Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:39:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 03:55:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Ik wist even niet anders waar ik dit topic neer moest zetten.
Afgelopen dinsdag is mijn opa overleden, en ondanks dat ik het ontzettend jammer vind en heus wel gemis voel, voel ik eigenlijk alleen maar vreugde en blijdschap. Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn van mijn familie. Ik heb echt zoiets van: oh heerlijk hij is weer 'thuis'. Ik voel opluchting en bevrijding. Niks geen pijn meer (lange lijdensweg gehad) en gezeur van hier. Lekker licht en liefde. Ik voel mij heerlijk. Ik zie hem ook alleen maar stralen en glimlachen. Ik weet al hoe hij naar zijn eigen crematie toe zal gaan: mooi pak aan met een lekker rood wijntje in de hand waar hij altijd zo van hield. Glimlachend en wel (dat is tenminste wat hij me laat zien). Kennen jullie dit gevoel, wanneer er een dierbare van je was gestorven??

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 16:52:03 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Hoihoi,

ik ken het gevoel niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Is je opa erg ziek geweest, heeft hij erg veel pijn ergens om gehad? Dan is het een verlossing voor hem. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat hij blij is dat hij van de pijn af is, dat hij vrij is.
Misschien wil hij dit aan jou doorgeven. Misschien wil hij laten weten dat hij gelukkig is zo, en dat het helemaal goed is :)

Ik hoop dat je er een beetje wat aan hebt..
Liefs!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 17:00:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Achja....zoals men wel eens zegt. Het sterven op aarde is een geboorte in een andere dimensie.
Mooi dat je dit zo kunt voelen

Grt Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 22:03:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik wil hier niet de emotionele stefke uit gaan hangen, maar ik krijg wel natte ogen van je bericht. Ik weet precies wat je bedoelt. Het is niet eens noodzakelijk dat hij geleden moet hebben om te voelen wat jij voelt. Hij is overleden, dat is gewoon zijn weg.

Veel mensen zijn super verdrietig maar het enige waar ze om huilen is HUN verdriet. Ze huilen niet omdat de overledene niet meer is, maar ze huilen uit zelfmedeleiden. Ze handelen vanuit hun ego. Alsof hun tv gejat is. er is iets bij hun weg. Jij laat los. En als iets voluit 100% liefde is, dan is het wel iemand loslaten BOVEN eigen belang uit. Jij houd van je opa, maar bent bereid hem los te laten. Dan hou je van iemand, echt mooi wat je doet en voel je er alsjeblieft niet schuldig over. Ook niet tegenover je familie.

Ik heb me ook lekker gevoelt bij de dood van mijn opa. Bij de nachtwake en alles eromheen ook gelachen. BIj de begrafenis als een klein kind staan huilen omdat er ZOOOOVEEL mensen waren. Ik huilde denk uit blijdschap, en dankbaarheid dat er zoveel mensen van hem hielden. Kweet niet precies. Maar wat jij voelt is echt heerlijk en vooral niet fout!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 12-01-2008, 01:24:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2007, 23:16:19
Berichten: 50
Locatie: middle of nowhere
Ik begrijp precies wat je bedoeld..

Ik had hetzelfde met mijn opa, hij had dan (gelukkig) geen lange lijdensweg, anderhalve week ongeveer.. en dat vond ik al te lang..

En ik had hetzelfde gevoel, was oprecht blij voor hem..
Verlost van dat oude/zieke lichaam waar hij toch niks meer mee kon..
Dat was alleen nog een obstakel, en doodgaan is idd dan een bevrijding..

Is juist goed van je dat je op die manier naar de dood kunt kijken, hoor.. :) dat is toch 1 van de lessen die we hier krijgen ..het leren los te laten, het te accepteren en dan ook echt te blij te zijn.
Betekend alleen maar dat jij op de goede weg zit :D

groetjes

_________________
Let love be your guide..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 12-01-2008, 12:23:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Bedankt voor jullie reacties! Fijn, dan ben ik dus niet de enige die dood zo bekijkt :wink: Ik denk dat het ook wel anders zal zijn als bijv. mijn vriend ofzo hier weggaat. Dat zal ik moeilijker vinden om los te laten.
Wat mij wel opvalt is, bij de mensen die in mijn familie zijn overleden, ik voorheen eigenlijk niet zoveel mee had. Zelfs met die opa niet zo heel erg (mijn andere opa was toevallig eigenlijk altijd mijn favoriet). Ik krijg van die mensen, als ze eenmaal overleden zijn, meer informatie over hen binnen dan ooit!
Toen de oudste broer van mijn vader (mijn oom dus) overleed, waar ik al helmáál niets mee had (ik kende alleen zijn naam en gezicht) was ik benieuwd wat ik allemaal zou 'voelen' om zo'n crematie (was mijn 1e crematie). Ik verwachtte eigenlijk helemaal niets, behalve dan dat ik de energie van al die mensen waarschijnlijk wel zou gaan voelen, en dat was ook zo. Maar toch kwam hij naar mij toe. Op de dag zelf, en in mijn dromen. Gek is dat, dat ze dan toch naar mij toe komen, ondanks dat ik in hun leven eigenlijk niet zo heel veel met hen gedeeld heb. Ik vind het wel leuk hoor. :D

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 12-01-2008, 17:34:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Heb ik ook altijd. Een begrafenis zou een feest moeten zijn; of in ieder geval geen lijdensweg. VRESELIJK, wat doen die mensen zichzelf toch aan


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 12-01-2008, 21:20:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2007, 23:16:19
Berichten: 50
Locatie: middle of nowhere
Inderdaad.. maar het is toch zo dat mensen dan het afscheid als een eeuwig verlies zien.. vandaar het verdriet.

Ik moet ook wel zeggen dat (met mn eerste crematie merkte ik dat)
het gaan huilen komt idd vaak door de energie van al die andere mensen, je voelt dat en neemt het op, of zoiets in ieder geval..

De meeste mensen staan er niet bij stil dat we meer zijn dan alleen een lichaam. We blijven onderdeel van het geheel , met zn allen.. Dus eigenlijk verlies je niemand niet echt..

Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk.. :)

_________________
Let love be your guide..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 12-01-2008, 23:15:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Stefke schreef:
BIj de begrafenis als een klein kind staan huilen omdat er ZOOOOVEEL mensen waren.


Dat herken ik wel, dat had ik namelijk vorig jaar ook bij de begrafenis van mijn oom. Ik vond het echt heel ontroerend om al die mensen te zien binnenkomen, echt fantastisch. Ik heb dan ook heel wat traantjes laten vallen tijdens die begrafenis.

Ik merk wel dat ik heel anders tegen een begrafenis aankijk dan de meeste mensen. Voor mij is het geen definitief afscheid, maar de meeste mensen ervaren het wel zo. Al denk ik dat ze stiekem toch wel hopen dat dat niet zo zal zijn. Maar ik vind het wel een hele geruststelling dat er na dit leven nog meer is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 13-01-2008, 01:03:46 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Voor veel mensen is het inderdaad ook een gerust stelling. Ik heb hier altijd heel ´nuchter´ over gedacht. Bijna gevoelloos (zo kwam het vaak over) omdat ik van jongs af aan bepaalde ervaringen gehad heb, waardoor het voor mij zeg maar ´vertrouwd´ voelt. Voor mij is het niet zozeer een ´geloof´ maar eerder een ´feit´ dat er meer is dan wat de wereld altijd laat zien. En voor mij is het ook niet iets 'speciaals' in de zin van dat het uniek is. Ik weet niet beter dan dat het zo is. Ik vind heel veel dingen in dit 'gebeuren' normaal, en verbaas me vaker over 'aardse zaken' dan andersom zeg maar. Mijn moeder kon vroeger wel eens zeggen dat ik ´geen gevoel had´. Daar werd ik altijd zó kwaad om, want ik heb juist wél gevoel. Ik had alleen toen al andere inzichten.

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 13-01-2008, 11:45:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
kletskevertje schreef:
Mijn moeder kon vroeger wel eens zeggen dat ik ´geen gevoel had´. Daar werd ik altijd zó kwaad om, want ik heb juist wél gevoel. Ik had alleen toen al andere inzichten.

Oh, daar zou ik ook vervelend vinden zeg. Ik was bij begrafenissen altijd meer bezig met afsluiten van andere mensen dan dat ik stilstond bij het overlijden van iemand.

Dat liedje van Bram Vermeulen vind ik altijd wel mooi voor dit thema:

Als ik doodga
Als ik doodga, huil maar niet
Ik ben niet echt dood, moet je weten.
Het is de heimwee die ik achterliet
Dood ben ik pas, als jij die bent vergeten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 13-01-2008, 20:38:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik kan me dat gevoel wel goed voorstellen, Kletskevertje. Al zou ik er wel door van mijn stuk zijn, lijkt me.

Groetjes

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 14-01-2008, 18:44:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Vandaag hebben we de crematie gehad. Alles was heel mooi, zoals ik al wel verwacht had. Ik zat nog beetje in 2-strijd, aangezien ze een mis hielden, en ik niet graag in kerken kom :roll: Ik voel mij daar niet zo prettig bij, eerder vreselijk (herkent iemand dit?) Maar gelukkig heb ik mij daar over heen kunnen zetten. Dat is natuurlijk wel zo netjes tegenover mijn familie :wink: En ik heb eindelijk eens kunnen praten met de vriend van mijn zusje, over mijn paranormale vermogens zeg maar. Ik kan nooit zo goed inschatten of mensen zulke informatie 'aan kunnen'. Vaak staan ze er wel open voor, maar vinden ze -als puntje bij paaltje komt- het toch of te eng, of te ongelofelijk of kunnen het (nog) niet begrijpen omdat ze nog niet bepaalde inzichten hebben. Ik wist al dat die vriend er heel erg open voor stond, maar ja ik loop er meestal niet zo mee te koop, wil er anderen niet mee lastig vallen, tenzij zo'n onderwerp steeds terug komt in een gesprek. Hij is heel nieuwsgierig en leergierig, heeft nog veel vragen enzo. Dat vind ik altijd wel leuk :) Al met al kan ik zeggen dat het een geslaagde dag was, ondanks al het verdriet en gemis. Mijn opa zit er in elk geval nou heel erg lekker bij :D En dat vind ik een fijne gedachte :wink:

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 18-01-2008, 16:48:11 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Nog gecondoleerd Kletskevertje.

Dat van die kerken herken ik wel, ik kom er ook nooit graag, voelt voor mij als een opslagplaats van voornamelijk negatieve energieen. Voel me er altijd zwaar onderdruk(t). Snap voor mezelf wel waarom (zonder op tenen te trappen (hopelijk), heeft een kerk voor mij twee kanten; enerzijds het loslaten van alle miserie (biechten....) die een mens bezighoudt (vandaar de opslagplaats), anderzijds het samenkomen en in die zin dus wel 'gelukkige' energieen. Maargoed, tijdens de normale missen (de paar die ik heb meegemaakt), werd er dus alsnog negatief gepredikt, waardoor je alleen maar angst en onderdrukking (aanpassen aan leefregels) creert...maargoed, da's mijn ervaring & mening.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 18-01-2008, 17:26:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Esha schreef:
Nog gecondoleerd Kletskevertje.

Dat van die kerken herken ik wel, ik kom er ook nooit graag, voelt voor mij als een opslagplaats van voornamelijk negatieve energieen. Voel me er altijd zwaar onderdruk(t). Snap voor mezelf wel waarom (zonder op tenen te trappen (hopelijk), heeft een kerk voor mij twee kanten; enerzijds het loslaten van alle miserie (biechten....) die een mens bezighoudt (vandaar de opslagplaats), anderzijds het samenkomen en in die zin dus wel 'gelukkige' energieen. Maargoed, tijdens de normale missen (de paar die ik heb meegemaakt), werd er dus alsnog negatief gepredikt, waardoor je alleen maar angst en onderdrukking (aanpassen aan leefregels) creert...maargoed, da's mijn ervaring & mening.


Bedankt voor je condoleance. Ja, zo voelt het voor mij ook. Vroeger toen ik nog heel klein was, en mij niet bewust was van dit allemaal had ik dat gevoel al als ik kerken binnenstapte. Ik begreep toen nog niet waar dat vandaan kwam, maar ik heb mij altijd onbehaaglijk gevoeld, en inderdaad de onderdrukking (aanpassing aan leefregels) gevoeld. Ik vond het altijd 'raar' dat mensen voor zoiets naar een kerk gingen als ze het in principe op elk mogelijke plek konden doen. Was wel zielig voor mijn priester die mijn communie moest doen, ik was een béétje dwars :roll: al begreep ik niet waarom. Ik voelde het gewoon zo.

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl