/berekenen of iemand een 1 of een 2 etc of een 11-persoon is. Vanuit de numerologie kan dat wel.
Ik heb een prachtig Handboek Numerologie daar staat dat wel in. (als je geïnteresseerd bent dan pb je mij jouw volledige geboortenamen en je huidige roepnaam, dan kan ik het voor je uitrekenen :wink: )
Daar staat trouwens ook in dat de numerologie gebruik maakt van enkelvoudige getallen 1 t/m 9 en de hoekgetallen 11, 22 en 33. Dus vooralsnog ga ik ervan uit dat men hoger dan de 9 gaat. En als jouw bron vertelt dat het niet hoger gaat dan de 9, ben ik uiteraard benieuwd naar jouw bron, maar dan zal je wel je boekenkast in moeten duiken en graven. :wink: :lol:

Citeer:
Ik denk persoonlijk dat je effe opzij moet stappen en moet reflecteren waarmee je bezig bent.

Nico: dat is ook precies wat ik regelmatig las over het 11:11-fenomeen. Even stoppen waar je op dat moment mee bezig bent en even inzoomen op het grote geheel. Zowiezo goed trouwens om regelmatig te reflecteren!! Ik zou het zeker niet van het 11:11-fenomeen laten afhangen!!. :wink: :lol:

Citeer:
Ik denk wederom weer de law of attraction, jij wil dit graag en trekt dit zo aan.

Nico: ja, ik snap wat je bedoelt en vanuit “the Secret” geredeneerd zou dit typisch een geval van law of attraction kunnen zijn. Maar dan ga je d’r van uit dat ik dit graag wil of graag gewild heb. Maar om iets te willen, moet je je wel bewust zijn van wat je wil. En in dit kader heb ik niets gewild. Er was geen enkel moment dat ik dacht: “hee, nu wil ik iets hebben/krijgen met het getal 11. Nu wil ik het 11:11-fenomeen wel eens een keer tegen komen op mijn spirituele pad. Ik ga dat eens lekker naar me toe trekken”.
Nee zo is dat niet gegaan. Het 11:11-fenomeen kwam voor mij nadrukkelijk op mijn pad. Zelfs toen het op mijn pad kwam, wist ik niet wat ik er mee moest en of het iets betekende. Ik dacht dat het gewoon toeval was. In dit proces liet ik me meer leiden door mijn intuitie en het optreden/volgen van synchroniciteiten; de schijnbare toevalligheden. Toen ik die en mijn intuitie volgde, toen kwam ik er pas achter dat dit hele circus een naam had: het 11:11-fenomeen. Ik moest keihard lachen dat het blijkbaar een naam had ook nog en dat er met mij vele anderen dit meemaakten. En ja, vanaf dat moment wist ik wel wat ik wilde: er meer over weten en me meer in verdiepen. Vanaf toen kon de law of attraction eventueel wel zijn werk gaan doen. Maar zelfs toen was ik niet zo bewust met "secretachtige vaardigheden" bezig; ik volgde gewoon mijn flow, zegmaar.

Citeer:
Plaats je jezelf nu niet in een hokje als je zegt van :
Het feit dat ik het 11:11-fenomeen ervaar zegt HELEMAAL NIKS over de kwaliteit van jouw of mijn spirituele proces.

Nico: nee hoor dat doe jij nu voor me. :P :wink:

Citeer:
Het kan ook zijn dat je zo graag verder wilt groeien, dat je onbewust alles aantrekt wat met dit nummer te maken kan hebben. Maar dat je in feite helemaal niet verder groeit.

Nico: In mijn spirituele proces is dit 11;11-fenomeen op mijn pad gekomen. Ik vind het leuk en boeiend om me hierin te verdiepen en dit te delen met anderen. Het is zeker niet het enige en zaligmakende voor mij op dit moment. Er zijn nog genoeg andere dingen die mijn spirituele groei voeden. Wat dat betreft maak ik me vooralsnog geen zorgen over mijn spirituele groei.

Citeer:
Toen ik lang haar aan het groeien was, toen merkte ik op dat er wel heel veel mensen waren die ook net als ik lang haar aan het groeien was.
Toen ik het een aantal jaar lang had, viel het me op dat er best veel jongens met lang haar rondliep. Toen ik het eraf heb gehaald, viel het me op dat veel van die mensen hun haar eraf hadden gehaald.

Nico; wat jij noemt is een verschijnsel uit de observatiewet: je aandacht bepaalt je waarneming. In mijn visie staat deze observatiewet los van mijn ervaringen met het 11:11-fenomeen. Immers wat ik al eerder schreef: ik zit niet constant en bewust naar alle klokken, videorecorders, decttoestellen, taakbalken van de computer en magnetrons te kijken. Soms wel ja, dan vind ik het vermakelijk om te kijken welke getallen ik zie.

Citeer:
Overigs wil ik geen inbruik maken op jouw geloof in het 11:11- fenomeen.
Ik wil je alleen waarschuwen dat je nuchter met dit om moet gaan.
Vergeet de 11:11 voor een periode en observeer wat er gebeurd.

Nico: Bedankt voor je goede zorgen, dat kan ik erg waarderen. Verder ben ik net als jij superbenieuwd wat er gaat gebeuren. :wink:

namasté, groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl