Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:25:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: angst voor meditatie
BerichtGeplaatst: 10-03-2012, 13:09:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-02-2012, 17:31:52
Berichten: 23
Ja, ik mediteer graag omdat ik dan tot rust kom, en dat vind ik belangrijk omdat ik hou van rust en stilte.
Maar ik durf al 5 maanden (ongeveer) niet te mediteren!
hoe dit komt?
oke ik was een avond aan het mediteren op de grond in mijn kamer, omdat ik een erg druke dag had gehad.
En toen hoorde ik voetstappen op de gang! er was niemand anders thuis dan ikzelf en mijn hond die beneden op de bank lag.
Dus ik dacht dat mijn hond naar boven was gekomen en daar rond liep, dus ik mediteer rustig verder!
entoen hoorde ik opeens heel eng gefluister!
Ik weet niet meer wat die zei maar het klonk heel duidelijk, en het was zeker geen nederlanfs of engels of iets wat hierop lijkt!

_________________
Ik ken mezelf, als geen ander vraag dan niet of ik verander.
Ik ben soms heel leuk, en soms is er niks aan...
Neem me zoals ik ben, of laat me lekker gaan!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor meditatie
BerichtGeplaatst: 17-03-2012, 11:24:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
dat is best creepy. Heb je het wel vaker gehad tijdens mediteren?
Mediteer je altijd in je kamer? misschien eens op een andere plek proberen?
of heb je er inmiddels geen problemen meer mee ;)?

succes.

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor meditatie
BerichtGeplaatst: 18-03-2012, 05:58:59 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Heb je het ook nog gehad daarna terwijl je niet mediteerde?

Hoeft niet echt oorzakelijk met elkaar verband te houden he.

Ik bedoel misschien is het iemand die je wat wil zeggen maar het onbeleefd vindt om je te storen als je niet rustig en op jezelf bent ;-).

Doe anders wat anders dan wat je normaal doet. Zet hele rustige meditatieve muziek op en ga yoga doen in de nacht. Of probeer van sport een meditatie te maken: ga hardlopen met als bedoeling om zo bewust mogelijk te zijn van je gevoelens en je ademhaling. Misschien dat door die dingen te doen je angst wat wegebt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor meditatie
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 16:55:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Gaat mogelijk om een Astrale projectie (zijn ook info fimpjes van op youtube).
Als je bewuster wordt blijf je niet altijd in het gemanifisteerde (de wereld die je gewend bent) maar kom je ook in het ongemanifisteerde (de andere niet fysieke wereld, waaruit deze wereld ook is gemaakt). In deze wereld zitten astrale entiteiten, die door aantal mensen beschreven zijn als demonen, engelen enzo. Had er ook moeite mee toen ik daarmee in contact kwam. Echter je hoeft niet bang te zijn, ze kunnen je niks maken ze kunnen je niet in de fysieke wereld schaden en in de niet fysieke ben je onsterfelijk (je geest zit daar, vandaar dat je daar ook soms komt met meditatie omdat je je lichaam los kan laten). Wat helpt is je hier niet tegen te verzetten, als het eng wordt concentreer je op het enge. Klinkt raar, maar doen! Het wordt dan opeens heel eng, DOORZETTEN! Uiteindelijk laat het los (principe van overgave, wordt ook beschreven door Eckhart Tolle of David R. Hawkins en anderen). Als het loslaat heb je de angst overwonnen, je zult merken dat je in alle situaties wat dan ook minder angst zult voelen dan voorheen.

Heeft voor mij een tijd geduurd voordat ik die angst losliet, kreeg een tijd hier heel veel mee te maken (bleef namelijk wel door mediteren).
Het is een omschakeling die je moet maken, je kunt het in je verstand begrijpen hoef niet bang te zijn, maar het moet in je onbewuste doordringen dat je niks hoeft te vrezen. Overwin dit en je kunt nog bewuster worden, je leven zal er zeer op vooruit gaan!

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl