Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:28:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-10-2011, 11:06:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Er was geen actief topic/gesprek over, dus ik start er zelf maar eens een voor de verandering. Ik weet dat best veel leden van SJ aan (een vorm van) meditatie doen.

Daarom de vragen:
- Waarom mediteer je?
- Hoe mediteer je?
- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-10-2011, 14:05:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2011, 19:53:59
Berichten: 26
Locatie: Sprang-Capelle
- Waarom mediteer je?
Omdat me daarna heerlijk voel

- Hoe mediteer je?
Ik doe aan Yoga & ik doe dagelijks zelf oefeningen, ene keer yoga oefeningen, ademhalingsoefeningen of ik zet gewoon lekkere new age muziek aan en ga lekker liggen.

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
Neem elke dag een kwartierje/half uurtje de tijd voor jezelf.
Mediteren hoeft niet lang te duren en je zult merken dat je er de hele dag profijt van hebt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-10-2011, 22:28:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
- Waarom mediteer je?
Omdat ik daar soms behoefte aan heb. Eerst mediteerde ik wel eens omdat ik dacht dat het me meer inzichten zou brengen, of zodat ik er rustiger van zou worden... Nou, die droom kwam mooi niet uit... :lol: Dat gaat hetzelfde als dat ik je zeg:"Denk niet aan de kleur blauw". Juist, waar denk je aan? De kleur blauw... :wink: Je kunt iets wat je graag wil niet verkrijgen door te gaan denken; oke, nu ga ik rustig worden, nu ga ik rustig worden, nu ga ik rustig worden... Want van die gedachte op zichzelf werd ik al heeel onrustig... Ik merk dat als ik soms ga zitten of liggen te mediteren dat mijn geest eerst heel onrustig is. Het ratelt en ratelt maar door daarboven, omdat de hele dag al die grijze masse in een bepaald tempo bezig is, loopt dat meestal nog even zo door... Als ik een half uurtje gewoon in stilte heb gezeten en alles wat in me op is gekomen aan gedachten heb laten voorbij drijven ( en even heb opgeschreven wat ik echt als zinnig ervaren heb!) ben ik daarna weer helemaal leeg... Heerlijk! Kan een stuk beter ademen en een stuk bewuster weer met de dag verder. Ik leef meer en intenser...

- Hoe mediteer je?
soms op de bank, zittend. soms op mn bed, met mn kniëen opgetrokken en op mn rug liggend. Soms ook wel es onder de douche, heerlijk dat water langs je kruin over je rug laten lopen... ( niet te lang want dat vink weer minder voor de natuur...)
Vaak gebruik ik ook een mantra om me te helpen concentreren of leeg te worden... om mani padme hum is mn favouriet... :)

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
Ga jezelf vooral niet in een onprettige houding forceren... de meesten nederlanders zijn nu eenmaal niet zo lenig als die boddhi's die sowieso al de hele dag op de vloer zitten en dit zo gewend zijn! Kies een houding die voor jou aangenaam is!
Ook moet je je niet inbeeldend dat mediteren iets is wat je 'iets zal brengen'... Het kan heel fijn zijn maar verwacht er in het begin niet te veel van... zo, dat zeg ik als nuchtere nederlander weer even ...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2011, 18:56:33 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2010, 16:31:18
Berichten: 1038
Locatie: alblasserwaard
- Waarom mediteer je?

Ik mediteer vooral om rust in mn bovenkamer te krijgen. Ik pieker heel veel, dus soms is het echt even nodig om even te stoppen en alles tot rust te brengen.

- Hoe mediteer je?

Ik lig meestal in mijn bed, dat vind ik zelf het lekkerst. Dan sluit ik mijn ogen en ga ik gewoon ademhalen. Op ten duur wordt dat steeds langzamer en worden de gedachten die langskomen steeds minder. Soms voelt het bij mij lasof ik in water lig en langzaam met de golven meedrijf. Dan schrik ik me kapot en weg meditatie :lol:. Dus dan nog maar een keertje en dan gebeurt het weer :lol: .

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?

Doe het rustig en hoe jij het zelf wilt

_________________
I've seen that- Karma

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-11-2011, 16:38:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-11-2011, 14:42:33
Berichten: 15
Waarom mediteer je?
vooral om eigenlijk gewoon rustig te worden zowel in mijn lichaam als in me hoofd

- Hoe mediteer je? er is een tijd geweest dat ik het zittend kon nu is het eigenlijk meer liggend geworden


- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten? ehmm sta nooit te snel op na het mediteren daar kun je behoorlijk misselijk van worden :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-02-2012, 20:47:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2012, 15:50:25
Berichten: 35
Yess ik mediteer, probeer het toch ongeveer wel een uur per dag te doen. Is ook een beetje 'huiswerk' voor de opleiding tot energetisch genezer die ik doe.

- Waarom mediteer je?
Om wat meer stilte in mijn gedachten en gevoelens te creëeren. Daarnaast train je door te mediteren (in ieder geval hoe wij het doen) je aandacht en wordt die dus krachtiger. Ook zorgt het ervoor dat je meer open komt te staan zodat je minder belemmert wordt door hoe je jezelf vertelt dat de wereld is en je dus andere dingen op gaan vallen dan die je normaal opvallen. Merk zelf dat ik er gevoeliger door word. Kan meer de gevoelens van andere mensen oppikken.

- Hoe mediteer je?
Uhm zit bij mij een beetje ritueel aan verbonden... Beginnen met een lekker kruidenshaggie roken, dan een wierrookje aan, kamer donker maken, waxinelichtje aan... Dan een kruis leggen voor de 4 windrichtingen, mijn centrum en het licht. Gebruik ik munten voor. Dit was het voorwerk haha, om mijn geest er alvast op voor te bereiden. Dan komt het echte werk, wat neerkomt op met mijn aandacht bij het gevoel van mijn voeten op de grond zijn. En steeds als ik merk dat ik afgeleid ben door iets, een gedachte of gevoel of iets wat ik hoor van buitenaf, mijn aandacht weer terugbrengen bij mijn voeten.

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
Niet teveel spectaculairs verwachten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-02-2012, 17:16:35 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
- Waarom mediteer je?

Vroeger mediteerde omdat ik het lekker vond in de stilte te zijn. Als het echt goed ging kreeg ik een heerlijk 'lichte' ademhaling die heel goed voelde. Soms werd mijn geest ook heeeel erg stil maar dit is maar een paar keer gebeurd. Tegenwoordig kan ik niet meer mediteren op de oude manier. Nu doe ik het alleen maar om dieper in mijn ego-lagen te komen.

- Hoe mediteer je?

Ik doe niks anders dan stil zijn en mijn gevoelens waarnemen. Daarop concentreren. Ik denk er ook over na, maar dat is bedoeld om mijn aandacht te richten. Een beetje heel rustig nadenken en de hele tijd voelen wat het met me doet, of ik al meer begin te voelen van wat er zit.

Ik doe dit met name als ik een ervaring heb meegemaakt waardoor ik ben gaan twijfelen aan mijn overtuigingen. Door de ervaring voel ik iets nieuws. Ik moet daar dieper in doordringen. Zelfkennis. Ik doe het dus om m'n bewustzijn te verhogen. Het maakt deel uit van de "ervaren - voelen - weten - doen - ervaren" cyclus. Het is mijn spirituele praktijk.

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?

Probeer gewoon zo goed als het gaat te leren van je ervaringen en let goed op je gevoel. Neem genoeg tijd in je leven tussen de bedrijven door om dat werk te doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2012, 02:39:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2012, 22:33:12
Berichten: 20
Waarom mediteer ik? Omdat ik ADHD heb is het altijd een warboel in m'n bovenkamer. Ik probeer dan m'n hoofd leeg te krijgen

Hoe?
Ik ga op m'n bed liggen en dan let ik heel erg op m'n ademhaling, ik ga tellen. Het is me een keer gelukt om zo ontspannen te zijn dat m'n ademhaling stoPte en dat ik echt Niks dacht. Dat was heel lekker.

Tips?
Heb ik egeijk niet, ik doe maar wat

Mvg,
Wellidk

_________________
If you don't ask it, you wont learn it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2012, 21:38:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Daarom de vragen:
- Waarom mediteer je?
In de tijd dat ik met meditatie begon, was het een goede manier om terug te leren voelen (ik ben dat een tijdje "verleerd"). Het heeft me geholpen met het leven terug te accepteren, en zo verder te groeien tot wie ik nu ben.
Daarnaast ben ik begonnen met specifiekere meditatie oefening om mijn doorstroming en gronding en andere te bevorderen.


- Hoe mediteer je?
Alleen, liefst in het donker, eventueel met een kaarsje, maar bij sommige meditaties juist niet.
Ik doe soms één geleide meditaties, maar vaak zet ik me gewoon neer, kruip ik in mijn hart, en kijk ik er wat rond.
Ik doe ook grondingsoefeningen, en meditaties om de doorstroming te bevorderen. Ook meditaties om mijn aura en chakra's schoon te maken en te beschermen.

Voor mij ligt de truc in gewoon naar jezelf keren, dit kan wel wat oefening vragen, maar eens je in jezelf gekeert bent, zijn de mogelijkheden eindeloos.


- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?

Doe het rustig aan, neem je tijd.
Laat je omgeving weten dat als je mediteert, je niet gestoord wilt worden, rust en stilte zijn een vereiste voor meditaties.
Als je mediteren moeilijk vindt, is het misschien geen slecht idee om te mediteren met een goede vriend of vriendin, dan kan je daarna praten over je ervaringen.

Nogmaals, doe het rustig, je groei komt wel, op zijn eigen tempo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2012, 15:57:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-05-2012, 16:21:11
Berichten: 9
Mijn vader raadde me het aan omdat ik vaak erg gestresst was. Vroeger probeerde ik het wel eens met een cd'tje maar daar werd ik nogal
lacherig van. Daarna heb ik geprobeerd meditatie's zelf in te spreken omdat ik bij gewoon zitten en ademen juist daarna gestresst werd. Nu ken ik de meditaties die ik zelf heb ingesproken uit mijn hoofd en kan ik gewoon op elk moment mediteren en neemt het weinig tijd in. Meestal beeld ik me in dat ik een boom ben of een reiger die aan een beekje staat. Nu lukt het ook steeds vaker om gewoon te zitten en stil te zijn.
Het helpt echt heel erg voor mij! Ik voel me beter en ik heb meer energie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2012, 22:26:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Blackbird schreef:
Er was geen actief topic/gesprek over, dus ik start er zelf maar eens een voor de verandering. Ik weet dat best veel leden van SJ aan (een vorm van) meditatie doen.

Daarom de vragen:
- Waarom mediteer je?
- Hoe mediteer je?
- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?



Beantwoord jij ze zelf dan ook BB ;) :P

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 16:47:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Ik mediteer om me bewustzijn te verhogen en omdat het gewoon relaxed is.
Mediteren kan op veel manier, gekruiste benen met ogen open of dicht mediteren.
Bewust blijven met wat je bezig bent (niet ondertussen aan andere dingen denken).
Heb tips, mediteer niet alleen met ogen dicht, anders leer je alleen bewust te zijn tijdens meditatie het idee is dat je dit gevoel vast kan blijven houden.
Gebruik ook weleens mantra's helpt je concentratie te verhogen (bv Om mane padme hum, je kan deze op youtube vinden).
Probeer in verschillende omstandigheden te mediteren, zodat je altijd bewust kan zijn.

Lees ook goede spirituele boeken die je helpen het beter te begrijpen. Raad twee schrijvers aan:
Eckhart Tolle (boeken zijn ook in het Nederlands)
David R. Hawkins (alleen Engels)

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-09-2012, 18:50:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-09-2012, 17:31:22
Berichten: 11
wat heeft meditatie met geesten te maken??
komen ze da of kun je met ze praten dan??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-09-2012, 19:20:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
kimmetje38 schreef:
wat heeft meditatie met geesten te maken??
Niks.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-09-2012, 20:35:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
jep:P

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl