Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:24:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31-12-2011, 00:31:14 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Hallo,

Weer even een vraag;

Laatst lag ik lekker in bad en voelde me helemaal zalig. Mooi momentje om nog es het mediteren op te pakken dacht ik zo...

En verhip, we zijn het nog niet verleerd! Na een paar tellen schoot ik veel makkelijker dan voorheen in die fijne gewichtsloze gemoedstoestand van een prettige en makkelijk verteerbare meditatie. Opeens viel me iets op...
Als ik mediteer doe ik dat meestal met mn ogen half open, naar een punt beneden gerciht. Nu in bad had ik mijn ogen dicht en zag ik allerlei kleuren en bewegende vormen voor me... Dit heb ik wel vaker gehad, maar eigenlijk nooit helderheid over de aard hiervan gekregen...

Ter illustratie deze afbeelding, als idee...;

Afbeelding

Op bovenstaande afbeelding zie je één duidelijke vorm op de voorgrond en verschillende kleinere vormen en kleuren op de achtergrond.. Dat heb ik dan ook... Alleen draaien deze ook en zie ik kleuren wisselen/ in elkaar overvloeien...

Weet iemand wat deze jaren 70 flower power voorstelling moet voorstellen? :)
Ik geniet er eigenlijk altijd wel van... Maar wat het is heb ik eigenlijk nooit een antwoord op gekregen...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-12-2011, 15:08:51 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Mirror schreef:

Ik had een prachtige ervaring ooit. Ik lag te zonnebaden en uiteraard sloot ik mijn ogen. Ik doezelde wat weg en raakte tussen waken en dromen in.
Eerst zag ik een deken van grijze kleuren, somber en sober. Opeens leek het alsof deze deken als een gordijn opzij werd geschoven en er plaats werd gemaakt voor het licht. Er verscheen een soort zonnig hemel-zicht en in de verte kwam iets naar me toe. Het kwam steeds dichterbij. Ik zag de vorm van een oog en het was een oog. Prachtig en duidelijk alsof het vlak voor mijn neus me aankeek. Toen ik besefte dat het mijn eigen oog was ontwaakte ik.
Mijn intuitieve oog! Het was mijn derde oog en het voelde alsof ik poorten naar intuitieve inzichten mocht openen.




Ja, dat oog heb ik zelf ook al eens gezien... Maar hoe weet je dan dat het je eigen oog is? Of welk oog het überhaupt is? Ik heb dit bijna dagelijks, dat ik iets waarneem en gewoon niet weet wat het is of waar het vandaan komt... Echt vaag... :| In mijn pubertijd maakte ik me daar best druk om en sloot ik me hier voor af. en na lange tijd verdwenen dit soort dingen dan ook weer... Nu, de laatste jaren, kijk ik er niet meer weg maar observeer ik gewoon... Maar goed, weet vaak nog niet wát ik dan zie/ voel... :lol:

Ja, aura's kan ik zien... Van mezelf alleen als ik me daar echt goed op afstel, op de één of andere manier kan ik die van andere mensen of dieren makkelijker zien. Ik had zelf al het idee dat het 'gewoon' hersen ruis was... Patronen en kleuren die mijn hersenen vormen omdat het zwart voor mijn ogen is... Maar toen bedacht ik me dat dit elke keer weer andere figuren zijn, elke keer weer andere kleuren... Naja, ik weet gewoon niet wat het is... :?

Bedankt voor het delen van je ervaring... Mooi! :wink:

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 16:58:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Interessant, heb ik ook weleens gezien.
Concentreer me er weleens goed op, maar doe er verder niet veel mee.
Met meditatie kunnen heel veel 'bijzondere' dingen gaan gebeuren (sommige die in opzichte heel eng lijken).
Nu dat ik weet dat ik niet de enige ben die die vorm ziet, ga ik toch wel uitzoeken of er meer over bekend is.
Laat het dan wel weten!

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 21:17:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Las in een andere topic dat iemand het volgende zei:
'Heb het aan mijn meditatieleraar gevraagd en het is Goddelijke energie als het driehoekje naar boven wijst, en aardse energie met de punt naar beneden.'
Heb verder niets kunnen vinden.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl