Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:44:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verblijf in een klooster
BerichtGeplaatst: 13-12-2012, 00:59:17 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hallo lieve mensen,

al lange tijd speel ik met het idee om mezelf echt 'rust' te gunnen, iets wat ik maar niet lijk te kunnen realiseren in de hectiek van het dagelijks leven. Van daaruit is het idee ontstaan om een periode in een klooster te verblijven. Nu krijg ik echter langzaamaan het idee dat het beeld dat ik heb van kloosters niet helemaal juist is (ik zie bijvoorbeeld dat veel kloosters inmiddels Facebook hebben en ik vind dit vreemd en krom). Ook heb ik van het "Stiltehuis" in Nijmegen gehoord, een huis waar je een aantal dagen kunt verblijven om simpelweg stil te zijn.

Heb jij ervaring met het verblijf in een klooster? Kan iemand me hier meer over vertellen? Andere tips om rust en stilte te vinden misschien? Ik ben overigens niet vies van meditatie en zou me hier graag meer mee bezig willen houden.

Liefs,
Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verblijf in een klooster
BerichtGeplaatst: 13-12-2012, 14:49:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben het met Tutje eens.

Dat het klooster een Facebook-pagina heeft, is toch niet zo erg? Bijna alles en iedereen heeft een Facebook-pagina. Ze gaan met de tijd mee, maar dit hoeft toch geen negatief effect te hebben op de rust in het klooster zelf? Of ben je bang dat je je niet kunt concentreren tijdens het mediteren, door het geluid van tikkende vingers op een toetsenbord :P


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl