Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:10:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-03-2010, 17:46:17 
Alsof ze dat lezen, ze vinden het allemaal doodgewoon. En snappen er niets van dat ik privacy wil. Ze worden vaak al half kwaad als ik de douchedeur op slot heb. Maar ik snap hen ook wel want ze hebben niets te verbergen en dat denken ze ook van mij, maar dat hebben ze mooi even mis.

X :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-04-2010, 00:43:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-01-2010, 10:44:20
Berichten: 40
Nou er zijn wel tijdstippen om het beste uit je meditatie te halen, alleen is het wel wat voor meditatie doe je en met welk doel

_________________
Controle the thing you can't controle to gain controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 08:19:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-12-2010, 05:12:06
Berichten: 15
ieder moment van de dag -als je tijd hebt- is een goede meditatietijd.
Als je opstaat is het inderdaad fantastisch, omdat je dan niet terug in slaap valt en omdat het in je kop nog rustig is. Maar sommigen geraken dan niet echt ontspannen omdat ze nog op tijd op school, universiteit of hun werk willen komen hee. En dan kan de ochtendmediatie best een korte worden....
voor de rest makt het niet zoeel uit wanneer je mediteert, als je maar relaxt bent en er niet bij in slaap valt.

In India mediteert men meestal bij zonsopgang en zonsondergang; maar zonsopgang 's winters en 's zomers liggen in dit tropische land niet zover uiteen als bij ons! En hun leefgewoonten zijn ook totaal anders dan de onze!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-12-2010, 20:07:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-11-2010, 19:43:58
Berichten: 45
Locatie: Den Bosch
Citeer:
Ik mediteer soms, vaak als het volle maan is en ik zeker weet dat mijn ouders of zusje niet ineens mijn kamer binnen stormen. Ik vind het veel fijner om 's nachts buiten te mediteren maar daar is het nu nog te koud voor. Want ik houd van de nacht, het donker en het oneindige heelal vol met sterren en planeten. Gelukkig heb ik in mijn omgeving geen last van auto's.

hehe, ik ben ook een keer 's nachts buiten gaan zitten (in de zomer! Nu is het ijs, ijs koud buiten...) en ik ben het helemaal met je eens! Rustig, donker... I love nights :)
maar helaas kwamen mijn ouders naar buiten: "WAT BEN JIJ NOU WEER AAN HET DOEN!!?!?!" tja... weg concentratie! En in de zomer duurt het lang voordat het donker is... :<

nouja, ik mediteer niet echt heel erg vaak, maar meestal 's avonds voordat ik ga slapen of juist 's ochtends, ong om half 8 (ben ik goed wakker, maar ook weer niet te. Eigenlijk vind ik dat voor mij de beste tijd, maargoed, iedereen is anders ^^ (en meestal ben ik te lui een wekker te zetten of om wakker te worden, in het weekend slaap ik meestal door tot half negen ofzo))
meestal vergeet ik 't, omfg! Of dan heb ik allemaal last van kriebeltjes, jeukerige plekjes, een plooi van je pjama die niet lekker zit, etc. etc. etc. (oh, een overactief brein komt ook vaak voor. "oh morgen nog huiswerk maken :<" "wat een leuke film was dat!" "jezus! Wat een rotdag vandaag", etc. etc. :/ my brain cannot SHUT UP!!!)

Bella


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 14:34:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-11-2010, 18:57:06
Berichten: 11
boarder schreef:
De meeste ambtenaren mediteren tussen 8-17 :mrgreen:

HAHAHAHAHAhahahahahahaa xD

Okee ik mag niet te hard lachen want mn pa is er 1 ;-)

On topic:
Ik koos eerder een tijdstip vlak na mn ontbijt.. waarom.. omdat mijn gedachten dan nog redelijk stil zijn.. en mijn concentratie sterk..

Nu doe ik het wanneer ik aanvoel dat het een geschikt moment is..

Ik zou zeggen luister naar je gevoel en observeer je gedachtengang.. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn meditaties korter van duur zijn bij veel hersenactiviteit (dus veel gedachten komen spontaan op tijdens zo'n meditatie).. dit leidt mij af en zorgt voor een niet zuivere meditatie..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl