Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:20:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: hoe aarden jullie je?
BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 09:08:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Aarden is voor mij niets anders dan zogezegd met beide benen op de grond blijven. Dus letterlijk in contact zijn met de aarde. Ik visualiseer meestal gewoon, zittend, dat mijn kont in contact staat met de aarde en daaraan ook letterlijk vast zit. Pas daarna ga ik mediteren.

Ik weet ook verder niet hoe dat beter kan..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe aarden jullie je?
BerichtGeplaatst: 12-01-2012, 09:52:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-12-2011, 18:01:48
Berichten: 67
Ik stel mezelf voor als een soort boom.
Ik visualiseer dan dat ik mijn 'wortels' door mijn benen in de grond plant, en ze goed vast zet.
Voor mijn gevoel ben ik dan geaard :)

Veel liefs :hart:

_________________
Every day may not be good, but there is something good in every day. ♡


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe aarden jullie je?
BerichtGeplaatst: 05-02-2012, 11:32:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-06-2011, 14:50:14
Berichten: 26
Voor mijn gevoel heeft aarden veel overeen met 'gewoon' helemaal aanwezig zijn. Als ik voel dat ik niet geaard ben, is het vaak al bijna weer goed door me alleen al dat maar te beseffen. :)
En aandacht aardt ook goed! Dus even mijn ademhaling voelen, de warmte in mijn lijf, en de aarde onder me.
En daar ook even contact mee maken; voelen in hoeverre ik de aarde echt kan voelen onder mijn voeten.

En de 'klassieke' aardingsoefeningen als een lijntje/stevig koord visualiseren vanaf je voeten of stuitje naar de kern van de aarde werkt ook nog altijd..

_________________
Leef je Passie!
Wil je de facebook liken? http://www.facebook.com/pages/Litha/325068644245480
Weekend in November http://www.litha.org/?page_id=42


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe aarden jullie je?
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 19:15:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Tamuríl Telrúnya schreef:
Aarden is voor mij niets anders dan zogezegd met beide benen op de grond blijven. Dus letterlijk in contact zijn met de aarde. Ik visualiseer meestal gewoon, zittend, dat mijn kont in contact staat met de aarde en daaraan ook letterlijk vast zit. Pas daarna ga ik mediteren.

Ik weet ook verder niet hoe dat beter kan..

Dat is het ook, Aarden of Gronden is je verbinding met de aarde, en iedereen moet daar zowat zijn eigen manier in vinden, juist zoals bij vele andere spirituele zaken.
Het is misschien wel handing om ook goed te gronden na het mediteren, hangt af van de soort meditatie, maar bijvoorbeeld bij vrije vluchten in je ziel of uittredingen is gronden nadien wel handig.

chica-especial schreef:
Ik stel mezelf voor als een soort boom.
Ik visualiseer dan dat ik mijn 'wortels' door mijn benen in de grond plant, en ze goed vast zet.
Voor mijn gevoel ben ik dan geaard :)
Dat doe ik ook!

Vorieta schreef:
Voor mijn gevoel heeft aarden veel overeen met 'gewoon' helemaal aanwezig zijn. Als ik voel dat ik niet geaard ben, is het vaak al bijna weer goed door me alleen al dat maar te beseffen. :)
En aandacht aardt ook goed! Dus even mijn ademhaling voelen, de warmte in mijn lijf, en de aarde onder me.
En daar ook even contact mee maken; voelen in hoeverre ik de aarde echt kan voelen onder mijn voeten.

En de 'klassieke' aardingsoefeningen als een lijntje/stevig koord visualiseren vanaf je voeten of stuitje naar de kern van de aarde werkt ook nog altijd..


Veel liefs :hart:

Het heeft inderdaad veel te maken met gewoon helemaal aanwezig zijn.
Soms moet je zo eens gewoon 2 minuutjes tijd nemen voor jezelf, en je effe rap gronden met één of twee ademtochten.
Wat ik ook handig vind is gewoon bewuster leven, niet teveel op automatische piloot staan.



Veel Liefs en Licht,
Klaas
:hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe aarden jullie je?
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 15:27:57 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik ben slecht geaard (denk ik), maar in mijn leven heeft geen enkele aardingsoefening effect gehad.

Daar was één uitzondering op. Ik was psychotisch, en mijn mentale energie was heel labiel. Kon alle kanten op vliegen. Ik was bij een vriendin thuis, en in haar huis was een gebedsruimte met een blauw tapijt. Vanaf het moment dat ik die ruimte in ging, begon mijn energie rap omhoog te stijgen, en dat was helemaal niet prettig. Dat kwam door de blauwe kleur. Maar er was daar een altaar in de ruimte gemaakt van steen volgens mij wat een aardekleurige, terra-achtige kleur had. Als ik me concentreerde op dat altaar, dan begon m'n energie weer te zakken! Zo kon ik toch in die ruimte blijven, voor even.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl