Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 30-01-2025, 19:04:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: iedereen is een meditatiekoning!
BerichtGeplaatst: 01-01-2009, 17:32:03 
Groentje
Groentje

De volgende tekst bevat gedachten over meditatie met wat praktische voorbeelden.
Het is een meditatie opzich, dus als je lekker aant chillen bent met MTV op, lijkt me beter dat je stopt met lezen :)

Citeer:
WAARSCHUWING:
Ik wil niet je visie over meditatie veranderen.
Meditatie betekent voor iedereen iets persoonlijks.
Serieus : Neem mij ab-so-luut niet serieus!

diep in jezelf zitten.

Lang geleden, als ik muziek/tekeningen maakte, of een computergame speelde, zat ik diep in mezelf.
Op een gegeven moment was je ZO geconcentreerd, dat er maar 1 ding op dat moment bestond.
Er was een tijd dat ik dacht dat dit niet ok was, aangezien je je helemaal afzonderd van de buitenwereld.
Want als ik tussendoor even naar de supermarkt ging, merkte ik dat ik echt ff terug moest belanden op aarde.
Herken je dit? :D

meditatie

Daarna heeft meditatie een plekje gekregen in mijn leven.
Uiteindelijk, ben ik erachter gekomen dat wij ons hele leven al gemediteerd hebben.
Ineens was er het inzicht dat de aantrekkingskracht die muziek/tekeningen/games heeft,
in bepaalde zin dezelfde was als die van meditatie.
Je probeert namelijk zoveel mogelijk omtrend de fysieke wereld los te laten , en je lichaam te laten doen.
Als je muziek maakt is er geen ik, je doet gewoon.
Als je tekent denk je ook niet 'goh welke volgende stappen zal IK ns doen?'.
Als je geconcentreerd gamed, heb je helemaal geen tijd om te denken 'NU moet ik naar rechts!', want dan ben je af!
Met andere woorden : je bent volop in de intuitie zone!

Dus eigenlijk...wat er gebeurd is...je vormt je duizend-en-een gedachtes tot 1 krachtige alertheid om.
Grappige is eigenlijk dat 'je vormt' paradoxaal is, want je kunt dit juist niet forceren.
Dit gebeurt alleen als JIJ niet thuis bent, en dat is precies waar meditatie over gaat :)

De wereld en meditatie

Wat helemaal grappig is, is dat veel beginnende mediteerders vaak niet-beoefenaars bestempelen als
'chaotische westerse denkers'.
Maar als zo iemand goed om zich heen zou kijken, zou ie ontdekken dat veel 'niet-beoefenaars' het eigenlijk wel doen.
...alleen de vorm is anders.
Als een oud vrouwtje rustig een boekje zit te lezen op de veranda is meditatie daar.
Mocht het een oorlogsboek zijn, kun je afvragen hoe diep die meditatie gaat maar a la :)
Dit inzicht veranderd ineens de simpelste mensen om tot de grootste leraren.
De 'gekke' man die vingerhoedjes maakt in 'Man bijt hond' is ineens meditatiekoning.
Je moeder die 3d kaarten maakt is ineens een meditatiekoning.
Gek genoeg...zodra je het woord 'meditatie' op tafel gooit, willen ze er vaak niks van weten :)

Terug naar het afzonderen

Er was een tijd dat ik dacht dat dit niet ok was, aangezien je je helemaal afzonderd van de buitenwereld.
Want als ik tussendoor even naar de supermarkt ging, merkte ik dat ik echt ff terug moest belanden op aarde.

Later bleek dit dus complete bullshit te zijn, het is prima om diep in jezelf te zitten.
Sterker nog, mensen genieten juist extra als ze je kunst ervaren dat je heel diep in jezelf zit...ze noemen het dan een 'eigen stijl' (music/visual art/etc). :)
Het enige wat belangrijk is, is dat je lichaam makkelijk kan 'switchen' tussen staten van bewustzijn.
..en daarbij is meditatie dus de perfecte 'fitness'. :)

Enorm bedankt voor het lezen van deze tekst.
Het feit dat je dit leest, en tot hier bent gekomen geeft al aan dat je dit waarschijnlijk al wist :)

Laatst gewijzigd door sqz op 01-01-2009, 20:46:38, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 01-01-2009, 18:31:44 
Power Moderator
Power Moderator

Mooie tekst =) Ik ben het grotendeels wel met je eens.
sqz schreef:
Het feit dat je dit leest, en tot hier bent gekomen geeft al aan dat je dit waarschijnlijk al wist :)

En dat klopt dus idd wel :lol:

Je zegt ook dat meditatie iets compleet persoonlijks is, dat klopt wel denk ik. Wat de één ziet als meditatie is dus voor een ander een dagelijks bezigheid (dit kan dus ook muziek luisteren of gamen zijn) en het is maar net hoe je het noemt..

BerichtGeplaatst: 01-01-2009, 22:47:57 
Elf
Elf

Leuk zo had ik het nog niet bekeken. Sterker nog wanneer je iets niet met de volle aandacht doet dan lukt het ook niet goed.
Mediteren is dus helemaal niet moeilijk, je hoeft alleen ergens de volle aandacht op te richten.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00