Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:05:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 21:15:38 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
ai, dit is een erg moeilijke en ingewikkelde discussie die ik ook met anderen heb gehouden.
Uit onze discussie (het ging dan wel over demonen) is gekomen dat:

- Demonen/engelen/lichtgidsen/casper enz zijn gedachtevormen eeuwen geleden gemaakt met een doel (intentie/gevoel) en versterkt door een collectieve energie stroom. Door deze collectieve energie stroom zijn de thougthforms veranderd in entiteiten die wij als echt beschouwen. Wij raadplegen dan een creatie gemaakt door mensen.

- Demonen/engelen/lichtgidsen/megaman zijn de de "energie stromingen" die onze subconconcious interpereerd als een entiteit. Effe kijken hoe ik dit het beste kan uitleggen. De Demonen van de goetia zijn gebasseerd op emoties, liefde, haat enz enz. Ik gok dat het ook zo met engelen het geval is. Deze entiteiten zijn dus extern, niet gemaakt door de mens. Wij interperteren op een manier dat onze onbewuste acht het beste te vinden. De emotie/intentie die je oproept (oproepen van energie) is een levende vorm die zich manifesteert in een beeld door je subconcious.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Als een liefhebber van automatisch typen, komt het voor dat ik mezelf ook wel eens niet snap ;)

Zijn engelen/demonen /lichtgidsen/pokemon dan wel mensen?
Niemand kan het bewijzen. helaas!
Ik berust mijn ideen op theorie van Franz Bardon, Austin osman spare, Aleister Crowley en mezelf!
Je eigen ervaringen zijn in dit geval cruciaal en helpen je een eigen geloofsysteem te ontwikkelen waarin je verder kunt groeien.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 14:50:35 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
flowwhenyouknow schreef:
De discussie of iets extern of intern is, is irrelevant. Het doet niets af of voegt iets toe aan de beleving.


Daar ben ik het niet mee eens, al kan ik me aan de andere kant ook wel vinden in je mening/stelling; iedereen zijn eigen beleving is louter van díe persoon en dus zou het niets uit moeten maken of het intern of extern is. Maar toch vind ik de beleving anders (voor zover ik het kan vergelijken omdat ik alleen intern ken). Als ik zowel voel naar intern als extern, kan het één heftiger zijn als het ander. Zowel intern heftiger dan extern (omdat je volgens mij meer wordt geconfronteerd met jezelf, door jezelf, en dus heeft dat/het voor mij meer waarde), als extern heftiger dan intern (omdat iets buiten jezelf zou liggen kan je volgens mij meer overdonderd worden (in die zin ook wel geconfronteerd) met jezelf, jouw plaats in het 'geheel' en de 'opdracht' van jou/je gids/engel etc)...lastig voelen naar extern, ik snap niet zo goed wat de ervaringen zijn van mensen die iets als extern beleven omdat ik het zelf absoluut niet ken, en ook dat is weer lastig uitleggen.

Citeer:
Ik ben er overigens van overtuigd dat engelen andere wezens zijn, aangezien het in mijn geval mijn bloedeigen oma is. Verder kan ik me wel vinden in je benadering. Mensen zijn ook met elkaar verbonden. Een ander is niets anders dan een weerspiegeling van je eigen mens-zijn.


Lijkt me een mooie ervaring, van je oma.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 14:58:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Fifth element schreef:
De Demonen van de goetia zijn gebasseerd op emoties, liefde, haat enz enz. Ik gok dat het ook zo met engelen het geval is. Deze entiteiten zijn dus extern, niet gemaakt door de mens. Wij interperteren op een manier dat onze onbewuste acht het beste te vinden. De emotie/intentie die je oproept (oproepen van energie) is een levende vorm die zich manifesteert in een beeld door je subconcious.


Een paar vraagjes zodat ik goed begrijp wat je wilt zeggen: Je zegt dat 'ze' (welke naam die wezens dan ook mogen hebben) zijn gebasseerd op emoties (ben ik het overigens deels mee eens). Waarom trek je dan de conclusie dat het extern moet zijn, niet gemaakt door de mens? Terwijl emoties zo ongelooflijk intern zijn en deze wezens dus gebasseerd moeten zijn op emoties van mensen zelf? En vervolgens zeg je dat je het via je onderbewustzijn zelf oproept (ik neem aan dat je de 'wezens' bedoelt en niet de emoties)..wat is daar nog extern aan dan?

In meerdere zinnen van je stuk zeg je wel dat het onderbewustzijn van de mens deze wezens creeert om vervolgens te raadplegen (of wat dan ook er mee te doen). Alleen dat we het interpreteren als iets wat buiten onszelf ligt. Klopt het hoe ik je stuk zo interpreteer?

Overigens nog een vraagje; n.a.v. je eerste punt; je zegt 'eeuwen geleden gemaakt'. Hoe lang denk jij dat deze wezens kunnen blijven voortbestaan? Zelf denk ik zolang als dat mensen ze blijven creeren (zie god/duivel), maar ben benieuwd naar jouw visie.

Leuke discussie overigens.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 20:00:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Esha schreef:
Fifth element schreef:
De Demonen van de goetia zijn gebasseerd op emoties, liefde, haat enz enz. Ik gok dat het ook zo met engelen het geval is. Deze entiteiten zijn dus extern, niet gemaakt door de mens. Wij interperteren op een manier dat onze onbewuste acht het beste te vinden. De emotie/intentie die je oproept (oproepen van energie) is een levende vorm die zich manifesteert in een beeld door je subconcious.


Een paar vraagjes zodat ik goed begrijp wat je wilt zeggen: Je zegt dat 'ze' (welke naam die wezens dan ook mogen hebben) zijn gebasseerd op emoties (ben ik het overigens deels mee eens). Waarom trek je dan de conclusie dat het extern moet zijn, niet gemaakt door de mens? Terwijl emoties zo ongelooflijk intern zijn en deze wezens dus gebasseerd moeten zijn op emoties van mensen zelf? En vervolgens zeg je dat je het via je onderbewustzijn zelf oproept (ik neem aan dat je de 'wezens' bedoelt en niet de emoties)..wat is daar nog extern aan dan?

In meerdere zinnen van je stuk zeg je wel dat het onderbewustzijn van de mens deze wezens creeert om vervolgens te raadplegen (of wat dan ook er mee te doen). Alleen dat we het interpreteren als iets wat buiten onszelf ligt. Klopt het hoe ik je stuk zo interpreteer?

Overigens nog een vraagje; n.a.v. je eerste punt; je zegt 'eeuwen geleden gemaakt'. Hoe lang denk jij dat deze wezens kunnen blijven voortbestaan? Zelf denk ik zolang als dat mensen ze blijven creeren (zie god/duivel), maar ben benieuwd naar jouw visie.

Leuke discussie overigens.



Ik ga nu effe heel gemeen zijn.
Ik begin met een quote, er is geen andere waarheid als self-loving. (austin osman spare, 1907)
Datgene wat ik vertel komt puur uit ervaring en kan niet als waarheid worden beschouwd.


Je zegt dat 'ze' (welke naam die wezens dan ook mogen hebben) zijn gebasseerd op emoties (ben ik het overigens deels mee eens). Waarom trek je dan de conclusie dat het extern moet zijn, niet gemaakt door de mens? Terwijl emoties zo ongelooflijk intern zijn en deze wezens dus gebasseerd moeten zijn op emoties van mensen zelf? En vervolgens zeg je dat je het via je onderbewustzijn zelf oproept (ik neem aan dat je de 'wezens' bedoelt en niet de emoties)..wat is daar nog extern aan dan?

Tegenstrijdigheden, dat kom je verrekte veel tegen in het occulte.
Een adept zei eens tegen een goede vriendin van mij dat de demonen overal zijn, behalve in jezelf.
Daarnaast zijn emoties een uiting van de intentie. Dat het alleen intern is, daar ben ik het niet met je eens.
Franz Bardon, heeft in initiation into hermetics geschreven dat de universum/wereld en jezelf bestaat uit vijf elementen. Water/lucht/aarde/vuur en het vijfde element Akassa. De elementen zijn puur metaforisch bedoeld. De elementen in een persoon uiten zich in alles. Waaronder de emoties.
Volgens dhr. Bardon is de wereld dus gemaakt uit de elementen, in zijn boek schrijft hij dat er ook entiteiten bestaan gemaakt uit deze elementen. Aangezien een element ook uit bepaalde emotie bestaat, is de entiteit (onder ander) puur opgebouwd uit die emotie. Hij is opgebouwd uit de gehele elementaire energie.

Je moet de taak van de subconcious in dit geval zien als een radioantenne die de informatie oppakt en deze doorstuurt naar je concious. De subconcious creeert de entiteit in deze theorie NIET maar beeld hem uit, naar de informatie wat je van buitenaf krijgt te zien.

In meerdere zinnen van je stuk zeg je wel dat het onderbewustzijn van de mens deze wezens creeert om vervolgens te raadplegen (of wat dan ook er mee te doen). Alleen dat we het interpreteren als iets wat buiten onszelf ligt. Klopt het hoe ik je stuk zo interpreteer?

Perfect, voortaan stuur ik m'n stukje naar jou toe om het te vertalen, ok? ;)
Het onderbewustzijn kan met hulp van je eigen intentie, entiteiten maken in het astrale realiteit. Servitors heten ze.
Deze servitors kunnen zo levensecht worden dat je ze waarneemt als iets wat buiten je om leeft.
Denk bijvoorbeeld aan een lichtgids/patron demon/holy spiritual guide/succubus.

Overigens nog een vraagje; n.a.v. je eerste punt; je zegt 'eeuwen geleden gemaakt'. Hoe lang denk jij dat deze wezens kunnen blijven voortbestaan? Zelf denk ik zolang als dat mensen ze blijven creeren (zie god/duivel), maar ben benieuwd naar jouw visie.

Thoughtforms zijn permanent tenzij je er een tijd aan vast koppeld. Een tip voor de mensen hier. zo bespaar je vee l leed en ellende.

Wat ik wel moet zeggen en dit gaat vaag worden.
Er bestaat een Current van energie waar onze subconconcious aan gekoppeld zitten. Kia/akassa/satanic current of the age of Aquarius? wie zal het zeggen. leeft deze energie stroom? Geen idee.

Daarentegen, terug naar het begin van mijn stukje.
Er is geen andere waarheid als self-loving. (austin osman spare, 1907)
Self loving is total satisfaction en acceptatie van je intenties.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 07:35:09 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Fifth element schreef:
Ik ga nu effe heel gemeen zijn.
Ik begin met een quote, er is geen andere waarheid als self-loving. (austin osman spare, 1907)
Datgene wat ik vertel komt puur uit ervaring en kan niet als waarheid worden beschouwd.


Zo gemeen kom je anders niet over :wink:. Overigens is het toch jouw waarheid, en dus een waarheid?
Citeer:
Tegenstrijdigheden, dat kom je verrekte veel tegen in het occulte.
Een adept zei eens tegen een goede vriendin van mij dat de demonen overal zijn, behalve in jezelf.
Daarnaast zijn emoties een uiting van de intentie. Dat het alleen intern is, daar ben ik het niet met je eens.
Franz Bardon, heeft in initiation into hermetics geschreven dat de universum/wereld en jezelf bestaat uit vijf elementen. Water/lucht/aarde/vuur en het vijfde element Akassa. De elementen zijn puur metaforisch bedoeld. De elementen in een persoon uiten zich in alles. Waaronder de emoties.
Volgens dhr. Bardon is de wereld dus gemaakt uit de elementen, in zijn boek schrijft hij dat er ook entiteiten bestaan gemaakt uit deze elementen. Aangezien een element ook uit bepaalde emotie bestaat, is de entiteit (onder ander) puur opgebouwd uit die emotie. Hij is opgebouwd uit de gehele elementaire energie.


Ik hoef niet zo nodig te weten wat adepten, akassa, serpitors etc zijn, maar het maakt het lezen niet makkelijker. In ieder geval; wij verschillen dus nogal van mening. Ik vind 'demonen' of wat voor wezens dan ook, louter alleen in jezelf en niet in de buitenwereld. :mrgreen:. In mijn visie komen emoties vóór een intentie. Bewust emoties oproepen kan dan ook niet, je kan bijv. niet ergens blij van worden alleen omdat je er blij van wilt worden, dat werkt volgens mij niet. Ik ken die Bardon niet, maar over de elementen weet ik dan wel weer meer (ik krijg het niet voor niets in mijn opleiding(en)). Of het puur metaforisch is weet ik zo net nog niet, in ieder geval vanuit de temperamentenleer niet. Dat het zich ook uit in de emoties ben ik het wel met je eens.

Dat er entiteiten worden gemaakt uit deze elementen..lastig, ergens kan ik er wel bij; sommige emoties komen meer voor bij bepaalde elementen, dus kan ik me ook voorstellen dat bepaalde entiteiten meer voorkomen bij bepaalde elementen (/temperamenten/etc). Maargoed, in mijn visie kan elke entiteit bij elke persoon tot uiting komen. In hoeverre dat gelinkt is aan de elementen..wel een grappige gedachte.

Citeer:
Je moet de taak van de subconcious in dit geval zien als een radioantenne die de informatie oppakt en deze doorstuurt naar je concious. De subconcious creeert de entiteit in deze theorie NIET maar beeld hem uit, naar de informatie wat je van buitenaf krijgt te zien. [...] Het onderbewustzijn kan met hulp van je eigen intentie, entiteiten maken in het astrale realiteit.


Hoe kun je iets uitbeelden zonder te creeeren? Als je iets buiten jezelf zou zien, wordt het ergens door gecreeerd. In mijn visie is dat je (on)bewustzijn. Welk deel zorgt er volgens jou dan voor dat het gecreeerd wordt? Want later zeg je wel weer dat het je onderbewustzijn is.

Citeer:
Perfect, voortaan stuur ik m'n stukje naar jou toe om het te vertalen, ok? ;)

:mrgreen:

Citeer:
Thoughtforms zijn permanent tenzij je er een tijd aan vast koppeld. Een tip voor de mensen hier. zo bespaar je vee l leed en ellende.


Daar verschillen we dus van mening (permanentheid). Ik zou ook niet kunnen weten hoe je er een tijd aan vast kunt koppelen, een entiteit is er zolang als dat jij nodig hebt in mijn visie. Gebeurt dat volgens jou dan dus onbewust?

Citeer:
Wat ik wel moet zeggen en dit gaat vaag worden.
Er bestaat een Current van energie waar onze subconconcious aan gekoppeld zitten. Kia/akassa/satanic current of the age of Aquarius? wie zal het zeggen. leeft deze energie stroom? Geen idee.


Ja dat is vaag. Wat versta je onder current? Het is niet zo handig om met termen te gooien die niemand verder kent (om maar even te generaliseren :wink:), wordt het onduidelijker van.

Citeer:
Daarentegen, terug naar het begin van mijn stukje.
Er is geen andere waarheid als self-loving. (austin osman spare, 1907)
Self loving is total satisfaction en acceptatie van je intenties.


Ik vind het een beetje een 'stretch' naar zelfliefde, maar ik snap wel wat je bedoeld. Daarom vind ik zelf de erkenning dat iets er is, net zo belangrijk (al dan niet belangrijker) dan dat het weer 'weggaat'. En dus ook de reden waarom ik nooit aanraad om iemand anders de entiteiten "wel even weg te halen".


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraag
BerichtGeplaatst: 03-04-2008, 14:21:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Het lastigste van dit onderwerp is gewoon het feit dat iedereen een eigen waarheid heeft wat bestaat uit een gedachtegoed, die juist of niet juist kan zijn. Ik ervaar mijn bevindingen puur uit ervaring en datgene wat ik leer van mensen die al wat langer in het vak zitten. (mocht je het een vak willen noemen)

Veel van de bestaande boeken omtrent dit onderwerp spreken elkaar ontzettend tegen. Ik heb met een dubbele reden de termen erbij gepakt. Ten eerste om een bronvermelding er bij te plaatsten, zodat jullie weten dat ik niet uit mijn nek sta te lullen. Ten tweede wil ik jullie motiveren om deze boeken erbij te pakken. Franz Bardon was een geniale man in mijn optiek. Volgens mij was hij de eerste magier/occultist die uitgebreid ingaat op de elementen en de effecten van deze op de mens. Austin Osman spare was geniaal omdat hij geen geloof heeft, maar dit zijn geloof is.

Ik denk dat een samenvatting zou kunnen zijn. Entiteiten bestaan wel. Entiteiten bestaan niet. Entiteiten zijn extern. Entiteiten zijn intern.

Creeer je eigen waarheid gebasseerd op ervaringen.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl