Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:31:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-05-2011, 16:54:35 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Xiro,

Wat wil je graag bereiken met meditatie? Heb je dat al helemaal helder?
En is dat voldoende voor jou en je onrustige geest?
Kun je voor jezelf ook genoegen nemen met een opbouw schema van slechts een paar minuutjes in de eerste week?
Heb je ook een fijne plek om te mediteren ( als je gestoord wordt tijdens je meditatie kan ook heeel vervelend zijn weet ik zelf.. zo erg dat ik dan leiver kies om niet te mediteren...)

Meestal als je de antwoorden op bovenstaande vragen helder hebt weet je precies wat je kan helpen om toch tot meditatie te komen....

Ben benieuwd!

Lieve groet, binnenspiegel..

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-05-2011, 09:43:11 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Dat heet: gebrek aan concentratie dat zich uit in ongeduldigheid. Heel vaak voorkomend :p..

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 11:09:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2011, 22:29:34
Berichten: 294
De weerstand en het uitstellen zijn mij ook bekend, enige wat zorgt dat de weerstand bij mij weg gaat is óf besluiten dat ik het nu ga doen óf besluiten dat ik het niet ga doen. Zoals je in je beginpost laat merken heb je weerstand tegen de weerstand die je hebt om te mediteren. Accepteer alle weerstand en dat zou de weg vrij moeten maken om vrij te zijn te doen wat je echt wilt, en dat is mediteren!

Hoop dat je er wat aan hebt.

_________________
Weten is niet genoeg, we moeten het Toepassen!
Willen is niet genoeg we moeten het Doen!

"Hurting people, hurt people."

When you release fear, all there is left is love.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 22:29:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
Müriel schreef:
De weerstand en het uitstellen zijn mij ook bekend, enige wat zorgt dat de weerstand bij mij weg gaat is óf besluiten dat ik het nu ga doen óf besluiten dat ik het niet ga doen. Zoals je in je beginpost laat merken heb je weerstand tegen de weerstand die je hebt om te mediteren. Accepteer alle weerstand en dat zou de weg vrij moeten maken om vrij te zijn te doen wat je echt wilt, en dat is mediteren!

Hoop dat je er wat aan hebt.


hahaha dit geldt ook voor mij.
ik probeer minimaal 3 keer per week 10 minuutjes een grondingsmeditatie te doen en merk dat ik de laatste tijd ook een weerstand heb terwijl ik dit voorheen nooit had,
inmiddels ben ik er ook achter dat het een weerstand is tegen een weerstand :?

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 22:57:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Celahir86 schreef:
inmiddels ben ik er ook achter dat het een weerstand is tegen een weerstand :?


Inmiddels ben ik erachter dat weerstand hetgeen is dat ervoor zorgt dat je uiteindelijk een keuze zult maken en dus verandering in je huidige gedragspatroon kunt aanbrengen... :wink:

weerstand is een fase binnen het kunnen maken van een keuze/ verandering...

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 23:12:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
binnenspiegel schreef:
Inmiddels ben ik erachter dat weerstand hetgeen is dat ervoor zorgt dat je uiteindelijk een keuze zult maken en dus verandering in je huidige gedragspatroon kunt aanbrengen... :wink:

weerstand is een fase binnen het kunnen maken van een keuze/ verandering...

liefs, binnenspiegel...


Nu je dat zegt....
Op dit moment sta ik inderdaad op het punt mijn huidige manier van leven om te gooien mbt werk, leefomgeving en om weer naar school te gaan.
Na een meditatie dan denk ik wel eens wat ik allemaal anders wil (kom dan weer helemaal tot mezelf) heb dan de `grootste`plannen, uiteindelijk uit gemakzucht vindt ik het allemaal wel welletjes en heb ik helemaal geen zin in verandering terwijl diep in mij toch iets om verandering vraagt.
Er vindt dus een conflict plaats met betrekking tot veranderen of niet veranderen.

Bedankt voor je ingeving!! :D :D

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 23:30:50 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Celahir86 schreef:
binnenspiegel schreef:
Inmiddels ben ik erachter dat weerstand hetgeen is dat ervoor zorgt dat je uiteindelijk een keuze zult maken en dus verandering in je huidige gedragspatroon kunt aanbrengen... :wink:

weerstand is een fase binnen het kunnen maken van een keuze/ verandering...

liefs, binnenspiegel...


Nu je dat zegt....
Op dit moment sta ik inderdaad op het punt mijn huidige manier van leven om te gooien mbt werk, leefomgeving en om weer naar school te gaan.
Na een meditatie dan denk ik wel eens wat ik allemaal anders wil (kom dan weer helemaal tot mezelf) heb dan de `grootste`plannen, uiteindelijk uit gemakzucht vindt ik het allemaal wel welletjes en heb ik helemaal geen zin in verandering terwijl diep in mij toch iets om verandering vraagt.
Er vindt dus een conflict plaats met betrekking tot veranderen of niet veranderen.

Bedankt voor je ingeving!! :D :D


hmm, naja, daar ben ik nu mijn aftsudeer scriptie over aan het schrijven dus die uitspraken zijn op literatuur uit de psychoanalyse gebaseerd, niet uit mijn eigen duim gezogen maar uit de dikke duim van iemand anders...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-08-2011, 11:48:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Xiro schreef:
Ik mediteer graag. Ik ben ook van plan om weer iedere dag te mediteren. Alleen als ik dan op het punt sta om te mediteren houd me iets tegen.
Ik denk dan ineens `Wat een onzin.´ een gedachte die totaal niet bij mij past.

Wie wil me helpen. Ik zou graag weer in rust willen mediteren om wat dingen voor mezelf op een rij te zetten.

Alvast bedankt.

Je zegt het al verkeerd; Ik ben van plan om weer iedere dag te mediteren. Mediteren moet je doen wanneer jij je daar goed bij voelt, wanneer je jezelf zegt dat je "moet" mediteren, gaat het niet!

Succes ermee

Gr Kyoto


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl