Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:43:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 11:02:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
ik heb al deze termen, NTK/indigo etc., nog nooit gebruikt. Als ik een lijst in zou vullen, zou ik ongetwijfeld ook tot deze groep behoren, maar ik heb er simpelweg niets mee. Niet dat ik er een oordeel over wil vellen, maar het is gewoon een gevoel, een reactie. Ik bén gewoon, en ik doe mijn best om te zíjn, that's it.

Ik zit er wel eens over na te denken, en ik denk dat je vooral het begrip 'evolutie' in deze context moet plaatsen. In de eerste plaats kun je, zoals hier al eerder is gezegd, aannemen dat de mens ook heus wel eens een stapje verder gaat in zijn evolutie, in dit geval dat het bewustzijn wat scherper wordt, de zintuigen eveneens, en dat het gevoel sterker wordt (en er zal vast nog veel meer te noemen zijn).
Je kunt misschien ook stellen dat het net zoiets is als de Renaissance, de Verlichting, de Industriële Revolutie enzovoort, in die zin, dat het een maatschappelijk idee is die wortel schiet en zich verspreid en dus een tendens wordt. Dat al deze begrippen, spiritualiteiten en de aandacht hiervoor zo sterk zijn geworden in de afgelopen twee decennia wil namelijk nog niet betekenen dat er voordien niet ook zoveel zelfbewuste en fijngevoelige mensen waren.
Of praat ik nu te moeilijk?
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik mij zoals de meeste mensen wel 'anders' voel (maar wat is anders?), maar ik ben geen evolutionair wonder o.i.d., en denk dat er heus wel meer mensen in vorige eeuwen geweest zijn die hetzelfde ervoeren. Misschien is het een maatschappelijke tendens die niet zozeer iets nieuws laat zien, als wel de gelegenheid verschaft aan mensen om eens stil te staan bij hun eigen potenties. Die potenties waren er altijd al wel, in iedere generatie van mensen, maar niet iedere situatie staat ze toe tot ont-dekking te komen.

In de topic 'Worden criminele geboren of niet?' kwamen we al eens tot de conclusie dat de mens geboren wordt met het totale pakketje, wat inhoudt dat we in beginsel alles in ons dragen. En dat het vervolgens de omstandigheden zijn die prikkelen, stimuleren en jou je laten ontwikkelen op een specifieke manier. Als we alles in ons dragen (wat ik dus denk), dan geldt dat ook voor wat sommigen NTK en Indigo noemen. We hebben blijkbaar de juiste triggers gevonden om op deze manier ont-dekt te worden, maar in wezen is het niets nieuws.

Dat is zo'n beetje mijn gedachtengang hierover.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 11:04:58 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Niet iedereen die heel veel punten goed heeft met die lijst is Indigo of NTK of Kristal. Je moet jezelf er ook zeg maar in kunnen plaatsen en weten dat het bij je hoort, het is iets dat je aan voelt.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 17:42:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Seih schreef:
Ik ben zelf NTK en dat weet ik ook al een tijdje. Ik heb er over gehoord via een vriendin en later begon mijn tante er ook over (zij is zelf ook NTK).
Ik heb ook contact met mijn gids, iemand anders die contact heeft met zijn/haar gids?


In mijn omgeving heb ik het nog niet gehoord maar krijg soms wel bepaalde delen die overeenkomen te horen, waaronder dat ik nogal wijze uitspraken heb voor mijn leeftijd. Contact met mijn gids heb ik helaas niet, ben er wel mee bezig om het te krijgen maar het heeft geen haast..

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 22:29:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Code:
1. geboren vanaf 1986----Klopt
2. hooggevoelig----Als het in de zin is van emotioneel gevoelig zijn klopt dit ook
3. veel huilen als baby----Nu nog
4. verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd----Kan wel eens gebeuren
5. leven vanuit Eigen Wijsheid----klopt
6. emotionele benadering van de omgeving----ik weet niet echt wat hier bedoeld wordt
7. gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen----redelijk
8. reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel----klopt
9. druk of juist teruggetrokken gedrag----teruggetrokken
10. moeite met de motoriek----letterlijk?
11. dromerig----klopt
12. origineel----hangt er van af in welke zin, maar dat klopt wel denk ik
13. sterk intuïtief----valt mee
14. buitenzintuiglijke ervaringen----nog niet meegehad
15. dyslexie of dyscalculie----Geen van beide
16. voedingsintoleranties----Wat is dit?
17. ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën----huisstofmijt
18. sterke binding met de natuur----best wel
19. vegetarisme ----neen


Moet elke factor gelden? Dan ben ik geen nieuw kind.



Wat wilt het dan zeggen als je deze "stempel" krijgt?


Citeer:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik mij zoals de meeste mensen wel 'anders' voel (maar wat is anders?), maar ik ben geen evolutionair wonder o.i.d., en denk dat er heus wel meer mensen in vorige eeuwen geweest zijn die hetzelfde ervoeren. Misschien is het een maatschappelijke tendens die niet zozeer iets nieuws laat zien, als wel de gelegenheid verschaft aan mensen om eens stil te staan bij hun eigen potenties. Die potenties waren er altijd al wel, in iedere generatie van mensen, maar niet iedere situatie staat ze toe tot ont-dekking te komen.


Mij anders voelen ervaar ik ook wel. Maar dan voornamelijk naar volwassenen toe en een hoop jongeren die leven om enkel zichzelf te bewijzen. Op forums gelijk deze kom je veel mensen tegen die zich anders dan de "gewone" mens gedragen denk ik, want spiritualiteit en geloof is niet "stoer" of "in" dus die mensen die zichzelf proberen te bewijzen zullen zich hier niet mee bezig houden.
Misschien is het ook wel zo dat de mensen terug voeling proberen te krijgen met elkaar en dat de zin van het leven veel belangrijker wordt. Ik heb het idee dat sinds enkele eeuwen alleen nog maar het werken belangrijk is geweest. Zelf is dit voor mij alles behalve belangrijk en ik zal mijn geluk daar ook niet in gaan zoeken.

Dus ofwel is het omdat mensen elkaar hier ontmoeten die zogenaamd "anders" zijn ofwel is er echt een verandering, een reactie op het werken aan de gang.

Bij dit tweede zijn alle ingredienten voor een soort van mentale revolutie wel aanwezig denk ik. :)


Dit is maar iets wat nu in mij opkomt hoor, nadat ik dit allemaal gelezen heb. :)

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 12:44:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Op forums gelijk deze kom je veel mensen tegen die zich anders dan de "gewone" mens gedragen denk ik, want spiritualiteit en geloof is niet "stoer" of "in" dus die mensen die zichzelf proberen te bewijzen zullen zich hier niet mee bezig houden.
Dat betwijfel ik ten zeerste, tom0708. Naar mijn idee (een treurige waarneming) is spiritualiteit wel degelijk 'modeonderhevig': Japanse Zen (ter illustratie) is erg 'in', de Katholieke Reformatie was destijds omdat de oudere traditie niet meer aansloeg bij mensen, en dus maakten ze het wat 'hipper' om zo alsnog zieltjes te kunnen winnen.
Tevens denk ik dat overal wel 'wannabe's' en 'grootdoeners' rondlopen, ook op dit forum. Daar ontkom je eenvoudig niet aan.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 17:30:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Vyumae schreef:
Citeer:
Op forums gelijk deze kom je veel mensen tegen die zich anders dan de "gewone" mens gedragen denk ik, want spiritualiteit en geloof is niet "stoer" of "in" dus die mensen die zichzelf proberen te bewijzen zullen zich hier niet mee bezig houden.
Dat betwijfel ik ten zeerste, tom0708. Naar mijn idee (een treurige waarneming) is spiritualiteit wel degelijk 'modeonderhevig': Japanse Zen (ter illustratie) is erg 'in', de Katholieke Reformatie was destijds omdat de oudere traditie niet meer aansloeg bij mensen, en dus maakten ze het wat 'hipper' om zo alsnog zieltjes te kunnen winnen.
Tevens denk ik dat overal wel 'wannabe's' en 'grootdoeners' rondlopen, ook op dit forum. Daar ontkom je eenvoudig niet aan.


Ik moet eerlijk toegeven dat ik een deel van mijn woorden moet terugnemen. Dit was gisteren een opwelling (een opwelling van hoop..?? :| ), maar hoe meer ik er over nadacht hoe minder ik er nog in geloofde (ik moest nog maar naar bijvoorbeeld mijn school kijken). En nu laat ik het helemaal varen nu je mij bewust maakt van dit feit. (niet slecht bedoeld he)


Ik kan mijn uitspraak misschien nog even onderbouwen hoe ik er gisteren(!) over dacht. Ik keek eigenlijk gewoon naar mijn naaste omgeving. Er is zo goed als niemand die ik ken die met spiritualiteit ken, omdat het hoogstwaarschijnlijk ook verborgen wordt gehouden. Daarom dat ik dacht dat hier alle "goede" mensen zaten :) . Maar dit laatste stukje is niet meer zo van belang.

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 21:32:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Tja, indigo, ntk, kristal kind, wat een scheidingswandjes weer, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo voor, maar goed, de mens moet overzicht hebben he :wink: Ik herken mij in alle 3 wel eigenlijk. Maar vind het nu wel fijn dat dit soort dingen eindelijk eens een beetje erkend worden, en dat er over geschreven wordt. Ik weet nog toen ik er 8 jaar geleden op mijn 17e achter kwam dat het een 'naampje' had, en ben toen meteen gaan zoeken. En wat ik vond, was een heerlijke bevestiging. Ja! Dat ben ik ja! :D Hi hi lekker door gaan met me zelf zijn, en........mijn MISSIE natuurlijk :lol:

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 21:42:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Wat bedoel je met je missie als ik vragen mag :D ??

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 16:25:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
tom0708 schreef:
Wat bedoel je met je missie als ik vragen mag :D ??


Hi hi, weet je de jouwe nog niet dan? :wink:
Iedereen heeft dezelfde: zorgen voor opschudding en harmonie. Alleen iedereen doet dit op zijn eigen manier :wink: De missie is uiteindelijk dat de wereld verandert :wink:

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 18:54:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Ahzo op die manier :)

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 19:49:29 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Hi hi oeps, dat zijn ineens wel heel erg veel knipogen bedenk ik me net :)
Ach ja, het leven is een knipoog he :lol:

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 21:45:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
kletskevertje schreef:
Hi hi oeps, dat zijn ineens wel heel erg veel knipogen bedenk ik me net :)
Ach ja, het leven is een knipoog he :lol:



absoluut geen problemen mee, zo een bericht straalt altijd energie af en dat geeft mij een zeer blij gevoel :wink:

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 22:52:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
tom0708 schreef:
absoluut geen problemen mee, zo een bericht straalt altijd energie af en dat geeft mij een zeer blij gevoel :wink:


Oh in dat geval: :D :) :lol: :P o:) :wave: :kiss: :hart: :mrgreen: :ahh: :rolling: :smurf: (y) :taart: :cadeau:

Hi hi ik hou van smiley's :D

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2009, 12:21:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
kletskevertje schreef:
tom0708 schreef:
absoluut geen problemen mee, zo een bericht straalt altijd energie af en dat geeft mij een zeer blij gevoel :wink:


Oh in dat geval: :D :) :lol: :P o:) :wave: :kiss: :hart: :mrgreen: :ahh: :rolling: :smurf: (y) :taart: :cadeau:

Hi hi ik hou van smiley's :D


haha bedankt :wink: :lol:

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2009, 11:39:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2008, 09:39:00
Berichten: 79
Ik ben kristalkind denk ik :P Maar.. ik ben wel in 1994 geboren :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl