Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:36:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 06:31:32 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Falun Dafa, ook bekend als Falun Gong, kan in het kort beschreven worden als een cultivatiewijze die de universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid als haar leidraad heeft. Falun Dafa is een vorm van Qigong. Qingong praktijken zijn traditionele wijzen voor het verbeteren van de mentale, spirituele en fysieke gezondheid door middel van langzame vloeiende meditatieve bewegingen en worden al generaties lang door vele mensen beoefend in Azië en China. Oorspronkelijk werden ze 'cultivatiewijzen' genoemd en kenden niet alleen een set oefeningen maar ook principes en leringen gebaseerd op de cultivatie van deugdzaamheid en moraliteit. Met het passeren van de tijd werd deze innerlijke spirituele inhoud en leidraad achter deze praktijken steeds minder prominent en nu worden vaak alleen de lichamelijke oefeningen onderwezen.

Falun Dafa is een compleet cultivatiesysteem dat sterke nadruk legt op de ontwikkeling van iemands innerlijk in overeenstemming met de universele principes van Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Falun Dafa heeft ook een set van vijf eenvoudige oefeningen inclusief een meditatie die enigzins lijken op de langzame en vloeiende oefeningen van Tai Chi of Yoga of andere vormen van Qigong. Falun Dafa is een geïntegreerde methode voor het verbeteren van geest en lichaam - de oefeningen en innerlijke cultivatie gaan hand in hand en wanneer ze samen beoefend worden kunnen ze wonderbaarlijke veranderingen doen plaatsvinden in de geestelijke, lichamelijke en spirituele gezondheid.

Falun Dafa werd voor het eerst geïntroduceerd aan het publiek in 1992 door dhr. Li Hongzhi, ook wel meester Li genoemd (Meester is een traditionele respectvolle term voor diegenen die zulke praktijken onderwijzen). Het groeide snel in populariteit en verspreidde zich van persoon tot persoon door heel China. Niet alleen bracht Falun Dafa voordelen in termen van fysieke gezondheid maar ook vonden degenen die het beoefenden dat de principes achter de oefeningen, gebaseerd op Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid, hen een rustige en vreedzame geest brachten en betekenis gaven aan hun leven, hen in staat stelden in harmonie te leven met hun families en hen een diepgaande spirituele weg gaven om te volgen. In 1996 werd Zhuan Falun het hoofdboek van Falun Dafa een bestseller in China en tegen 1999 waren er een geschatte 100 miljoen mensen die Falun Dafa beoefenden in China

Ondertussen had Falun Dafa in het westen ook enige bekendheid gekregen. Hoewel het niet beoefend wordt op zulke grote schaal als in China, verspreidde Falun Dafa zich wereldwijd en wordt nu in meer dan 80 landen beoefend door mensen van allerlei soorten etnische afkomst en sociale status.

Falun Dafa is open voor iedereen om te leren, het is geheel vrij van kosten, heeft geen lidmaatschap, geen religieuze rituelen en is volledig informeel. Beoefenaars worden gestimuleerd te leven zoals ieder ander in de samenleving en verantwoordelijk te zijn naar hun familie en vrienden toe evenals naar de samenleving. Het enige uiterlijke verschil is dat ze dagelijks wat van hun tijd besteden om de oefeningen te doen en de boeken en de principes van Falun Dafa te bestuderen. Innerlijk, trachten beoefenaars zich voortdurend te verbeteren en zich te gedragen overeenkomstig de principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid en in de eerste plaats aan anderen te denken en hun eigen persoonlijke belangen en voordelen lichter en lichter op te nemen.

Bronvermelding:
Clear Harmony

Website Falun Dafa:
http://www.falundafa.org/Dutch/

Karin :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Laatst gewijzigd door Kai Gong op 28-06-2012, 06:22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 24-11-2008, 12:56:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-10-2008, 15:24:46
Berichten: 6
Ik ben daar zelf ook pas mee bezig en vind het prettig om te doen!

Op deze site vind je alle informatie over hoe je de oefeningen moet doen:

http://www.falundafa.org/Dutch/oefeningen.htm

_________________
Licht, Liefde, Kracht, Geluk, Genezing, Vertrouwen, Voorspoed


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 06-12-2008, 21:36:35 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Mister E schreef:
Ik ben daar zelf ook pas mee bezig en vind het prettig om te doen!

Op deze site vind je alle informatie over hoe je de oefeningen moet doen:

http://www.falundafa.org/Dutch/oefeningen.htm


Dag Mister T,

Leuk om op het praatforum nog een beoefenaar van Falun Dafa tegen te komen!
Beoefen jij het alleen of in een groep?
Wij afwisselend.
M' n echtgenoot, onze oudste dochter en ik doen de oefeningen om 03.45 uur. Erg leuk om ze 's morgens samen te doen! Om 06.10 uur zijn we klaar met de meditatie en het sturen van de Rechtschapen Gedachten.
Op zaterdag, zondag en dinsdag gaan we naar een oefenplaats om in een groep te mediteren. We hebben het geluk om meerdere oefenplaatsen te hebben in onze buurt.

Lees jij ook de boeken van Falun Dafa Mister T? Of doe je alleen de meditatieoefeningen?
Ik probeer zoveel mogelijk tijd te besteden aan het lezen, maar het komt er niet iedere dag van.
Heb wel alle lezingen op m' n MP3 staan zodat ik toch iedere dag kan luisteren.

Groetjes,
Karin :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 15:06:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Leuk dat je deze kennis mededeelt zoals ze is, Kai Gong. Er zijn vast mensen die er wat aan hebben.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Laatst gewijzigd door Kiro op 24-12-2008, 12:04:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 16:35:09 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Vyumae schreef:
Leuk dat je deze kennis bededeelt zoals ze is, Kai Gong. Er zijn vast mensen die er wat aan hebben.

:wave:
De info is heel graag gedeeld Vyumae.
Ik deel het graag omdat ik iedere dag weer mag genieten van de vele voordelen van de meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong. Het is simpelweg te mooi om voor mezelf te houden.
Het heeft miljoenen mensen een goede gezondheid en innerlijke rust gebracht. Sinds we Falun Dafa beoefenen werden wij (m' n echtgenoot, onze oudste dochter en ik) niet meer ziek en voelen wij ons licht, energiek en heel rustig.
Daarbij is Falun Dafa verschillend van de meeste andere qigong praktijken in het feit dat het voorbij gaat aan het nastreven van fitheid en gezondheid, het reikt naar het doel van wijsheid en verlichting.
Het omvat voor mij alles waarnaar ik zocht. Een weg terug naar het ware Zelf! :hart:

:wave: Karin

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 23-12-2008, 10:29:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-10-2008, 15:24:46
Berichten: 6
Kai Gong schreef:
Dag Mister T,

Leuk om op het praatforum nog een beoefenaar van Falun Dafa tegen te komen!
Beoefen jij het alleen of in een groep?
Wij afwisselend.
M' n echtgenoot, onze oudste dochter en ik doen de oefeningen om 03.45 uur. Erg leuk om ze 's morgens samen te doen! Om 06.10 uur zijn we klaar met de meditatie en het sturen van de Rechtschapen Gedachten.
Op zaterdag, zondag en dinsdag gaan we naar een oefenplaats om in een groep te mediteren. We hebben het geluk om meerdere oefenplaatsen te hebben in onze buurt.

Lees jij ook de boeken van Falun Dafa Mister T? Of doe je alleen de meditatieoefeningen?
Ik probeer zoveel mogelijk tijd te besteden aan het lezen, maar het komt er niet iedere dag van.
Heb wel alle lezingen op m' n MP3 staan zodat ik toch iedere dag kan luisteren.

Groetjes,
Karin :wave:


Hoi Karin

Ik beoefen het vaak alleen in de woonkamer, maar soms ook met een groep.
Ik zie dat jij er veel tijd aan besteed, waarvoor respect :wink: Ik zou er zelf ook eigenlijk meer mee willen doen, of vaker, maarja komt er niet altijd van.
Ik lees er geen boeken over, doe alleen de oefeningen. Dat is voor mij op dit moment voldoende :)

En by the way, het is Mister E, no offence haha :wink:

Veel succes verder! :wave:

_________________
Licht, Liefde, Kracht, Geluk, Genezing, Vertrouwen, Voorspoed


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Falun Dafa / Falun Gong
BerichtGeplaatst: 21-06-2011, 08:34:45 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Dit vind ik een prachtige video! (Y)

Path to return to one's true self part 1

http://www.youtube.com/watch?v=v6UgY47plfY

Ps. De bovenstaande link is deel 1, er zijn meerdere delen. Veel kijkplezier!

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl