Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:51:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Meditatie ervaring
BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 04:43:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-11-2010, 03:58:02
Berichten: 3
Ik ben opzoek naar een andere methode om te kunnen mediteren.
Ik lig vaak op bed als ik mediteer (ik gebruik de meditatie's van jan c. van der heijden)
Regelmatig zie ik dan engelen op wolken zitten waarbij altijd 1 persoon en als ik dichterbij kom. stopt die wolk net op een punt zodat ik niet kan ziet wie die persoon is.. dan denk ik: ga vooruit.. maar dan verdwijnd alles..en viel ik letterlijk in een zwart gat wat mij angstig maakt.

De laatste tijd val ik in slaap tijdens de meditatie..misschien slaap te kort? :lol:
Maar als ik dit weer eens mee maakt (gebeurd namelijk best vaak dat ik die engelen zie en die persoon) hoe zou ik dan dichtbij die persoon kunnen komen? Me vriend zegt weleens: Die persoon vind het gewoon niet belangrijk dat je zijn gezicht ziet. Het is gewoon een teken voor jou dat hij bij je is als je hem nodig hebt.
Maarja.. mij kennende ben ik zo nieuwgierig dat ik het wil weten. Of is dat mijn probleem juist?

Groetjes Mariska


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie ervaring
BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 07:39:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
Ik denk dat je het los moet laten dat je die persoon wilt zien, want als je stopt met het zoeken, krijg je vanzelf waar je naar opzoek bent.

Als je echt op zoek bent naar andere methodes om te mediteren, dan ben ik bang dat ik je niet heel ver kan helpen, zelf gebruik ik alleen de actieve meditaties van Brian Taylor, en dat is een heel andere stroming dan de andere meditatie methodes

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie ervaring
BerichtGeplaatst: 19-11-2010, 20:34:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo mariska,

Probeer eens thai chi: dat is meditatie in beweging.
Houd vooral het doel van mediteren in het oog. Waarom mediteer jij? En wat versta je onder mediteren?
Het gaat hem niet om het zien van die persoon op die wolk. Laat die obsessie los en je zult zien dat op een ander moment hij/zij zich wel aan jou verschijnt.

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie ervaring
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 08:10:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-12-2010, 05:12:06
Berichten: 15
Hogere meditatietecnieken hebben niets meer met visualisatie of voorstelling van iets. En ook niets meer met zintuigelijke zaken zoals mantra's of een kaars of een thangka of zo. Want echte meditatie ontstaat pas in de buitenzintuiglijke wereld... En 't is toch die werelden die je wil toegang toe hebben???


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl