Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:04:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 07-06-2009, 16:33:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Dreamwalker schreef:
Haha.. mooie tekst! :D

Het boek dat ik gelezen heb, is door iemand anders geschreven.

Ik heb ook eens een boek gelezen, dat heet Met Hart en Ziel,
daar staan ook allerlei van dat soort verhalen in, uit alle religies, stromingen van over de hele wereld, uit alle tijden.

Met hart en ziel: wijze verhalen van alle tijden
Door Christina Feldman, Jack Kornfield, Rob Pijpers
Gepubliceerd door Servire, 1993
ISBN 9063254342, 9789063254346

Echt de moeite waard!

Zodra ik op de naam van die andere schrijver kom dan laat ik het nog wel weten :wink: het word sowieso weer eens tijd dat ik dat boek ga lezen dus misschien dat ik morgen maar weer eens naar de bibliotheek ga :wink:

Bedankt voor je reactie! :)


Graag gedaan :mrgreen:
Zal een googlen naar de titel :wink:
Voor de rest lees ik amper boeken, Haal veel al mijn inspiratie uit het leven zelf :mrgreen:

Namasté,

the 5th o:)

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 08-06-2009, 13:04:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Dreamwalker schreef:
En gelijk heb je :wink: het leven geeft al genoeg inzichten/lessen/inspiratie.. je moet het alleen wel willen zien :wink:

groetjes,
Dreamwalker


Inderdaad. Veel mensen ervaren de schoonheid van het leven niet omdat ze er nooit bij stil staan, ze zijn niet aandachtig/gewaar. Doen vaak dingen tegelijk in plaats van er in alle stilte bewust mee bezig te zijn. Een vogeltje dat zomaar uit het niets fluit, de wind die plots uit het niets begint te waaien...

Mensen staan er niet bij stil en merken daardoor de schoonheid er niet van op. Het is voor veel mensen niet interresant, zoeken alsmaar een uitvlucht omdat het ergens anders mooier/beter/leuker zou zijn terwijl dit slecht het enige wat er is. het leven is een geheel, en het leven is nu. Niet straks, of in het verleden, het speelt zich allemaal nu af, als een groot orkest der harmonie. En die harmonie ben jij. Jij bent het leven zelf.

Zoals je zegt "je moet wel willen zien". Mensen zien het niet omdat ze als een op hol geslagen iets door het leven razen. Het is niet een kwestie van willen zien, maar meer een kwestie van zich er niet bewust van zijn, constant meegaan met de stroom der gedachten. Want wanneer men met iets bezig is, zijn ze in gedachten alweer ergens anders.

Mensen zijn niet met de aandacht in het moment, ze zijn met de aandacht in de gedachten verzonken. Hoe kun je liefde geven als je afwezig bent? Hoe kun je er volledig zijn voor iemand wanneer je afwezig bent?

Namasté en wijsheid,

the 5th o:)

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 09-06-2009, 13:49:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Dreamwalker schreef:
Heel mooi gezegd, 5th! Super! Ik herken in mezelf die denker, die afwezige, die dromer, die pelgrim van de menselijke fantasie. Maar meer en meer word ik mij bewust van het NU. Ik werk er ook aan om zoveel mogelijk in het NU te zijn. Dat is al een proces van jaren, en het gaat steeds iets beter! Ik pleit zelf ook voor het leven in het NU tegenover anderen, ik raad anderen aan in het NU te leven, ondanks dat ik er zelf nog moeite mee heb. Maar ik vind het zo belangrijk en interessant!!!

En inderdaad, zoals je zegt: hoe kun je van iemand houden als je afwezig bent? Hoe kun je je geliefde een oprechte kus vol van liefde geven als je in werkelijkheid met je gedachte al bij een volgende stap bent? Hoe kun je waarachter van iemand houden om wie deze persoon is, als je in gedachten verwacht dat deze persoon over 5 jaar nog zo is? Of juist zo veranderd zodat ze nog meer hetzelfde is als jij bent?

Citeer:
Ik merk het leven in het NU in mijn leven al op in de kleine dingen: het opmerken van de schoonheid van de natuur, een glimlach van iemand op straat, het onvoorwaardelijk van iemand houden, het pluk-de-dag- principe, het 'ik leef deze dag alsof het mijn laatste is' principe.. dat soort dingen. En het gaat steeds beter en het voelt ook zo goed :)

Je hebt je weer mooi verwoord, het is helder en ik herken wat je bedoelt. Ik ben die afwezige die jij bedoelt, en tegelijkertijd ook die leerling die leert hoe die in het NU moet leren leven :wink:

Bedankt voor je reactie!


Het willen sterven voor het leven, alles loslaten en meegaan met de stroom. Het is een gevoel van gedragen worden. Wanneer je in het nu leeft en alles accepteert zoals het is, dat dit het enige is, zul je merken dat ieder probleem waarvan je dacht dat het een probleem was, een illusie was. Het leven kent geen problemen, slechts de gedachten, het ik-wezen kent problemen.

Zoals je ook zegt "Hoe kun je je geliefde een oprechte kus vol van liefde geven als je in werkelijkheid met je gedachte al bij een volgende stap bent?"

Liefde is aanwezig zijn, helder zijn, aandachtig zijn. Verwachtingsloos en volledige acceptatie.
Liefde speelt zich nu af, niet straks of gister, Nu. Nu kun je er voor iemand zijn, nu kun je volledig aanwezig zijn.:)

Citeer:
Ik merk het leven in het NU in mijn leven al op in de kleine dingen: het opmerken van de schoonheid van de natuur, een glimlach van iemand op straat, het onvoorwaardelijk van iemand houden, het pluk-de-dag- principe, het 'ik leef deze dag alsof het mijn laatste is' principe.. dat soort dingen. En het gaat steeds beter en het voelt ook zo goed


Ja, wanneer je daadwerkelijk aanwezig bent waardeer je alles zoals het is, je hebt geen verwachtingen, je wilt het niet veranderen omdat je weet dat er niks anders is. Liefde kan dan vrij stromen, je bent een met het nu, je bent dan bewuste liefde en vrede zelf.
Er ontstaat een gevoel van gelukzaligheid en acceptatie, de tegengestelden in het zelf worden overstijgt en je ervaart slechts eenheid. Er ontstaat ruimte voor spontaniteit.

Wanneer je volledig aanwezig bent, niet meer verzonken bent in gedachten, kun je probleemloos met de verandering meegaan, met de stroom. Veel mensen houden zich ook vast aan prettige momenten en willen niet dat dat gaat, bang voor verandering. Hoe kun je lief hebben als je bang bent voor verandering, als je verwacht dat alles maar hetzelfde blijft, je partner naar jouw beeld gevormt wordt? Is dat werkelijke liefde? Nee toch? :lol:

Namasté en liefs,

the 5th. o:)

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 13:26:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey 5th,

Prachtige reacties lees ik zojuist van jou, 5th. (y)
Ik blijf fan van je :kiss:
Wat je schrijft op 07/06/2009, 11:07:05 had ik niet anders kunnen schrijven. :mrgreen:
Ik moet meteen denken aan "mindfullness" bij wat je schrijft over meditatie.
Daar gaat het inderdaad om. Je geeft ook terecht aan dat je niet hoeft te Mediteren om te mediteren.
Namasté,

groeten Nico.

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 14:34:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
nico schreef:
Hey 5th,

Prachtige reacties lees ik zojuist van jou, 5th. (y)
Ik blijf fan van je :kiss:


:oops:

Citeer:
Wat je schrijft op 07/06/2009, 11:07:05 had ik niet anders kunnen schrijven. :mrgreen:
Ik moet meteen denken aan "mindfullness" bij wat je schrijft over meditatie.
Daar gaat het inderdaad om. Je geeft ook terecht aan dat je niet hoeft te Mediteren om te mediteren.
Namasté,

groeten Nico.


Klopt, meditatie is niets anders dan aanwezig zijn bij hetgeen wat plaats vind. :mrgreen:
Een zijn met hetgeen dat plaats vind, alsof er niets anders is dan dat.
:P

Namasté en liefdevolle knuffel :hart:,

the 5th :kiss: o:)

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 14:52:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Bedankt kanjer. :hart:

meditatieve groeten Nico
:wave:

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 10:35:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Graag gedaan, ook jullie bedankt voor het openstaan en luisteren :mrgreen:
Ik vind het het hartverwarmend om te zien/lezen dat jullie er wat aan hebben gehad :hart:

Liefs en wijsheid,

the 5th. :hart:

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 09:22:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-08-2008, 17:54:05
Berichten: 73
Locatie: Budel
Als eertse zuiver ik de ruimte waar ik mediteer... door bv met salie wierrook alles goed te zuiveren. Dan trek ik een cirkel op.
Ik doe dit omdat ik bij het mediteren uittreed .. en niet wil hebben dat er rotzooi in mijn lichaam komt terwijl ik weg ben. Dan zorg ik dat ik ten eerste mezelf goed aard... Gouden koort uit mijn stuitchakra diep de aarde in... meesal gaat dit door veel oefening al vanzelf.. Soms mediteer ik met mensen mee kijk waar ze heen gaan en leg later uit waar ze geweest zijn en als ze vragen wat ze gezien hebben uitleg geven. Als ik zelf ga mediteren dan ga ik overal heen waar ik wil... Mijn geest is vrij om te gaan waar ik wil... Wil ik naar boven ga ik naar boven wil ik naar beneden dan ga ik daar heen... wil ik naar mijn oerouders ga ik daar heen.... Soms laat ik me heerlijk zuiveren door een waterval,... soms ga ik ergens in het zonnetje liggen ... of ga ik naar een boom toe waar ik heerlijk in verblijf
Meestal mediteer ik met stilte om me heen.. Maar moet zeggen dat een meditatie met een sjamanen trommel erbj ook heerlijk is... Zolang het maar zuiver is waar mijn lichaam achter blijft

_________________
blessed be,.....hathor......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 03-11-2009, 12:34:15 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
:wave:

Sinds december 2006 beoefen ik Falun Dafa, ook Falun Gong genaamd. Het is meditatiemethode gebaseerd op drie universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Het is een zeer oude vorm van Qigong, de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door middel van oefeningen en meditatie.

De oefeningen bestaan uit vier staande oefeningen en één zittende meditatie. Deze eenvoudige, langzaambewegende oefeningen openen de energiekanalen en versterken de energiecirculatie in het lichaam. Ze hebben een positieve invloed op de gezondheid en verminderen stress en spanningen. De bewegingen zijn gemakkelijk aan te leren en kunnen uitgevoerd worden door mensen van alle leeftijden. Om de oefeningen te leren kan men steeds terecht op de verschillende oefenplaatsen in vele steden. Alle oefenplaatsen worden georganiseerd door locale vrijwilligers en instructie van de oefeningen is gratis!

Even in het kort de vijf oefeningen.

1. Boeddha die Duizend Handen Toont.
Acht vloeiende strekbewegingen openen alle energiekanalen in het lichaam.

2. Falun Staande Houding.
Vier statische houdingen worden verscheidene minuten in stilte aangehouden. Deze oefening verhoogt iemands energieniveau en wijsheid.

3. Doordringing van de Twee Kosmische Uitersten.
Rustige op en neer glijdende bewegingen zuiveren het lichaam en vullen het met kosmische energie.

4. Falun Hemelse Circulatie.
Glijdende handbewegingen langs het hele lichaam, voorkant en achterkant, verbinden alle energiekanalen in het lichaam en bevorderen de energiestroming. Het lichaam herstelt en keert terug naar de oorspronkelijke staat.

5. Het versterken van Bovennatuurlijke Krachten.
Een meditatie die lichaam en geest verfijnt door middel van diepe rust; verhoogt de energiepotentie.

Boeken, audio en videomateriaal kan je gratis downloaden op de website: http://www.falundafa.org/Dutch/

Groetjes, Karin :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Laatst gewijzigd door Kai Gong op 17-12-2010, 09:24:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 27-12-2009, 20:16:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
Kai Gong, is de eerste keer dat ik er iets van hoor!
5th Dimension, ik vind je tekst ook super hoor! :hart:
Maar gewoon één zijn met de natuur, wandelen... is ook mediteren, gewoon openstaan voor al het moois.
Ik heb het moeilijk, ik ga eerlijk zijn, met me te concentreren als ik wil mediteren, vliegt er een insect voorbij, ik heb het gehoord... op den duur kan dat wel een beetje frustrerend beginnen werken, maar geduld is een schone deugd...
Ik heb nu een meditatiegeleide cd van hypnotherapeut Rob Van Der Wilk "het geheim", maar euh... ik word dan zo rustig dat ik in slaap val :roll: en word dan wakker op het einde van de cd, maar ik ga ervoor en geef de moed niet op.

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe mediteren jullie??
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 09:07:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-12-2010, 05:12:06
Berichten: 15
ik leerde mediteren aan een verlichte Indische meester toen ie in Vlaanderen in mijn stad was. Sindsdien nog veel technieken gaal leren, maar telkens kreeg ik maar een deel van het hele oefeningenpaket die ik bij die Indische meester leerde. Hare krishna, zenboeddhisme, tibetaans booeddhisme, raja yoga, alle bieden ze maar een stukje van de hele taart dat kriyayoga is...

Het is een techniek die met concentratie in derde oog en kruinchacra je chacra's leert deblokkeren en opladen. Dagelijks oefenen om iets te bereiken is wel een noodzaak (maar dat geldt met elke techniek, en zeker bij sport)

Als je wil weten waar en wanneer, dan best kijken op de internationale site www.kriya.org


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl