Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:46:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kunnen jullie mij dit leren?
BerichtGeplaatst: 31-12-2009, 14:30:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2009, 13:35:24
Berichten: 23
Hoi,

Ik wil graag gaan mediteren, en het is vooral belangrijk dat mijn geest tot rust komt. en vooral ook mijn lichaam. Want ik ben vaak gespannen, weet iemand hoe ik dit kan doen?
Ik ben heel erg benieuwd :D

Liefs Saskia


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kunnen jullie mij dit leren?
BerichtGeplaatst: 17-01-2010, 08:24:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Hey butterfly,

Goed dat je beseft dat je wil gaan mediteren. Mediteren is helemaal niet moeilijk. Het moeilijkste is de beslissing nemen dat je daadwerkelijk wil gaan stil zitten en tot rust komen.

Ik kan je aanraden om te beginnen met geleide meditaties. Dit zijn meditaties die zijn ingesproken door iemand op een cd of mp3. Wanneer je gaat googlen op geleide meditaties kun je vast een mp3 vinden die je helpt.

Laat je niet gek maken door mensen die in de lotus houding zitten op een kleedje. Mediteren kun je gewoon zittend doen. Liggend kan ook, maar dan loop je een groter risico dat je in slaap valt. De basis van meditatie is ademhaling. Wanneer je erg in je hoofd zit gaat je ademhaling richting je borstkast. Probeer daarom te adem halen door je buik. Bij inademen je buik bol maken en bij uitademen je buik hol. Wanneer je, je volledig gaat concentreren op je ademhaling zul je al merken dat je minder gespannen en druk wordt. Dit is al meditatie. Als je vaker gaat mediteren gaat het concenteren op je buik ademhaling vanzelf en kun je een diepere staat van ontspanning beleven.

Concentreren op je buikademhaling kun je doen met je ogen open of dicht. Het maakt eigenlijk niet uit waar je bent. Wanneer ik merk dat ik op mijn werk onrustig wordt focus ik mij even op mijn ademhaling en ik word direct al rustiger.

Ik heb een tijdje op een meditatie cursus gezeten. Dit heeft mij geholpen te ontdekken wat meditatie voor je kan betekenen. Misschien dat dit voor jou ook helpt. Wat ook fijn is, is bijvoorbeeld Yoga. Ook bij Yoga ligt de focus op je lichaam ipv van je hoofd. Het bezig zijn met je lichaam (sporten, ademhalen, knutselen, wandelen, hardlopen etc.) zijn allemaal vormen van meditatie en merk je dat je "relaxter" wordt. Het fijne van meditatie vind ik dat je er eigenlijk niks voor hoeft te doen dan gewoon zitten en bewust worden van je ademhaling.

succes!

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kunnen jullie mij dit leren?
BerichtGeplaatst: 17-01-2010, 08:57:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Er valt weinig te leren. Het is eerder gewoon doen.

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=54&t=11363

Suc6


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kunnen jullie mij dit leren?
BerichtGeplaatst: 13-04-2010, 00:58:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-01-2010, 10:44:20
Berichten: 40
Mijn ervaringen met mediteren zijn zelf ook als doelstelling om rustig te worden in het hoofd, maar tijdens het mediteren doe je dat niet.
Tijdens het mediteren ben je eigenlijk in je onderbewustzijn en waakbewustzijn problemen, obstakels aan het verwerken om dan uiteindelijk tot rust te komen.
Meditatie is een mooie manier om je concentratie vermogen te verhogen door bijvoorbeeld sutra klanken te chanten in je hoofd.
Sutra's zijn klank vormen als Ohm of LAM die dan een bepaalde chakra aanspreken.
Ik gebruik zelf de Sutra's alleen om me gedachte op een punt te houden zo zijn er ook verschillende houdingen om het beste te mediteren zoals de Lotus houding, halve Lotus, kleermakers zit en mijn persoonlijke houding is een Judo zit ik weet niet de officiele term maar goed. :D
Ik raad je aan om met wat ademhaling technieken te beginnen vanuit de buik in uit ademen en uit de neus met je punt van je tong aan de achter kant van je voor tanden en deels tegen je geheemlte in een zo'n ontspannen mogelijke houding.
Ik hoop dat je hier wat aan heb

_________________
Controle the thing you can't controle to gain controle.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl