Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:43:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: tips?
BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 18:55:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-06-2012, 15:47:29
Berichten: 52
Locatie: Amsterdam
Heey,,

Ik heb bij heel veel topics gelezen dat sommige dingen beter gaan als je bijvoorbeeld mediteerd .
Ik heb geprobeert om te mediteren maar het lukt nie echt er gaat echt van ales door mijn hoofd heen en kan hem maar niet leeg krijgen om zo geconcentreerd te mediteren.
Hebben jullie mischieen een aantal tips om je concentratie erbij te houden, want het lukt me niet.

GR Zselena :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 05-07-2012, 10:26:40 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Mijn kennis is beperkt, dus als ik iets verkeerds zeg of onduidelijk overkom mijn excuses daarvoor.

Hier volgt mijn eigen interpretatie


Meditatie is mijns inziens vooral bedoeld om rustig te worden/rust te scheppen in je hoofd.
Je moet daarvoor eigenlijk tegelijk focussen en ontspannen.
Focussen in het opzicht dat je je gedachten bewust bij een enkel punt houdt, en ze niet alle kanten op gaan fladderen.
Ontspannen in het feit dat je niet constant bij jezelf moet denken "ik moet aan niets denken, ik moet rustig worden," etc want dat werkt juist averechts.

Om je echt goed te kunnen helpen zullen we in ieder moeten weten wat je al allemaal hebt geprobeerd tot dusver.
er zijn namelijk verschillende manieren om te mediteren en er is een aanzienlijke kans dat je gewoon de manier die bij jou past nog niet gevonden hebt.

Sommige mensen hebben er baat bij om zich te concentreren op een brandende kaars, en zich daar zo op te focussen dat er voor niets anders plaats is.

Anderen sluiten juist hun ogen om alle invloeden van buiten af te sluiten en concentreren zich compleet op het ritme van hun eigen ademhaling of hartslag.

Onthoud wel dat voor alle meditatie technieken geduld een vereiste is.
Verwacht niet dat je het in vijf minuten onder de knie hebt of dat je in vijf minuten helemaal rustig bent.
Ook voor meditatie geldt : oefening baart kunst.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 05-07-2012, 10:42:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Als je je op je gemak zet gewoon rustig gaan ademen en je daar op focussen, zo stop je dat denken een deel :) het is een kwestie van oefenen eigenlijk. In het begin voerde ik de meest domme conversaties met mezelf. Zo van je moet stoppen met denken, ja maar nu denk je dat je moet stoppen met denken,...ok...nu denk ik nog steeds.... En daar schiet je dus niet met op haha. Sommige zetten muziek op om tot rust te komen, ik heb eerder baat bij totale stilte. En vooral niets gaan verwachten, gewoon ontspannen en zien wat er volgt.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 05-07-2012, 11:23:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Gewoon door blijven gaan. Dat is de enige manier. Niemand kan zich meteen een half uur concentreren op ademhaling. Je leert dit over lange tijd, maar het is het absoluut waard.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 10-07-2012, 11:02:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-06-2012, 15:47:29
Berichten: 52
Locatie: Amsterdam
Heeey,,

Ik heb dat met een brandende Kaars en Totale stilte al heel vaak geprobeerd, Maar dat van een muziekje trekt me eigenlijk best wel aan.:D
Ik denk dat ik het met dat ga proberen, Maar dan heb ik eigelijk nog een vraagje :oops: , welke muziek denken jullie dat het meest geschikt is voor dit?

Dankjewel voor jullie tipss !! :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 10-07-2012, 11:06:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
zselena schreef:
Heeey,,

Ik heb dat met een brandende Kaars en Totale stilte al heel vaak geprobeerd, Maar dat van een muziekje trekt me eigenlijk best wel aan.:D
Ik denk dat ik het met dat ga proberen, Maar dan heb ik eigelijk nog een vraagje :oops: , welke muziek denken jullie dat het meest geschikt is voor dit?

Dankjewel voor jullie tipss !! :mrgreen:

Gewoon iets wat jij ontspannend vind, is voor iedereen verschillend. De een zet natuurgeluidjes op, anderen van die drummuziek, typische "meditatiemuziek", iets met een fluitje ofzo, gewoon uitproberen waar je lichaam rustig van word lijkt me.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: tips?
BerichtGeplaatst: 12-11-2012, 22:29:36 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-06-2012, 15:47:29
Berichten: 52
Locatie: Amsterdam
Owh okeyy dankjee :D

Ik antwoordt best laat , maar had nog niet gezien datik je niet had bedankt.
En dat wilde ik alsnog doen.

Maar je weet wat ze zeggen beter laat dan nooitt :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl