Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:35:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-01-2009, 18:02:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Enkele dagen was ik aan het mediteren en opeens zag ik een beeld dat ik in de gang stond in een huis. Ik zag de trap en langs de trap door een deur. Ik kende het huis niet.
Ik werd opeens zeer angstig en heb meteen men ogen geöpend. De dagen erna heb ik het moeilijk gehad om te mediteren vaak gewoon uit angst.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Moet ik hier belang aan hechten of gewoon vergeten?

Alvast bedankt :)

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 16:41:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Mij lijkt een stukje onderliggende angst die je tegen bent gekomen. Ikzelf zou het niet vergeten omdat angst in mijn ogen obstakels vormt die je niet moet willen. Mischien dat je die angst onder ogen moet zien? Voor de rest vind ik het knap dat je al beelden voor je ziet in meditatie. Mij lukt dit niet. Achja, iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten, het hoort bij je hele wezen.

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 21:48:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Normaal lukt dat mij ook niet om beelden te zien. Dat kwam precies wel "goed" door.

We zullen zien

Citeer:
Ikzelf zou het niet vergeten omdat angst in mijn ogen obstakels vormt die je niet moet willen.

Niet moet willen mijden?
Of wat bedoel je :)

Bedankt voor je antwoord trouwens

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-01-2009, 16:54:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2009, 16:22:29
Berichten: 7
Hey Tom,

Als je op een bepaald niveau komt in een meditatie gaat je onbewuste open staan. Hierdoor is het mogelijk dat je dergelijk beelden ziet. Deze beelden komen dus uit het onbewuste. Je hebt iets in het verleden meegemaakt dat veel indruk op jou heeft achtergelaten, maar dat jij toen snel weer wilde vergeten. Wil jij echt hier vanaf, dan zal je toch echt nog een keer in deze beelden moeten duiken. Laat alles over je heen komen en je zal zien dat je angst aanzienlijk is afgenomen of zelfs is verdwenen.
Het is niet gemakkelijk. Indien je dat niet alleen durft kan je altijd nog de hulp inroepen van een regressietherapeut. Zij begeleiden jouw dan hierin.

Ik hoop dat je wat aan hebt.

Groetjes,
Feature

_________________
Treur niet om datgene wat je niet hebt, maar wees gelukkig met datgene wat je wel hebt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-01-2009, 19:32:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik ben benieuwd wat het geeft als ik in die beelden blijf. Ik heb de laatste tijd meer moeilijkheden met mediteren door angsten. De angsten zijn weer feller als anders, maar ik weet niet waarom. Het is wel begonnen met dit beeld, maar ik heb niet het gevoel dat dat de oorzaak is.

Eerst lukte het om ondanks de angsten toch te mediteren. Ik deed dan een kaars in, deed het groot licht uit en liep redelijk snel naar mijn matje en zette me neer. Maar nu kan ik mij wel zetten maar op een bepaald moment kruipt de angst toch over mij. En dan stop ik.

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl