Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:22:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-07-2013, 01:48:39 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik kan weer beter mediteren tegenwoordig.

Ik gebruik het om m'n geest tot rust te brengen en om pijn op te lossen uit m'n buik en m'n borst en m'n keel vooral. In het begin kan het pijnlijk zijn om de buikademhaling te doen terwijl ik op een meditatiekussen zit maar na een half uurtje is dan die pijn verdwenen en kan ik rustig ademhalen. Ik heb mezelf aangeleerd om automatisch spieren te spannen waar spanning in vast zit, tijdens meditatie gebeurt dit vooral in buik en borst en bovenkant schedel. Dat haalt spanningen weg en als ik dan zo een half uurtje heb gezeten is mijn ademhaling heel licht en rustig geworden en vaak ook dieper en langzamer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-08-2013, 20:22:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
- Waarom mediteer je?
voor een moment voor mezelf en om tot rust te komen.
soms om antwoorden of helderheid te krijgen.

- Hoe mediteer je?
hele verschillende manieren,
van stilzitten en naar binnen gaan tot een boswandeling.

- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
neem de tijd, het zal mischien niet de eerste keer lukken.
wees niet te streng of voel het als slecht als het niet lukt.
en vind je eigen manier


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-08-2013, 00:18:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Waarom mediteer je?
Verschilt bijna iedere keer. Het komt zelden voor dat ik mediteer om slechts tot rust te komen, zou ik misschien wel eens moeten proberen. Meestal mediteer ik om spirituele transformatie te doorgaan. Ik ben daarvoor tot inzichten gekomen en vervolgens mediteer ik om het goed tot me door te laten dringen of te ervaren. Soms mediteer ik op wat ik heb gelezen, andere keren op wat ik meekrijg van online lezingen of lessen en andere keren op psychedelische middelen. Een enkel keertje mediteer ik simpelweg door Mindfulness, proberen in het nu te zijn en alledaagse ervaringen dieper en meer puur te ervaren.

Hoe mediteer je?
Veel variatie. Soms mediteer ik zittend op mijn stoel, andere keren liggend op mijn bed, of in de kleermakerszit ofwel op mijn bed, of op de grond of waar dan ook. Vreemd genoeg overkomt het me meestal gewoon en ben ik aan het mediteren zonder dat ik het door heb. Het begint dan simpelweg met iets te hebben gezien, ervaren of geleerd en vervolgens kom ik geleidelijk in een meditatieve vibe terecht. :P

Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
Je kan niet vaak genoeg mediteren. Veel meesters mediteren bij elke bezigheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-08-2013, 01:24:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat wordt contemplatie genoemd, Michiel ;-).

Is ook een tak van sport [Wikipedia].


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2013, 22:36:43 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb een nieuw level bereikt in m'n meditatie.

Ik ben nu aan het oefenen met de plezierige taak van niks anders doen dan zijn en ademen, zonder enige poging om iets anders te doen dan dat. Je lichaam houdt van ademen en je kan het gewoon dat laten doen en verder niks. Het voelt extreem simpleminded en mijn denkgeest denkt dan 'oh ik moet in actie komen, want dit is niet goed' maar het is heel fijn eigenlijk om simpelminded te zijn en gewoon verder niks voor elkaar proberen te krijgen met je mind.

Dus ik zit gewoon te zitten en me te verwonderen over m'n ademhaling, of ik lig te liggen en doe hetzelfde.

Forceren hoeft eigenlijk niet meer.

groetjes, Xen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2013, 23:04:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Tof om te lezen Xen!

Je weet wat ze zeggen:
Als je je rustig voelt, is het waardevol om 20 minuten te mediteren.
Als je voelt dat je geen tijd hebt, zou je een 1 uur moeten mediteren.

De laatste tijd vind ik mezelf soms spontaan in een meditatie houding, had niet door dat ik plotseling in meditatie terecht kwam.

De chatsessie vanavond met hopper samen ervoer ik ook als bijzonder meditatief en rustgevend. ^^


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2013, 23:10:57 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Je lichaam gaat een soort van automatismen ontwikkelen he om spanning los te laten.

Als je je traint in het loslaten van spanning, leert je lichaam dat aan en gaat die dingen onwillekeurig voor je doen.

Bij mij is dat het aanspannen van diverse spieren wanneer dat nuttig is om spanning los te laten. Ik laat dat gewoon gebeuren. Ga er in mee. Vaak werkt het uitstekend, ik merk dat bijvoorbeeld doordat ik daarna moet boeren.

Tof dat je leuk chatcontact hebt met Hopper :).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-11-2013, 12:00:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-11-2013, 11:06:58
Berichten: 13
Locatie: Amersfoort
Daarom de vragen:
- Waarom mediteer je?
Vanwege mijn spirituele groei.
- Hoe mediteer je?
Transcendente meditatie, het hoofd leegmaken voor een groter bewustzijn.
- Heb je nog tips voor je medeforumgenoten?
Zorg dat je iedere ochtend "grond". Gronding is belangrijk om niet te gaan zweven.
Dit is ook een goede basis voor dat je gaat mediteren.

_________________
Ik werk met: Reiki - Quantum Touch - Regenesis Touch - The Reconnection
Energetisch (paranormaal) therapeut


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2013, 01:08:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Bedoel je letterlijk zweven?
Ik heb het hele principe van aarden/gronden nooit gesnapt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2013, 01:42:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Tom schreef:
Bedoel je letterlijk zweven?
Ik heb het hele principe van aarden/gronden nooit gesnapt.


Waarschijnlijk omdat je van nature al goed met beide benen op de grond staat :lol:

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2013, 02:30:55 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2013, 11:13:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-11-2013, 11:06:58
Berichten: 13
Locatie: Amersfoort
Tom schreef:
Bedoel je letterlijk zweven?
Ik heb het hele principe van aarden/gronden nooit gesnapt.


Ik bedoel niet letterlijk zweven. Het is een term om aan te geven dat je alle energieën om je heen makkelijk oppakt.
Als iemand verdrietig is kun jij dat heel snel oppakken als je niet geaard bent.
"Je zweeft met je energie tussen alle andere energieën welke jou mogelijkerwijs beïnvloeden"

Als je hier geen last van hebt ben je goed geaard ;)

_________________
Ik werk met: Reiki - Quantum Touch - Regenesis Touch - The Reconnection
Energetisch (paranormaal) therapeut


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2013, 23:01:52 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Oh oké, bedankt voor de uitleg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-01-2014, 20:27:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 14:07:16
Berichten: 21
Waarom mediteer je?
Zodat ik even al mijn gedachtes op een rijtje kan zetten. Soms als ik mediteer voelt het alsof mijn geest ergens naar een plek vliegt zonder dan ook iemand om me heen. Ik kan daar schreeuwen, huilen, lachen enz. Gewoon al mijn emoties op een rijtje zetten zonder dat ik gestoord word.

Hoe mediteer je?
Ik ga in een comfortabele positie zitten terwijl ik rustgevende muziek op zet (wel zacht dus gewoon op de achtergrond). Het enige waar ik me nog op concentreer is mijn ademhaling. Ik visualiseer me een bloem die elke keer als ik uitblaas verder opengaat. Tegen de tijd dat die helemaal open is voel ik me al helemaal rustig. Ik ga dan m'n gedachten op een rijtje zetten.

Heb je nog tips?
Neem de tijd. Forceer het mediteren niet teveel. Dan ga je namelijk alleen maar meer nadenken en op andere dingen focussen.

_________________
When you run too fast, you never see the colours of every memory x


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-11-2014, 00:21:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-11-2014, 00:02:15
Berichten: 5
Locatie: Rotterdam
Waarom mediteer je?
Rust moment creëren in mijn drukke schema. Hierdoor zie ik vaak alles veel helderder en word ik vele malen productiever.

Hoe mediteer je?
Comfortabele zitplek: stoel, bank, als het maar lekker zit. Ik zet m'n alarm op 22 minuten, sluit m'n ogen en doe ze na 22 minuten weer open.

Heb je nog tips?
Sta toe dat je soms op de gedachtentrein springt. Wanneer je jezelf kwalijk gaat nemen dat je 'denkt', ben je aan het denken..

_________________
Mijn YouTube Kanaal


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl