Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:21:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 26-01-2013, 23:42:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Meditatie kan soms moeilijk zijn. Het vergt veel concentratie en oefening.
Hierdoor zijn veel mensen niet in staat om iedere dag te mediteren.
Dit bericht is voornamelijk voor de mensen die meditatie soms maar al te vervelend vinden omdat ze het naar hun gevoel niet goed kunnen.

Maak daarom mediteren makkelijk.
Je hoeft niet steeds met gekruiste benen te zitten voor 30 minuten of langer. Het belangrijkste bij een meditatie is dat je je concentratie weghaalt van het denken, maar dat betekent niet dat je altijd moet concentreren op het gevoel in je lichaam. Je kan ook concentreren naar iets dat in je omgeving afspeelt.
Je kan prima mediteren bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film. Geniet van de film en concentreer je tegelijkertijd op je ademhaling. Je hoeft tijdens het kijken van een film niet aan verschillende dingen te denken ook niet aan de film zelf. Neem de film gewoon gedachteloos waar. Het kan moeilijk klinken, maar het is makkelijker om een film gedachteloos waar te nemen als je niet veel ervaring hebt met meditatie dan een half uur of langer met gekruiste benen te worstelen om je aandacht weg te halen van de gedachtestroom.
Dit geldt ook voor andere dingen, wees creatief. Wees aanwezig. Je kan in praktijk continu mediteren, continu in een staat van ontspanning zijn. Ontdek voor je jezelf wat je het prettigste vind en dit kan van dag tot dag variëren.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 26-01-2013, 23:52:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
Weer wat bijgeleerd 8)

Thanks !

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 27-01-2013, 13:55:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Wat ook belangrijk is om aan te geven.
Het gaat er om hoe vaak je uit gedachten stapt en in een staat van aanwezigheid komt.
Je hoeft niet te proberen zo lang mogelijk uit gedachten te blijven, dit gebeurd van zelf naarmate je meer aanwezig wordt.
Als je direct gaat voor zolang mogelijk zul je je verslagen voelen omdat je waarschijnlijk merkt dat het je niet langer lukt dan een aantal seconden lang. Vertrouw er gewoon op dat je inzet uiteindelijk beloond zal worden.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 22:51:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
seekerofenlightment schreef:
Wat ook belangrijk is om aan te geven.
Het gaat er om hoe vaak je uit gedachten stapt en in een staat van aanwezigheid komt.
Je hoeft niet te proberen zo lang mogelijk uit gedachten te blijven, dit gebeurd van zelf naarmate je meer aanwezig wordt.
Als je direct gaat voor zolang mogelijk zul je je verslagen voelen omdat je waarschijnlijk merkt dat het je niet langer lukt dan een aantal seconden lang. Vertrouw er gewoon op dat je inzet uiteindelijk beloond zal worden.


Oftewel.... Oefening baart kunst, je kon vroeger ook niet in 1x fietsen. Dit heb je ook in stappen moeten leren, eerst met zijwieltjes om het gevoel op te bouwen, toen zonder zijwieltjes en moest je je evenwicht leren bewaren. Daarna pas leer je echt fietsen! zo ook met mediteren en met alles wat je nog moet leren in het leven. Begin makkelijk, automatisch zal het allemaal makkelijker gaan!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 16:45:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik snap nooit waarom mensen beweren dat meditatie moeilijk voor ze is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 17:51:51 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Tom schreef:
Ik snap nooit waarom mensen beweren dat meditatie moeilijk voor ze is.


Bij mij is het letterlijk dit: "Nergens aan denken. Oké. Dat gaat wel. LEAVE ME WHERE I'M HAVI- onee ssh. Zwart. Concentreer op het zwart. Of nee, ik las dat je je ook op een film mag concentreren oid. *zet film op* O god hij is knap. O en hij ook. Ik vraag me af hoe onze kinderen eruit zouden zien. Pff, wat een slet. O nee euh. I'M A LION IN THE MOR- verdomme. Hoeveel pandapunten zou ik al hebben? 2.. 4.. Oh wacht. Hahaaa dit is een leuk stukje, hahaha luister wat 'ie zegt. Hahahaha, nog een keer. *spoelt terug* Hahahahaha. Oké dit gaat niet werken. *zet film uit* Ik focus me wel op mijn ademhaling. In.. uit.. In.. Uit.. In.. Euh.. Shit nou ben ik vergeten hoe ik moet ademhalen. Uit.. In.. O god hoe lame zou het zijn als ik nu dood ga. In.. Uit.. In.. Uit.. Ik zie de krantenkoppen al voor me, 'Student vergeet hoe ze adem moet halen en overlijdt'. Wacht, ik ben helemaal geen student. Ik ben een scholier. Maar ik ga niet naar school.. IDENTITEITSCRISIS.'

Euh ja, je begrijpt hoe het verder gaat. :") Ik ben een beetje een adhd'ertje, en kan me nérgens op concentreren. Dus voor mij is het wel degelijk lastig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 19:06:58 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Megan iedereen die begint vind het op bepaalde momenten lastig om concentratie te houden. Als je ergens mee begint dan is het in het begin ook vaak moeilijk. En de enige oplossing hiervoor is blijven oefenen. Het is niet erg als je weleens je concentratie verliest. Laat je niet ontmoedigen als het je een aantal keer niet lukt.

Het is niet erg dat je tijdens de film weleens denkt. Het gaat er namelijk om dat als je begint te denken dat je dan iedere keer als je opmerkt 'heey ik zit te veel te denken' dat je dan weer terug keert naar die innerlijke stilte (door bijvoorbeeld te letten op je ademhaling). Naarmate je dit meer doet des te makkelijker het gaat. Je raakt dan gewend om aanwezig te zijn. Het maakt niet uit of je iedere keer maar een paar seconden stil bent. Het gaat erom dat je het probeert en blijft proberen. Uiteindelijk gaat het steeds makkelijker.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 30-01-2013, 07:36:01 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Megan schreef:
kan me nérgens op concentreren. Dus voor mij is het wel degelijk lastig.
Dan blijf je toch gewoon proberen? Ik snap niet waarom het moeilijk is als je je niet kunt concentreren. Toen ik begon met mediteren, concentreerde ik me ongeveer een halve minuut en was ik de andere negen en een halve minuut afgeleid. Is het dan moeilijk? Nee, alles wat je hoeft te doen is stil zitten en blijven proberen.

Net als mensen die zeggen dat ze niet kunnen slapen. Je kunt wel slapen, je bent gewoon opgehouden het te proberen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 30-01-2013, 10:11:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Hmm, ben ik het niet mee eens. Wiskunde is toch ook moeilijk, voordat je het onder de knie hebt? Ik zeg ook niet dat ik het niet ga proberen, maar op dit moment vind ik het nog lastig. Ik zeg niet dat dat nooit minder wordt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 30-01-2013, 12:38:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Het verschilt persoon. Sommige mensen zijn al vanaf hun geboorte wat rustiger (introvert).
Anderen zijn zeer extravert.
Voor de ene persoon lijkt het vanaf het begin dus al 'te doen' en voor anderen totaal niet.
Een van me vrienden begint er geeneens aan omdat die zegt dat hij daar veel te druk voor is
Er zijn mensen die er niet klaar voor zijn. Maar het al willen doen is een grote stap.
Je moet het gewoon in de praktijk brengen en uiteindelijk wordt het vanzelf makkelijk.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 30-01-2013, 13:30:08 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Megan schreef:
Hmm, ben ik het niet mee eens. Wiskunde is toch ook moeilijk
Ik vind dat er een verschil zit tussen een lastige wiskundesom oplossen en simpelweg mindful zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maak meditatie makkelijk
BerichtGeplaatst: 30-01-2013, 21:05:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
Megan schreef:
Hmm, ben ik het niet mee eens. Wiskunde is toch ook moeilijk, voordat je het onder de knie hebt? Ik zeg ook niet dat ik het niet ga proberen, maar op dit moment vind ik het nog lastig. Ik zeg niet dat dat nooit minder wordt.
Is wiskunde moeilijk, potjandorie ik mag hopen van niet :shock:

Ik kan niet leren, ik vind de boeken niet :(

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl