het is niet echt verstandig om in een drukke trein te gaan mediteren. Meditatie draait om het verkrijgen van innerlijke rust en eigen inzichten in bepaalde situaties.
Je hebt in een trein heel veel mensen die je rust verstoren en die rust is heel belangrijk voor een goede meditatie.
Het is beter om op een plek als je eigen slaapkamer op je eigen bed in alle rust te mediteren.
Meditatie is je helemaal concentreren op je eigen ik,
en liever niet op alles er omheen. De truc is om je op je eigen ik te concentreren en proberen of je even kunt stoppen met denken.
Hierdoor kunnen sommige dingen weer helder worden.
Ik heb zelf redelijk wat ervaring met meditatie.
Ik ben alleen geen professional en soms gaat er bij mij ook wat mis... ik ben heel sterk en ik kan slechte entiteiten verslaan, (Geen fijn gevoel... Maar ik ken stom genoeg geen andere manier om ze helemaal weg te jagen.) Maar als je een wat zachtere energie bent raad ik je aan om je niet meer in te laten met echte negatieve energieën. Ze kunnen je van binnen leegslurpen en daar kun je heel erg beroerd van worden.
Een kaars branden en je alleen richten op de vlam of je alleen richten op je eigen ademhaling en een rustgevend ademritme proberen te krijgen wil ook wel helpen als je je echt op rust wilt concentreren.
Fijne, zachte geuren zoals van wierrook of een essentiële olie-kaarsenbrander willen ook wel helpen. Het fijne is dat je na meditatie heerlijk uitgerust bent en weer een beetje tot jezelf bent gekomen.
Wat jij doet klinkt niet echt helemaal als een gewone meditatie. Maar als op een bepaalde manier vervelende dingen in je opnemen. Het lijkt me niet verstandig om zo verder te gaan met spiritualiteit. Rust en eigen inzichten krijgen over bepaalde dingen... dat is wat meditatie echt is.
Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt