Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:33:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 13:53:49 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
We zitten allemaal "vast" in bepaalde patronen. Of het nu om roken gaat of om een andere schadelijke gewoonte. Wat is jouw manier om te veranderen? Wat spreek je met jezelf af? Ben je streng of ben je mild voor jezelf.

Veranderen is voor iedereen moeilijk? Welke methode gebruik jij? Misschien kunnen we van elkaar leren.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties?

veel liefs,

Miracle.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 15:40:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Hey miracel,

Ha ha ha dit onderwerp komt op het juiste moment.
Ik ben nu ook met veel dingen bezig.
En ik lijk maar niet vooruit te komen. En stilstaan is achteruit gaan.
Daardoor ben ik ook meer gaan roken ^^
En zit ik nu nog in een beetje chaotische periode.

Voor mijzelf heb ik gisteren de figuurlijke knopen door gehakt.
Ik heb gekeken wat er nog moet gebeuren en wat het belangrijkste is.
Dat heb ik op een rijtje gezet.

Nu ga ik een voor een afwerken, en voor mijzelf heb ik zo een beetje rust gekregen.
Dit heb ik zowel op mijn werk als met mijn vrienden hobby’s gedaan, maar ook op het spirituele vlak. Ik ga nu in mei een cursus shambhala ‘een soort van Reiki’ doen, samen met nog twee anderen die ik ken. Dus daar hoef ik mij niet meer druk over te maken. Als ik aan de cursus begin stop ik ook met roken, dus daar maak ik mij nu ook niet druk om.

En zo heb ik weer overzicht en rust gekregen, en voor mij lijkt het tot nu toe goed te werken.

Groetjes Carnesîr.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 22:02:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
jabij mij klopt dit onderwerp ook wel, zit net te bespreke met me moeder om weer af te gaan vallen .. maar ja is ook wel nodig, vind ik zelf dan, als ik mezelf vergelijk met vroeger mogen dr wel 10 kilotjes van af .. zit nu op fitniss gelukkig en vind het leuk dus ga er wel 2-3 keer per week heen.. en dan maandag weer beginnen met sonja bakker..hielp voorheen ook dus ik ga err weer voor! ik ga denk wel ene lijstje bijhouden voor mezelf van de kilo´s die eraf gaan per 2weken ongeveer. maar hoop dat ik het volhoud want met meestal wel niet streng v oor meself hehe
en roken..tja.. daar wacht ik nog even mee om te stoppen hihi..
:kiss:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 23:00:53 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
over afvallen gesproken, een colega van mij deed mee aan de afvallers xxl
maar oke wat ik nodig aan mezelf moet veranderen is...
tja ik weet het niet 8) ik blow niet, heb uberhaubt nog nooit drugs gebruikt. goed he :P
drinken doe ik niet veel, alleen met uitgaan of met vrienden,1 a 2 keer per week.
en roken doe ik zelden tot nooit. alleen heel af en toe op gelegenheden.
en afvallen moet ik al helemaal niet, ben veel te licht.

Ik vind het knap dat jullie jezelf zo goed motiveren :D
ga zo door :wink:

groetjes boarder

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 14-02-2008, 11:48:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-12-2007, 23:43:24
Berichten: 64
Locatie: Rotterdam
He miracle,

Mijn 'vaste' patroon is conflictvermijding.
Ik geef mezelf de tijd en genoeg ruimte om babystapjes te maken.
Want als jij jaren en soms wel tientallen jaren op een bepaalde manier gehandeld hebt, hoe kan je dan van jezelf verlangen dat je dat binnen 3 maanden opgelost hebt?

Ik begon lang geleden met, eens mijn eigen mening te geven, ookal was die anders dan die van de anderen. Daarna discussies aangaan, waarvan ik wist dat ze niet te persoonlijk waren. En vervolgens ga ik steeds (voor mij) 'moeilijkere' confrontaties aan.

Wat me tegenhoud is angst voor het onbekende, en ik vul altijd voor anderen in hoe ze zullen gaan reageren, en of ik ze ga kwetsen of niet.
Daarmee maak ik het mezelf lekker makkelijk, want door het voor hun al in te vullen, geef ik mezelf een reden om het sowieso niet meer aan te gaan.

Wat me helpt zijn de goede ervaringen. Als het me eens gelukt is, en het ging goed, dan helpt me dat bij de volgende keer!

En soms blijf ik tegen mezelf zeggen dat ik niet bang moet zijn als het eens 'fout' gaat. Wat als het niet goed afloopt? Is er dan geen mogelijkheid meer om erop terug te komen? Om misschien mijn excuses voor iets aan te bieden? En zal die persoon voor de rest van mijn leven me niet meer willen spreken?

Dat helpt bij mij altijd wel goed, haha. En ik vind dat bovenstaande op veel meer dingen van toepassing is!

Verder praat ik veel met een goede vriendin, en door het vele praten, kom ik tot meer inzichten over mezelf, waar het vandaan komt, en hoe ik mezelf in bepaalde situaties plaats.

En op mijn SPH-opleiding, bestaan al mijn vakken uit reflecties/reflecties en reflecties. Ik ben dus dagelijks ontzettend veel naar mezelf aan het kijken, met een vergrootglas.

Soms laat ik alles dan ook expres even los. Dan ben ik moe, en wil ik er even niet intensief aan werken.
Ik lees nu ook het boek van Brandon Bays - 'Vrijheid is'. Het eerste hoofdstuk ging over moeiteloos zijn, dat sprak me wel aan.

Kortom, ik ben een balans aan het zoeken tussen het doorbreken van oude patronen, maar daarin niet te ongeduldig te zijn!

En over roken/drinken en eten zal ik maar niet spreken. Ik weet waar het vandaan komt en welk patroon daaronder ligt. En dat is voor mij nu wel voldoende, dat ik het weet, en niet hard ga proberen te stoppen.
Ik denk dat als ik dingen los leer laten, ik het vanzelf niet meer nodig (denk te-) heb(ben).

Ik ben benieuwd of je iets aan mijn antwoord hebt miracle, of was dit niet wat je zocht?

Liefs

_________________
Geduld


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 16-02-2008, 10:44:28 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Heyho,

Ik zit in het zelfde schuitje als de meesten hier. Moeite met loslaten met name. Ik voel me vaak verantwoordelijk voor andermans problemen :roll:
Ik probeer afstand te nemen van mezelf (reflecteren dus), kijken wat ik anders zou kunnen doen en het dan maar gewoon doen he. Klinkt makkelijk als je het zo opschrijft :D

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 17-02-2008, 03:03:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hoi Miracle,

Ik heb even afgewacht met het reageren op je vraag. Ik snap namelijk niet goed waar je naar vraagt. Als ik je bericht zo lees neem ik aan dat jij met een vast patroon zit waar je niet vanaf komt?

Je bericht neigt m.i. erg de kant op van verslavingen....

Ik heb zelf niet echt bewuste verslavende neigingen op het gebied van drugs, roken etc.
Wat me wel is opgevallen is dat ik met uitgaan echt veel drink en dat ik dat niet meer onder controle had. Een glaasje voor de gezelligheid werden er al gauw een stuk meer. Op het moment dat ik me er niet meer goed bij voelde (heb het nooit als verkeerd ervaren) heb ik daar gewoon veel aandacht aan geschonken. Op zulke momenten moet je denk ik niet flauw zijn voor jezelf. De verleiding is groot maar de liefde voor jezelf moet gewoon groter zijn. Ik klink nu alsof ik mijn woordje doe bij de plaatstelijke AA, maar zo wilde ik niet overkomen! Dit was het dichtst bij een fysieke verslaving, verkeerd patroon dat ik kan bedenken. Het stelde niet veel voor, het was meer een voorbeeld 'Dergelijke'verslavingen zitten tussen je oren. Je hebt ze zelf verzonnen dus je bent ook sterk genoeg om ze om te buigen.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 24-04-2008, 10:06:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2008, 12:40:25
Berichten: 7
Heeft het niet alles te maken met liefde voor jezelf? Je lichaam zien als een geschenk/tempel..zie je het al voor je? :D Of je lichaam zien als baby en dus als iets wat je het beste kunt koesteren. Bij mij is de acceptatie nog niet volledig en zit er nog zelfhaat in mij waardoor ik mezelf niet goed verzorg. Een lichaam hebben die te sterk reageert en hier niet mee om kunnen gaan en het vervolgens haten...kent iemand dat?
Jezelf teveel eten geven, of teveel drugs of teveel stress..is het het niet onder controle hebben van je omstandigheden?( voor zover dat kan) Jezelf accepteren en dan ook alles van jezelf is dat niet het allerbelangrijkste en tegelijkertijd het moeilijkste? ik denk van wel. Rust zoeken, ik vind het een hele opgave


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 25-04-2008, 10:26:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
maanpoema schreef:
Heeft het niet alles te maken met liefde voor jezelf? Je lichaam zien als een geschenk/tempel..zie je het al voor je? :D Of je lichaam zien als baby en dus als iets wat je het beste kunt koesteren. Bij mij is de acceptatie nog niet volledig en zit er nog zelfhaat in mij waardoor ik mezelf niet goed verzorg. Een lichaam hebben die te sterk reageert en hier niet mee om kunnen gaan en het vervolgens haten...kent iemand dat?
Jezelf teveel eten geven, of teveel drugs of teveel stress..is het het niet onder controle hebben van je omstandigheden?( voor zover dat kan) Jezelf accepteren en dan ook alles van jezelf is dat niet het allerbelangrijkste en tegelijkertijd het moeilijkste? ik denk van wel. Rust zoeken, ik vind het een hele opgave


Het heeft alles te maken met liefde voor jezelf. Je lichaam is jouw middel welke jou helpt om te groeien. Verwaarlozen van je lichaam is alleen maar een tijdelijke vlucht, want je lichaam gaat vanzelf protesteren en dan moet je de confrontatie aan. Is het niet fijner om zelf te bepalen hoe je wilt groeien?? Jezelf accepteren is niet moeilijk en niet gemakkelijk. Het is een kwestie van doen. Je kunt het vergelijken met een eindexamen maken. Iedereen ervaart stress, maar de maatschappelijke druk is zo groot dat je hem gaat maken. (was die maatschappelijke druk er niet dan zouden veel mensen hem ook niet maken) Deze zelfde maatschappelijke druk maakt ook dat jij jezelf gaat haten (je vergelijkt en intepreteerd anderen met jezelf en dat is een oneindige strijd die je nooit kunt winnen) Je moet dus uit het gevecht met (jezelf) anderen dus. stappen en opnieuw gaan leren wie je bent en wat je kunt.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe verander jij ?
BerichtGeplaatst: 16-05-2008, 16:06:36 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Persoonlijk denk ik dat we allemaal streven naar dat volgende niveau van persoonlijke perfectie / balans.

De eerste stap in loslaten lijkt me de gewaarwording dat je los dient te laten. Wat verteld jou dat je los dient te laten? Het is de erkenning van een patroon dat je niet meer wenst te hebben. Die erkenning is een bewustwording.

Je voelt aan dat iets positief of negatie is voor jou persoonlijke groei. Beide zijn emoties, en emotie is een communicatie, een taal. Ik ervaar het zelf dat na een periode van innerlijke groei er een hoop dingen zijn die ik los dien te laten. Soms weet ik niet precies wat ik los dien te laten, maar ik voel dat ik onnodige ballast bij me draag. Het voelt als een druk op mijn borst(kast).

Mijn hoger bewustzijn is zich van veel meer dingen bewust dan het organische brein. Meestal erken je grote dingen gemakkelijk omdat ze een dominante invloed op je uitoefenen. Als ik voel dat ik los dien te laten, dan ga ik zitten, en ik kies ervoor om het door mij heen te laten gaan en het zo los te laten. Ik geef het over aan wat ik ervaar als God.

Adem diep in, denk aan ‘dien ik iets los te laten?’, en adem uit. Voel je een druk op je borst(kast), dan is het tijd om los te laten. Dat is mijn ervaring.

Hoe meer jij gewaar bent van de subtiele energieën en de emoties in je lichaam, hoe beter je weet wanneer je los dient te laten. We dragen een hoop onnodige ballast met ons mee.

Het komt dus terug op bewustwording.

Ik hoop dat dit je helpt.

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl