Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:26:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 00:45:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2008, 00:35:35
Berichten: 2
Hallo, ik wil graag jullie mening(en) weten of jullie het oké vinden wanneer je met toestemming van de persoon die jij wilt readen, het oké is om je gave uit te testen. Natuurlijk wel de dingen aan geven waarmee de persoon iets zou kunnen. Ook ben ik benieuwd of dit goed is voor je ontwikkeling.

Ik heb dit dus al meerdere malen gedaan en het is niet zo dat ik me er niet goed bij voelde (wanneer het niet goed voelde, deed ik dit niet of lukte het niet) maar vraag me toch sterk af of je dan eigenlijk niet je gave negatief beïnvloed. Het is zo verwarrend. Je hoofd rationaliseert en je hart(ziel) zegt dat het echt is wat je voelt.(in mijn geval) Ik ben momenteel bevestigend bezig en weet niet of dit goed is.

Ben erg benieuwd naar de mening van anderen.
Bedankt voor het lezen en voor de reactie als je de behoefte voelt om deze te geven.

Groetjes Jowy...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 17:40:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Door middel van het oefenen op mensen die vrijwillig toestemming geven vind ik een goed punt. Waarom? op deze manier ben je bewust bezig met jou 'gaves' je kan je eigen gevoel testen en vooral uit je eigen gevoel leren te handelen. Dit handelen kan je dan ook weer toepassen op andere dingen ;)

Het gaat om je persoonelijke ontwikkeling je bewust worden van de dingen die je kan. En als iemand je daar de mogelijkheid voor wil geven vind ik dat je hem moet aanpakken.

Iets om over nate denken?
stel je is voor dat je voelt dat iemand kanker heeft maar zij zelf heeft dit niet zou jij het haar zeggen? Met de kans dat ze beter wordt of zeg je het niet met de kans dat het te erg is als ze er zelf achter komt?

Gr Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 21-02-2008, 00:06:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-02-2008, 00:35:35
Berichten: 2
goed punt, gids...

Ik denk dat wanneer ik zeker weet dat dit het geval is, zou vragen of hij of zij ergens last heeft van bijvoorbeeld pijn. Wanneer het antwoord ja is, zou ik vragen of ze er over denkt om naar de dokter te gaan met de klacht. Die laatste vraag ligt aan hoe het gesprek gaat. Vervolgens zou ik denk ik zeggen dat het voor hem of haar misschien een idee is om het ff na te laten kijken. De keuze blijft hierdoor bij de persoon in kwestie. Ik denk dat je niet het recht hebt om te vertellen dat ze een "ernstige" ziekte hebben. Dit kan emotioneel gezien te veel met ze doen en ze toch negatief beïnvloeden. Misschien worden ze wel bang om naar de dokter te gaan. Bevestiging kan ontzettend eng zijn. Dus ik denk dat ze er beter zelf achter kunnen/moeten komen doormiddel van een professioneel iemand die verstand heeft van z'n vak. Denk dat wanneer je dit niet kunt aantonen doormiddel van een gedegen onderzoek, je geen definitieve uitspraken over mag doen. Maar wel een goed punt!... Dat is zeker iets om over na te denken...

Jowy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 24-02-2008, 14:35:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Als je wilt oefenen zou ik als ik jou was nooit proberen dingen te readen over toekomst
Het kan erg gevaarlijk zijn als je iets 'fouts' read. Want de mens is heel makkelijk te beinvloeden
En door een reading kan er juist gebeuren wat jij 'voorspelde' terwijl dit eigenlijk helemaal niet zou gebeuren
Als je bv read dat iemand erg ziek gaat worden en je zegt dit, kan iemand bang worden voor ziek worden
En daardoor wordt iemand ook echt sneller ziek.
Verder is het oefenen natuurlijk wel goed, maar ben dus voorzichtig met de toekomst.
Veel succes nog met het ontplooien van je gaven!

*Knuff* Kirstin

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 22:11:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-03-2007, 21:37:29
Berichten: 6
Ik read vaak mensen als ze bij mij thuis komen of op school maar dan weten ze het niet. Vaak kan ik dan dingen zien maar vertel ze meestal niet, maar soms ook wel. Laatst heb ik op school bij een meisje gezien dat ze problemen had met haar vriend. Ik vroeg haar heb jij problemen met je vriendje? Zegt zei ja hoe weet jij dat. Toen zei ik ik weet alles :P, ik zie meer dan jij ooit zal vermoeden. Ze vond het niet erg ze vond het juist wel spannend.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 06:26:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
hoi Jowy,

Door het readen van mensen verbeter je, je gaven.
Mensen die echt niet willen worden gelezen zal het ook niet lukken, dat is mijn ervaring.
Maar het gevaarlijke van een reading te geven is dat je het soms verkeerd kan interpreteren.
Maar ook verkeerde dingen kan vertellen die wel kloppen, maar waar je ze niet verder mee helpt. Dus luister altijd naar je gevoel om dingen te zeggen of gewoon niet te zeggen.
En je moet je zelf ervan af kunnen zetten als je iemand met een k*t gevoel read dat je er zelf niet de hele dag zelf mee rond gaat lopen. Maar hoe vaker je het doet hoe minder last je er van hebt.

Dit is mijn eigen ervaring, dus hoeft niet voor jou te gelden.
Maar veel succes.

Groetjes carnesîr.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: je gave uittesten oké?
BerichtGeplaatst: 12-07-2008, 23:31:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Zeker goed om te oefenen!

Probeer wel uit te kijken met het losmaken van verdrongen dingen zoals trauma's bijvoorbeeld, als je niet weet hoe je hiermee om moet gaan..

groetjes vision!

Keep up the good work

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl